نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

گرچه اپل هفته پیش در مراسم Time Flies از آیفون ۱۲ رونمایی نکرد، ولی از چیپست A14 بایونیک پرده برداشت. این چیپست قرار است قلب تپنده پرچمداران آتی اپل باشد و طبق اعلام این شرکت ۱۷ درصد CPU و ۸ درصد GPU بهتری نسبت به نسل قبل دارد. حالا بنچمارکی از این تراشه منتشر شده که این افزایش توان ناچیز را تایید می‌کند.

بر اساس اطلاعات بنچمارک آنتوتو از آیفون ۱۲ پرو مکس، پردازنده مرکزی این دستگاه ۱۶ درصد و گرافیک آن ۴ درصد قوی‌تر از نسل پیش است. همچنین، به‌نظر می‌رسد که در بخش حافظه بهبودی ۲۲ درصدی اتفاق افتاده است. ولی در مجموع شاهد ارتقای قابل توجهی نیستیم.

آیفون ۱۲ پرو مکس از آنتوتو امتیاز ۵۷۲٫۳۳۳ را دریافت کرده که در مقایسه با همتای کوآلکامی خود کمی پایین‌تر است. اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس بر روی دستگاه‌های اندرویدی توانسته بود از مرز امتیاز ۶۰۰٫۰۰۰ بگذرد. با این حال، مقایسه میان این دو پلتفرم شاید چندان درست نباشد، چون شیوه اجرای عملیات‌ها در هر پلتفرم متفاوت است.

منتها اگر A14 را با A13 مقایسه کنیم، می‌بینیم که اولین تراشه ۵ نانومتری دنیا به لحاظ توانمندی چندان پیشرفت بزرگی نداشته است. علت این اتفاق می‌تواند از سه طریق توضیح داده شود. اول، اپل احتمالا عمر باتری را اولویت قرار داده و همین مسئله باعث شده A14 نتواند از حداکثر پتانسیل‌های خود استفاده کند. فراموش نکنیم که باتری آیپد ایر ۴ عمری مشابه نسل قبل دارد و البته ظرفیت آن حدود ۸ درصد کوچک‌تر شده است.

دوم، حرکت به سمت تراشه‌های ۵ نانومتری احتمالا به آن اندازه که امیدوار بودیم محسوس نخواهد بود. هرچند افزایش ۳۰ درصدی توان پردازش می‌تواند بهینگی دستگاه‌ها را بالا ببرد، اما ممکن است زمان بیشتری لازم باشد تا بتوانیم به تمامی پتانسیل‌های این چیپست دست پیدا کنیم.

در نهایت، این احتمال مطرح است که دستگاه حاضر در این بنچمارک نمونه‌ای آزمایشگاهی باشد و نمونه‌های نهایی بهتر عمل کنند. منتها آمار اعلامی از سوی خود اپل مشابه نتایج آنتوتو است و به نظر نمی‌رسد که چنین اتفاقی در عمل رخ دهد.



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

چنان‌چه تاکنون نسبت به دانلود اپلیکیشن‌های TikTok و وی‌چت اقدام نکرده‌اید؛ شاید بهتر باشد که اکنون این کار را هرچه سریع‌تر انجام دهید. چرا که بر اساس اعلامیه صادر شده توسط وزارت بازرگانی ایالات‌متحده هر 2 اپلیکیشن TikTok و وی‌چت از روز یکشنبه؛ 30 شهریورماه از فروشگاه اپ استور اپل حذف شده و استفاده از آن‌ها در ایالات‌متحده ممنوع خواهد شد. همچنین میزبانی شرکت‌های آمریکایی از این سرویس‌ها نیز ممنوع خواهد بود.

بر اساس اعلامیه وزارت بازرگانی “در پاسخ به فرمان‌های اجرایی صادر شده توسط پرزیدنت ترامپ که در روز 6 آگوست 2020 (16 مردادماه) به امضاء وی رسیده است؛ امروز وزارت تجارت و بازرگانی در راستای حراست از امنیت ملی ایالات‌متحده ممنوعیت کلیه تراکنش‌های مرتبط با اپلیکیشن‌های موبایلی وی‌چت و TikTok را رسما اعلام می‌کند.”

پیش تر با اعلام خبر همکاری شرکت اوراکل در زمینه مدیریت عملیات‌های TikTok تصور شد که این اپلیکیشن می‌تواند از قائله به‌راه افتاده نجات پیدا کند. چنین اقدامی به‌صورت بالقوه می‌توانست تمامی نگرانی‌های امنیتی ایالات‌متحده را برطرف نماید. با این‌حال گزارش منتشر شده توسط نشریه بلومبرگ اعلام کرد که دونالد ترامپ؛ رئیس‌جمهور آمریکا مراتب نارضایتی خود از این توافق را ابزار نموده و سند مربوط به آن‌را امضاء نخواهد کرد.

اکنون بایستی خاطرنشان کرد که چنین اقدامی صرفا بر عملکرد وی‌چت و TikTok در ایالات‌متحده تاثیر خواهد گذاشت. هر 2 اپلیکیشن کماکان به عملکرد مطلوب و طبیعی خود در سایر کشورهای مورد پشتیبانی ادامه خواهند داد. همچنین این ممنوعیت پیامدهای ناخوشایندی را برای شرکت‌هایی نظیر اپل به‌دنبال خواهد داشت؛ چرا که یک نظرسنجی پیش‌تر صورت گرفته نشان داد که کاربران چینی ترجیح می‌دهند تا در عوض از دست دادن امکان دسترسی به وی‌چت، گوشی‌های آی‌فون خود را کنار بگذارند.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

از رویداد سالانه ۱۵ سپتامبر اپل چه انتظار هایی داریم

 اپل چند روز پیش رسما کنفرانس غیر حضوری را برای رونمایی محصولات جدید خود اعلام کرد.  بر اساس شواهد موجود با توجه به بحران سلامتی و بهداشت امسال این کنفرانس بدون حضور گزارش گران و حضار انجام خواهد شد. انتظار می رود اپل از پیش قسمت های جداگانه ای را برای معرفی محصولات خود تهیه نماید.

در سال ۲۰۲۰ اپل بدلیل بحران کنونی محصولات زیادی را رونمایی نکرده است. بنابراین محصولات زیادی در انتظار معرفی می باشند. این رویداد به نظر می رسد بیشتر روی معرفی اپل واچ های جدید و یک مدل آیپد جدید متمرکز باشد که به نظر می رسد آیپد ایر ۴ باشد.

گزارش های موجود نشان می دهد که اپل واچ های امسال دارای ویژگی های جدیدی هستند مانند اندازه گیری میزان اکسیژن خون و استفاده از ویژگی جدیدی که به اپل واچ کاربر اجازه می دهد که مانند کلید دیجیتالی عمل نموده و فرمان هایی مانند باز و  بسته  کردن اتومبیل و روشن و خاموش کردن آن را از طریق اپ CarKey انجام دهد.

آیپد جدیدی که قرار است در کنفرانس ۱۵ سپتامبر اپل معرفی شود بر اساس گزارشات به نظر می رسد که  از طراح مشابه با آیپد پرو با صفحه نمایش تمام صفحه برخوردار باشد که در آن دکمه هوم حذف گردیده و تاچ آی دی به دکمه پاور منتقل شده است.

گر چه شواهد حاکی از رونمایی همین دو محصول است اما هنوز احتمال این نیز وجود دارد که در کنفرانس ۱۵ سپتامبر اپل مدل های آیفون ۱۲ نیز معرفی شوند.  انتظار داریم آیفون امسال در سه سایز مختلف ارائه شوند. مدل آیفون ۱۲ که مدل مقرون بصرفه تر زیرمجموعه است در  سایز های ۵.۴ و ۶.۱ ارائه خواهد شد. مدل ۵.۴ اینچی در میان  کوچک ترین مدل آیفونی است که اپل تا به حال ارائه نموده است. مدل ۶.۷ اینچی بزرگ ترین مدل آیفون است که تا به حال معرفی شده است.

تمام مدل ها انتظار می رود به صفحه نمایش تمام صفحه و فیس آی دی و تکنولوژی ترودپس برای سیستم دوربین مجهز باشند و دارای تکنولوژی ۵ جی خواهند بود. آیفون های امسال همچنین از طراحی مشابه با آیپد پرو برخوردار خواهند بود که دیگر کناره های منحنی ندارد. طراحی با کناره های منحنی از بعد از آیفون ۶  در مدل های آیفون بکارگرفته شده است. در حقیقت آیفون های جدید طراحی مشابه آیفون ۴ را خواهند داشت که از کناره های مسطح برخوردار است.



:: برچسب‌ها: رویداد اپل , ۱۵ سپتامبر , معرفی اپل واچ ۶ , معرفی آیپد ۸ , معرفی آیپد ایر ۴ ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

در حالی که ایرپاد استودیو هنوز رونمایی نشده اما یک اکانت توییتری تصویری از آن را همراه با برخی از جزئیاتمنتشر کرده است.

شایعات حاکی از این است که هدفون‌های رو گوشی و رده بالای اپل که شایعات زیادی در مورد آن منتشر شده، قرار است تا آخر ۲۰۲۰ عرضه شود. ولی درست یک روز بعد از کنفرانس اپل، تصویر ایرپاد استودیو در یک اکانت توییتری ظاهر شد.

یک افشاگر که قبلاً جزئیات دقیقی از طرح‌های اپل ارائه کرده، تصویری از هدفون‌های سیاه رنگ با پد خاکستریبالای هدبند را منتشر کرده که ویدیوی دیگر آن مربوط به همین محصول با ‌رنگ سفید است.

مارک گورمن از بلومبرگ قبلاً اشاره کرده بود که اپل در حال کار کردن روی دو نسخه از ایرپاد استودیو است. یکی از آن‌ها نسخه رده بالا و نسخه دیگر که از مواد با وزن سبک ساخته شده و متمرکز بر تناسب اندام است. نسخه سبک‌تر را یک محصول ورزشی نامیده‌اند.

بر اساس ادعای گورمن، به نظر می‌رسد که ایرپاد استودیو ظاهری یکپارچه داشته و کاپ بالای گوش همراه با هدبند در بخش بالایی آن قرار گرفته است. هدبند متصل به یک بازوی فلزی نازک بوده و بر اساس توصیفات گورمن به تصویری که از هدفون‌ها لو رفته بسیار شبیه است.

انتظار می‌رود که در ایرپاد جدید پدهای بالای گوش قابل تعویض باشد. همچنین لایه روی هدبند به صورت مغناطیسی به قاب متصل شود. ویژگی قابل تعویض بودن، به کاربر کمک می‌کند تا از پدهای با اشکال و رنگ‌های متنوع استفاده کند. این‌طور به نظر می‌رسد که طراحی این هدفون‌ها سفارشی هستند.

شایعات حاکی از این است که قابلیت حذف نویزهای فعال، تشخیص سر و گردن، تشخیص جهت یابی و بسیاری ویژگی‌های دیگر در ایرپاد استودیو ارائه خواهد شد.

گرچه خبری از عرضه ایرپاد جدید در دست نیست اما ممکن است با آیفون ۱۲ در اکتبر سال جاری میلادی این محصول نیز رونمایی شود.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

اپل به‌تازگی کنفرانس سپتامبر 2020 خود را برگزار کرده و در طول آن خبری از آیفون 12 و نسل جدید تلفن‌های هوشمند این شرکت نبود، حال بسیاری از افراد می‌خواهند بدانند که تاریخ عرضه آیفون 12 چه زمانی است.

اپل معمولاً در ماه سپتامبر که مصادف با هفته دوم شهریور هر سال می‌شود، از نسل جدید آیفون‌های خود رونمایی می‌کند. در طول سال‌های گذشته، اپل همیشه آیفون‌ها را در همین بازه معرفی کرده و تنها آیفون SE نسل اول و دوم را در ماه مارس که مصادف با فروردین می‌شود رونمایی کرده است.

در این میان، سؤال اصلی این است که آیا اپل تصمیم به رونمایی از آیفون 12 تا پیش از پایان یافتن سال 2020 دارد یا این شرکت امسال کاربران خود را ناامید می‌کند؟

گزارش‌های زیادی در مورد مشکلات و چالش‌های به وجود آمده بر سر تولید انبوه محصولات اپل منتشر شده است. این گزارش‌ها تأکید کرده‌اند که شیوع کرونا باعث شده تا اپل نتواند در زمان‌بندی درست از آیفون 12 رونمایی و آن را آماده عرضه به بازار کند. کما اینکه تا به امروز دیدیم که شرکت اپل در جریان سپتامبر 2020 فقط از اپل واچ سری 6 و نسخه ارزان‌قیمت آن به همراه دو مدل آیپد جدید رونمایی کرد.

با این وجود گزارش‌ها میگویند که شرکت اپل در جریان کنفرانسی در ماه اکتبر 2020 از آیفون 12 رونمایی می‌کند. البته این منابع به صورت صد درصد ادعای مربوطه را تائید نکرده‌اند. کما اینکه برخی از تحلیلگران نظیر مارک گورمن و مینگ چی کو نیز در مورد عرضه این محصولات ابراز تردید کرده‌اند.

با وجود این مسئله، احتمال بسیار کمی وجود دارد مبنی بر اینکه شرکت اپل تا پیش از پایان یافتن سال 2020 میلادی امکان رونمایی از محصولاتی مثل آیفون 12 را نداشته باشد. اگر این مسئله درست باشد، اپل فرایند رونمایی از این تلفن‌های هوشمند را به ماه مارس 2021 موکول خواهد کرد که ممکن است روی ارزش سهام این شرکت نیز تأثیر منفی بگذارد.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

شرکت اپل در جریان رویداد سپتامبر خود از آیپد نسل 8 سال 2020 با پردازنده A12 و قیمتی مقرون به صرفه‌تر رونمایی کرد.

