نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

در حالی که هنوز اپل نیازمند به بهبود رسانی های بیشتری برای رسیدن به حد  مطلوب در پردازشگرهای M1 خود می‌باشد، آزمایش جدیدی نشان می دهد که مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل سیلیکون از لحاظ عملکرد و سرعت در تست سرعت پردازش فرایند های درک ماشینی با مک بوک پرو ۱۶ اینچی مجهز به گرافیک مجزای Radeon برابری می‌کند.

بنچمارک هایی که تاکنون برای نشان دادن عملکرد پردازشگر M1 انتشار یافته است آنقدر فوق‌العاده و تحسین برانگیز بوده است که حتی پیکربندی های مربوط به مک بوک پرو های مجهز به چیپ های بسیار گرانقیمت اینتل را نیز به چالش می‌کشد

این در حالی است که پردازشگر جدید اپل هنوز در اولین روزهای بهبود رسانی خود می باشد و پیش بینی می شود به مرور زمان این عملکرد با بهبود رسانی های لازم تا حد زیادی افزایش قابل توجهی تا حد چند برابر نیز به همراه داشته باشد. بنا به گفته اپل چیپ های M1 قادرند تا حد ۱۱ میلیارد فرایند پردازش داده را در ثانیه انجام دهند.

از طرف دیگر باید گفت که پردازشگر M1 از لحاظ قابلیت های درک ماشینی بهترین هنوز گزینه در میان گزینه های  پرچمدار و فوق پیشرفته نمی باشد.  به عنوان مثال GPU های مجزای ساخته شده توسط شرکت‌هایی نظیر Nvidia می‌توانند از لحاظ قابلیت پردازش و سرعت پردازش داده ها تا حد زیادی از چیپ های پیش گیرند M1 اما این در حالی است که اولین نسل کامپیوترهای اپل سیلیکون فاقد پردازنده گرافیک مجزا می باشند و فقط به پردازنده گرافیک داخلی خود متکی هستند.

آزمایش اخیر که از سوی توسعه دهندگان در شرکت Roboflow صورت گرفت با قصد مقایسه آخرین و جدیدترین پردازشگر ساخت اپل نسبت به پردازشگر قدیمی اینتل انجام شد. نتایج حاصل از این تست به شرح زیر است:

  • مک‌ بوک مجهز به چیپ M1 توانست در ۱۴۹ دقیقه با به کار گرفتن ۸ درصد GPU تست را به پایان برساند.
  • مک بوک مجهز به چیپ اینتل Core i5 توانست در ۵۴۲ دقیقه است تست را به پایان برساند بدون اینکه از گرافیک خود Intel Iris Plus Graphics 645 استفاده کند.
  • مک بوک مجهز به اینتل Core i9 با گرافیک مجزای Radeon Pro تنها در ۷۰ دقیقه توانست با به کارگیری ۱۰۰ درصد مقدار GPU این تست را به انجام برساند.


:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

در تست بنچمارک جدیدی که بوسیه PCWorld انجام شد مشخص گردید که تفاوت زیادی بین عملکرد کامپیوتر های مک مجهز به چیپ M1 و ویندوز نصب شده بر روی ماشین های ARM قابل مشاهده است. در این آزمایش  ویندوز با آخرین نسخه اپلیکیشن های ۶۴ بیتی  x86 از طریق یک امولاتور نصب شده بود.

در آزمایشی که به وسیله سایت PCWorld انجام شد مایکروسافت سرفیس پرو ایکس با کامپیوتر مک مجهز به چیپ M1  با هم مقایسه شدند.  لازم به ذکر است که هر دو وسیله ها به پردازشگر های ARM مجهز بودند.

از آنجایی که ماشین های مجهز به ARM اندکی هستند که به طور اوریجینال برنامه ویندوز بر روی آنها نصب شده باشد تنها دو گزینه در این مورد انتخاب شده است که عبارتند از چیپ Qualcomm’s Snapdragon 8cx و چیپ نسل ۲ Qualcomm’s Snapdragon 8cx،  زیرا سرفیس پرو ایکس یکی از تنها وسایلی است که در همکاری با شرکت کوالکام مجهز به چیپ های SQ1 و SQ2 است.

در این آزمایش بنچمارک مک بوک ایر M1 توانست در هر دو تست Geekbench 5 تک هسته ای و چند هسته ای سرفیس پرو ایکس را شکست دهد. از این قرار که لپ‌تاپ جدید اپل توانست امتیاز ۱۷۳۰ برای فرایند های تک هسته ای در مقابل امتیاز سرفیس‌پرو با امتیاز ۱۰۰۰ آن را شکست دهد.

همین طور در تست چند هسته‌ای مک بوک ایر توانست با امتیاز ۷۴۵۴ سرفیس پرو ایکس را با ۲۷۳۴جا بگذارد. در آزمایش تبدیل فایل های ویدیویی  مک بوک ایر توانست یک ویدیو ۱۲ دقیقه‌ای با کیفیت ۴K را به کیفیت ۱۰۸۰، شش برابر سریع تر از سرفیس پرو ایکس تبدیل کند.

لازم به ذکر است در این تست، از آنجایی که ویندوز از طریق یک امولاتور ۶۴ بیتی که در مرحله بتا به سر می برد نصب شده است  چندان عملکرد واقعی سرفیس پرو ایکس را نشان نمی‌دهد و از آن جهت نمی‌تواند مقایسه کاملاً برابر منصفانه ای باشد.

از طرف دیگر از آنجایی که ویندوز کاملاً با ماشین های مجهز به چیپ های ARM از لحاظ سخت افزاری تطابق و سازگاری ندارد و برای آنها طراحی نشده است این تفاوت عملکرد میان مک بوک پرو و سرفیس پرو ایکس منطقی به نظر می رسد.



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

اپل گزارش می دهد که iOS 14 در ۷۲ درصد کل وسیله‌ها و ۸۱ درصد وسیله‌های فروخته شده در چهار سال اخیر در حال اجراست و نسبت به iOS 13 سرعت سازگاری و محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

اپل هر از چند گاهی توسعه دهندگان را نسبت به میزان نصب سیستم های عامل در حال اجرای خود در وسیله های آیفون و آیپد فروخته شده خود مطلع می سازد. اطلاعات حاصل از اپل نشان می‌دهد که میزان سازگاری iOS 14 نسبت به iOS 13 در پریود زمانی مشابه آن در سال ۲۰۱۹ سریع تر است.

این گزارش نشان می‌دهد که از تمام وسیله هایی که اپل تاکنون فروخته است ۷۲ درصد آنها در حال اجرای iOS 14 و ۱۸ درصد آنها در حال اجرای iOS 13 می باشند. این بدان معنی است که تنها  ۱۰ درصد کاربران اپل هنوز از سیستم‌های عامل قدیمی‌تر از  iOS 13 استفاده می‌کنند. اطلاعات می‌تواند به توسعه دهنگان اپ  کمک کند تا بتوانند به آسانی در مورد توقف ‌روزرسانی سیستم‌های عامل قدیمی تر در زمان مناسب تصمیم گیری کنند. 

گزارش مشابهی نشان می‌دهد که  iPadOS 14 از محبوبیت مشابهی نسبت به  iOS 14 برخوردار نیست به طوری که  آمار نشان می دهد ۶۱  درصد تمام وسیله هایی که فروخته شده است از iPadOS 14 استفاده می‌کنند و  ۲۱ درصد آنها را در حال اجرای iPadOS 13 هستند. این بدان معناست که ۱۸ درصد آیپدها هنوز در حال استفاده از سیستم های قدیمی iPadOS 13 و قدیمی تر می باشند

iOS 13 تا فوریه  ۲۰۲۰ نتوانست به حدود ۷۰ درصد استفاده کاربران برسد و این نشان می‌دهد که iOS 13 نسبت به iOS 14 در میان عموم از میزان سازگاری و محبوبیت کمتری برخوردار است. تفاوت میان این سازگاری تا حد زیادی مربوط به قابلیت‌های اضافه شده موجود در آیفون های امسال می باشد. قابلیت های جدیدی نظیر طراحی سفرشی ابزارک ها یا ویجت ها در صفحه اصلی و کتابخانه اپ برای iOS 14 از آن جمله می باشند.

دلیل دیگر این است که اپل هم چنان در حال فروش تعداد زیادی آیفون و آیپد می باشد بنابراین تمایل برای به روزرسانی به سیستم‌ عامل جدیدتر کاملا منطقی به نظر می‌رسد، زیرا مدل‌های قدیمی‌تر که در حال حاضر فروش می رسند دارای آخرین نرم افزارهای موجود و به روزرسانی ها می باشند.

بعد از انتشار  iOS 14،  در شبکه های اجتماعی قابلیت های سفارشی سازی در ابزارک ها و همین طور آیکون ها در صفحه اصلی توجه زیادی را به خود جلب کرد و این باعث شد که کاربران زیادی نسبت به بروز رسانی جدیدترین نرم افزار موجود تمایل بیشتری نشان دهند.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

شرکت مایکروسافت  نسخه جدید بتای مرورگر خود Edge را به نام کاناری که با اپل سیلیکون M1 سازگار می باشد را منتشر کرد. تیم مایکروسافت  اعلام کردند که نسخه جدیدی از مرورگر Edge که به طور ویژه برای اپل سیلیکون های M1 طراحی شده است را آماده انتشار برای دسترسی عموم کرده‌اند.

این اطلاعات که از شبکه کاناری یکی از صفحه های زیرشاخه‌های مایکروسافت می باشد گرفته شده است و معمولا این شرکت آخرین یروز رسانی ها مرورگر خود Edge را قبل از انتشار نسخه نهایی در آن برای دانلود قرار می دهد.

در کانال کاناری دکمه دانلودی برای تهیه آخرین نسخه مایکروسافت Edge تعبیه شده است. با فشار دادن آن دکمه صفحه دیگری باز می شود که از شما در مورد انتخاب گزینه های میان  کامپیوترهای مجهز به چیپ اینتل یا کامپیوترهای مجهز به چیپ اپل سیلیکون M1 می پرسد.

بر اساس گفته‌های مایکروسافت  مرورگر Edge برای چیپ های اینتل و چیپ های اپل سیلیکون M1 به طور یکسانی بهبود رسانی و به روز رسانی شده است.

شبکه کاناری که صفحه ای از وب سایت مایکروسافت است که هر روز آخرین محصولات مربوط به مرورگر Edge به طور خودکار در آن منتشر و بارگذاری می شود و علاقه مندان می توانند از آخرین رویدادها و به روزرسانی ها با مراجعه به این صفحع آگاه شوند.

اما مایکروسافت آخرین نسخه های رسمی و نهایی شده را در سایت جداگانه‌ای منتشر می‌کند که عموم می‌توانند به آن مراجعه کنند. اگر چه هنوز زمان بندی مشخصی در ارتباط با آماده شدن نهایی این نسخه بتا در نسخه اصلی و رسمی مشخص نشده است اما گمان می‌رود که مرورگر Edge با حمایت های اپل سیلیکون M1 به زودی در دسترس عموم قرار گیرد. 

