به گزارش دیجی تایمز که یک منبع خبری صنعتی در تایوان می باشد تقاضا برای سفارش آیفون ۱۲ پرو در میان مشتریان آنقدر شدید بوده است که اپل سفارش قطعات لازم برای ساخت آیفون ۱۲ پرو را گسترش داده است.

بر اساس گزارشات موجود در نتیجه تقاضای رو به افزایش آیفون ۱۲ پرو، بخصوص در ایالات‌متحده اپل سفارش چیپ های VCSEL را که برای حسگرهای لیدار لازم است را افزایش داده است. محبوبیت مدل های پرو به نظر می‌رسد که اپل را نیز متعجب کرده است زیرا این کمپانی بیشتر انتظار داشت با ارائه مدل آیفون ۱۲ که نسبت به سایر مدل ها ارزان تر بود میزان سفارش آیفون را از این طریق افزایش دهد و از این جهت خودش را بیشتر برای قطعات لازم برای آیفون ۱۲ آماده کرده بود.

بر اساس فروش آیفون ۱۲ پرو به برخی از تولید کننده های چرخه محصولات اپل گفته شده است که با اطمینان خاطر میزان تولید چیپ های VCSEL و حسگرهای فیس آیدی را افزایش دهند. بعد از شروع ارسال مدل آیفون ۱۲ پرو مکس پیش بینی می شود که نیاز به این قطعات روند رو به افزایشی را داشته باشد.

یک شرکت تایوانی که در تولید قطعات نیمه هادی لازم ‌برای چیپ‌های VCSEL بکار رفته در آیفون ۱۲ پرو مشارکت دارد نظر خود را این طور بیان می دارد که روند سفارشات بسیار مثبت بوده و سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش چشمگیر سفارشات خواهیم بود.

مدل های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو از چندی پیش فروش خود را از ۱۶ اکتبر آغاز نموده اند. قیمت آیفون ۱۲ از ۷۹۹ دلار برای ظرفیت ۶۴ گیگا بایت شروع می شود برای ظرفیت های بالاتر ۱۲۸گیگ و ۲۵۶ گیگ هزینه های اضافی در نظر گرفته شده است. در حالی که مدل پرو برای ظرفیت ۱۲۸ گیگ ۹۹۹ دلار قیمت دارد و این قیمت برای ظرفیت های ۲۵۶ گیگ و ۵۱۲ گیگ به ترتیب به صورت ۱۰۹۹ دلار یا ۱۲۹۹ دلار افزایش خواهد داشت.