آیپد نسل 8 دارای پردازنده A12 به کار رفته در آیپد پروهای نسل قبل است و از لحاظ پردازشی تا 2 برابر قوی‌تر از بسیاری از کامپیوترهای ویندوزی پرفروش در سراسر جهان است. این محصول همچنین تا 3 برابر از برترین تبلت‌های اندرویدی در سراسر جهان قوی‌تر بوده و تا 6 برابر نیز از کروم بوک ها سریع‌تر است.

آیپد نسل 8 سال 2020 از لحاظ ظاهری شبیه به آیپدهای دیگر است و در حال حاضر تنها آیپد معرفی شده در سال 2020 به حساب میاید که از دکمه هوم به همراه تاچ آیدی روی آن استفاده می‌کند.

این محصول یک تبلت مقرون به صرفه است که با قیمت 329 دلار در دو مدل وای فای و سلولار آماده عرضه شده است. قیمت نسخه سلولار این محصول از 459 دلار آغاز می‌شود که از لحاظ کاربری و دسترسی به اینترنت مستقل‌تر به حساب میاید.

اپل اعلام کرده که آیپد نسل 8 سال 2020 از لحاظ تولید و استفاده از مواد اولیه به‌طور کامل سازگار با محیط زیست بوده و طی برنامه ده ساله اپل برای حذف آلاینده‌های کربنی ساخته شده است. این محصول در حقیقت یک محصول کاملاً دوست دار محیط زیست به حساب میاید که از ارزش‌ها و میراث شرکت اپل حمایت می‌کند.

آیپد نسل 8 سال 2020 دارای اسمارت کیبورد مخصوص بوده از اپل پنسل نسل 1 پشتیبانی می‌کند. این محصول در حقیقت می‌تواند جایگزینی برای تمام تبلت ها و کامپیوترهای همراه باشد که از لحاظ کاربری به کاربر خود امکاناتی ویژه را ارائه می‌دهد.

این محصول را می‌توانید پس از عرضه و آماده سازی از وب سایت اِن آی سی خریداری کنید و آن را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

شرکت اپل در جریان رویداد 25 شهریور خود از اپل واچ سری 6 به صورت رسمی رونمایی کرد.

اپل واچ سری 6 از لحاظ طراحی تفاوت زیادی نسبت به نسل‌های پیشین یعنی اپل واچ سری 4 و 5 ندارد، با این حال اپل تغییراتی ویژه در این سری جدید از ساعت‌ها هوشمند خود ارائه داده است.

اپل واچ سری 6 مجهز به سیستم تشخیص اکسیژن است که می‌تواند از آن طریق سطح اکسیژن خون کاربر را بر اساس شرایط مختلف اندازه گیری کرده و از آن طریق نتایج مشخص و نوتیفیکیشن‌های خاصی را نشان می‌دهد.

این ساعت هوشمند مجهز پردازنده S5 بوده از نسل‌های جدید تراشه‌های فشرده اپل برای ساعت‌های هوشمند به‌حساب میایند. اپل واچ سری 6 در رنگ‌های متنوع، بندهای خاص و قابلیت‌های ویژه طراحی شده و به‌زودی آماده عرضه در بازار جهانی می‌شود.

یکی از مهم‌ترین موارد معرفی شده در اپل واچ سری 6 شامل واچ فیس ها می‌شود، در حقیقت واچ فیس قدرتمندترین و شخصی‌ترین جنبه اپل واچ است. تلاش اپل برای طراحی واچ فیس ها با اولویت قرار دادن نمایش زمان آغاز شده و با استفاده از قابلیت‌ها و فناوری‌های تعبیه شده در اپل واچ، این فیس های جدید را ساخته شده‌اند.

واچ فیس GTM می‌تواند به صورت هم‌زمان، ساعت مناطق مختلف را به صورت یکجا نشان دهد و مکان کاربر را نیز نشان دهد. واچ فیس Cont-up سپری شدن زمان را ردیابی می‌کند و لحظه‌ها را نشانه گذاری می‌کند. با ایده برداری از ساعت‌های کلاسیک، فیس کرنوگراف مقیاس‌های مختلفی از زمان و از جمله آن دورسنج را نشان می‌دهد و بتواند سرعت را بر اساس زمان صرفه شده و مسافت اندازه گیری کند.

اپل واچ سری 6 در دو رنگ جدید آبی و قرمز در کنار بندهای تک حلقه‌ای جدید طراحی و آماده عرضه شده است



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

 یکی از قابلیت‌هایی که شرکت اپل به کاربران آیفون‌ها از طریق آی او اس 14 به بعد ارائه داده، امکان تنظیم نرم افزارهای دیگر به عنوان مرورگر پیش‌فرض است.

تا پیش از این کاربران آیفون و آیپد صرفاً به استفاده از سافاری به عنوان مرورگر پیش‌فرض محدود بودند و مرورگرهای دیگر نظیر گوگل کروم امکان باز کردن لینک‌ها از طریق پیام رسان‌ها و موارد دیگر را نداشتند. اما اپل با تغییر سیاست‌های خاص خود، حق انتخاب برای تنظیم مرورگر پیش‌فرض را به کاربران داده است.

پس از نصب کروم یا هر مرورگر دیگر به عنوان پیش‌فرض در آی او اس، لینک‌های مختلف به‌صورت خودکار از طریق نرم افزاری که کاربر انتخاب کرده باز خواهند شد و دیگر کاربر نیازی به مراجعه به مرورگر سافاری نخواهد داشت. در این میان، کاربران می‌توانند در صورت عدم تمایل به استفاده از کروم و بازگشت به حالت عادی، با یک تغییر ساده در تنظیمات اقدام به استفاده دوباره از سافاری کنند.

گفتنی است که سافاری مرورگر تائید شده شرکت اپل است با این حال کاربران برای استفاده از مرورگرهای دیگر حق انتخاب میان نرم افزارهای دیگر را نیز دارند. 

 

آموزش تنظیم گوگل کروم به عنوان مرورگر پیش‌فرض در آی او اس 14

Chrome-ios-14 تنظیم گوگل کروم به عنوان مرورگر پیش‌فرض در آی او اس 14 - Apple NIC

 روش انجام این کار بسیار ساده است و تنها کافی است چند کار آسان را انجام دهید.

  • 1.مطمئن شوید که گوگل کروم روی آیفون یا آیپد شما نصب شده است
  • 2.در صورتی که کروم را نصب ندارید با مراجعه به اپ استور کروم را دانلود کنید
  • 3.وارد تنظیمات یا همان اپلیکیشن Settings شوید
  • 4.تنظیمات کروم را باز کنید
  • 5.گزینه Default Browser App را انتخاب کنید
  • 6.کروم را از میان گزینه‌ها انتخاب کنید

پس از انجام این کار می‌توانید تمامی کارهای مبتنی بر وب خود را از طریق کروم انجام دهید و دیگر به سافاری نیازی نخواهید داشت.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

 شایعات منتشر شده از برخی منابع آگاه خبر از قیمت بالای آیپد ایر ۴ در کنار تغییرات قابل توجه آن می‌دهند.

پیش از برگزاری رویداد ۱۵ سپتامبر، اکانت توییتری «Lovetodream» افشاگر توییتری معروف، چند نکته رازآلود درباره محصولات جدید اپل به اشتراک گذاشته است.

این اکانت توییتری به محصول جدیدی از اپل باقابلیت شارژ سریع اشاره کرده که ممکن است این ویژگی مربوط به اپل واچ جدید یا آیپد ایر ۴ باشد.

با تکیه بر شواهدی که این اکانت توییتری درباره قیمت و عرضه این محصول منتشر کرده، یک دستگاه شبیه آیپد ایر ۴ با قیمت ۵۶۹ تا ۵۹۹ دلار آماده معرفی در جریان کنفرانس فردا خواهد شد. این اطلاعات نشان دهنده افزایش قیمت آیپد ایر 4 را در مقایسه با نسل قبلی هستند.

از طرف دیگر شواهد حاکی از آن است که طراحی آیپد ایر ۴ به آیپد پرو 11 اینچ بسیار نزدیک است. نمایشگر ۱۱ اینچی و جایگزین کردن USB-C به جای درگاه لایتنینگ است.

شایعات منتشر شده نشان می‌دهد که احتمالاً با تغییرات یا حذف سنسورهای احراز هویت بیومتریک در این محصول جدید، قیمت منطقی‌تری برای آن در نظر گرفته شده است. در مقایسه با آیپد پرو دکمه هوم حذف شده و برای کاهش قیمت، Face ID نیز در آن تعبیه نشده است. اپل تصمیم دارد تا سنسور تاچ آیدی را روی دکمه پاور تعبیه کند.

همان‌طور که قبلاً گفته شد این افشاگر توییتر، به رنگ آبی در اپل واچ جدید اشاره کرده بود. با توجه به شواهدی مثل رنگ آبی لوگوی اپل و آیفون ۱۲ آبی تیره، می‌توان صحت آن را تائید کرد، البته احتمال دارد رنگ اپل واچ جدید با همان رنگ‌های سال گذشته عرضه شوند.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

قیمت ایرپاد پروهای اپل بعد از مدت ها کاهش یافته و علاقمندان می توانند با پرداخت 199 دلار آنها را خریداری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، اپل از این پس ایرپادپروهای خود را 50 دلار ارزان تر عرضه کرده و علاقمندان باید برای خرید آنها تنها 199 دلار بپردازند.

اپل پیش از این هم برای تشویق خریداران به خرید ایرپادپرو چند باری قیمت آنها را کاهش داده بود. اما این تخفیف های مقطعی هرگز به 50 دلار نرسیده بود.

ایرپادهای عادی اپل هم که دارای قاب شارژ بی شیم هستند 164 دلار قیمت گذاری شده اند که در مقایسه با قیمت 199 دلاری قبلی 35 دلار ارزان تر شده اند. علاقمندان می توانند مدل ساده تر این ایرپادهای عادی را که فناوری حذف اصوات مزاحم از آنها حذف شده به جای 159 دلار به قیمت 129 دلار خریداری کنند.



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

شایعه‌ای جدید ازسوی افشاگری مورداعتماد اعلام می‌کند اپل واچ سری ۶ دارای رنگ جدیدی خواهد بود. همچنین این افشاگر از افزایش قیمت آیپد ایر ۴ نسبت‌به نسل فعلی خبر می‌دهد.

در آستانه‌ی برگزاری کنفرانس مطبوعاتی جدید اپل با شعار Time Flies، یکی از افشاگران صنعت فناوری که در اغلب اوقات اخباری صحیح فاش می‌کند و با نام کاربری L0vetodream در توییتر شناخته می‌شود، به‌شکلی مرموز به برخی اتفاقاتی اشاره کرده که می‌توانیم انتظار رخداد آن‌ها را در کنفرانس پیش‌رو داشته باشیم. این افشاگر می‌گوید احتمالا اپل واچ سری ۶ (Apple Watch Seires 6) در رنگی جدید به بازار عرضه می‌شود. همچنین طبق گفته‌ی L0vetodream، احتمالا در همان روز برگزاری رویداد، امکان سفارش محصولات جدید در وب‌سایت رسمی اپل فراهم خواهد شد.

مهم‌ترین شایعه‌ای که L0vetodream فاش کرده، این است که مدلی از اپل واچ سری ۶ مزین به رنگی است که پیش‌تر نمونه‌اش را در دیگر ساعت‌های خانواده‌ای اپل واچ ندیده‌ایم. درحال‌حاضر جزئیات دقیقی نمی‌دانیم، اما افشاگران ادعا می‌کنند اپل قصد دارد در مراسم سه‌شنبه، اپل واچ سری ۶ را به‌همراه مدلی میان‌رده از این ساعت‌ها با نام احتمالی اپل واچ SE معرفی کند. به‌احتمال زیاد امسال شاهد اعمال تغییری محسوس در رنگ‌بندی ساعت‌های سری اپل واچ خواهیم بود. برخی افشاگران می‌گویند اپل واچ سری ۶ توانایی تخمین سطح اکسیژن خون را دارد و قابلیت ثبت نوار قلب (ECG) را نسبت‌به نسل‌های قبل بهبود می‌بخشد.

هفته‌ی گذشته توییت دیگری ازسوی L0vetodream منتشر شده بود که به‌شکلی غیرمستقیم اعلام می‌کرد احتمالا جدیدترین ساعت خانواده‌ی اپل واچ مدلی با رنگ آبی خواهد داشت؛ در نظر داشته باشید که چند روز پیش به‌یک‌باره هشتگ AppleEvent# در توییتر به لوگوی آبی‌رنگ اپل مزین شد و همین موضوع احتمال صحت داشتن شایعه‌ی مطرح‌شده توسط L0vetodream را بالا می‌برد. برخی رسانه‌ها اعتقاد دارند که آیفون ۱۲ نیز مدلی با رنگ آبی خواهد داشت.

از این جا به بعد، توییت‌‌های L0vetodream بسیار رمزآلود می‌شوند. این حساب کاربری ادعا می‌کند یکی از محصولات جدید اپل قرار است مجهز به قابلیت شارژ سریع باشد. احتمالا این محصول، مدل جدید اپل واچ یا مدل جدید آیپد ایر است؛ بااین‌حال، ذهن‌مان بیشتر به‌سمت اپل واچ می‌رود، خصوصا با درنظرگرفتن این حقیقت که سیستم‌عامل watchOS 7 تمرکز خاصی روی قابلیت پایش خواب دارد. آیپد ایر نسل جدید احتمالا تاچ ID را با دکمه‌ی پاور ادغام می‌کند.