مایکروسافت در بیانیه خود اعلام می دارد: شما خواستید و ما ارائه کردیم. نسخه سازگار با مرورگر Edge با حمایت وسیله های مجهز به اپل سیلیکون M1 در حال حاضر در شبکه کاناری ما در دسترس قرار دارند از امروز می توانید مرورگر ما را از طریق این لینک دانلود نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

اپل در وب سایتش اعلام نمود که سرویس اپل پی Apple Pay  به مکزیک در سال ۲۰۲۱ خواهد رسید. پیش از این در ماه دسامبر شواهدی در دست بود که نشان می داد که اپل در حال آماده سازی خود برای راه اندازی سرویس Apple Pay در مکزیک می باشد و در حال حاضر به نظر می رسد که اپل صفحه مربوط به اپل پی در مکزیک را یک بار دیگر به روز رسانی کرده است و نشان می دهد که در سال ۲۰۲۱ این سرویس برای ساکنان کشور مکزیک قابل استفاده می باشد.

در ارتباط با تاریخ دقیق تری در مورد این راه اندازی هنوز اطلاعات دیگری در دسترس نیست. اما بر اساس آنچه که در وب سایت اپل گزارش شده است وعده بسیار نزدیک را به عموم قول داده است و به نظر می‌رسد که احتمالاً این سرویس بتواند تا پایان سال ۲۰۲۰ در کشور مکزیک شروع به راه اندازی کند.

کدهای موجود در وب سایت Apple Pay نشان می دهد که این سرویس هم اکنون با کدام یک از بانک های مکزیک سازگار خواهد بود. بانک هایی نظیر Banregio ،Hey Banco، Inbursa و CitiBanamex فعلا برای این سرویس موجود موجود می باشند و برخی از فروشندگان زنجیرهای نیز در کشور مکزیک می توانند پرداخت های مشتریان را از طریق این سرویس انجام دهند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای نظیر به بست بای، برگر کینگ،  اوبر، اوبرایت، چیزکیک فکتوری،  رپی Rappi  و برخی موارد دیگر.

با راه اندازی سرویس اپل پی در مکزیک در حقیقت دومین کشوری است که در آمریکای لاتین از این گونه خدمات بدون کارت را دریافت خواهد کرد و برزیل اولین کشوری است که برای اولین بار این سرویس را قبلا دریافت کرده است. اپل قصد دارد که در آینده سرویس خدماتی Apple Pay را در کشورهای دیگری نیز راه اندازی کند و به محض هر گونه خبر جدیدی در این مورد از طریق وب سایت مخصوص این سرویس Apple Pay  عموم اطلاع رسانی خواهند شد.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

کاربران ممکن است به زودی شاهد حالت جدید دارک مود یا حالت شب باشند که گوگل قرار است به زودی به نتایج موتور جستجوی اضافه کند و احتمالاً در ادامه آن گوگل این قابلیت را برای آیفون و مک نیز بهبود رسانی خواهد کرد.

حالت دارک مود از زمان ایجاد اولیه  macOS و iOS 13 برای اپ ها رایج شد و در این میان بیشتر توسعه دهندگان اپلیکیشن نیز این قابلیت به عنوان یکی از خصوصیت تکمیل کننده به قابلیت های دیداری اپ های خود اضافه نمودند.

اما هنوز نیز برخی اپلیکیشن ها هستند که فاقد این ویژگی بوده و نیاز دارند از چنین حمایتی برخوردار شوند و به نظر می رسد که گوگل در آینده مرورگر خود را به این حالت دارک مود نیز مجهز کند.

صفحه‌های مربوط به نتایج موتور جستجوی گوگل به طور معمول سفید هستند اما از طریق به کارگیری افزونه های مختلف در مرورگر های مختلف کاربران تاکنون  قادر بوده اند که حالت دار دارک مود یا حالت شب را نیز تجربه کنند. به گزارش ۹to5Google این شرکت در حال آزمایش نهایی اضافه نمودن این قابلیت به نسخه دسکتاپ مرورگر خود  گوگل کروم  می باشد.

اما گوگل برای آزمایش، کاربرانی را بصورت تصادفی انتخاب کرده و به آنها امکان مشاهده این قابلیت را می دهد. هم اکنون کاربرانی که به صورت تصادفی انتخاب می شوند می توانند این قابلیت را به صورت پس زمینه های با رنگ خاکستری تیره و با رنگ متن روشن مشاهده کنند.

برخی از عناصر صفحه های دیگر مربوط به موتور جستجوی گوگل همچنین به صورتی نمایان می شوند که با رنگ پس زمینه هماهنگ باشند نظیر لوگوی سفید رنگ گوگل و همین طور آیکون های آبی روشنی که نمایانگر قابلیت فیلترینگ جستجو می باشند.

از آنجا که این ویژگی هنوز در مرحله آموزش آزمایشی به سر می برد فقط صفحه های مربوط به نتایج جستجو تیره هستند اما صفحه اصلی خود گوگل هنوز به معمول سفید است. این اولین بار نیست که گوگل تمایل خود را برای اضافه نمودن ویژگی دارک مود نشان می دهد. از ماه می اپلیکیشن کروم برای اندروید دارای ویژگی برای نشان دادن نتایج جستجو در صفحه های تیره شد و هم اکنون  قابلیت دارک مود در اپلیکیشن موتور سرچ گوگل نیز قابل فعال شدن می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

اپل می خواهد که پرونده فورتنایت در کشور استرالیا توسط دادگاه رد شود و دلیل آن این است که اپیک گیمز قول داده بود که شکایت خود را در فقط دادگاه های  آمریکا پی گیری کند. در ماه نوامبر شرکت اپیک گیمز شکایتی را دادگاه فدرال استرالیا تنظیم کرد که مطابق با آن اپل را به استفاده سلطه طلبانه ای از اپ استور و اعمال مونوپولی با اعمال قوانین زورگویانه  متهم می سازد.

در طی اولین جلسه این پرونده در روز پنج شنبه اپل اعلام نمود که شرکت اپیک گیمز بر اساس قول خود می بایست که پرونده شکایت خود را در کشور دیگری بجز آمریکا دنبال نکند. در ادامه اپل می گوید بر اساس قرار اولیه در تنظیم شکایت نامه اپیک گیمز مجاز است که پی گیری دادخواست خود را به طور اخص فقط به دادگاه ایالتی کالیفرنیای شمالی محدود کند.

بنابراین اپل برای جلوگیری از گسترش مشکلات قانونی خود در آمریکا  و در کشور های دیگر خواستار رد این پرونده در دادگاه فدرال استرالیا شد. این مطلبی است که توسط بخش استرالیایی منبع خبری  Associated Press تگزارش شده است.

اما شرکت اپیک گیمز در پاسخ به اپل ادعا می کند که اپل علاوه بر ایجاد شرایطی برای غیررقابتی تر شدن محیط اپ استور از قوانین کشور استرالیا نیز سرپیچی کرده است.

این دو کمپانی در حال حاضر بعد از شروع اختلاف بر سر بازی فورتنایت در حال طی کردن مراحل قانونی شکایت های خود از همدیگر می باشند. می دانیم که اپل بازی بسیار معروف فورتنایت را از اپ استور پس از سرپیچی این شرکت از قوانین این پلتفرم خذف نمود و شرکت اپیک گیمز نیز به سرعت شکایت از قبل تنظیم شده خود را بر علیه اپل به دادگاه‌ها مربوطه ارجاع داد.

ماه اکتبر دادگاه ایالتی آمریکا از بازگشت دوباره فورتنایت به اپ استور جلوگیری نمود اما دستوری صادر نمود اپل را نیز از برداشتن بخش مرکزی بازی Unreal Engine این گیم از اپ استور بازداشت.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

اپل به سختی در تلاش برای توسعه و ساخت مودم های سلولار خود برای استفاده در آیفون ها و دیگر وسایل می باشد. این تلاش اپل در ادامه کاهش اتکا به شرکای در حال حاضر خود نظیر کوالکام Qualcomm می باشد. در روز سه شنبه بر اساس گزارش بلومبرگ مسئول بخش تکنولوژی ها و سخت افزار اپل Johny Srouji کلیه کارمندان و کارکنان را برای برگزاری یک جلسه فراخواند.

Johny Srouji در طی این جلسه گفت امسال ما پروژه توسعه اولین مودم سلولار ساخت خود را بنیانگذاری کرده ایم که ما را قادر می سازد تا یک مرحله دیگر در جهت استقلال بیشتر و کاهش اتکای خود به سایر شرکای دیگر حرکت کنیم.

او در ادامه گفت سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک طولانی‌ مدت نظیر این نقش بسیار مهمی از توانا کردن محصولات مان می باشد و ما را مطمئن می سازد که برای آینده به سمت تکنولوژی های با نوآوری بیشتر حرکت نماییم.

این اخبار خود تاییدی است بر سال ها گمانه زنی و شایعاتی می باشد که در ارتباط با تلاش اپل برای توسعه و ساخت مودم های خود منتشر شده است. در حال حاضر اپل برای مودم های خود به شرکت کولکام متکی است. همین طور برای  مدل های آیفون ۱۲ امسال شرکت کوالکام مودم های ۵ جی را برای اپل ساخته است.

علاوه بر این شرکت اپل از سال ۲۰۱۶ سخت افزار های زیادی را از شرکت اینتل مورد استفاده قرار داده است، اما با توجه به تاخیر های شرکت اینتل در به اتمام رساندن پروژه تکنولوژی مودم های ۵ جی برای اپل و برخی مشکلات دیگر این شرکت  تصمیم گرفته است که به مرور زمان اتکای خود را به دیگر شرکت‌های تامین کننده قطعات دیگر کاهش دهد.

شایعات مربوط به علاقه اپل برای ساخت مودم های خودش به سال ۲۰۱۴ بر می گردد اما در پی نزاع های سال اخیر این شرکت با شرکت کوالکام گزارش های بیشتری در تایید این استراتژی اپل منتشر شده است.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

هدفون های جدید ایرپاد مکس دارای بالشتک های گوشی قابل جدا شدن می باشند که آهنربایی بوده و می توانند به رنگ های مختلف انتخاب شده و به انتخاب مشتری ترکیب های رنگی مختلفی را در هنگام خرید بسازند. این بالشتک های قابل تعویض با قیمت ۶۹ دلار در فروشگاه آنلاین اپل در صورت موجود بودن قابل خریداری می باشد و در هنگام خرید این امکان را به مشتریان می دهد که بتوانند در ۲۵ حالت مختلف رنگ، طراحی ایرپاد نهایی مکس را با انتخاب خود انجام داده و سپس ترکیب نهایی را در هنگام خرید انتخاب کند.

طراح گرافیک مکرومرز رایان باریو با انجام آزمایشی توانست ۲۵ ترکیب مختلف را برای طراحی سفارشی هدفون ایرپاد مکس بسازد. اگر چه تمام ترکیب ها چندان با هم از لحاظ رنگ جور در نمی آیند اما برخی از ترکیب های به وجود آمده مانند ایرپاد مکس خاکستری فضایی با بالشتک های قرمز و یا آبی آسمانی و همچنین ایرپاد مکس با بالشتک های نقره ای بسیار جذاب و زیبا به نظر می رسند.