در زمینه‌ی قیمت و تاریخ عرضه، حساب کاربری L0vetodream می‌گوید یکی از دستگاه‌ها (احتمالا آیپد ایر ۴) بین ۵۶۹ تا ۵۹۹ دلار قیمت خواهد داشت. نسل فعلی آیپد ایر ۴۹۹ قیمت دارد و این یعنی به‌احتمال زیاد اپل می‌خواهد قیمت آیپد ایر را بالا ببرد. همچنین این حساب کاربری توییت دیگری با عبارت «آنلاین ۱۵ سپتامبر» منتشر کرده است که به برگزاری کنفرانس پیش‌رو به‌شکل مجازی اشاره می‌کند. برخی از کاربران گفته‌اند L0vetodream قصد داشته بگوید امکان سفارش آنلاین محصولات جدید در همان روز ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) یعنی روز برگزاری رویداد، فراهم می‌شود. 

 پیش‌تر ثابت کرده است که افشاگری قابل‌اتکا است. این حساب کاربری که به‌طور معمول اخبار را به‌شکلی رمزآلود فاش می‌کند قبلا شمار بسیار زیادی از قابلیت‌های سیستم‌های عامل watchOS 7 و iOS 14 و macOS 11 Big Sur را به‌درستی پیش‌بینی کرده که شامل انتخاب نام Big Sur توسط اپل برای macOS 11 می‌شود. این حساب کاربری همچنین به‌درستی ویژگی‌های نسل جدید آیفون SE و تاریخ عرضه‌ی مجیک کیبورد آیپد پرو را پیش‌بینی کرده است.

نکته‌ی مهمی که باید در نظر داشته باشیم این است که L0vetodream مدت‌ها پیش گفته بود در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ (شهریور و مهر ۱۳۹۹) اپل واچ به بازار عرضه نمی‌شود؛ بااین‌حال به‌نظر می‌رسد که این افشاگر در آستانه‌ی برگزاری رویداد، نظرش را تغییر داده است. البته امکان دارد عرضه‌ی فوری محصولات، صرفا به آیپد ایر ۴ مربوط باشد. حتی ممکن است امکان سفارش اپل واچ در روز برگزاری رویداد فراهم شود، اما این ساعت تا اکتبر ۲۰۲۰ (مهر و آبان ۱۳۹۹) دردسترس قرار نگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

 گزارش‌های منتشر شده از اپل نشان می‌دهد که جف ویلیامز خودش را برای جانشینی تیم کوک مدیر عامل اپل آماده می‌کند.

گزارشی که اخیراً منتشر شده نشان می‌دهد که جف ویلیامز مدیر ارشد عملیاتی اپل، قرار است به جانشینی تیم کوک مدیر عامل اپل منصوب شود. این جانشینی بعد از بازنشستگی تیم کوک خواهد بود.

جف ویلیامز در ابتدای ورودش به شرکت اپل در بخش بین‌المللی عملیات و تحت مدیریت تیم کوک مشغول به کار شد. او در توسعه اپل واچ و قابلیت‌های مختلف سلامتی در آن پیشگام بوده است. او اخیراً با اعلام خبر جدایی طراح محصولات اپل، جانی ‌آیو، نظارت بر طراحی سخت افزار و نرم افزار را شروع کرده است و به همین دلیل به او لقب وارث آشکار در شرکت اپل را داده‌اند.

نکته بسیار مهم این است که جف ویلیامز از نظر سبک رهبری «عمل‌گرا» شبیه به تیم کوک بوده است. این نقطه مقابل شخصیت خیال‌پردازانه وخلاق استیو جابز یا رییس سابق بخش طراحی محصولات اپل، جانی آیو بود است.

تا پیش از این بسیاری از گزارش‌های ضد و نقیض حاکی از اختلاف شدید میان ویلیامز و جانی آیو بود. برخی از منابع خبری و از جمله آن‌ها بلومبرگ ادعا کرده بودند که جف ویلیامز در بسیاری از فعالیت‌های تیم کاری اپل دخالت می‌کند و این موضوع باعث شد تا جانی آیو تصمیم به جدایی از اپل بگیرد. جانی آیو نیز در مصاحبه‌ها و گفته‌های خود از برخی طراحی‌های اپل، نظیر سیستم شارژ مجیک ماوس و اپل پنسل نسل اول در کنار تعبیه درگاه‌های محدود در مک بوک ها انتقاد کرده بود.

اما دلیل اصلی اختلاف میان این دو مدیر ارشد به طراحی و بازاریابی اپل واچ مربوط می‌شد که در آن جف ویلیامز تمایل به طراحی این ساعت هوشمند به عنوان یک ابزار سلامتی داشت و جانی آیو بیشتر تمایل به ساخت این محصول به عنوان یک ساعت هوشمند لوکس داشته است.

برخی از شایعات حکایت از دست داشتن جف ویلیامز در کناره گیری فیل شیلر نیز دارند. فیل شیلر به تازگی سمت خود به عنوان مدیر بازاریابی بین‌المللی اپل را واگذار کرده است.

مارک گورمن در یک گزارش جدید، به برنامه‌های اخیر اپل نسبت به جانشینی مدیران ارشد اشاره کرده است. این گزارش نشان می‌دهد که اپل توجه ویژه‌ای به انتخاب نسل جدید مدیران ارشد داشته و در نظر دارد نقش‌های ارشد شرکت را به نسلی جدیدتر واگذار کند. گورمن قبلاً هم به اهمیت قابل توجه ویلیامز تأکید کرده است.

اپل به این موضوع اذعان دارد که تیم کوک و گروه مدیریتی او به سن بازنشستگی نزدیک می‌شوند. برخی منابع به نقل از گورمن توضیح می‌دهند که اپل خود را متعهد به برنامه ریزی مشارکتی اساسی کرده که مدیران نسل جدید را از میان جوان‌ترها انتخاب کند. حتی در گزارشی چند ویژگی مهم برای جانشینان مدیران ارشد را بیان می کند. گفتنی است که در حال حاضر کریگ فدریگی جوان‌ترین فرد در تیم رهبری و مدیریت شرکت اپل محسوب می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

شرکت اپل از روز گذشته اقدام به تغییر و بررسی برخی از مفاد دستورالعمل اپ استور داده و طی آن به برخی از توسعه دهندگان بازی امکانات بیشتری را ارائه کرده است.

بر اساس این دستورالعمل‌های به روز شده، سرویس‌های استریم بازی نظیر مایکروسافت ایکس کلاود از این پس اجازه فعالیت در اپ استور را داده است. البته اپل اعلام کرده که بازی‌های ارائه شده در این سرویس‌ها باید طی سیستم اشتراک اپل خریداری شوند و به صورت مستقیم از اپ استور دانلود و نصب شوند.

این تغییر قوانین به منزله آن است که سرویس‌های استریم نظیر ایکس کلاود، گوگل استادیا، استیم لینک و موارد مشابه از این پس می‌توانند در اپ استور و آی او اس فعالیت داشته باشند. البته ارائه دهندگان این سرویس‌ها باید بازی‌های مورد نظر خودشان را طبق دستورالعمل شرکت اپل، در اپ استور ارائه دهند و کاربر باید به صورت مستقیم آن‌ها را دانلود کند.

علاوه بر این، هر یک از بازی‌ها باید طبق دستور شرکت اپل پیش از آماده شدن برای انتشار در اپ استور مورد بررسی قرار گیرند و توسعه دهندگان باید اطلاعات کافی از آن‌ها را پیش از اقدام به عرضه در اختیار اپل قرار دهند. بازی‌ها همچنین برای ارائه قابلیت خرید درون برنامه‌ای باید از درگاه‌های اپل چنین اقدامی را انجام دهند. البته اپ استور این حق را برای توسعه دهندگان قائل شده که از طریق وب امکانات مربوط به خریدهای درون برنامه‌ای را به کاربران ارائه دهند.

این تغییرات نشان می‌دهد که شرکت اپل سیاست ساده‌تری در برابر بازی‌های ویدئویی و عرضه آن‌ها در پلتفرم‌های خود در نظر گرفته است. این موضوع باعث می‌شود تا بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده بازی‌های ویدیویی بتوانند محتوای ویژه را در پلتفرم‌های اپل ارائه دهند. البته این موضوع نشان دهنده برتری شرکت‌های توسعه بازی در برابر اپیک گیمز که به تازگی از فعالیت در اپ استور منع شده نیز می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

اپل روز گذشته نسخه بتا جدید macOS 11 Big Sur را برای گروه آزمایش کنندگان بتا عمومی منتشر کرد.

نسخه بتا جدید مک او اس بیگ سور یا بتای سوم عمومی تا قبل از انتشار نهایی آن در پاییز در اختیار آزمایش کنندگان قرار می‌گیرد. نسخه سوم بتا چند روز بعد از بتای ششم منتشر شده و در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است. این نسخه همچنین دو هفته بعد از نسخه دوم منتشر شده است.

آزمایش کنندگان عمومی بتا که برای دریافت نسخه بتا جدید مک macOS Big Sur ثبت نام کرده‌اند می‌توانند بعد از نصب پروفایل، از طریق بخش Software Update در تنظیمات آن را دریافت کنند.

آزمایش کنندگان بتا باید برای دریافت این نسخه در صفحه تست کنندگان بتا ثبت نام کنند تا امکان دسترسی به نسخه بتای iOS، macOS، watchOS و tvOS را داشته باشند. از آنجا که نسخه بتا ناپایدار است آزمایش کنندگان بتا قبل از نصب macOS Big Sur، بهتر است یک بکاپ کامل از دستگاه بگیرند و پس از آن اقدام به نصب نسخه به روز رسانی شده روی دستگاه اصلی کنند.

رابط کاربری این نسخه، هر چند که تغییرات زیادی کرده و شبیه به آی او اس شده، اما همچنان برای کاربران مک آشنا است. به عنوان مثال در طراحی پنجره‌ها، رنگ‌ها، آیکون برنامه‌ها، رابط کاربری صدای سیستم، نوار کناری تغییراتی ایجاد شده است.

این به روزرسانی اولین باری است که امکان دسترسی به کنترل سنتر را به سیستم عامل مک میاورد و امکان تغییرات مواردی نظیر حجم روشنایی نمایشگر، بک لایت صفحه کلید، اتصال به وای فای و غیره را می‌دهد.

مرکز نوتیفیکیشن‌ها نیز در این نسخه به روز رسانی شده که شامل اعلان‌های تعاملی بیشتر می‌شود و با طراحی دوباره ویجت‌ها می‌تواند نمایانگر شباهت هر چه بیشتر در iOS14 باشد.

این نسخه از همین حالا در دسترس بوده و کاربران می‌توانند آن را از طریق روش دریافت نسخه‌های بتا دریافت کنند.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

 در نتیجه مبارزه حقوقی میان اپل و اپیک گیمز شرکت اپل تصمیم دارد تا قابلیت Sign in with Apple را از فردا در بازی فورتنایت حذف می‌کند و از این پس کاربران امکان دسترسی به این سرویس را نخواهند داشت.

اپیک گیمز در توییت جدید خود که از طریق اکانت رسمی‌اش منتشر کرده اعلام کرده که اپل دیگر به کاربران امکان ورود حساب کاربری اپل در سرویس‌های اپیک را نمی‌دهد. بر این اساس قابلیت Sign in with Apple از فردا 11 سپتامبر 2020 غیرفعال می‌شود. اپیک از کاربران خود خواسته تا فردا ایمیل و پسورد خود را در اکانت اپیک گیمز وارد کنند تا حساب کاربری خود را از دست ندهند.

کاربرانی که تا پایان امروز اقدام به وارد کردن حساب کاربری خود از طریق ایمیل و پسورد روی سرویس‌های اپیک گیمز نکنند، امکان دسترسی به اکانت خود را نخواهند داشت و این موضوع آن‌ها را مستلزم ایجاد حساب کاربری جدید می‌کند. این موضوع همچنین باعث می‌شود تا تمام پیشرفت‌هایی که کاربران در بازی داشته‌اند از بین برود و کاربران دیگر امکان دسترسی به آنچه در قبل بازی کرده‌اند را نداشته باشند.

قابلیت Sign in with Apple به کاربران امکان ورود به سایت‌های مختلف را از طریق اکانت رسمی اپل می‌دهد و کاربران دیگر نیازی به ساخت حساب‌های کاربری دیگر برای انجام این کارها نخواهند داشت.

با توجه به این موضوع به کاربران توصیه می‌شود تا پیش از حذف اکانت‌ها کاربران اقدام به تعیین نام کاربری، ایمیل و پسورد روی حساب‌های مبتنی بر اپل آیدی خود کنند تا دسترسی آن‌ها به حساب کاربری‌شان مسدود نشود و همچنان بتوانند از سیو بازی‌های خود استفاده کنند.

کاربران با احتساب اختلاف ساعت، در حال حاضر کمتر از 24 ساعت زمان برای انجام این کار دارند.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

شرکت اپل به تازگی دو نوع ماسک بهداشتی برای کارمندان این شرکت تولید کرده تا کارکنان این مجموعه بتوانند در نمایندگی‌ها و کارخانه‌ها با خیال راحت‌تری فعالیت داشته باشند.

دو ماسک تولید شده توسط این شرکت Apple Face Mask و Apple ClearMask نام گرفته‌اند. ماسک‌های شرکت اپل توسط تیم مهندسی و طراحی صنعتی کوپرتینو ساخته شده‌اند. شرکت مورد نظر ابتدا این خبر را با انتشار یک تصویر از فردی با این ماسک‌ها در اختیار فضای مجازی قرار داد. این ماسک‌ها از سه لایه محافظتی برخوردارند که می‌توان آن‌ها را تا پنج مرتبه شست.