ایرپاد مکس از همین امروز آماده سفارش می باشد و زمان ارسال محموله ها و رسیدن به دست مشتریان احتمالاً به اوایل ۲۰۲۱ موکول خواهد شد. اما بالشتک های گوشی قابل تعویض در حال حاضر در صفحه آنلاین فروشگاه اپل موجود نیستند و همچنین تاریخی برای در دسترس بودن آنها هنوز وجود ندارد.

طراحی سفارشی هدفون‌های ایرپاد مکس مربوط به بخش های جدا شدنی قابل تعویض می باشد که شامل هد بند بالشتک دار، قاب استیل و بالشتک های گوشی هدفون می باشند. اپل می‌گوید که هد بند بالشتک دار برای کاهش فشار وزن هدفون بر روی سر کاربر و همین طور تقسیم متعادل وزن آن طراحی شده است. 

ایرپاد مکس مانند اپل واچ دارای بخش تاج دیجیتالی برای تنظیم ولوم صدا و تغییر قطعات موسیقی و هم چنین جواب دادن و یا پایان دادن به تماس تلفنی و فعال کردن سیری می باشد. بر اساس بیانیه اپل ایرپاد مکس از ۱۵ دسامبر به تدریج به مشتریان ارسال خواهد شد اما پیش بینی می شود که اولین محموله ها در ژانویه ۲۰۲۱ بدست بیشتر مشتریان برسد.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

اپل بعد از گمانه زنی های طولانی بالاخره هدفون ایرپاد مکس ۵۴۹ دلاری خود که مجهز به چیپ قدرتمند M1 اپل می باشد را به بازار معرفی کرد. هدفون ایرپاد مکس مجهز به درایور داینامیک ۴۰ میلیمتری ساخت اپل است که می تواند دامنه گسترده‌ای از امواج صوتی را پخش کند.

علاوه بر این استفاده از یک موتور آهن ربایی حلقوی دوتایی از جنس نئوداینامیوم  به ایرپاد مکس اجازه می‌دهد که میزان آشفتگی و تشتت صدا در تمام محدوده های صوتی حتی در بالاترین مقدار ولوم صدا در آن از ۱ درصد تجاوز نکند.

ایرپاد مکس مجهز به چیپ H1 اپل می باشد که در هر یک از گوشی های هدفون یکی از این چیپ ها استقرار یافته است. این هدفون از طراحی آکوستیک سفارشی صدا برخوردار بوده و مجهز به سیستم نرم افزاری بسیار پیشرفته می باشد که قادر به  به پردازش فرایند های صوتی ۱۰ هسته ای در هر گوش بطور جداگانه می باشد. این روند پردازش ۱۰ هسته ای می تواند ۹ میلیارد فرآیند صوتی در ثانیه را پردازش کند.

 

چیپ H1  قادر به ارائه اکولایزر تنظیم‌ کاملاً تطبیق پذیر بوده و مجهز به تکنولوژی کاهش نویز فعال Active Noise Cancellation می‌باشد و دیگر ویژگی‌های آن وجود قابلیت Transparency mode برای وضوح بیشتر صدا و همین طور قابلیت تنظیم صدا برای مکان های مختلف است.

 مدیر قسمت مارکتینگ اپل، گرگ جاشویاک می گوید: ” هدفون ایرپاد مشهور ترین هدفون های جهان می باشند و به خاطر راحتی استفاده،  کیفیت صدای فوق العاده و همین طور طراحی کاملاً منحصر به فرد خود بسیار مورد توجه عموم قرار گرفتند.  با معرفی ایرپاد مکس ما قصد داریم که تجربه جادویی ایرپاد را به هدفون های جدید رو گوشی خود بیاوریم که از کیفیت پخش صدای فوق‌العاده ای برخوردارند.  قابلیت طراحی آکوستیک سفارشی صدا و بهره گرفتن از چیپ های H1 و نرم افزارهای پیشرفته، ایرپاد‌ مکس را قادر می سازد که به صورت بی‌سیم نهایت لذت شنیداری را برای کاربر به وجود بیاورد.”

ایرپاد مکس دارای ۵ رنگ خاکستری فضایی، نقره ای، آبی آسمانی، سبز و صورتی می باشد و از روز سه‌شنبه  ۱۵ دسامبر مرحله پیش سفارش آن برای عموم آغاز خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

بر اساس گزارش های جدید شرکت ال جی ممکن است برای ساخت دوربین های تاشو در آیفون های آینده که قرار است در سال ۲۰۲۲ به بازار بیاید از قطعات ساخت سامسونگ استفاده نماید.  گزارش های قبلی که اخیراً در اواخر ماه نوامبر منتشر شد نشان داد که اپل در حال جستجو برای پیدا کردن شرکت‌هایی است که بتوانند در تکنولوژی مربوط به ساخت دوربین های تاشو به منظور بهبود رسانی قابلیت های زوم در آیفون های آینده همکاری نمایند.

در ماه جولای نیز تحلیلگر شناخته شده مینگ چی کو این طور پیش بینی نمود که آیفون‌های ۲۰۲۲ با لنزهای پریسکوپ به بازار خواهد آمد.  دوشنبه TheElec گزارش داد که شرکت الکترومکانیک که بخشی از زیر شاخه های سامسونگ می باشد ممکن است برای ساخت لنزهای تاشو به ال جی کمک نمایید. 

شرکت ال‌جی که مدت زیادی است که وظیفه ساخت دوربین های اپل را به عهده دارد و قرار است برای ساخت دوربین های در آیفون های آینده با قابلیت زوم تا شونده با اپل همکاری کند. ساختار دوربین تاشو از ساختاری شبیه پریسکوپ استفاده می‌کند که در آن یک آینه یا پریزم در میانه راه لنز و شئ مورد عکاسی قرار گرفته و نور حاصل از آن را به سمت لنز ها هدایت می کند.

این دقیقاً همان کاری است که در پریسکوپ صورت می‌گیرد و استفاده از این تکنولوژی می‌تواند باعث شود که به جای  استفاده از یک لنز بزرگ تر که باعث برآمدگی بیشتر در پشت آیفون خواهد شد با ساختار تاشو سیستم دوربین بتواند فضای بسیار کمی را اشغال نماید. مشکل فضای کم دوربین برای سازندگان گوشی های همراه از جمله مهم‌ترین چالش‌های موجود در حال حاضر  می باشد. علاوه بر این استفاده از چنین تکنولوژی باعث می شود که بتوان آیفون آینده را با قابلیت زوم بسیار پیشرفته نوری به بازار عرضه کرد.

شرکت سامسونگ از این تکنولوژی برای اولین بار در ساخت گوشی گلکسی اس ۲۰ اولترا استفاده نمود.  اگر چه اپل ممکن است بتواند به طور مستقیم از سامسونگ برای ساخت چنین دوربین هایی کمک بگیرد اما این کار ممکن است به رابطه طولانی مدت این شرکت با ال جی لطمه بزند.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

بر اساس اصلاعات حاصل از سایت اپل که بوسیله مکرومز نیز تایید شد، ایرپاد مکس مجهز به چیپ U1 برای حمایت امواج Ultra Wideband یا امواج با پهنای باند بسیار بالا نمی باشد. لازم به ذکر است چیپ  U1 نباید با چیپ H1 که وظیفه پردازش فرایند های صوتی را دارد و در گوشی های هدفون ایرپاد مکس تعبیه شده است اشتباه شود.

چیپ U1 برای اولین بار در سال قبل در مدل های آیفون ۱۱ به کار برده شد که دارای قابلیت تشخیص وسیله های مجاور خود می باشد. لازم به ذکر است فاصله میان دو وسیله ای که دارای تکنولوژی Ultra Wideband می باشند می تواند دقیقاً با محاسبه زمانی که طول می کشد امواج رادیویی بین آنها منتقل شود قابل اندازه‌گیری باشد. به همین دلیل است که این محاسبه بسیار دقیق تر از آن چیزی است که در تکنولوژی های بلوتوث ال ای و وای فای وجود دارد.

اپل چیپ U1 را برای تمام مدل های آیفون ۱۱ و هم چنین مدلهای جدید آیفون ۱۲ به کار برده است. همچنین این چیپ در مدل های اپل واچ سری ۶ و هوم پادمینی نیز موجود می باشد. اما این چیپ در نسل دوم آیفون های مدل آیفون اس ای و آخرین مدل های آیپد ایر و آیپد پرو به کار برده نشده است.

انتظار می رود که اپل یک مدل کامپیوتر مک را که دارای قابلیت حمایت امواج Ultra Wideband می باشد را  در آینده رونمایی کند. استفاده اپل از تکنولوژی Ultra Wideband تا به حال محدود بوده است که از آن جمله می توان به قابلیت ایردراپ AirDrop در iOS 13 و یا نسخه های بعد از آن اشاره نمود. اما این شرکت وعده به استفاده بیشتر از این تکنولوژی را در محصولات آینده خود داده است. 

یکی از محصولات آینده اپل که انتظار می‌رود از حمایت امواج UW برخوردار باشد وسایل ردیابی اپل به نام ایرتگز می باشد که بر اساس اظهارات مینگ چی کو مجهز به چیپ U1 بوده و به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند اشیا گمشده خود را از طریق ردیابی بسیار دقیق پیدا کند.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

بر اساس گزارشات موجود اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۱ مک‌بوک‌پرو های بزرگتری با چیپ های اپل سیلیکون و همین طور آی مک های اپل سیلیکون با طراحی های جدید به بازار عرضه کند و در ادامه آن در سال ۲۰۲۲ بکارگیری چیپ های فوق العاده قدرتمند ۳۲ هسته‌ای مک پرو نسل بعد را معرفی خواهد کرد.

در تایید این گزارشات، شایعات دیگری حاکی از این است که اپل مک پرو های اپل سیلیکون را با اندازه نصف های مک پرو های اینتل خواهد ساخت ولی پردازشگرهای بسیار قوی تری را برای آنها به کار خواهد گرفت. بر این اساس گفته می‌شود که در سال ۲۰۲۲ باید منتظر مک‌پرو های ۳۲ هسته‌ای و در سال آخر ۲۰۲۱ منتظر آی مک های اپل سیلیکون باشیم.

بر اساس گزارش بلومبرگ انتظار می رود اپل در آینده چیپ های اپل سیلیکون با سرعتی بسیار بیشتر از کامپیوترهای PC با چیپ به اینتل را بسازد.  بلومبرگ که به نام منابع خود اشاره‌ای نمی‌کند در ادامه مشخص می‌سازد اپل در حال توسعه و ساخت مدل های متنوعی از پردازشگر های اپل سیلیکون برای استفاده در مدل های مختلفی از کامپیوترهای آینده خود می باشد.

این منابع می گویند که اپل ممکن است در ارتباط با ساخت چیپ های اپل تا سال ۲۰۲۲ به پیشرفت‌های چشمگیری برسد و پردازشگرهای فوق‌العاده قدرتمندی را بسازد که دارای هسته های مرکزی بسیار زیادی هستند.  قصد اپل برای سال ۲۰۲۱ ارائه مک بوک پرو های جدید اپل سیلیکون و آی مک ها بسیار پیشرفته اپل سیلیکون می باشد.

بر این اساس مک پرو فوق العاده قدرتمند ۳۲ هسته ای انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ به بازار آید که گفته می شود از لحاظ توانایی های گرافیکی نیز پیشرفت های قابل توجهی را عرضه خواهد نمود. بر اساس گزارش بلومبرگ مک پرو های آینده در بالاترین حالت قدرتمندی خود می توانند روند های گرافیکی ۶۴ تا ۱۲۸ هسته ای را حمایت کنند.

مک بوک ایر های M1 و مک بوک پرو ۱۳ اینچ اپل سیلیکون در حال حاضر دارای هفت یا هشت هسته می باشند و قدرتی معادل کامپیوتر های میان رده را دارند.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

اپل در حال تحقیق و توسعه ساخت یک پایه یا استند ویژه برای صفحه نمایش های دو تایی با کیفیت Pro Display XDR می باشد. در روز سه شنبه یک سند ابداعی از جانب اپل منتشر شد که حاوی اطلاعات ویژه‌ای در مورد ساخت این پایه بود.

مانیتور های Pro Display XDR  مانتور های حرفه ای می باشند که برای کاربرانی که نیاز به بالاترین دقت رنگ و رزولوشن موجود در بازار را دارند ساخته شده اند. این کاربران در حال حاضر می‌توانند از پایه‌های VESA استفاده کنند و یا پایه ۹۹۹ دلاری اپل که در سال ۲۰۱۹ از جانب اپل منتشر شد و سروصدای زیادی به خاطر قیمت زیادش برپا کرد. 

این سند ابداعی با عنوان “پایه مانیتور های دوتایی” منتشر شده و برای اولین بار توسط Patently Apple در وب منتشر شد. در این سند ابداعی راهکار هایی را برای ساخت پایه با قابلیت اتصال به دو مانیتور نشان می دهد که هر کدام از مونیتور های می توانند به طریقه های مختلف عمودی و افقی با زوایای مختلف  تنظیم شوند.

اپل در این سند ابداعی بیان می کند که بیشتر مواقع تنظیم زاویه درست مانیتور برای کاربر کار آسانی نیست و می تواند بعضی مواقع  کسل کننده هم بشود. این گونه مشکلات اغلب بدان دلیل است که شرکت‌های سازنده برای ساخت پایه مانیتور بسیار با کیفیت قابلیت بالا وقت کافی نمی گذارند.

همین طور وقتی که قرار باشد یک پایه برای حمایت دو مانیتور ساخته شود انتظار می رود که برای ساخت آن وقت کافی و تکنولوژی های بالایی به کار می رود تا بتواند بهترین تجربه و راحتی را برای کاربر در هنگام استفاده داشته باشد.

راهکاری که اپل در این سند ابداعی به آن اشاره می کند ساخت یک سیستم اتصالی لولایی با یک میله افقی منفرد می باشد  که مونیتور های دو تایی می توانند به آن متصل شود و در زوایای مختلفی قابل تنظیم شدن باشند. این میله افقی به تنهایی یک میله است اما با این اتصلات لولایی ویژه می‌تواند در حالت مستقیم افقی و یا در زوایای مختلف تنظیم شود و آزادی عمل زیادی را در اختیار کاربر بگذارد. این در حالی است که بر اساس گزارشات موجود احتمال می رود اپل تا پایان ۲۰۲۰ محصول جدید خود هدفون روگوشی ایرپاد استودیو را به بازار معرفی کند.



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

اپلیکیشن Mail در macOS Big Sur و iOS 14 به شما اجازه می دهد که بتوانید ایمیل های انفرادی از افراد نامشخص را بلاک کنید. برخی اوقات پیش می آید که شخصی وجود دارد که شما می خواهید ایمیل های فرستاده شده از طرف او را بلاک کنید و دیگر مایل به دریافت پیام از آن ایمیل نیستید. در چنین حالتی اپ Mail می تواند به شما کمک کند.

در اینجا ما به بررسی این روش می پردازیم:

چگونه در macOS Big Sur یک ایمیل انفرادی را بلاک کنید

  1. Mail را باز کرده و پیامی را از جانب شخصی که میخواهید آن را بلاک کنید را پیدا کنید.
  2. فلش موس را بر روی نام او را ببرید که در قسمت بالای ایمیل قرار گرفته است.
  3. با کلیک بر روی بخش انتهایی اسم ان شخص لیستی پدیدار می شود.
  4. از روی این لیست گزینه Block Contact را انتخاب کنید.

     چگونه یک ایمیل انفرادی را در iOS 14 بلاک کنید

  5. Mail را باز کرده و یکی از پیام های شخصی که شما می خواهید آن را بلاک کنید را پیدا کنید.
  6. با انگشت بر روی اسم آن شخص در قسمت بالای پیامبه آهستگی ضربه بزنید یا به اصلاح تپ کنید.
  7. وقتی اسم آن شخص آبی شد دوباره بر روی آن تپ کنید.
  8. از لیستی که در این لحظه پدیدار می شود گزینه Block this Contact را انتخاب کنید.

     مواقعی که این روش جواب نمی دهد

    بلاک کردن یک ایمیل از جانب یک شخص به معنی این نیست که شخص نتواند از طریق ایمیل های دیگر به شما پیام بفرستد. بنابراین با بلاک کردن یک ایمیل نام شخص مورد نظر بلاک نمی شود.  باید بدانید حتی با بلاک کردن ایمیل، همه پیام های مربوط به این ایمیل از اینباکس شما پاک نخواهد شد. بنابراین شما هنوز نیاز دارید که آخرین پیام از این شخص یا هر یک از پیام های قبلی آن را حذف کنید.

    همینطور باید در نظر داشته باشید اگر کسی بخواهد از طریق ایمیل مزاحم شما شود از ایمیل های مختلفی استفاده خواهد کرد بنابراین بلاک کردن ایمیل به معنی این نیست که آن شخص دیگر نتواند به شما از طریق ایمیل های دیگر پیام بفرستد



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

هنگامی که بر روی میز کار خود نشسته و مشاهده می کنید که ایرپاد یا آیپد شما به طور خودکار به آیفون و یا مک شما متصل می شود شاید جالب و سرگرم کننده باشد اما در عمل بعضی اوقات می تواند کسل کننده و مشکل ساز نیز بشود.

این نوع جستجوی هوشمند همراه با معرفی  iOS 14 ،macOS Big Sur به وجود آمد که ایرپاد از طریق بلوتوث می تواند کلیه وسیله های موجود در نزدیکی خود را شناسایی و به آنها متصل شود. در این حالت اگر شما در حال گوش به کردن موسیقی در آیفون خود باشید وقتی به سمت مک خود می‌روید ایرپاد شما می‌تواند به صورت خودکار همراه با نزدیک شدن شما به مک به صورت بلوتوث متصل شود. حال تصور کنید که در روی مک شما چیزی برای گوش کردن وجود نداشته باشد در اینجاست این عمل خودکار می تواند برای شما ناخشنودی به همراه داشته باشد. 

در اینجا روشی را بررسی می‌کنیم که شما از طریق آن می توانید این اتصال خودکار را متوقف کنید.

 چگونه از عمل اتصال خودکار بلوتوث به وسیله های مختلف در iOS 14 جلوگیری کنیم

  1. بخش تنظیمات و پس از آن بلوتوث Bluetooth بروید
  2. در حالی که به پات ایرپاد‌ پرو خود متصل هستید بر روی دکمه i در کنار اسم آنها تپ را بکنید
  3. پایین فهرست اسکرول کرده و گزینه (Connect to This Phone (or iPad را انتخاب کنید
  4. برای انتخاب گزینه (When Last Connected to This iPhone (or iPad بر روی آن تپ کنید.
  5. بروی Back تپ کنید.

    چگونه از اتصال خودکار بلوتوث در macOS Big Sur  جلوگیری کنیم

  6. بر روی گزینه مرکز کنترل واقع در منو بار کلیک کنید
  7. سپس گزینه بلوتوث را انتخاب کنید
  8. گزینه ایر پاد یا ایرپاد پرو را برای متصل شدن انتخاب کنید
  9. بروی Bluetooth Preferences کلیک کنید که در بخش تحتانی لیست وسیله های شما قرار گرفته است
  10. وسیله مورد نظر خود که در روی لیست ظاهر می شود را پیدا کنید
  11. سپس بر روی گزینه Options که در کنار هر وسیله قرار دارد کلیک نمایید
  12. در لیست حاضر بر روی گزینه Connect to this Mac کلیک کنید
  13. سپس در نهایت گزینه When Last Connected to this Mac را انتخاب کنید.


:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

بهبود قابلیت زوم دوربین آیفون می تواند بدون نیاز به افزایش برآمدگی دوربین و فقط با ساخت دوربین های تاشو برای مدل های آینده امکان پذیر باشد. محدودیت های موجود در اندازه قطعات به کار رفته در گوشی های همراه به خصوص در ارتباط با دوربین، طراحی سیستم دوربین را و بهبودی قابلیت‌های آن را با سختی ها و چالش ها یی همراه می سازد.

برای برخی قابلیت هایی نظیر زوم پیشرفته احتیاج به فضای بیشتری نسبت به لنز های معمولی وجود دارد که همین امر جاسازی قطعات دوربین را در میان قطعات داخلی دیگر را با چالش همراه می سازد. اما بر اساس راهکار جدید اپل ممکن است با به کارگیری دوربین های تاشو در آیفون های آینده چنین مشکلی قابل حل باشد.

بر اساس گزارش ETNews اپل ممکن است با به کارگیری یکی از لنز های به کار رفته در سیستم لنز های سه تایی دوربین بتواند برای آیفون های آینده از سیستم زوم بسیار پیشرفته استفاده کند. در ساختار دوربین های تاشو به جای آن که حسگرها و لنز در یک خط مستقیم قرار گیرند، با استفاده از بکارگیری آینه در میانه راه حسگرها و لنز با زاویه ۹۰ درجه نسبت به هم قرار می گیرند.

بدین صورت که نور به صورت ۹۰ درجه از شئ به سمت حسگرها بازتابش پیدا می‌کند و ساختاری نظیر پریسکوپ را به وجود می آورد.  مکانیسم اخیر  این مزیت را برای دوربین به وجود می آورد که قطعات آن بتواند به صورت متراکم تری در کنار هم قرار گرفته و از بروز برآمدگی بیشتر دوربین در قسمت پشت آیفون جلوگیری به عمل آید.

چنین ساختاری این اجازه را به سیستم دوربین می دهد که بتواند از زوم اپتیکال بسیار پیشرفته استفاده کند که معمولاً استفاده از چنین زومی نیازمند به تنظیم فاصله میان لنزها و حسگر به منظور افزایش بزرگنمایی و فوکوس بر روی شئ می باشد.