طراحی ماسک‌های شرکت اپل

طراحی این ماسک‌ها به صورتی شکل گرفته تا افرادی که عینک می‌زنند با بخار شیشه‌های عینک مواجه نشوند. شرکت اپل به خبرگزاری‌ها اعلام کرده که مراحل اولیه ساخت این ماسک‌ها شامل مدت‌ها تحقیق و آزمایش بوده تا بتوانند بهترین نوع فیلتر را بر روی ماسک‌های خود اعمال کنند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده کارمندان این شرکت از دو هفته آینده این ماسک‌ها را دریافت خواهند کرد. اپل این ماسک‌ها را برای افرادی که به فروشگاه‌های آن‌ها می‌آیند نیز در دسترس قرار می‌دهد تا در صورت لزوم آن را تهیه کنند. گفتنی است؛ نمونه ماسک‌هایی که به خریداران ارائه داده می‌شود از تفاوت‌هایی نسبت به دو ماسک مذکور برخوردارند و تماما از همان جنس نیستند.



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

هر ساله شاهد هستیم که اپل به رسومات سنتی خودش پایبند بوده و امسال نیز با پوستر خودش به این کار خودش را ادامه داده. دو روز پیش اپل به صورت رسمی برگزاری رویداد Time Flies در تاریخ ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور ماه) را اطلاع رسانی کرد.

در نگاه اول همه کاربران با توجه به پوستر طراحی شده، متوجه شدند که این پوستر اطلاعات چندانی را افشا نخواهد کرد، اما برخی از کاربران ریزبین متوجه موضوعی شدند، که با توجه به واقعیت افزوده (Augmented Reality) این موضوع دست‌گیرشان شده است.

کاربران دریافتند که اپل یک ویژگی جالب را در پوستر خود جای داده که به صورت واقعیت افزوده است. در این پوستر که حالت سه‌بعدی دارد و نماد اپل را به ما نشان می‌دهد در واقعیت افزوده چیز دیگری را نمایش می‌دهد و آن هم 9.15 است که اشاره به تاریخ برگزاری این رویداد دارد.

اگر شما نیز می‌خواهید این حالت جالب اپل را مشاهده کنید باید با محصولاتی مانند آیفون و آیپد که از واقعیت افزوده پشتیبانی می‌کنند به سایت این شرکت مراجعه کرده و روی پوستر منتشر شده کلیک کنید تا بتوانید آن را به صورت واقعیت افزوده ببینید.

شرکت اپل در زمینه‌ی طراحی پوستر و ویدیو‌های تبلیغاتی سابقه‌ی درخشانی دارد. طراحی پوستر جدید اپل که حکم دعوت نامه برای این رویدادِ پیش‌رو را دارد، علاوه بر زیبایی و خلاقیت اپل، نشان می‌دهد که این شرکت به چه اندازه بر مسئله واقعیت افزوده، توجه دارد.

این مسئله مطرح شده است که اپل با رونمایی از این Easter egg مخفی شده در پوستر دعوت‌نامه به دنبال چه هدفی است؟ آیا از محصولاتی ویژه در زمینه‌ی قابلیت واقعیت افزوده رونمایی خواهد کرد؟ یا اینکه این قابلیت را در محصولات کنونی‌اش بهبود خواهد بخشید.

شاید حتی اپل نیز بازی گوش شده و می‌خواهد با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده با طرفدارانش شوخی کند. باید تا هفته آینده منتظر رویداد اپل بمانیم تا از این پوستر عجیب اپل اطلاعات لازم را بدست آوریم.



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

شرکت اپل دیشب دعوت‌نامه‌های رویداد 15 سپتامبر خود را منتشر کرده و حالا یک هفته مانده به این رویداد تمام اطلاعات و جدول زمان‌بندی آن لو رفته است.

این رویداد قرار بود به شکل مجازی برگزار شود و به همین دلیل شرکت اپل در وب سایت رسمی خود و اکانت یوتیوب آن را آماده کرده بود و اعلام کرده که تا شش روز دیگر این رویداد را برگزار می‌کند. اما نکته مهم که باعث لو رفتن تمام اطلاعات این رویداد شده، مربوط به جدول و سکشن بندی زمان هر یک از رویدادها است که در اطلاعات متای ویدیوی لایو یوتیوب این رویداد رخ داده است.

Guilherme Rambo از تحلیلگران و هکرهای سرشناسی که شهرت زیادی برای افشای اطلاعات جدید اپل پیدا کرده به تازگی اعلام کرده که کدهای متای مربوط به زمان بندی و تگ‌های ویدیویی صفحه لایو یوتیوبی اپل را استخراج کرده است.

این اطلاعات که در حال حاضر به صورت عمومی منتشر شده نشان می‌دهد که شرکت اپل قطعاً از اپل واچ سری 6 رونمایی می‌کند. در این میان، اطلاعاتی از آیپد ایر 2020 و مک‌های مبتنی بر اپل سیلیکون نیز در جدول زمان بندی رویداد 15 سپتامبر اپل دیده می‌شود. 

اما نکته مهم‌تر این است که با وجود پیدا شدن نام iPhone آن هم دقیقاً بعد از سکشن iOS هیچ اطلاعات دقیقی از آیفون 12 در این برنامه وجود ندارد. این مسئله می‌تواند یکی تائید کننده‌های این شایعه باشد که شرکت اپل در جریان رویداد سپتامبر 2020 خود از آیفون 12 رونمایی نمی‌کند و به جای آن تصمیم به رونمایی از محصولات دیگر دارد.

رویداد سپتامبر اپل قرار است در 25 شهریور، یعنی سه شنبه هفته آینده برگزار شود که شرکت اپل در جریان آن قرار است از محصولات جدیدی مثل اپل واچ سری 6 در کنار ایرپاد استودیو و آیپد ایر 2020 رونمایی کند. برخی از افراد احتمال معرفی اپل تی وی نسل شش را نیز در این کنفرانس مطرح کرده‌اند.



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

اپل، آمازون، گوگل و اتحادیه «Zigbee» برای خلق استانداردها و پروتکل‌های جدید خانه هوشمند و عرضه آن در سال ۲۰۲۱ همکاری وسیع‌تری خواهند داشت.

شرکت‌های پیشرو در حوزه خانه هوشمند یعنی اپل، آمازون، گوگل و گروه Zigbee که شامل آیکیا، سامسونگ و فیلیپس می‌شوند، سال گذشته تشکیل یک گروه کاری جدید با عنوان پروژه اتصال به خانه از طریق IP را اعلام کردند.

هدف این پروژه توسعه فناوری اتصال مبتنی بر IP استاندارد شده برای محصولات هوشمند سازی خانه است که بر افزایش سازگاری، امنیت و امکان توسعه محصولات برای تولید کنندگان متمرکز شده است. این گروه به تازگی از یک به‌روزرسانی بزرگ و مهم در پروژه یاد شده خبر داده است و اعلام کرده که در سال 2021 استاندارد جدیدی را برای ساخت محصولات هوشمند سازی خانه ایجاد می‌کند.


به‌روزرسانی این استاندارد در گام اول شامل اطلاعات واقعی درباره چگونگی کار کرد ابزارهای متن باز در حوزه هوشمند سازی خانه خواهد بود. بسیاری از دستگاه‌ها با کارکرد متفاوت از این پروتکل استفاده می‌کنند و به همین دلیل تعیین استاندارد جدید برای آن‌ها بسیار تعیین کننده است.

دسته بندی‌های متفاوت برای این دستگاه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:


• دستگاه‌های روشنایی و الکتریکی مثل لامپ‌ها، چراغ‌های روشنایی، کنترل‌ها، دوشاخه و پریزهای برق.
• کنترل‌های سیستم‌ تهویه هوا مثل ترموستات و واحدهای AC
• سیستم‌های کنترل دسترسی مثل قفل‌های درب منزل و اتاق، سیستم‌های امنیتی
• پوشش و سایه‌بان پنجره‌ها، تلویزیون، اکسس پوینت، بریج‌ها و سایر موارد و همچنین محصولات الکترونیکی مصرفی


نکته حائز اهمیت در این اعلامیه، رشد قابل ملاحظه گروه‌های تشکیل شده برای همکاری شرکت‌های عضو این اتحادیه است. در حال حاضر ۱۴۵ شرکت در این گروه به صورت فعال عضو هستند. هر یک از این شرکت‌ها دارای صدها محصول، مهندس و کارشناس‌های بازاریابی هستند که با تشکیل ۳۰ تیم جداگانه، به شکل متقابل با دیگر شرکت‌ها همکاری می‌کنند تا استانداردهای جدید را ارائه ‌دهند.
این گروه‌های مشترک اخیراً یک مخزن متن باز در وب سایت گیت هاب ایجاد کرده‌اند که طی آن یک استاندارد آزاد جهانی با تکرار سریع و بر اساس فناوری‌های تائید شده را در اختیار سازندگان قرار می‌دهند.

این گروه امیدوار است تا با اشتراک گذاشتن این مخزن مزایای پروژه را در کمترین زمان ممکن در اختیار مصرف کنندگان و تولید کنندگان قرار دهد.
پروژه خانه هوشمند احتمالاً با استفاده از فناوری‌های خدمات صوتی مثل سیری، الکسا، دستیار گوگل و غیره ساختن دستگاهها را برای تولید کنندگان آسان‌تر می‌کند.

این پروژه حتی قصد دارد تا فناوری‌های هوشمند سازی خانه موجود را مثل هوم کیت اپل و ابزارهای گوگل را باهم ادغام کند.

این گروه تا انتهای ۲۰۲۰، با ارائه یک «پیش نویس از مشخصات مورد نظر» می‌تواند استاندارد تکمیل شده را در سال بعد عرضه کند. بهبود لوازم جانبی عرضه شده برای خانه هوشمند با امکان اتصال بهتر، پشتیبانی از چند پلتفرم و تنظیم آسان‌تر، از مزایای قابل توجه این پروژه برای مصرف کنندگان به شمار می‌آید.



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

شرکت اپل به تازگی به برخی از توسعه دهندگان خود اعلام کرده که سیستم ضد ردیاب اطلاعات کاربران ارائه شده در آی او ا14 با تعویق مواجه شده و ممکن است در عرضه آن تأخیر ایجاد شود.

بر اساس گزارش وب سایت The Information شرکت اپل احتمالاً برای یک سال تعبیه این سیستم ردیاب را در سیستم عامل آی او اس به تعویق می‌اندازد و به شرکت‌های تبلیغات مهلت بیشتری برای تغییر روند کسب و کارهای خود می‌دهد.

تا پیش از این شرکت‌هایی نظیر فیس‌بوک که درآمد خود را از طریق نمایش تبلیغات هوشمند به کاربران دریافت می‌کنند از تصمیم اپل برای ارائه قابلیت ضد ردیابی در آی او اس 14 انتقال کرده بودند. این مسئله تا جایی جدی شد که مارک زاکربرگ بنیان گذار و مدیر عامل اجرایی فیس‌بوک طی سخنانی از ضمن انتقاد از اپل اعلام کرده بود که این قابلیت درصد قابل توجهی از درآمد فیس‌بوک از پلتفرم آیفون و آیپد را کاهش می‌دهد.

حال شرکت اپل به خاطر درخواست‌های انجام شده اقدام به تعویق روند عرضه این قابلیت در سیستم عامل آی او اس 14 گرفته است.

البته Eric Seufert از تحلیلگران صنعت تبلیغات اعلام کرده که تطابق پیدا کردن با این ابزارهای جدید ضدریاب برای توسعه دهندگان پلتفرم‌های تبلیغاتی غیرممکن است و این شرکت‌ها در صورت پشتیبانی اپل از قابلیت یاد شده تمام درآمد خود را از دست خواهند داد.

استدلال اپل در این میان بر این مبنا است که کاربران باید در صورت تمایل و با علم به اینکه در حال ردیابی شدن هستند، تبلیغات شرکت‌های مختلف را مشاهده کنند که این مسئله کسب و کار تمامی شرکت‌های تبلیغاتی را به گونه‌ای خاص از بین خواهد برد. این مسئله در نهایت ممکن باعث تغییر مدل کسب و کاری فیس‌بوک و شرکت‌های مشابه شود. با این حال به نظر می‌رسد که این شرکت توانسته‌اند برای مدت زمانی مشخص از اپل به‌عنوان یکی از توسعه دهندگان و صاحبان پلتفرم‌های موبایل مهلت بگیرند.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

لومبرگ ادعا می‌کند که اپل قصد دارد با اعلام تاریخ عرضه آیفون ۱۲ در سال ۲۰۲۰ به فروش جنجالی و پر سر و صدا دست یابد. البته چالش‌های پیش رو باعث شده تا این شرکت مجبور به عرضه این محصولات طی دو مرحله باشد.

قطعاً تاریخ عرضه آیفون ۱۲ مبتنی بر نمایشگرهای OLED جدید با سایزهای ۴/۵ اینچ، ۱/۶ و ۷/۶ اینچ پیش از پایان یافتن سال جاری میلادی خواهد بود. با این حال شایعات از این قرار است که اپل آیفون ۷/۶ اینچ و یک مدل از آیفون ۱/۶ اینچ رده بالاتر را با سه لنز دوربین ارائه کند و آیفون ۴/۵ اینچ و سایر آیفون‌های مدل ۱/۶ اینچ را باقیمت ارزان و مقرون به‌صرفه‌تر و همراه با دو لنز دوربین روانه بازار کند.

اما به دلیل تأخیر در تولید و توسعه دستگاه‌های آیفون ، امسال اپل با فروش جنجالی مواجه خواهد شد ولی شایعات ضد و نقیضی مبنی بر ترتیب عرضه این دستگاه‌ها وجود دارد.