ایده بکارگیری از چنین سیستمی برای اولین بار توسط سامسونگ در گوشی همراه گلکسی اس ۲۰ اولترا به کار گرفته شد. برخی فکر می‌کنند که ارتباط موجود میان اپل و سامسونگ برای قطعات آیفون می تواند به هر دو کمپانی برای توسعه همکاری آنها در زمینه ساخت دوربین کمک نماید.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

اپل احتمال دارد از طریق بیانیه مطبوعاتی روز سه‌شنبه ۸ دسامبر سخت‌افزار جدیدی را معرفی نماید. اپل در یادداشتی برای به تکنسین ها و برنامه‌ریزان بخش سرویس های خدماتی خود اعلام نمود که خود را برای اعمال تغییراتی در سیستم خدماتی AppleCare در روز ۸ دسامبر آماده کنند.

این تغییرات می‌تواند شامل ایجاد شناسه های جدید برای محصولات تازه و یا به روز رسانی ویژگی ها و شرح محصولات موجود و یا حتی به روزرسانی در نحوه قیمت گذاری برخی محصولات باشد. این یادداشت که توسط مکرومرز از منبعی مورد اعتماد حاصل شده است مشابه با یادداشت های قبلی است که اپل قبل از اعلام برخی از محصولات خود از طریق بیانیه های مطبوعاتی منتشر می نمود. از جمله این محصولات می توان به مک بوک پرو ۱۶ اینچی در نوامبر ۲۰۱۹ و ایرپاد نسل دوم در مارس ۲۰۱۹ نام برد.

 هرچند درستی و صحت این مدارک هنوز مشخص نشده است اما می توان احتمال اعلام سخت افزار جدیدی را در تاریخ ۸ دسامبر از اپل انتظار داشت. اپل فصل پاییز را با معرفی محصولات متعددی که از طریق رویداد های جداگانه معرفی شدن بسیار پرکار آغاز نمود.

درست به همین دلیل، برگزاری بیانیه مطبوعاتی اپل در ۸ دسامبر می تواند با معرفی یک محصول جدید همراه باشد. جدای از اینکه چه محصولی بتواند در این رویداد معرفی شود بر اساس شایعات چندین محصول از اپل هنوز وجود دارند که قرار است تا پایان ۲۰۲۱ به بازار معرفی می شوند.

این محصولات عبارتند از هدفون ایرپاد استودیو اپل و لوازم ردیابی شخصی به نام ایرتگز می‌باشد. هر دوی این محصولات بر اساس شایعات قرار بوده است که در پاییز امسال رونمایی شوند اما هنوز از جانب اپل هیچ کدام آنها تایید نشده است

بر اساس آخرین اطلاعات هر دوی این محصولات می توانند تا اوایل ۲۰۲۱ به بازار آید. بنابراین این بیانیه مطبوعاتی در ۸ دسامبر می‌تواند فرصتی باشد که اپل بخواهد این دو محصول را به طور ضمنی معرفی نماید.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

در انگلیس بعد از گذشت یک ماه تعطیلی کامل ۳۲ فروشگاه اپل مجدداً تحت شرایط بهداشتی و موازین متی ویژه مجدد باز خواهد شد و مشتریان می‌توانند آیفون‌های قدیمی خود را تحت برنامه جدید اپل به آیفون های امسال ارتقا بخشند.

با بازگشایی فروشگاه های اپل در روز چهارشنبه مشتریان امکان استفاده از برنامه ارتقاء آیفون های قدیمی را در کل کشور  را خواهد داشت. در کشور انگلیس تعطیلی کامل و همه جانبه ای از ۵ نوامبر آغاز شد و این فقط ۵ روز بعد از آغاز پیش فروش مدل های آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ پرو مکس در کشور بود.

تعطیلی کامل مانع از این شد که مشتریان از طریق برنامه ارتقاء آیفون های قدیمی بتوانند آیفون های جدید خود را دریافت کنند و این به دلیل نیاز مندی هایی بود که برای ایجاد قرارداد و امضای آن به صورت حضوری لازم بود و این امکان از طریق آنلاین وجود نداشت.

فروشگاه ها در اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی فقط با تعیین وقت قبلی و نوبت به مشتریان اجازه می‌داد آیفون های سفارش داده شده به صورت آنلاین را در محال مغازه دریافت کرده و یا در صورت نیاز به پشتیبانی و راهنمایی بتوانند از روش‌های خاصی تحت شرایط ویژه استفاده نمایند.

مشتریان در این کشورها می توانند با تعیین وقت قبلی و گرفتن نوبت از برنامه ارتقاء آیفون های قدیمی استفاده نموده و همین طور مدل مورد دلخواه خود را به صورت آنلاین انتخاب نموده و سپس با مراجعه به محل فروشگاه نزدیک به مکان زندگی خود در وقت ویژه بتوانند آیفون جدید را دریافت نمایند

البته تمام فروشگاههای بریتانیا به حالت باز کامل در نیامدند. بر اساس گزارش روزنامه iMore با مراجعه به وب سایت اپل و صفحه وب مربوط به بریتانیا می‌توانستند از لیست فروشگاه های باز در بریتانیا مطلع شوند.

لازم به ذکر است برای ورود به فروشگاه های اپل استفاده از ماسک و اندازه گیری درجه حرارت بدن از جمله ملزومات مشخص شده است و همین طور  به آنهایی که نیاز دارند ماسک ارائه خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

تحلیلگر شناخته شده اپل مینگ چی کو عقیده دارد که در ادامه استفاده اپل از صفحه های نمایش جدید مینی ال ای دی این شرکت در سال ۲۰۲۱ دو مدل مک بوک پرو را مجهز به این صفحه نمایش خواهد کرد و در سال ۲۰۲۲ مدلهای مقرون به صرفه تره مک بوک را به بازار عرضه خواهد نمود

این تحلیلگر در نوشته ای خطاب به سرمایه‌گذاران و سهام داران اپل اعلام نمود که پیش‌بینی او بر این حقیقت استوار است که اپل قصد دارد در آینده هر چه بیشتر استفاده خود را از تکنولوژی صفحه نمایش مینی ال ای دی برای مدل های بیشتری از مک بوک گسترش دهد.

 به ویژه او پیش بینی می کند که مک بوک پرو ۱۴ اینچ که زمان زیادی است انتظار رونمایی آن می‌رود در سال ۲۰۲۱ همراه با سایر مدل ها و با طراحی جدید به بازار عرضه خواهد شد. این تحلیلگر همچنین انتظار دارد که در سال ۲۰۲۲ شاهد مدل های ارزان تری از مک بوک ایر باشیم، اما او اظهار نظری در مورد احتمال اینکه این مدل ها نیز دچار طراحی‌های جدید خواهد شد را ارائه ننمود

در تکنولوژی مینی ال ای دی همانطور که از نامش پیداست از تعداد بسیاری از قطعات ال ای دی کوچک استفاده می شود اما صفحه های نمایش ال ای دی رایج تنها از تعداد محدودی چراغ های ال ای دی که سطح بزرگی را می پوشانند تشکیل شده است.

در تکنولوژی مینی ال ای دی امکان استفاده از تعداد بسیار زیادی ال ای دی های ریز در یک لایه بک لایت وجود دارد. استفاده از تعداد زیادی ال ای دی های ریز باعث می شود که صفحه بک لایت روشنایی و کنتراست بسیار بیشتری داشته باشد. به همین خاطر صفحه نمایش های مینی ال ای دی دارای میزان ضریب کنتراست بسیار بالا تری می باشند و امکان تنظیم کنتراست صفحه نمایش در محدوده وسیع تری امکان پذیر است که به کیفیت بالاتر و وضوح بیشتر آن منجر خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

در حال حاضر اپل یک فروشگاه در کره جنوبی دارد که در منطقه گانگنام سئول واقع شده است. اما به زودی دومین فروشگاه اپل نیز در این شهر بنا آماده رونمایی خواهد شد. اپل برای آماده سازی اذهان عمومی، صفحه وب این فروشگاه را با والپیپر های رنگارنگ و قابل دانلود از لوگوی اپل تزیین نموده است.

مکان جدید فروشگاه دوم اپل در Yeouido خواهد بود که جزیره ای است که در امتداد رودخانه هان واقع شده است. این منطقه از جمله مناطق مهم مالی و سرمایه گذاری بانکی سئول محسوب می شود. این فروشگاه در مجتمع تجاری IFC سئول واقع شده است که مجموعه بسیار بزرگی شامل مغازه های لاکچری و استودیوهای سینمایی ۴ بعدی می باشد. فروشگاه اپل در طبقه ۱ این مجتمع تجاری رونمایی خواهد شد.

در صفحه اختصاصی مربوط به این فروشگاه یک لوگوی سفارشی شده اپل قرار دارد که حاوی پیام است که می گوید به زودی فروشگاه راه‌اندازی خواهد شد.

در سایت مخصوص این فروشگاه همین طور انیمیشن گرافیکی از طراحی لوگوی اپل اضافه شده است و همراه با آن والپیپر هایی از لوگوی اپل که برای دانلود بازدید کنندگان در سایت وجود دارد که بازدیکندگان را آماده این رونمایی می کند. اپل به زودی به طور رسمی در هنگام تکمیل نهایی این فروشگاه عموم را مورد اطلاع بیشتر قرار خواهد داد.

 با توجه به بحران کنونی بهداشت جهانی بیشتر فروشگاه های اپل در سراسر جهان به حالت نیمه باز در آمدند و همین امر باعث شد که این کمپانی از فروشگاه‌های خود به عنوان محل دریافت خریدهای آنلاین استفاده کرده و همین طور با ارائه سرویس های اکسپرس از تشکیل صف در جلوی فروشگاه ها جلوگیری نماید.

در برخی از فروشگاه ها نیز همزمان با فروش آیفون ۱۲ قوانینی را وضع نمودند که موازین بهداشتی را در حد مطلوب رعایت نموده تا مشتریان بدون نیاز به ورود به داخل فروشگاه بتوانند خرید خود را از طریق واژه های اختصاصی انجام دهند.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

گوگل، مایکروسافت و فیسبوک قراردادی را با کارگزاران فرانسوی امضا نمودند که شامل پرداخت مالیات دیجیتال بوده و  این شرکت های تکنولوژی غول پیکر را به همکاری نزدیک با دولتها ملزم می کند. آمازون از همکاری و قبول این قرارداد امتناع ورزیده است و اپل نیز بر اساس گزارشات و هنوز در حال بحث و مذاکره در این مورد می باشد.

با توجه به اینکه فرانسه در حال توسعه قانون مالیات دیجیتال خاص خود می باشد، دولت این کشور همین طور در حال مذاکره با کمپانی های غول پیکر تکنولوژی و امضای توافق نامه هایی با آنها در ارتباط با بحران ها و اشکالات جهانی دنیای امروز می باشد.

بر اساس گزارشات،  ۷۵ نفر از عوامل اجرائی شرکت‌های تکنولوژی سراسر جهان قرار داد “تکنولوژی برای ارتباط بهتر” را امضا نمودند. اما هنوز اپل و آمازون از امضای این توافق نامه امتناع ورزیده اند. بر اساس گزارش رویترز بحران جهانی دنیای امروز که شامل پیچیدگی‌های مالیاتی، عدم حفظ حریم شخصی همینطور مقابله با گسترش جنایت های آنلاین می باشد از جمله موضوعات اصلی این توافق نامه است.

این کمپانی ها موظف شدند که در قبال پرداخت مالیات دیجیتال با کشور مربوطه همکاری نموده و برای جلوی گسترش خشونت و تروریسم و سایر جنایات آن لاین  با دولت‌ها در این مورد همکاری لازم را ارائه دهند. موافقت نامه “تکنولوژی برای ارتباط بهتر” در کنفرانس سال ۲۰۱۸ برای اولین بار تعیین و مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک در آن شرکت کرد و در حال حاضر موافقت خود را برای اجرای این توافق نامه اعلام کرده است.

ساندار پیچای مدیر عامل گوگل و براد اسمیت رئیس مایکروسافت نیز این توافقنامه را امضا نموده اند. بر اساس گزارشات آمازون هنوز جواب مثبتی به امضای این قرارداد نداده است و اپل در حال مذاکره با مسئولان اجرایی این توافقنامه می باشد.

در هفته گذشته نیز کمیته محیط زیستی اروپا از اپل خواست که در ارتباط با ساخت محصولات آینده خود به خصوص آیفون معیار تعمیر پذیری وسیله و حقوق مشتری را بیشتر نظر بگیرد.

 توافق نامه “تکنولوژی برای تماس بهتر” بخشی از یک تلاش سه ساله از جانب به رئیس جمهور فرانسه است که صاحبان کمپانی های بزرگ تکنولوژی و دولت ها را بیشتر بهم نزدیک خواهد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

بر اساس منبع خبری دیجی تایمز مدل های آیپد پرو نسل بعدی که قرار است سال بعد رونمایی شوند مجهز به ۵ جی mmWave می باشند. چندین شایعه ادعا می‌کنند که اپل قصد دارد آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی پیشرفته با صفحه نمایش مینی ال ای دی mini-LED را در سال بعد رونمایی کند. همین طور احتمال می رود که یک مدل آیپد پرو ۱۱ اینچی با صفحه نمایش مینی ال ای دی نیز به همراه آن معرفی شود. اما هنوز جزئیات بیشتری در این مورد وجود ندارد.

بر اساس گزارش امروز موفقیت اپل در توسعه و ساخت مودم mmWave AiP برای آیفون های سال آینده، احتمال این پیش بینی را افزایش می دهد که این کمپانی آیپد پرو های نسل بعدی خود را نیز مجهز به این تکنولوژی نماید. با وجود اینکه در این گزارش به مدل خاصی اشاره نشده است، اما شواهد متعددی حاکی از آن هستند که اپل قصد دارد مدل های گرانقیمت تری از آیپد پرو را به بازار عرضه نماید که مجهز به تکنولوژی ۵ جی می باشند.

MmWave که به معنی امواج میلیمتری می‌باشد به دسته ای از فرکانس های ۵ جی اطلاق می شود که سرعتی فوق‌العاده سریع را در مسافتی کوتاه طی می کند و به همین دلیل برای استفاده اینترنت در محیط های شهری بسیار مطلوب به نظر می رسد.

اما نوع دیگر تکنولوژی اینترنت ۵ جی که sub-6GHz 5G نام دارد علی رغم سرعت کمتر نسبت به mmWave می‌تواند مسیر بیشتری را طی کند که می تواند برای استفاده در مناطق حومه و دور از شهر بسیار مفید باشد. مدل های آیفون ۱۲ موجود در ایالات متحده به طور ویژه از تکنولوژی mmWave  استفاده می‌کنند اما در سال آینده انتظار می رود مدل های نسل جدید آیفون در تنوع های بیشتری از لحاظ تکنولوژی های ۵ جی ارائه شوند.

 بر اساس منبع خبری دیجی تایمز اپل تلاش زیادی نموده است که بتواند مودم و آنتن های mmWave را به وسیله خود تولید نماید و از این طریق بتواند نیاز خود را به سایر کمپانی های سازنده مودم کاهش دهد.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

منابع متصل به چرخه تولید محصولات اپل ادعا می کند که اپل قصد دارد مودم های  ۵ جی mmWave ساخت خود را در آیفون های سال بعد مورد استفاده قرار دهد و همین طور این مودم های بسیار پیشرفته ممکن است در آیپد پرو های ۲۰۲۱ نیز به کار بروند.

در ادامه شایعات اخیر مبنی بر این که اپل آیپد پرو با صفحه نمایش OLED را در نیمه دوم ۲۰۲۱ رونمایی خواهد کرد، گزارشات جدید بیان می‌کنند که این وسیله ممکن است به تکنولوژی ۵ جی نیز مجهز بشود. به ویژه دو منبع کاملا مجزا ادعا می کنند که مودم های ۵ جی ساخت اپل انتظار می رود که به طور حتم در آیپد پرو های نسل آینده به صورت یک مدل جداگانه مورد استفاده مورد استفاده قرار گیرد.

لازم به ذکر است شایعات قبلی نیز به رونمایی آیپد پرو های ۵ جی با مودم های ساخت اینتل اشاره نموده بودند اما این پروژه به دلیل شرایط بحران بهداشت جهانی اخیر و تاخیرهای موجود در مسیر چرخه تولید قطعات به اول سال ۲۰۲۱ منتقل شد. بر اساس گزارش های چند روز اخیر حتی اگر آیپد پرو های ۵ جی با مودم های ساخت اینتل در سال بعد به بازار نیایند اما اپل مصمم است در آیپد های نسل آینده از مودم های ساخت خود استفاده نماید.

بر اساس یکی از گزارش های حاصل از منبع خبری دیجی تایمز چرخه تولید محصولات اپل در انتظار دیدن افزایش تقاضا برای مودم های ۵ جی mmWave می باشد. عقیده بر این است که در صورت افزایش تقاضا برای این تکنولوژی جدید مدل های آیفون ۱۳ آینده نیز احتمالاً از این مودم های ساخت اپل ممکن است برخوردار بشود.

دیجی تایمز در گزارشی جداگانه اظهار می دارد که اپل در حال ادامه ساخت و توسعه مودم های ۵ جی mmWave می باشد. چندین گزارش پیش از این نیز تایید نموده اند که اپل به دنبال جایگزینی مودم های ۵ جی ساخت کوالکوم با مودم های ساخت خود در آیفون های نسل بعد یعنی آیفون ۱۳ می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

کار با مرکز کنترل جدید در macOS 11 Big Sur بسیار راحت بوده و شامل گروه بندی هایی از آیکون های مختلف است که در استفاده روزمره آنها را به کار می بریم. علاوه بر این در به روز رسانی جدید هر یک از برنامه ها و کنترل ها را می توان از بخش منو بار درگ نمود و به جای دیگری منتقل کرد و همینطور در صورت دلخواه می توان آنها را به جای اول با درگ کردن برگرداند.

نسبت به macOS Catalina بخش مرکز کنترل از لحاظ کار کردن بسیار ساده تر و راحت تر بوده و انجام تنظیمات مورد دلخواه در آن با سرعت بیشتری انجام می گیرد. بخش مرکز کنترل جدید شامل بخش هایی برای اتصال وای فای، بلوتوث، تنظیمات مربوط به حفظ حریم خصوصی، تنظیمات صفحه نمایش و صدا می باشد. علاوه تنظیمات مربوط به صدا، نام آخرین موزیکی که پخش شده است نیز در این قسمت نشان داده می شود.

 

 چگونه یک برنامه را به بخش منوبار macOS 11 Big Sur  منتقل کنیم

  1. بر روی آیکون مرکز کنترل در منو بار کلیک نمایید.
  2. پنلی ظاهر می شود که در روی آن فرمان ها و آیکون و برنامه مورد نظر خود را می توانید انتخاب نمایید.
  3. بر روی آن کلیک نموده و همانطور آن را نگه دارید
  4. سپس بخش انتخاب شده را به هر جای مورد دلخواه در منو بار می توانید درگ کنید

 چگونه یک آیکون را به خارج منوبار در macOS 11 Big Sur درگ کنیم

  1. در حالی که دکمه command روی کیبورد فشار می دهید بر روی آیکون مورد دلخواه در منو بار کلیک نمایید.
  2. سپس آیکون برنامه مورد نظر را می توانید به خارج منو بار منتقل نموده و سپس آن را رها کنید.

همین طور با فشار دادن همزمان دکمه command کیبورد و کلیک موس بر روی هر آیکون می توان آیکون های مختلف موجود در بخش مرکز کنترل را ترتیب بندی نمایید.

سفارشی سازی بخش مرکز کنترل در مینی بار در macOS Big Sur

  1. بخش تنظیمات سیستم System Preferences را باز کنید
  2. بر روی Dock & Menu Bar کلیک کنید
  3. از میان لیست کنترل های موجود در سایدبار کنترل مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک نمایید.
  4. در بخش راست می توانید با انتخاب یا عدم انتخاب گزینه Show in Menu Bar  برنامه مورد نظر فعال یا غیر فعال کنید.


:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

توسعه دهندگان اپلیکیشن از اقدام اپل برای کاهش کمیسیون اپ استور استقبال نموده و اعلام کردند که این کار در جهت رشد کسب و کار برنامه نویسان و کد نویسان مستقل تاثیر مثبتی خواهد داشت و در آینده می‌تواند کیفیت اپ های موجود در اپ استور را نیز بالا ببرد.

بیانیه اپل در مورد کاهش کمیسیون اپ استور به ۱۵ درصد برای کد نویسان و توسعه دهندگان کم درآمد هنوز نیاز به جزئیات بیشتر از جانب اپل دارد که قرار است در طی هفته های آینده چگونگی عملکرد این برنامه مشخص شود. در حقیقت بسیاری از توسعه‌دهندگان سوالات زیادی در مورد جزئیات این برنامه و چگونگی عملکرد آن دارند ولی در کل آنها از این تصمیم اپل بسیار خشنود بوده و آن را یک گام مثبت در جهت حمایت از مشاغل کوچک محسوب می نمایند.

Christian Selig توسعه‌دهنده اپلیکیشن  Apollo Reddit می گوید:

این خبر بسیار خوشحال کننده و امیدوار کننده است. من از این تصمیم اپل بسیار راضی و خشنودم  که بویژه در این دوران سخت وجود چنین برنامه‌ای می‌تواند به ما توسعه دهندگان کمک فراوانی را ارائه کند. چنین حرکتی از جانب اپل می تواند در رشد هر چه بیشتر توسعه دهندگان با استعداد ولی کم‌ درآمد بسیار حائز اهمیت بوده و آنهایی را که هم اکنون به صورت پاره وقت به کار توسعه دهندگی محصولات iOS می پردازند را به سمت کار تمام وقت هدایت کند. بسیار ممنونم اپل.