دیجی تایمز قبلاً اظهار کرده بود که دو مدل آیفون ۱۲ با اندازه ۱/۶ اینچ اوایل اکتبر و دو مدل آیفون ۱۲ با سایز ۷/۶ و ۴/۵ اینچ در تاریخی دیگر عرضه خواهند شد. این نشریه تایوانی مکرراً ادعا می‌کند که دلیل تأخیر در تاریخ عرضه آیفون ۱۲ به خاطر تأمین صفحه مدار چاپی لایه‌ای در این محصولات است.

منابع آگه می‌گویند که ممکن است آیفون جدید در دو مدل ۱/۶ اینچ در گام ابتدایی و سپس دو مدل ۷/۶ و ۴/۵ اینچ در گام بعدی عرضه شوند. این مسئله به آن دلیل است که تأمین صفحه مدار اصلی SLP برای مدل ۱/۶ اینچ در ماه جولای شروع شده و سپس برای دو مدل ۷/۶ و ۴/۵ اینچ در نیمه دوم آگوست خواهد بود. 

 

جان پروسر افشاگر اپل اظهار می‌کند که آیفون ۱۲ در یک کنفرانس ماه اکتبر معرفی خواهد شد و ابتدا مدل‌های ارزان قیمت رونمایی خواهند شد و اندکی بعد پیش فروش آن‌ها آغاز شود. او ابراز می‌کند که آیفون ۱۲ پرو یا همان مدل گران قیمت تا نوامبر عرضه نشود.



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

طبق اطلاعات جدید، فردا اپل تاریخ معرفی آیفون ۱۲ را اعلام می‌کند و همچنین جزئیات مربوط به تاریخ ارائه سیستم عامل iOS 14 و WatchOS 7 نیز منتشر خواهد شد.

یکی از نویسندگان بلومبرگ، «مارک گرومن» در توییتی اعلام کرده که اپل فردا اطلاعاتی درباره محصولات آینده خود منتشر خواهد کرد. این اولین باری نیست که با چنین موضوعی روبه‌رو می‌شویم و در گذشته افشاگر معروف، «جان پروسر» نیز از چنین موضوعی برای روز سه شنبه خبر داده بود. این احتمال وجود دارد که فردا از آیپد و اپل واچ جدید رونمایی شود، البته گرومن بر خلاف پروسر بر این باور است که اپل فردا از محصولی رونمایی نخواهد کرد و در عوض تاریخ معرفی آیفون به همراه اپل واچ را مشخص می‌کند.

در حالت کلی اپل نزدیک به دو هفته پیش از برگزاری مراسم معرفی آیفون‌های جدید برای افراد دعوتنامه ارسال می‌کند و اگر فردا شاهد ارسال چنین دعوتنامه‌ای باشیم، احتمالا گوشی‌های سری آیفون ۱۲ در تاریخ ۱ مهر معرفی خواهند شد.

این مراسم به علت شیوع ویروس کرونا مانند کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2020 به صورت کاملا مجازی برگزار خواهد شد و از آنجایی که نیازی به سفر اهالی رسانه به کوپرتینو نیست، این احتمال وجود دارد که ساعت برگزاری آن با مراسم‌های سال گذشته متفاوت باشد.

در صورتی که مراسم معرفی گوشی‌های سری آیفون ۱۲ در روز اول مهر ماه نیز برگزار شود، برخلاف گذشته نباید منتظر عرضه سریع این محصولات باشیم و آن‌ها با تاخیر وارد بازار خواهند شد. این احتمال وجود دارد که همراه با گوشی‌های جدید اپل، ساعت هوشمند اپل واچ نیز معرفی شود، البته شایعات به رونمایی از محصولات زیادی مانند اپل تی‌وی جدید، هوم‌پاد کوچکتر، ایرتگ و هدفون دور گوشی نیز اشاره می‌کنند.

انتظار می‌رود اپل از ۴ آیفون جدید رونمایی کند که دو مدل آن به صفحه نمایش ۶.۱ اینچی مجهز می‌شوند و نسخه‌های دیگر از نمایشگر ۵.۴ و ۶.۷ اینچی بهره می‌برند. این گوشی‌های هوشمند از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند و به چیپست A14 Bionic مجهز خواهند شد.



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

در گزارش مالی مرتبط با بازی فورتنایت، اپیک گیمز از رشد درآمد آن خبر داده است؛ اما وضعیت این بازی در سیستم‌عامل iOS رو به وخامت عنوان می‌شود. اختلاف نظر اپیک گیمز با کوپرتینویی‌ها بر سر قوانین اپ استور و درنتیجه شکایت‌های حقوقی متعددی که علیه یکدیگر تنظیم کرده‌اند، آسیب قابل توجهی به جایگاه یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بتل رویال جهان در پلتفرم iOS وارد کرده است.

آخرین آمارها نشان می‌دهد، اپیک گیمز بیش از ۶۰٪ جامعه بازیکنان خود را در دستگاه‌های آیفون و MacOS از دست داده است. این اتفاق در پی حذف بازی فورتنایت از فروشگاه‌ اپ استور که تنها مرجع دانلود و خرید اپلیکیشن‌های اپل محسوب می‌شد، صورت گرفت.

وب‌سایت اختصاصی Epic Games بعد از اعلام حکم اولیه دادگاه علیه اقدام اپل در جهت حذف فورتنایت از فروشگاه App Store گزارشی حاوی اسناد و مدارک مرتبط با این شکایات را با مخاطبان به اشتراک گذاشته که در ادامه به آن می‌پردازیم. به زبان ساده می‌توان گفت که اپیک به‌نوعی از دادگاه درخواست کرده تا زمان برگزاری جلسه نهایی و صدور حکم اصلی، اپل را مجبور به بازگرداندن Fortnite به اپ استور کند.

اپیک گیمز درگذشته نیز اقدام به ارسال چنین درخواستی علیه اپل کرده بود که دادگاه با اشاره به نبود هیچگونه مدرک قابل قبولی از زیان مالی وارده به این شرکت، این درخواست را رد کرد؛ بنابراین اپیک درحال‌حاضر تلاش می‌کند با ارائه‌ی اسناد و مدارکی مبنی بر عملکرد ضعیف بازی فورتنایت در مقایسه با وضعیت آن قبل از تصمیم اپل برای حذف بازی از فروشگاه آنلاین خود، قاضی را برای صدور این حکم متقاعد کند.

براساس ادعای اپیک گیمز، میزان خسارت واردشده، شامل بیش از ۶۰٪ کاهش در تعداد کاربران اپلیکیشن این شرکت در دستگاه‌های iOS می‌شود:

«فریاد اعتراض کاربران به اقدام اپل بلند شده و حرکت نابخردانه این شرکت، منافع عمومی را در معرض خطر قرار داده است. از زمان خروج Fortnite از فروشگاه اپ استور،  تعداد کاربران فعال این اپلیکیشن در دستگاه‌های iOS بیش از ۶۰٪ کاهش یافته است. این اقدام تاکنون آسیب جدی و جبران‌ناپذیری را به اعتبار اپیک وارد کرده است.»

فهم دلایل این امر می‌تواند نسبتا ساده باشد. از یک طرف افرادی که اولین‌بار قصد دانلود بازی را داشته یا به هر دلیلی مجدداً مجبور به این کار شده‌اند، باتوجه‌به حذف بازی از فهرست اپ استور قادر به انجام چنین کاری نخواهند بود. از سوی دیگر در صورت به‌روزرسانی یا تعویض گوشی تلفن همراه توسط کاربران نیز امکان دریافت این بازی وجود ندارد.

اما شاید مهم‌تر از همه عدم امکان آپدیت بازی در سیستم‌عامل iOS باشد که باعث شده کاربران این پلتفرم نسخه‌ی قدیمی‌تری را در مقایسه با سایر بازیکنان تجربه کرده و به‌نوعی از ویژگی‌های جدید بازی، عقب بمانند. درحال‌حاضر اپیک از انتشار هرگونه محتوای جدید یا اصلاح مشکلات گیم‌پلی بازی در این نسخه از اپلیکیشن جدید ناتوان بوده و این امر شکاف بزرگی را میان کاربران iOS و سایر سیستم‌عامل‌های پشتیبانی کننده از این بازی ایجاد کرده است.



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

شرکت برادکام تائید کرده که تراشه خود که قرار است در آیفون ۱۲ تعبیه شود را با تأخیر عرضه خواهد کرد و بنا بر باور تحلیلگران تا سه ماهه آخر سال جاری میلادی عرضه آن به تعویق میافتد.
بنابر گزارش منتشر شده از موسسه خبری بین‌المللی رویترز که تاییدی بر گزارش‌های پیشین است، شرکت برادکام خبر تأخیر در عرضه تراشه خود را تائید کرده است. شاید این مسئله در کنار تأثیر بدون شک همه گیری کرونا از دلایل اصلی تأخیر عرضه آیفون ۱۲ باشد و شاید هم دلایل مهم دیگری در این تأخیر دخیل باشند.
در ماه ژوئن امسال مدیر عامل شرکت برادکام«هوک تن» در یکی از مصاحبه‌های خود درباره «تأخیر در چرخه تولید محصولات اصلی» در یک شرکت «تلفن همراه در آمریکای شمالی» اشاره‌ داشت. اگرچه او به طور واضح نام اپل را به کار نبرد، ولی به گفته بلومبرگ گفته های هوک تن به اپل اشاره داشته است. این جمله مدیر عامل برادکام می‌تواند تأییدی بر کسب سهم بالای بازار محصولات هوشمند توسط اپل در آمریکای شمالی باشد. هر چند اپل مدت‌هاست که به شکلی قدرتمندانه این سهم را از آن خود کرده است.
اوایل امسال هم مدیر مالی شرکت اپل اظهار کرد که آیفون‌های جدید دیرتر از تاریخ معمول عرضه خواهند شد. البته او هم با صراحت تاریخ دقیق عرضه را نگفته است ولی با اشاره به اینکه آیفون‌های جدید با تأخیر چند هفته‌ای نسبت به قبل در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت، این موضوع را تائید کرده که این محصولات احتمالا در اکتبر 2020 آماده عرضه خواهند شد.
از آنجا که در سال ۲۰۱۹ برادکام یک پنجم از درآمدش را از راه فروش تراشه ارتباطی تلفن همراه برای اپل تأمین کرده، این موضوع میتواند مهر تاییدی بر شایعات مربوط به احتمال عرضه نشدن آیفون ۱۲ در ماه جاری باشد.

گزارش‌های منتشر شده اخیر بر عرضه اپل واچ سری 6 در کنار آیفون 12 در ماه اکتبر تاکیید دارند.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 پس از درگیری‌های میان اپل و اپ استور در مورد تائید اپلیکیشن‌ها در اپ استور حالا توسعه دهندگان ژاپنی علیه سیاست‌های این شرکت اعتراض کرده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، تعدادی از توسعه دهندگان ژاپنی فعال در حوزه ساخت بازی‌های موبایل از تصمیم اپل برای دریافت کمیسیون 30 درصدی فروش محصولات نرم افزاری در اپ استور و سرویس‌های دیگر انتقاد کرده‌اند. این توسعه دهندگان ادعا کرده‌اند که با اعتراض به اپل تصمیم دارند تا صدای دیگر افراد شبیه به خود باشند.

در بیانیه‌ای که توسعه دهندگان در این مورد منتشر کرده‌اند، از فعالیت اپیک و مبارزه حقوقی این شرکت علیه اپل حمایت شده است و استودیوهای بزرگ ژاپنی درزمینهٔ توسعه اپلیکیشن‌ها نیز درخواست شده تا این موضوع را پیگیری کنند. این بیانیه با لحنی تند منتشر شده و طی آن اپل به زورگویی و اجبار توسعه دهندگان از دستورالعمل‌های مربوطه متهم شده است.

بر اساس ادعای این توسعه دهندگان ژاپنی، شرکت گوگل فرایند آسان‌تری برای انتشار اپلیکیشن‌ها در پلی استور دارد و امکان بهتری برای ارتباط با بخش پشتیبانی دارد. برخی از توسعه دهندگان حتی پلی استور را به خاطر قانون آسان‌تر، با لقب «نجات دهنده مردود شدگان آی او اس» می‌شناسند.

اپل برای قبول اپلیکیشن‌ها در آی او اس شرایط سختی را ایجاد کرده است و این موضوع باعث اعتراض بسیاری از توسعه دهندگان در سراسر جهان شده، با این حال اعتراض از شرایط موجود برای توسعه دهندگان ژاپنی پر سر و صداتر بوده است. Makoto Shoji مؤسس شرکت PrimeTheory از مهم‌ترین توسعه دهندگان اپلیکیشن در ژاپن حتی پیشنهاد داده تا توسعه دهندگان دیگر برای آی او اس اپلیکیشن نسازند و از این پس به طور کامل این پلتفرم را نیز فراموش کنند.

این در حالی است که شرکت اپل در حال حاضر هیچ پاسخی در برابر فعالیت‌های توسعه دهندگان و اعتراض‌ها نداده است.



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل قصد دارد در بزرگ‌ترین توربین‌های بادی ساحلی دنیا سرمایه‌گذاری کند. انرژی حاصل‌از این توربین‌ها مستقیما به دیتاسنتر اپل در شهر ویبورگ دانمارک فرستاده می‌شود.

اپل رسما تأیید کرد که قصد دارد در بزرگ‌ترین توربین‌های بادی ساحلی دنیا سرمایه‌گذاری انجام دهد تا بتواند به یکی از اهداف مهم خود یعنی تبدیل‌شدن به شرکتی که تولیداتش هیچ اثر منفی بر محیط‌زیست ندارد برسد؛ اپل پیش‌تر گفته است که برای حفاظت از محیط‌زیست استراتژی کربن خنثی برای محصولاتش درپیش می‌گیرد. فعالیت‌های خود اپل در سال ۲۰۱۸ به این هدف مهم دست پیدا کردند، بااین‌حال هدف جدید اپل، تمامی شرکت‌های حاضر در زنجیره‌ی تأمین محصول این شرکت و حتی چرخه‌ی عمر خود محصولات را شامل می‌شود. 

توربین‌های بادی موردبحث قرار است انرژی یکی از دیتاسنترهای اپل را تأمین کنند. اپل در بیانیه‌ی رسمی خود اعلام کرد که این سرمایه‌گذاری را در دانمارک انجام می‌دهد. شرکت کوپرتینویی در بیانیه‌ی خود می‌نویسد در پی سرمایه‌گذاری در تولید دو مورد از بزرگ‌ترین توربین‌های بادی ساحلی دنیا است. توربین‌های بادی ساحلی منبع تأمین‌کننده‌ی انرژی پاک و تجدیدپذیر هستند و باعث می‌شوند اپل یک قدم دیگر به هدف اصلی خود یعنی تبدیل‌شدن به شرکت کربن خنثی تا سال ۲۰۳۰ نزدیک‌تر شود.

توربین‌های یادشده که ۲۰۰ متر ارتفاع دارند در نزدیکی شهر ایسبیرگ دانمارک مستقر هستند و انتظار می‌رود که بتوانند در هر سال، ۶۲ گیگاوات‌ساعت انرژی تولید کنند که این میزان برای تأمین انرژی تقریبا ۲۰٬۰۰۰ خانه کافی است. اپل قصد دارد از این توربین‌ها به‌عنوان مرکزی آزمایشی استفاده کند تا بعدا سراغ توربین‌های بادی دریایی قدرتمند برود. انرژی تولیدشده در ایسبیرگ قرار است به دیتاسنتر اپل در شهر ویبورگ دانمارک فرستاده شود. تمامی انرژی اضافی تولیدشده توسط این توربین‌های بادی به شبکه‌ی برق دانمارک تزریق می‌شود. 

لیسا جکسون، قائم‌مقام واحد محیط‌زیست، سیاست‌ها و ابتکارات اجتماعی اپل، در این رابطه می‌گوید برای مبارزه با تغییرات آب‌و‌هوایی کره‌ی زمین باید اقداماتی فوری انجام داد و به‌شکلی جهانی با شرکت‌های مختلف همکاری کرد. او می‌گوید دیتاسنتر حاضر در شهر ویبورگ مدرک بزرگ و مهمی است که نشان می‌دهد ما می‌توانیم با این چالش بزرگ جهانی مقابله کنیم.

لیسا جکسون در ادامه‌ی حرف‌هایش گفت سرمایه‌گذاری روی انرژی پاک باعث ایجاد نوآوری‌های انقلابی می‌شود؛ این نوآوری‌های انقلابی می‌توانند انرژی پاک و شغل‌های خوب را به کسب‌و‌کارها و جوامع محلی بیاورند. جکسون ادامه می‌دهد: «این، حوزه‌ای است که به‌خاطر سیاره‌مان و نسل‌های آینده، باید در آن پیش‌رو باشیم». پروژه‌ی بادی شهر ایسبیرگ درحالی آغاز می‌شود که همین چند وقت پیش یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های خورشیدی اسکاندیناوی که در شهر تایستد واقع شده، تکمیل شد. این سیستم خورشیدی عظیم نخستین پروژه‌ی خورشیدی دانمارک به‌حساب می‌آید که بدون نیاز به کمک‌هزینه‌های عمومی تولید شده است. 

اپل همچنین در بخشی دیگر از بیانیه‌ی مطبوعاتی خود اعلام کرد شماری از تأمین‌کنندگان اروپایی‌اش قدم‌هایی مهم در راستای استفاده از انرژی پاک برداشته‌اند. اپل گفت یکی از تأمین‌کنندگان آلمانی‌اش با نام Varta این هفته اعلام کرده قصد دارد تمامی تولیدات اپل را با ۱۰۰ درصد انرژی تجدیدپذیر انجام دهد. تأمین‌کنندگان مختلف اپل در سراسر اروپا کم‌کم درحال روی آوردن به انرژی پاک هستند و می‌خواهند تمامی تولیدات این شرکت را با استفاده از انرژی تجدیدپذیر به‌انجام برسانند و شامل مواردی مثل Henkel و tesa SE می‌شوند که هردوی آن‌ها نیز در آلمان حضور دارند.

از بین دیگر شرکت‌ها می‌توانیم به شرکت هلندی DSM Engineering Materials، شرکت سوئدی STMicroelectronics و شرکت بلژیکی Solvay اشاره کنیم. اپل پروژه‌ی بزرگی با نام «برنامه‌ی انرژی پاک تأمین‌کنندگان» دارد که تأمین‌کنندگان مختلف شرکت یکی پس از دیگری به آن ملحق می‌شوند. Solvay پس از ملحق شدن به این برنامه در پنج سال پیش، به‌شدت تلاش کرده است میزان استفاده از انرژی تجدیدپذیر را افزایش دهد. اپل در سال ۲۰۱۵ این پروژه را راه‌اندازی کرد. از آن زمان تاکنون ۷۲ شرکت تولیدی در ۱۷ کشور دنیا به استفاده‌ی ۱۰۰ درصدی از انرژی تجدیدپذیر برای تولید محصولات اپل مشغول شده‌اند.

هنگامی که تمامی شرکت‌های تأمین‌کننده‌ی محصولات اپل به این هدف دست پیدا کنند، از وارد شدن بیش از ۱۴٫۳ میلیون متریک تن کربن‌دی‌اکسید به محیط‌زیست به‌صورت سالانه جلوگیری می‌شود. اگر درک ابعاد این موضوع برای‌تان سخت است بهتر است مثالی بزنیم. اپل می‌گوید نهایی‌شدن پروژه‌اش مثل این است که به‌صورت سالانه بیش از سه میلیون خودرو را به‌طور کامل خاموش کنید.



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

همان‌طور که در جریان هستید به دلیل گسترش جهانی ویروس کرونا عرضه گوشی‌های آیفون 12 با تاخیر مواجه شده است زیرا کارخانه‌های تولید کننده قطعات این محصول برای مدت طولانی تعطیل بودند، اما این موضوع از افشا مشخصات نسل جدید گوشی‌های آیفون شرکت اپل جلوگیری نکرده و هر روز شاهد انتشار اطلاعات جدیدی از این محصول هستیم.

اخیراً برخی از منابع خبری با انتشار تصاویری از بخش تنظیمات گوشی آیفون 12 پرو وجود صفحه نمایش 120 هرتز در این محصول را تایید کردند. حال شاهد انتشار اطلاعات جدیدی از شبکه 5G نسل جدید پرچمداران هوشمند شرکت اپل هستیم.  بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی منابع خبری آگاه، تنها یکی از نسخه‌های گوشی آیفون 12 پرو به بالاترین سرعت شبکه 5G دست پیدا خواهد کرد.

به گفته این منبع آگاه، گوشی‌های آیفون 12 و آیفون 12 پرو تنها از فرکانس‌های Sub-6 با بُرد بالا پشتیبانی می‌کنند که سرعت پایین‌تری نسبت به طول موج کوتاه دارد؛ در نتیجه تنها نسخه آیفون 12 پرو مکس از موج میلی‌متری برد کوتاه شبکه 5G پشتیبانی می‌کند و به بالاترین سرعت در این شبکه دست پیدا می‌کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، آیفون 12 پرو مکس اپل به همراه صفحه نمایش 6.7 اینچی عرضه خواهد شد. مودم‌های 5G برای پشتیبانی از موج میلی متری با بُرد کوتاه نیاز به آنتن بزرگ‌تر و باتری قدرتمند‌تری دارند، زیرا مصرف انرژی در مودم‌ها بسیار بیشتر از نسخه‌های دیگر است.

به گفته این منبع آگاه، فناوری موج میلی متری شبکه 5G تنها در کشورهای آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در دسترس است، به همین دلیل اپل نسخه 5G آیفون 12 پرو مکس را فقط در بازار این کشورها عرضه خواهد کرد. تفاوت سرعت میان شبکه‌های 5G بسیار زیاد است، در واقع سرعت مودم‌های 5G با فرکانس Sub-6 نزدیک به شبکه LTE است، در حالی که سرعت نسخه نهایی شبکه 5G به یک گیگابیت در ثانیه می‌رسد.

گفته می‌شود که گوشی آیفون 12 پرو مکس به صفحه نمایش اولِد 6.7 اینچی 120 هرتز با رزولوشن 2788×1286 مجهز شده است. نسل جدید گوشی‌های آیفون اپل به فناوری شارژ سریع 20 واتی مجهز خواهند شد، اما باید شارژر این محصول را به صورت جداگانه تهیه کنید زیرا در بسته بندی آیفون‌های 12 هیچ لوازم جانبی قرار ندارد.



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

آیفون 11 اپل عنوان پرفروشترین گوشی سال 2020 در نیمه اول را به خود اختصاص داده و مدل‌های دیگر گوشی از برندهای دیگر از نظر میزان فروش، حتی نزدیک به این گوشی هم نیستند.

این اطلاعات توسط شرکت آماری Omdia منتشر شده است که به تازگی لیستی از 10 گوشی پرفروش جهان در 6 ماه اول سال 2020 را منتشر کرده است.

iPhone 11 در مقایسه با دو گوشی آیفون 11 پرو بسیار اقتصادی‌تر است، اما در عین حال از همان چیپست قدرتمند A13 Bionic اپل بهره می‌برد. علاوه‌براین قابلیت‌های دوربین اصلی و فوق عریض سری پرو در این گوشی نیز در لحاظ شده است. فروش آیفون 11 در سه ماه اول سال 2020 حدود 37.7 میلیون دستگاه اعلام شده است. بدین ترتیب این گوشی موفقیت سال گذشته iPhone XR را تکرار کرد، البته این بار در مقیاس بالاتر. در همین دوره زمانی، در سال گذشته 26.9 میلیون نسخه از آیفون XR در جهان به فروش رفت. این یعنی موفقیت آیفون 11 باوجود شرایطی که کرونا در جهان رقم زده، بسیار تحسین برانگیز بود.

5 آیفون در لیست پرفروشترین گوشی سال 2020

به طرز جالبی از میان 10 گوشی محبوب جهان در نیمه اول سال 2020، پنج جایگاه به آیفون‌های اپل تعلق دارد. آیفون SE 2020 باوجود آنکه در اواخر ماه اپریل رونمایی شد، تا انتها ماه ژوئن 8.7 میلیون نسخه به فروش رسید و در جایگاه پنجم قرار گرفت. آیفون XR سال پیش هم، امسال نیز فروش خوبی داشته و در نیمه اول سال 8 میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.

نکته جالب دیگر این رده‌بندی اینست که آیفون بزرگتر 11 پرو مکس اپل فروش بهتری در مقایسه با نسخه کوچکتر، یعنی آیفون 11 پرو داشته است. در مجموع 7.7 میلیون دستگاه از 11 پرو مکس و 6.7 میلیون دستگاه از 11 پرو به فروش رفته‌اند. به غیر از گوشی‌های کوپرتینویی، مابقی گوشی‌های حاضر در لیست، همگی محصولات اقتصادی فوق‌العاده‌ای هستند که زیر 300 دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

رتبه دوم در اختیار گوشی گلکسی A51 سامسونگ است که در طول این دوره 6 ماهه 11.4 میلیون نسخه از آن به فروش رفته. این رقم حتی یک سوم میزان فروش آیفون 11 اپل هم نیست.

گوشی‌های ردمی که توسط شرکت چینی شیائومی تولید می‌شوند 4 جایگاه دیگر جدول را به خود اختصاص داده‌اند. ردمی نوت 8 شیائومی با فروش 11 میلیون نسخه در رتبه سوم قرار گرفته است. عملکرد این گوشی کمی بهتر از ردمی نوت 8 پرو بوده که 10.2 میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.

نکته عجیب در این رده‌بندی اینست که هیچکدام از گوشی‌های پرچمدار اندرویدی در میان پرفروش‌ترین گوشی‌های 6 ماه اول سال قرار ندارند.



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

ه گزارش بلومبرگ، که سابقه خوبی در افشای محصولات آینده اپل دارد، در چند ماه آینده گوشی‌های جدید و مدل‌های تازه آیپد، اپل واچ، هوم‌پاد و هدفون‌های جدید به بازار خواهند آمد.

سه آیفون جدید طراحی تازه‌ای خواهند داشت که با گوشه‌های تیز، بیشتر شبیه به آیپد پرو به نظر می‌رسند. براساس گزارش رسیده، این شرکت همچنین با جایگزین کردن رنگ سبز یشمی با آبی، رنگ جدیدی به مجموعه خود اضافه خواهد کرد.

اما شاید بزرگ‌ترین تغییر، افزودن یک تلفن کاملا جدید به خط تولید فعلی باشد. اپل در حال حاضر آیفون ۱۱ پرو را در دو اندازه و آیفون ۱۱ را فقط در یک اندازه تولید می‌کند، اما حالا انتظار می‌رود هر دو گوشی در دو اندازه عرضه شوند.

گفته می‌شود مدل‌های پرو بعد از گوشی‌های ارزان‌تر عرضه خواهند شد. اپل اولین بار هنگام عرضه آیفون اکس هم چنین راهبردی را در پیش گرفت. به گزارش بلومبرگ، این جدیدترین برنامه عرضه محصولات اپل از زمان عرضه این گوشی در نوامبر ۲۰۱۷ است.