Ryan Ashcraft توسعه دهنده اپلیکیشن تغذیه و کالری به نام Food Noms می گوید: بسیار خوب است که می‌بینیم اپل به طور واضح صدای انتقادهای به جا و مناسب را می شنود. ۱۵ درصد کاهش کمیسیون مبلغ بسیار حیاتی است که من با مبلغ درآمد آن می توانم کار خود را در زمینه اپ های بیشتر توسعه دهم و دوباره وقت بیشتری را برای کار خود صرف نمایم.

تامسون که یک توسعه دهنده بسیار باتجربه است و تاکنون اپ های زیادی را برای آیفون، آیپد اپل واچ و اپل تی توسعه داده است عقیده دارد که این حرکت اپل برای همه تاثیر مثبت دارد بیان می کند و این باعث پیشرفت قابل ملاحظه تمام جامعه توسعه دهندگان اپل خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

چندین کاربر که مک های جدید اپل سیلیکون را خریداری کرده بودند در هنگام ریستور کردن دستگاه خود روند نصب سیستم عامل جدید با ظهور پیام خطا در روی صفحه متوقف شده و سیستم آن ها به صورت غیرفعال در می آید.

متن پیام خطا از این قرار است:

 در طی روند نصب سیستم جدید  خطایی به وجود آمده است. بنابراین روند بروز رسانی سیستم عامل جدید امکان پذیر نیست.

در روی فرم مکرومرز چندین گزارش از کاربران دیده می شود که همگی به طور مشابهی در طی روند ریستور مک خود این پیام خطا را دریافت کرده و سیستم آن ها به طور کامل غیر فعال گردیده است.

به عنوان مثال یکی از کاربران مشکل خود را اینطور توصیف می‌کند:

تازه مک بوک پرو و مک بوک ایر M1 خود را دریافت کرده بودم و چون نیاز به برخی از برنامه های از پیش نصب شده موجود در سیستم نداشتم همیشه این عادت من است که سیستم عامل را ریستور می کنم. در طی روند نصب سیستم عامل جدید پیام خطایی در روی صفحه ظاهر شد که مربوط به اشکالی در بروز رسانی سیستم عامل بود. بعد از گذشت چند ساعت و مشاوره با کارمندان اپل از طریق تلفن آنها به من گفتند که ۷۵ نفر دیگر نیز تماس گرفته و دارای چنین مشکلی بوده اند و از من خواستند که سیستم را بازگردانم و منتظر رفع مشکل آن باشم. اما بدون سیستم عامل امکان به روز رسانی های آینده وجود ندارد بنابراین کامپیوترهای جدید دارای مشکلات نرم افزاری می باشد که باید رفع شود.

در حالی که  بخش پشتیبانی اپل قادر به ارائه راه حل سریع برای مشکل این کاربر نبود برخی از خوانندگان قادر بودند چه راهکارهایی را ارائه کنند که ممکن است این مشکل را حل نماید.

 اپل دستورالعملی را ارائه کرده است که از طریق Configurator 2 و یک مک ثانویه، کامپیوتر اپل سیلیکونی را که به حالت غیر فعال درآمده است را بتوان ریستور کرد. این روش به جدیدترین نسخه Configurator 2 نیاز دارد و همین طور یک کامپیوتر مک که کاملاً فعال و بدون مشکل باشد و یک کابل مناسب برای اتصال دو کامپیوتر مک به یکدیگر.

اپل ممکن است به زودی راه حل مناسبی را برای حل این مشکل در آینده نزدیک ارائه کند، اما در حال حاضر بهترین راه حل آن است که از ریستور کردن کامپیوتر های اپل سیلیکون جلوگیری نمایید. آنهایی که از قبل دچار چنین مشکلی شده‌اند به کاربردن روش Configurator ممکن است به امتحان کردنش بیارزد.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت پگاترون که دومین مونتاژ کننده اصلی قطعات اپل است اعلام داشت که این شرکت قرار است به زودی ۱۵۰ میلیون دلار را صرف ساخت کارخانجات جدیدی در هندوستان کند. این کارخانجات جدید انتظار می رود که در نیمه دوم سال بعد یا در اوایل ۲۰۲۲ کار خودشان را در زمینه تولید و مونتاژ قطعات اپل وسعت بخشند. این گزارش ها که در سایت خبری اکونومیک تایمز اعلام شده است حاوی اطلاعات بیشتری در مورد اهداف اجرایی این شرکت در کشور هند می باشد.

Pegatron بزرگترین مونتاژ کننده محصولات اپل بعد از شرکت فاکسکان در ماه جولای شعبه هندوستان خود را بازگشایی نمود و اعلام داشت که بحران بهداشت جهانی کنونی مسیر ملاقات و بازدید اعضای این شرکت از هندوستان مشکل کرده است و همین باعث شده که تاخیر هایی در زمینه اتمام فعالیت و ساخت نهایی پروژه به وجود آید.

این اولین شعبه شرکت Pegatron می باشد که در کشور هندوستان احداث می شود و احتمال می‌رود کار خودش را در آینده نزدیک به عنوان مونتاژ کننده قطعات آیفون ادامه دهد. این کمپانی به همراه کمپانی های اصلی دیگر به نظیر فاکسکان و Wistron از جمله بخشی از پروژه میلیون دلاری کشور هند می باشند که قرار است به طور اخص به تولید و مونتاژ تولید کنندگان گوشی های همراه بویژه اپل بپردازند.

اما Pegatron اخیراً به دلیل تخلف در زمینه افزایش غیر قانونی ساعات کاری مربوط به برنامه کار دانشجویی و تغییر آن به صورت کارگر های دائم و همینطور برخی تخلفات در طی روند ساخت قطعات آیفون که در شعبه شانگهای در شرق چین اتفاق افتاد رابطه خود را با اپل کمی تیره و تار کرد.

به همین دلیل اپل پس از کشف این تخلفات تصمیم گرفت که سفارشات آینده این تولید کننده اصلی قطعات آیفون را به حالت  تعلیق درآورد و انتظار می‌رود در سال آینده بخشی از سفارش های مربوط به این شرکت به کمپانی های رقیب نظیر Luxshare برای آیفون ۱۲ ارجاع شود.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

اپل به عنوان بخشی از مقاصد خیریه و حمایت از سازمان های آموزشی خود به مراکز پرورش خلاقیت Boys & Girls در آتلانتیک سیتی و نیوجرسی هزاران آیپد و کامپیوتر مک را به دانش آموزان این مراکز اهدا می نماید.

اپل در مجموع ۲۵۰۰ دستگاه آیپد و کامپیوتر مک را به کلوپ های آموزشی واقع در شهرهای آلاباما، آریزونا، کالیفرنیا جورجیا، آیداهو، ایلی نویز، لوئیزیانا، ماساچوست، میشیگان، مینه سوتا، نیویورک، اوهایو، اورگون، پنسیلوانیا، تنسی، تگزاس، واشنگتن، ویسکانسین و آتلانتیک سیتی را اهدا خواهد کرد.

اپل می‌گوید هدف از این حمایت یاری رساندن به کودکان و نوجوانان در جهت کشف پتانسیل و کارایی های کامل وسیله های جدید اپل می باشد و همین طور تقویت آشنایی آنها در زمینه کد نویسی و برنامه نویسی محصولات اپل همراه با پرورش خلاقیت آن ها می باشد.

به عنوان مثال در یکی از این مراکز واقع در آتلانتیک سیتی ایالت نیوجرسی وسیله های اهدا شده در زمینه علوم تکنولوژی مهندسی هنر و ریاضیات به کار گرفته خواهند شد. رهبر این برنامه استفانی کوچ که سمت مدیریت  کلوپ آتلانتیک سیتی را نیز بر عهده دارد می گوید آتلانتیک سیتی مدت طولانی است که در جذب دانش آموزان بیشتر و علاقه مندی آنها به محیط کار متمرکز شده است.

او ادامه می‌دهد با تمرکز بیشتر بر برنامه Steam که یک لابراتوار ریاضیات می باشد، ما کودکان را با روش های جدید فکر کردن، بیان خلاقیت و مهارت های حل مشکلات مجهز می کنیم که می‌تواند در آینده به آنها کمک کند. قصد داریم که آنها را در صعود به سمت آینده بهتر با وسایل آموزشی پیشرفته یاری برسانیم.

استفانی کوچ، خانم میا ویلیامز که پیش از این سال ها در تیم اپل به عنوان یکی از رهبران این برنامه کار کرده است را بر پایه سوابق و تجریه او در مدیریت برنامه های بعد از مدرسه در کلوپ های سراسری Boys & Girls استخدام نموده است که به طور اخص از محصولات اپل برای آموزش دانش آموزان استفاده می کنند.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

به دنبال انتشار macOS Big Sur‌  در هفته گذشته گروهی از کاربران مک بوک پرو های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ متوجه شدند که بروز رسانی سیستم آنها در هنگام نصب این سیستم عامل باعث غیر فعال سیستم مک آنها می شود. کاربرانی که با این مشکل روبرو می‌شدند مشاهده می‌کردند که صفحه نمایش آنها به صورت یک صفحه سیاه غیر فعال در می آید.

اپل اخیرا در صفحه پشتیبانی خود دستورالعمل‌هایی را ارائه کرده است که به کاربران مک بوک پرو های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ کمک می کند که در هنگام مواجه شدن با این مشکل چه باید عمل کنند.

پیشنهاد اپل این است که این کاربران باید در هنگام مواجه شدن با غیرفعال شدن، ابتدا سیستم خود را از هرگونه وسیله های جانبی متصل به آن  جدا نمایید و سپس اقدام به ری استارت کردن و ریست کردن  SMC و ریست کردن NVRAM یا PRAM نمایند.

 به طور خلاصه این دستورالعمل به صورت زیر خلاصه می شود.

  1. دکمه پاور را فشار داده و آن را حداقل ۱۰ ثانیه در این حالت نگه دارید و سپس آزاد کنید اگر مک شما روشن باشد پس از اجرای این دستورات خاموش خواهد شد.
  2. تمام وسیله های جانبی متصل به مک خود را جدا کنید. لوازم جانبی نظیر USB ، صفحه‌های نمایش های جانبی همین طور تمام کارت های حافظه
  3. سپس مک را روشن کنیم.
  4. اگر این مشکل همچنان پابرجا ماند می بایست سیستم را مطابق روش SMC ریست کنید این روش برای کامپیوتر با باتری‌های جدانشدنی قابل اجراست.
  5. اگر همچنان مشکل شما حل شد طریقه های ریست  NVRAM و یا PRAM را امتحان نمایید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ریست کردن مک از روش های SMC، NVRAM و یا PRAM به این صفحه مراجعه کنید.

اپل می‌گوید اگر این راه‌ حل‌ها موثر نبود کاربران می بایست برای گرفتن کمک به حل مشکل خود به بخش پشتیبانی اپل مراجعه و با آن تماس بگیرد.