اپل قبلا گفته است به خاطر مشکل ویروس کرونا، گوشی‌هایش با «چند هفته» تأخیر عرضه خواهند شد. نرم‌افزار گوشی‌ها اما طبق برنامه قبلی قرار است در ماه سپتامبر بیرون بیاید.

اگرچه گوشی‌های جدید هنوز نام‌گذاری نشده‌اند، گزارش‌ها مکررا آن‌ها را به نام آیفون ۱۲ مورد اشاره قرار می‌دهند. اپل احتمالا عنوان «پرو» را برای دو مدل گران‌قیمت‌تر گوشی‌ها حفظ خواهد کرد.

از دو مدل پرو، آن که اندازه بزرگ‌تری دارد بیشترین ارتقاء را خواهد داشت (مدلی که نمایشگر ۶.۷ اینچی دارد). به گزارش بلومبرگ، این گوشی علاوه بر چند تغییر عمده، به همان اسکنر LiDAR مجهز خواهد شد که در مدل اخیر آیپد پرو تعبیه شده است.

علاوه بر این، اپل در نظر دارد ظرف ماه‌های آینده یک مدل جدید آیپد معرفی کند. این مدل جدید «ایر» نمایشگری خواهد داشت که مثل آیپد پرو فعلی تمام صفحه را می‌گیرد.

اپل همچنین قصد دارد نسخه به‌روز شده اپل واچ، هدفون‌های سری ایرپاد که روی گوش می‌نشیند، و مدل کوچک‌تر و ارزان‌تر هوم‌پاد را نیز عرضه کند. بلومبرگ گفته است این شرکت هنوز دارد روی لوازم ردگیری خود و نسخه جدید اپل تی‌وی برنامه‌ریزی می‌کند که تا سال آینده آماده نخواهند شد.



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

مینگ چی کو تحلیلگر سرشناس محصولات اپل پیش بینی می‌کند که فروش آیفون‌ 5G به دلیل همه‌گیری کرونا کاهش پیدا کند.

بنا بر اظهارات تحلیل گر مشهور اپل، مینگ چی کو فروش آیفون 5G به دلیل شرایط ویژه جهانی یعنی مواجه با بیماری کرونا کاهش خواهد داشت. این احتمال وجود دارد مبنی بر اینکه همه گوشی‌های آیفون که قرار است تا پاییز امسال عرضه شوند با دو تکنولوژی sub-6GHz و mmWave پشتیبانی می‌شوند که هر دو زیرمجموعه 5G خواهند بود. گفتنی است که تمام مدل‌های آیفون ۱۲ با پشتیبانی 5G عرضه می‌شود.

mmWave سریع‌ترین تکنولوژی است که برای مناطق شهری بسیار پرجمعیت و شلوغ استفاده می‌شود. برای مناطق وسیع‌تر در شهرها، بخش‌ها و نواحی روستایی فناوری sub-6GHz قابل دسترسی خواهد بود. به دلیل مواجهه با شرایط ویژه همه‌گیری کرونا فروش آیفون‌های 5G با قابلیت mmWave برای امسال و سال آینده یعنی ۲۰۲۱ میلادی ضعیف‌تر از حد انتظار خواهد بود.
این تحلیل‌گر اپل پیش بینی می‌کند به دلیل همه‌گیری کرونا، فروش آیفون 5G با قابلیت mmWave احتمالاً چندین میلیون واحد کمتر از حد انتظار باشد زیرا بسیاری از کشورها فناوری 5G را با تأخیر آماده پشتیبانی در شبکه همراه خود می‌کنند و به همین دلیل فروش جهانی آیفون 5G کاهش خواهد یافت.

متن پیش بینی جدید مینگ چی کو در مورد روند فروش آیفون های 5G به این شرح است:
 

 

ما بر این باور هستیم که با توجه به شرایط ویژه اخیر و همه‌گیری کرونانصب تجهیزات مبتنی بر فناوری 5G در سطح جهان و کشورهای مختلف کمتر از حد انتظار است. بنابراین تخمین زده می‌شود که فروش آیفون‌های مبتنی بر فناوری «موج میلی متری» در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی به تریب ۴ تا ۶ میلیون و ۲۵ تا ۳۵ میلیون خواهد که این میزان به ترتیب ۱۰ تا ۲۰ میلیون، میلیون و ۴۰ تا ۵۰ میلیون واحد کمتر از انتظارات خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

شرکت اپل به تازگی اعلام کرده که پشتیبانی از تمامی مدل‌های آیپاد نانو را متوقف می‌کند و این محصولات به طور کامل از رده‌ی محصولات تائید شده شرکت اپل خارج خواهند شد.

اپل در حال حاضر فقط از آیپاد تاچ نسل هفت پشتیبانی می‌کند، با این حال قرار است تا پایان ماه سپتامبر 2020 یعنی تا اوایل مهر 1399 پشتیبانی از این محصولات به طور کامل متوقف شود.

شرکت اپل از سال 2017 روند تولید و فروش سری محصولات آیپاد را به طور کامل محسوس کاهش داد. این شرکت اعلام کرده بود که کاربران تمایل کمتری برای خرید این محصولات دارند و ترجیح می‌دهند تا موسیقی‌های مورد نظر خود را در آیفون‌ها ذخیره و پخش کنند. همین موضوع باعث شده بود که دسته بندی آیپاد از زیرشاخه اصلی محصولات وب سایت فروشگاه آنلاین شرکت اپل نیز حذف شود.

با این حال شرکت اپل سه سال پس از این تصمیم نیز از آیپاد نانو پشتیبانی کرده بود و امکانات نرم افزاری را به آن‌ها ارائه داده بود. محصولاتی که در رده بندی Vintage یا قدیمی شرکت اپل قرار می‌گیرند، دیگر پشتیبانی‌های نرم افزاری و آپدیت‌های مربوط به سیستم عامل را دریافت نمی‌کنند و امکان استفاده کردن از آن‌ها برای کاربران دشوار یا تقریباً غیرممکن می‌شود. این محصولات قدیمی معمولاً بین 5 تا 7 سال از عمر تولید و معرفی‌شان از طرف اپل گذشته است و محصولات جدیدی جایگزین آن‌ها شده یا چرخه تولید خارج شده‌اند.

اپل آیپاد نانو نسل اول را در سپتامبر سال 2005 رونمایی کرد و تا به امروز نیز هفت نسل از این محصولات را آماده عرضه به بازار جهانی کرده بود. اما شرکت اپل با افزایش تمایل برای خرید محصولات آیفون توسط کاربران به‌صورت تدریجی روند معرفی و عرضه مدل‌های جدید آیپاد را متوقف کرد.

در حال حاضر شرکت اپل فقط از یک آیپاد، آن هم آیپاد نسل هفت پشتیبانی نرم افزاری می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

بلومبرگ اخیرا گزارشی درباره محصولات آینده اپل منتشر کرده که از معرفی آیپد ایر با طراحی جدید و دو مدل اپل واچ در پاییز امسال خبر می‌دهد.

در این گزارش به برنامه اپل مبنی بر فروش ۷۵ تا ۸۰ میلیون آیفون 5G در سال جاری میلادی اشاره شده که تفاوتی با فروش سال‌های گذشته ندارد، بنابراین این غول فناوری آمریکایی انتظار ندارد شیوع ویروس کرونا باعث کاهش فروش محصولات آن شود. اپل در گذشته اعلام کرده که معرفی گوشی‌های سری آیفون ۱۲ با تاخیر همراه خواهد بود.

طبق این گزارش، اپل از چهار آیفون با نمایشگر OLED رونمایی خواهد کرد که دو مدل آن از صفحه نمایش ۶.۱ اینچی و نسخه‌های دیگر از نمایشگر ۵.۴ و ۶.۷ اینچی بهره می‌برند. پنل ۶.۱ اینچی در یکی از مدل‌های پرو و مدل استاندارد معادل آیفون ۱۱ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به نظر می‌رسد اپل رنگ آبی تیره را جایگزین رنگ سبز آیفون ۱۱ پرو خواهد کرد و آیفون ۱۲ با نمایشگر ۶.۷ اینچی تنها مدل با اسکنر LiDAR مورد استفاده در آیپد پرو جدید خواهد بود. تمام گوشی‌های سری آیفون ۱۲ از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند و از طراحی جدید مشابه با آیفون ۴ بهره می‌برند. مدل‌های پرو دیرتر از مدل‌های استاندارد وارد بازار خواهند شد.

در این گزارش همچنین به آیپد ایر جدید با حاشیه‌های کم نمایشگر اشاره شده که به نظر می‌رسد همان آیپد ۱۰.۸ اینچی موردنظر «مینگ چی کو» باشد. هفته گذشته تصاویری از آیپد ایر جدید منتشر شد که حاشیه‌های کم نمایشگر و همچنین قرارگیری سنسور اثر انگشت تاچ آیدی درون دکمه پاور را به نمایش می‌گذاشت.

اپل در پاییز امسال از دو مدل اپل واچ رونمایی خواهد کرد که یکی از آن‌ها جایگزین سری ۵ شده و دیگری جایگزین نسخه پایین‌رده سری ۳ محسوب می‌شود. در صورتی که گزارش اخیر صحت داشته باشد، در مراسم این غول فناوری آمریکایی شاهد رونمایی از نسخه کوچکتر و ارزان‌تر اسپیکر هوشمند هوم پاد و هدفون دور گوشی با برند اپل نیز خواهیم بود.

اپل تی‌وی جدید با پردازنده بهبودیافته و ریموت کنترل جدید نیز در حال توسعه است که البته شاید امسال معرفی و وارد بازار نشود. طبق گزارش بلومبرگ، سیستم عامل iOS 14 در ماه جاری میلادی به صورت عمومی منتشر می‌شود و تاخیر در عرضه آیفون ۱۲ تاثیری در این موضوع نخواهد داشت.



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این کمپانی انتظار دارد عرضه نسل بعدی آیفون ها به 80 میلیون دستگاه در سال 2020 برسد.

اپل قصد دارد برای ماه آینده چهار مدل آیفون جدید 5G با طراحی متفاوت و امکان انتخاب بیشتر برای سایز صفحه نمایش عرضه کند.

از سوی دیگر، اپل خود را برای عرضه آیپد ایر جدید با صفحه نمایش edge-to-edge مدل آیپد پرو، دو مدل اپل واچ جدید و اولین هدفون به غیر از برند Beats آماده می کند.

این کمپانی اپل تی وی باکس جدیدی با پردازنده سریع تر برای بهبود تجربه گیمینگ و ریموت کنترل ارتقا یافته اش را توسعه داده اما احتمالا تا سال آینده عرضه نخواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اکنون شاهد انتشار تصاویر جدیدی از طراحی شماتیک آی‌پد آینده شرکت اپل هستیم. تصاویر مذکور نشان‌دهنده برخی تغییراتی هستند که اپل مایل است آن‌ها  را در آی‌پد پایین‌رده‌‌تر خود اعمال نماید. اکنون به لطف تصاویر جدیدا منتشر شده توسط وبسایت 91Mobiles به‌نظر می‌رسد که برخی از این تغییرات قطعی شده یا حداقل به‌طور ضمنی موردتائید قرار گرفته‌اند.

جهت اطلاع افرادی که در جریان اخبار پیش‌تر منتشر شده نیستند؛ بایستی خاطرنشان کرد که بر اساس پیش‌بینی‌ها اپل از یک آی‌پد 10.8 اینچی جدید رونمایی خواهد کرد. مدل جدید آی‌پد از چندین مولفه طراحی آی‌پد پرو نظیر حواشی باریک‌تر در اطراف نمایشگر و یک کانکتور هوشمند در قسمت پشتی بهره‌ خواهد برد. این درگاه امکان اتصال برخی ابزارهای جانبی نظیر صفحه‌کلید جادویی اپل به آی‌پد را فراهم می‌کند.

همچنین گزارش مخابره شده توسط وبسایت 91mobiles ادعا می‌کند که این تبلت جدید با برچسب قیمتی 329 دلاری و قابلیت پشتیبانی از فناوری فیس آی‌دی عرضه خواهد شد. با این‌حال نقطه نظرات وبسایت 9to5Mac تا حدودی متفاوت است. کارشناسان این وبسایت گمان می‌کنند که اپل در تبلت پایین‌رده‌تر خود از فناوری فیس آی‌دی رونمایی می‌کند؛ در حالی‌که مدل گرانقیمت‌تر آی‌پد ایر 4 کماکان از حسگر تاچ آی‌دی یکپارچه با دکمه پاور استفاده خواهد کرد.

این احتمال وجود دارد که هر 2 تبلت مذکور صرفا یک دستگاه واحد بوده و برخی کارشناسان در نامگذاری آن‌ها دچار اشتباه شده باشند. به هرحال با توجه به ماهیت غیررسمی اطلاعات لو رفته به سختی می‌توان پیرامون صحت و سقم آن‌ها اظهارنظر کرد. بنابراین در مقطع کنونی توصیه می‌شود تا به صحت آن‌ها با دیده تردید نگاه کنید. امیدواریم که ظرف مدت 1 یا 2 ماه آینده اپل نسبت به اشتراک‌گذاری رسمی برخی جزئیات پیرامون آی‌پد آینده خود اقدام نماید.



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

پدیت جدید سیستم عامل اپل قابلیت جدیدی دارد که قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا را به کاربران هشدار می دهد.

 به نقل از دیلی میل، آپدیت آینده سیستم عامل اپل، خطر قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا را بدون دانلود یک اپلیکیشن جداگانه به کاربران هشدار می دهد.

نسخه بتا iOS۱۳,۷ برای توسعه دهندگان نرم افزار عرضه شده که در آن قابلیت دریافت هشدار را در تنظیمات نشان داده است.