صفحه پشتیبانی همچنان می گوید که اپل قصد دارد به منظور پس از مشخص شدن جزئیات بیشتر در ارتباط با این مشکل کاربران را بروز رسانی کند. اما همچنان توصیه می شود برای احتیاط بیشتر تمام کاربرانی که دارای مک‌بوک‌پرو های قدیمی تر از ۲۰۱۳ یا ۲۰۱۴ می باشد که در حال حاضر از نصب macOS Big Sur‌ بر روی سیستم خود جلوگیری کنند.

بدیهی است اگر مشکل به طور کامل توسط اپل حل شود در به روز رسانی های بعدی خوانندگان اطلاع‌رسانی خواهد شد. مقابل امروز نسخه جدیدی از macOS Big Sur‌ را منتشر نمود اما هنوز مشخص نیست که آیا این مشکلات اخیر نیز در آن رفع گردیده است.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

سرویس استریمینگ بازی های گیم شرکت Nvidia  به نام Nvidia GeForce در حال حاضر در مرورگر سافاری آیپد و آیفون قابل دسترس بوده و از حمایت گیم پد برخوردار است و می‌تواند به معروف ترین بازی های دنیا دسترسی پیدا کند.

شرکت Nvidia  به تازگی نسخه بتای پلتفرم استریمینگ خود را برای مرورگر سافاری موبایل رونمایی کرده است.کاربران از این به بعد قادر پس از ورود به بخش کاربری می توانند اغلب گیم های موجود در بخش آرشیو library را در بالاترین سرعت و کیفیت بازی کنند.

Nvidia GeForce مانند گوگل استادیا  Google Stadia یا اپل آرکید Apple Arcade دارای بخش آختصاصی آرشیو گیم های خود نمی باشد. این سرویس فقط به مانند پلی عمل می کند که کاربر را به بازی های موجود در سایر پلتفرم های گیمینگ متصل می کند. به عنوان مثال کاربران می توانند آرشیو خود در  Nvidia GeForce را به سایر  فروشگاه های گیم صاحب‌نام مانند استیم Steam متصل کنند.

بنابراین شما قبلا باید گیم را در فروشگاه های و سرویس های استرمینگ دیگر خریداری نموده تا قادر باشید در مرورگر سافاری خود و با واسطه Nvidia GeForce آن گیم را بازی کنید.  شما می توانید لیست عناوین  گیم های سازگار با این سرویس Nvidia GeForce در وب سایت Nvidia ملاحظه نمایید.

در این مورد لازم به ذکر است که تنها می توانید گیم هایی را بازی کنید که به طور اخص می‌توانند با کنترلر کار کند.  به منظور استفاده و بهره مندی کامل از Nvidia GeForce بر روی مرورگر سافاری کاربران احتیاج به گیم‌پد دارند. لازم به ذکر است که هنوز قابلیت تاچ برای بازی در محیط استریمینگ Nvidia GeForce فعال نگردیده است بنابراین بازی هایی که فقط از طریق تاچ و صفحه نمایش لمسی حمایت می شوند و فاقد حمایت گیم پد می باشند از طریق محیط استریمینگ قابل بازی نمی باشند.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

گوگل امروز اعلام نمود که استادیا Stadia یعنی سرویس کلاد گیمینگ خود را در آینده نزدیک از طریق اپلیکیشن تحت وب به آیفون و آیپد می آورد.  گوگل از زمان رونمایی استادیا تا به امروز  قادر به آوردن این سرویس کلاد گیمینگ به اپ استور دلیل وجود محدودیت‌های و قوانین اپل در زمینه سرویس های کلاد گیمینگ نبوده است.

اپل در ماه آگوست اعلام کرد که سرویس های کلاد گیمینگ در اپ استور اجازه فعالیت دارند اما هر یک از گیم های موجود در این کلاد گیمینگ ها باید به صورت جداگانه به اپل و تیم نظارت آن ارجاع شود. ارائه صدها بازی به اپ استور تا به حال چیزی نبوده است که هر سرویس کلاس گیمینگ قادر و مایل به انجام آن باشد.

بنابراین سرویس های کلاد گیمینگ بیشتر تمایل به دسترسی از طریق مرورگر وب دارند. از این قرار است که گوگل در حال کار بر روی نسخه پیشرفته  تحت مرورگر وب استادیا می باشد که قادر به اجرا در سافاری می باشد. بر اساس اعلام گوگل نسخه بتای تحت وب استادیا تا هفته‌های آینده روانه بازار خواهد شد.

مایکروسافت نیز در حال توسعه و ساخت نسخه هایی از سرویس گیمینگ خود یعنی xCloud می باشد که بتواند تحت وب و بدون نیاز به ارائه به محیط اپ استور قابل اجرا باشد.

اما سرویس کلاد گیمینگ آمازون یعنی لونا Luna در حال حاضر از طریق مرورگر در iOS قابل اجرا می باشد. در چند روز اخیر نیز شرکت انویدیا اعلام کرد که نسخه تحت وب سرویس استریمینگ خود یعنی GeForce NOW را آماده روانه کردن به بازار کرده و قصد دارد از این طریق بازی فورتنایت را به محیط iOS بیاورد.

گوگل در سال پیش در چنین روزی استادیا را به بازار معرفی کرد این سرویس به کاربران اجازه می دهد که از طریق ثبت‌نام به بازیهای تحت کلاد بپردازند که سازگار با لپ تاپ و PC مک گوشی های همراه و تبلت ها می باشند. لازم به ذکر است که استادیا برای اجرا شدن نیاز به سرعت اینترنتی در حدود ۱۰ مگابایت بر ثانیه یا بیشتر دارد و در حالی که ثبت نام آن رایگان است اما هر یک از گیم ها باید به طور جداگانه خریداری شوند.

همچنین گوگل سرویس استادیا پرو را با هزینه ۱۰ دلار در ماه به کاربران ارائه می دهد که از طریق آن می توانند به برخی از گیم ها با کیفیت های بالاتر و به صورت رایگان دسترسی پیدا بکنند.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

 

اپل با بکارگیری چیپ‌های M1 به جای پردازشگر های اینتل تنها در برخی از مدل های مک بوک و مک ممکن است در حدود ۲.۵ میلیارد دلار در هزینه قطعات بتواند صرفه‌جویی کند. این تخمین که به وسیله سامیت گوپتا معاون بخش هوش مصنوعی شرکت آی‌بی‌ام اظهار شده است.

او با انجام برخی محاسبات و بررسی مراحل سفارش ارسال قطعات در نهایت توانست مقدار هزینه ای را که اپل ممکن است بتواند از طریق به کارگیری چیپ های اپل سیلیکون ساخت خود صرفه جویی کند را به دست آورد.

این مقام اجرایی شرکت آی‌بی‌ام این طور محاسبات خودش را شروع کرد که اپل در ۲۰۲۰ توانسته است ۸.۶ میلیون دستگاه مک بوک پرو ۱۳ اینچ و ۵.۴ میلیون مک بوک ایر را به مشتریان ارسال کند. در ادامه با فرض اینکه هر پردازشگر اینتل ۴۰ تا ۵۰ دلار نسبت به ساخت چیپ M1 افزایش هزینه خواهد داشت محاسبات خودش را پی‌ریزی کرد.

او در این مورد تمام پردازشگرها را برای مک بوک ایر اینتل Intel Core i5 dual-core در نظر گرفت که قیمتی در حدود ۱۷۵ تا ۲۰۰ دلار و برای مک بوک پرو ها  Intel Core i5 quad-core که در حدود ۲۲۵ تا ۲۵۰ دلار قیمت دارد.

بر اساس هزینه قطعات، این مقام اجرایی شرکت آی بی ام در نهایت به این نتیجه رسید که اپل در سال گذشته مبلغ ۳.۲ میلیارد دلار را فقط برای سی پی یو CPU در  دو مدل مک بوک ایر و مک بوک پرو به اینتل پرداخت کرده است که بر اساس محاسبات، ساخت چیپ‌های M1 با همان تعداد تنها به صرف هزینه ۶۹۷ میلیون دلار منتهی می‌شود که این در حدود ۲.۵ میلیارد دلار صرفه جویی در هزینه ساخت برای اپل می باشد.

اپل چندی پیش در یکی از مراسم های سالانه خود اعلام نمود در یک اقدام تدریجی دو ساله قصد دارد تمامی کامپیوتر و لپ تاپ های خود را مجهز به چیپ های M1 نموده و به طور کامل از بکارگیری چیپ های اینتل فاصله گیری کند.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

اولین چیب اپل سیلیکون در کامپیوتر های مک که چیپ M1 نام دارد برای اولین بار حاوی کنترلر اختصاصی برای پورت های ارتباطی USB4 و تاندربولت ۳ می باشد. در حقیقت برای اولین بار محصولی از اپل را ارائه می‌کند که از قابلیت حمایت آخرین نسل پورت ارتباطی USB4 برخوردار می باشد.

قابل ذکر است که اپل یک ماه پس از اینکه اینتل آخرین نسل پردازنده های خود که پردازشگرهای نسل ۱۱ Tiger Lake را معرفی نمود پورت USB4 را به بازار ارائه نمود. البته قبل از اپل پورت ارتباطی USB4 در برخی از لپ تاپ های پرچم دار شرکت Dell  بکار گرفته شده است.

در حقیقت حمایت چیپ‌های M1 از USB4 نقطه شروع خوبی برای اپل محسوب می شود که بتواند کلیه محصولات آینده خود را از لحاظ سازگاری پورت ها بر پایه آن بنا کند. اما مهم ترین نقطه قوت چیپ های M1 را می توان GPU الحاقی قدرتمند ساخت اپل و معماری حافظه آن دانست.

اپل با ارائه پورت های ارتباطی USB4 و سایر بهینه سازی ها در ساختار چیپ‌های عنوان به خوبی توانسته است در اکوسیستم خود استاندارد ویژه‌ای را برای محصولات آینده اپل سیلیکون بنیانگذاری کند که این به نوبه خود می‌تواند در مقایسه با پلتفرم های اندروید و ویندوز PC از لحاظ حق استفاده از لایسنس هر یک از این تکنولوژی ها برای اپل مزیت های زیادی به همراه بیاورد.

USB4 از لحاظ سرعت و سازگاری مزیت‌های بسیار زیادی را نسبت به USB3 دارد و دیگر از آن محدودیت ها و پیچیدگی های مربوط به USB3 برخوردار نیست و از طرف دیگر USB4 از آنجا که بیشتر بهینه‌سازی های تکنیکی و قابلیت‌های ارتباطی خود را از پورت تاندربولت به ارث گرفته است از سرعت انتقال داده تا حد ۴۰ گیگابایت بر ثانیه برخوردار است.

مک بوک ایر و مک بوک پرو های M1 اپل سیلیکون مجهز به پورت USB-C می باشند که USB4 و تاندربولت ۳ را حمایت می کنند. این حقیقت که اپل با ساخت چیپ‌های M1 توانسته است در زمینه چیپ های ۵ نانومتری از اینتل پیشی گیرد قابل تعمق است.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آذر 1399 | نظرات ()