هنگامیکه کاربر اپل در فاصله نزدیک فردی قرار می گیرد که تست ابتلا به کرونای او مثبت شده، این نوتیفیکیشن با استفاده از بلوتوث دستگاه به او هشدار می دهند.

البته اپل در به روزرسانی نشان داده که ممکن است برخی از قابلیت ها فعال نشوند زیرا دسترسی به آنها به پشتیبانی از حوزه بهداشت عمومی در محل کاربر بستگی دارد.

پیش از عرضه این ویژگی در iOS، اپل با گوگل همکاری کرد تا اپلیکیشنی در خصوص هشدار خطر کرونا بسازد. این اپلیکیشن در ماه می سال جاری میلادی عرضه شد.



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 چندی است که شاهد عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو با ویژگی‌های خاص و متمایز نسبت به محصولات دیگر موجود در بازار هستیم. اخیرا نیز سامسونگ جدیدترین دستاورد خود با نام گلکسی زد فود 2 را رونمایی کرد که از برترین تلفن‌های هوشمند تاشو محسوب می‌شود. 

در این بین، شرکت‌های دیگر نیز خود را برای عرضه محصولات جدیدشان آماده می‌کنند که برای مثال می‌توان سرفیس دوئو مایکروسافت را نام برد؛ محصولی که انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده با قیمتی ۱،۴۰۰ دلاری روانه بازار شود. در هر صورت، به‌نظر می‌رسد شرکت دیگری نیز در حال کار روی گوشی تاشو است.

افشاگری به‌نام جان پروسر با انتشار ویدیویی از جزئیات محصولی معرفی‌نشده از اپل خبر داده است که طراحی ظاهری جالبی را به‌همراه دارد. گوشی تاشو اپل از سری آیفون که درحال‌حاضر با نام آیفون فولد شناخته می‌شود گویا از سه نمایشگر استفاده خواهد کرد.

بدنه دستگاه شبیه به گلکسی زد فلیپ طراحی می‌شود؛ اما از نمایشگر خارجی با ابعاد بزرگ‌تری استفاده خواهد شد. نمایشگر داخلی نیز درواقع ترکیبی از دو نمایشگر جداگانه می‌شود که حاشیه‌ای میان آن‌ها وجود ندارد. چنین طراحی با وجود شباهت میان سرفیس دوئو از تفاوتی مهم برخوردار است. سرفیس دوئو از دو نمایشگری استفاده می‌کند که امکان تشخیص حاشیه‌ی موجود میان دو نمایشگر وجود دارد؛ اما آیفون فولد از دو نمایشگر چسبیده به هم استفاده خواهد کرد که در حالت گشوده، امکان تشخیص حاشیه میان دو نمایشگر وجود نخواهد داشت.

در ادامه، پروسر گفته است که فیس آی‌دی درکنار نمایشگر خارجی قرار خواهد گرفت و کاربر در زمان گشودگی دستگاه نمی‌تواند از برخی امکانات مانند فیس آی‌دی استفاده کند. هنوز بسیاری از اطلاعات در مورد آیفون تاشو یا آیفون فولد مشخص نیست؛ برای مثال در مورد سخت‌افزار به‌کاررفته یا فناوری‌های استفاده‌شده در محصول جدید کوپرتینویی‌ها اطلاعات زیادی در دست نداریم. بااین‌حال، پروسر می‌گوید که آیفون تاشو از زبان طراحی آیفون‌های قبلی الهام گرفته است و لبه‌های آن مانند آیفون ۱۱ فلزی خواهند بود.

با وجود اینکه در دست ساخت بودن آیفون تاشو از سوی منابع مختلف تأیید شده است؛ اما زمان دقیقی در مورد معرفی و عرضه محصول جدید اپل به بازار مشخص نشده و نمی‌دانیم چه زمانی شاهد رونمایی از آیفون فولد خواهیم بود. در هر صورت عرضه محصولی با ویژگی‌های ذکرشده می‌تواند خبر خوبی برای کاربران محصولات اپل باشد.



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

منابع مطلع می‌گویند اگر اطلاعات منتشر شده در مورد آی پد تازه صحیح باشد، می‌توان انتظار داشت که عموم مردم با توجه به شرایط دشوار اقتصادی ناشی از شیوع کرونا به خرید آی پد ارزان‌تر و تازه‌تر روی آورند و میزان فروش آی پدپرو کاهش یابد.

در آی پد جدید نیز برای تشخیص هویت به جای تاچ آی دی از فیس آی دی استفاده شده است. نمایشگر آی پد جدید ۱۰.۸ اینچی است و برای کاهش هزینه‌ها در پشت این آی پد به جای دو دوربین از یک دوربین استفاده شده است. پورت یو اس بی – سی در این آی پد هم پیش بینی شده، اما مشخص نیست برای این تبلت یک دوربین پیش بینی شده یا دو دوربین.

در مورد پردازنده اصلی این آی پد خبر قطعی در دست نیست، اما گفته می‌شود پردازنده‌ای جدیدتر از «ای ۱۰» در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود آی پد جدید در شهریور ماه عرضه شود.



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

یکی از مهندسین سابق اپل فاش کرد که این شرکت پانزده سال پیش در همکاری با دولت آمریکا نسخه دستکاری شده و «محرمانه» آیپاد را ساخته است.

«David Shayer»، مهندس سابق اپل می‌گوید سال ۲۰۰۵ رییس تیم نرم افزار آیپاد از او درخواست کرده تا به دو نفر از مهندسان وزارت انرژی آمریکا برای توسعه نسخه ویژه آیپاد کمک کند. این دو نفر از طرف شرکتی به نام «بکتل» (Bechtel) بوده‌اند که یکی از پیمانکاران دفاعی بزرگ ایالات متحده به شمار می‌رود.

Shayer می‌گوید در آن زمان فقط ۴ نفر در اپل از این پروژه اطلاع داشتند که هیچ کدام از آنها دیگر در این شرکت کار نمی‌کنند. همچنین این پروژه آنقدر محرمانه بوده که تمام ارتباطات به صورت حضوری انجام می‌شده و خبری از نامه نگاری‌های اداری نبوده است.

ظاهراً اپل و دولت آمریکا به دنبال توسعه نسخه‌ای از آیپاد بوده‌اند که توانایی ذخیره داده‌ها از وسیله‌ای دیگر را داشته باشد. شمایل این مدل نباید تفاوتی با نمونه اصلی می‌کرده و تمام داده‌های ذخیره شده روی هارد دیسک آن باید غیر قابل شناسایی می‌بوده‌اند.

نقش اصلی Shayer در این پروژه نظارت بر هرگونه درخواست از طرف وزارت انرژی ایالات متحده از اپل بوده است. به گفته او کارکنان این وزارت دفتر اختصاصی در اپل داشته‌اند و در بازه چندین ماهه نحوه کار کردن با سیستم عامل آیپاد و دستکاری آن را آموزش دیده‌اند.

اپل و وزارت انرژی آمریکا برای این پروژه از نسل پنجم آیپاد استفاده کرده بودند چرا که کیس آن به راحتی باز شده و هاردش ۶۰ گیگابایت ظرفیت دارد. همچنین آیپاد نسل پنجم آخرین مدلی بود که سیستم عاملش امضای دیجیتالی اپل را نداشت، بنابراین دستکاری نرم افزاری را آسان‌تر می‌کرد.

وزارت انرژی آمریکا مسئول برنامه جنگ افزار و انرژی هسته‌ای است و سال ۲۰۰۵ بودجه آن ۲۴.۳ میلیارد دلار بوده که ۹ میلیارد دلار آن صرف اهداف دفاعی مثل برنامه بازدارندگی هسته‌ای شده است.

Shayer می‌گوید هیچ گاه آن وسیله‌ای که قرار بوده اطلاعات را از آیپاد ذخیره کند ندیده، اما معتقد است وزارت انرژی آمریکا احتمالا قصد داشته از آیپاد دستکاری شده به عنوان یک «شمارشگر گایگر» مخفی استفاده کند. از این نوع شمارشگرها معمولاً برای سنجش میزان آلودگی‌های رادیواکتیو استفاده می‌شود و Shayer می‌گوید وزارت انرژی آمریکا با استفاده از این آیپاد می‌توانسته به شکل پنهانی در مورد فعالیت رادیواکتیو اطلاعات جمع آوری کند.



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

شرکت «فیبیت» در تلاش برای رقابت با «اپل واچ»، ساعت هوشمند جدیدی را رونمایی کرد که با اندازه گیری دمای بدن و ضربان قلب کاربر می تواند سطح استرس وی را تعیین کند.

این ساعت هوشمند که «سنس» (Sense) نامیده می شود شامل یک اپ اسکن EDA روی مچ است که فعالیت الکترودرمال کاربر را برای تعیین واکنش بدن به اضطراب انتخاب می کند.
نحوه کار ساعت هوشمند سنس به این صورت است که کاربر کف دست خود را بر روی صفحه نمایش آن قرار می دهد و برای چند ثانیه نفس می کشد؛ این کار به این فناوری اجازه می دهد تا ضربان قلب و دمای پوست وی را که همه آنها با حس گر EDA جمع آوری شده اند، ضبط کند.
این برنامه برای یادگیری چگونگی واکنش بدن کاربر در زمان های معین، یادداشت هایی از تعداد ضربان قلب و درجه حرارت بدن وی را در زمان های مختلف نگه می دارد؛ این کار به کاربر اجازه می دهد تا متوجه شود که چه چیزی موجب بروز استرس در وی شده است.
این ساعت هوشمند همچنین از سنسور درجه حرارت پوست برای کشف سایر وضعیت های مرتبط با بدن کاربر، مانند تب یا تخمک گذاری استفاده می کند.
ساعت هوشمند سنس با هدف پیشی گرفتن از «اپل واچ» که یکی از بهترین دستگاه ها برای کنترل اوضاع سلامتی به شمار می رود، ساخته شده است. این ساعت علاوه بر خصیصه های جدیدی که دارد، با صفحه لمسی OLED طراحی شده است دارای GPS داخلی است و همانند «اپل واچ»، تا ۵۰ متر نسبت به آب مقاوم است.
شرکت فیبیت ارسال این ساعت هوشمند را از روز ۲۵ سپتامبر (چهارم مهر) با قیمت ۳۲۹ دلار و ۹۵ سنت آغاز می کند.



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

برای اولین بار، کاربران آیفون اپل پس از نصب iOS 14 ، از ویژگی تصویر در تصویر (PiP) لذت می برند. این به کاربران امکان می دهد فیلم ها را هنگام کارهای دیگر و استفاده از برنامه های دیگر تماشا کنند. iPad این ویژگی را داشت که به iOS 9 سال ۲۰۱۵ برگردد. طبق گفته برخی از کاربران توییتر (از طریق 9to5Mac) یوتیوب از طریق برنامه YouTube شروع به پخش تصویر در برخی از کاربران iOS کرده است. در حقیقت ویژگی تصویر در تصویر یوتیوب در آیفون با iOS 14 در حال تست است. این ویژگی مدت هاست که در موبایل های اندرویدی وجود دارد و استفاده مفیدی خواهد داشت.

رخی عنوان می کنند که این ویژگی فقط با تعداد کمی از فیلم کار کند. 9to5Mac می گوید که این امکان وجود دارد که تأیید کند این ویژگی با تعداد کمی از کاربران iOS که از آخرین نسخه برنامه YouTube برای iOS استفاده می کنند، آزمایش شده است. پس از فعال کردن این ویژگی، می توانید ویدیو را پخش کرده و سپس برنامه را ببندید تا تماشای آن در یک پنجره کوچکتر ادامه یابد. با تصویر در تصویر، پنجره در بالای صفحه اصلی iOS و بالاتر از هر برنامه ای که مورد استفاده قرار می گیرد، شناور خواهد شد.

در حالی که یوتیوب می تواند به صورت رایگان از App Store نصب شود، پخش ویدئو در پس زمینه فقط به مشترکان YouTube Premium محدود می شود. در ایالات متحده با قیمت 11.99 دلار در ماه در دسترس است اما اگر با استفاده از برنامه YouTube برای iOS مشترک شوید، 30٪ مالیات اپل قیمت را تا 15.99 $ در ماه به اشتراک می گذارد.

اپل پشتیبانی از کدگذار VP9 گوگل را به جدیدترین سیستم عامل های خود مانند iOS 14 ، iPadOS 14 و tvOS 14 اضافه کرده است. در نتیجه، این سیستم عامل می تواند برای اولین بار فیلم های 4K HDR را در برنامه YouTube اجرا کند.

اپل اخیرا iOS 14 بتا 6 عمومی را کنار گذاشته و به نسخه نسخه نهایی iOS 14 نزدیکتر شده است. علاوه بر پشتیبانی از تصویر در تصویر، iOS 14 شامل ویجت های اندرویدی، App Library و موارد دیگر. App Library که شبیه به اپ داور اندرویدی ها می ماند (ویژگی که اکثر برندهای اندرویدی به تبعیت از اپل آن را کنار گذاشتند) همه برنامه های شما را به دسته هایی تقسیم می کند که پیدا کردن آنها ساده تر است. همچنین می توانید صفحات برنامه ها را پنهان کنید بنابراین اگر از App Library به عنوان روش اصلی خود برای پیدا و باز کردن برنامه ها در iPhone خود استفاده می کنید، می توانید سایر صفحات پر از آیکون برنامه را که دیگر نیازی ندارید، حذف کنید. برنامه ها را می توان با نام آنها جستجو کرد، دقیقا مانند اندروید!

با استفاده از Clips App فقط آن بخش از برنامه ای که در یک لحظه خاص مورد نیاز است در تلفن شما باز و نصب می شود. بعدا از شما سؤال می شود که آیا می خواهید نسخه کامل برنامه را دانلود کنید



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 شهريور 1399 | نظرات ()