نوشته شده توسط : mehdi changiz

دفترچه راهنمای کامپیوتر Apple II که توسط استیو جابز و مایک مارکولا امضا شده است در مزایده ای به قیمت ۷۸۷۴۸۴  دلار در این ماه به فروش رفت. این دفترچه راهنمای ۱۹۶ صفحه خطاب به Julian Brewer نوشته شده است که پسر Michael Brewer می باشد.

مایکل برور کسی است که برای اولین بار حق پخش محصولات اپل و کامپیوترهای اپل را در بریتانیا در سال ۱۹۷۹ به مذاکره گذاشت. این دفترچه راهنما دارای یک پیام شخصی در درون خود می باشد : جولیان نسل تو اولین نسلی است که با کامپیوتر ها رشد خواهد نمود، برخیز و دنیای خود را تغییر بده. استیو جابز ۱۹۸۰.

سایت RR Auctions که دفترچه راهنمای Apple II در آن به فروش رفته، سایر آثار به جا مانده و خاطره انگیز از استیو جابز را نیز قبل از این در قیمت های بالا به مزایده و فروش رسانده است. از آن جمله به نامه‌ای که استیو جابز در آن می‌گوید : من متاسفم که نمی توانم هیچ اتوگرافی را امضا کنم به قیمت ۴۷۹,۹۳۹ ، پکیج نرم افزاری NeXTSTEP نیز به قیمت ۲۱۰,۳۲۵ به فروش رفت.

علاوه بر این کامپیوتر نسل قبلی آن Apple-1 نیز که با قیمت ۴۶۴,۸۷۶ به فروش رفت و نکته جالب توجه دیگر این است که یک مادربرد مکینتاش نیز به قیمت  ۱۳۲,۰۴۹ در آن به فروش رفت.  کامپیوتر لیزا اپل نیز با قیمت ۹۴,۹۴۹ از دیگر محصولاتی که در این سایت به فروش رفته است.

می توان به یک کپی از مک ورلد شماره ۱ اشاره کرد که توسط استیو جابز و استیو وزنیاک امضا شده و برای قیمت ۲۰۱,۰۲۱ فروخته شده و در نهایت یک ژاکت چرمی که توسط جابز پوشیده شده بود نیز در سال ۱۳۸۳ برای قیمت ۶۶,۴۶۶ در این سایت به فروش رفته است.

اپل هر از چند گاهی برخی از محصولات قدیمی خود را در لیست وسایل عتیقه این شرکت قرار می دهد که همین امر باعث می‌شود که قیمت این گونه محصولات کامپیوتر های قدیمی مک در مزایده ها با قیمت گزاف به فروش رود.



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

بازی بسیار محبوب Tetris Beat امروز در اپل آرکید راه اندازی شد. این بازی کلاسیک که مدت های زیادی است که توجه علاقه مندان بسیاری را به خود جلب کرده است با گرافیک های جدید و موسیقی های جذاب در پلتفرم گیمینگ اپل قابل دسترس می باشد.

این بازی که در حقیقت یک نوع بازی پازل گونه ای می باشد که در آن شکل های هندسی به صورت های چرخان و در حال افتادن صداها و افکت های جالبی را گیمر به وجود می‌آورند و کاربر می‌تواند با ریتم های مختلف موسیقی اشکال متفاوتی را ایجاد کند. برای آنهایی که می خواهند از تجربه بازی کلاسیک ان استفاده کنند می‌توانند مود Tap این بازی را امتحان کنند. علاوه بر این مود های ماراتون که در آن ترک های صوتی مختلفی وجود دارد نیز در دسترس کاربر قرار می گیرد.

به طور کلی بیت های موسیقی مختلفی که در این بازی در دسترس می باشند شامل ترک های موسیقی مربوط به آرتیست های مختلف نظیر Alison Wonderland ، Hannah Diamond  ،Dauwd و غیره می‌باشند.

به طور کلی ۱۸ آهنگ کاملا اختصاصی وجود دارد که در ژانر های هیپ هاپ و پاپ در هر بازی هرماه به این بازی اضافه می شوند. اپل هر از چند گاهی یک بازی جدید را به فرم گیمینگ خود اپل آرکید اضافه می‌کند. اوایل همین ماه بود که این پلتفرم توانست از مرز ۲۰۰ گیم بگذرد. اپل آرکید و بازی های آن کاملاً بعد از آنکه کاربر حق ثبت‌نام را بپردازد  به صورت رایگان و بدون هیچ گونه تبلیغات در هنگام بازی و همینطور خرید های داخل اپلیکیشن قابل بازی می باشد.

حق ماهانه ثبت نام این پلتفرم ۴.۹۹ دلار در ماه و حق ثبت نام سالانه آن ۴۹.۹۹ دلار در سال برای کل خانواده می باشد. بازی های اپل آرکید در کلیه وسایل و محصولات اپل از قبیل آیفون، آیپد و کامپیوترهای مک اپل قابل انجام است و بیشتر گیم های موجود در آن دارای قابلیت حمایت از کنترلرهای گیم می باشند و با کنترل های پلی استیشن و ایکس باکس قابل بازی هستند. این سرویس در بیش از ۱۵۰ کشور جهان قابل دسترس است



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل قصد دارد معرفی محصولات خود را به جای آنکه مانند پاییز سال گذشته بخواهد در چندین مراسم جداگانه در ماه های سپتامبر، اکتبر و نوامبر برگزار کند، به صورت رویداد های مجزا در ماه سپتامبر ارائه نماید. این گزارشی است بر اساس چندین منبع مرتبط با چرخه تأمین کننده ها در دیجی تایمز منتشر شده است.

امروز این منبع خبری بیان نمود که اپل قصد دارد یکسری از کنفرانس‌های معرفی و رونمایی محصولات جدید را در ماه سپتامبر برگزار خواهد کرد و در یکی از این مراسم ها آیپد نسل نو معرفی خواهد شد. محصول جدیدی که انتظار رونمایی آنها می رود شامل آیفون ۱۳ اپل، واچ سری ۷، ایرپاد های نسل ۳، آیپد مینی های جدید و همینطور آیپد های جدید می باشند. در کنار آن احتمال معرفی مک بوک پرو های ۱۴ و ۱۶ های جدید نیز می رود.

پاییز گذشته اپل به معرفی لاین محصولات مشابه ای پرداخت و به دلیل شرایط شرایط پندمیک تمام رویدادهای مربوط به این شرکت به صورت دیجیتالی به جای آن که به صورت حضوری باشد برگزار شد. شکل دیجیتالی این مراسم ها به اپل اجازه می دهد که بتوانند با دقت بیشتری برای آماده نمودن محصولات برای معرفی آن ها اقدام کند. از طرف دیگر برگزاری مراسم های حضوری از هزینه های بیشتر و چالش های خاص خود برخوردار می باشد.

سال گذشته اولین مراسم پاییزی اپل در پانزدهم سپتامبر برگزار شد که این شرکت به معرفی اپل واچ های سری ۶ و اپل واچ سری و همینطور آیپد های نسل ۸ و آیپد ایر های با طراحی جدید پرداخت. شایعات در حال حاضر در ارتباط با زمان آیفون ها کمی ضد و نقیض به نظر می رسند. اما امسال به احتمال زیاد معرفی آیفون های جدید در ماه سپتامبر صورت خواهد گرفت.

اما در سال قبل اپل تصمیم گرفت که در ماه سپتامبر فقط به معرفی اپل واچ ها بپردازد زیرا که دارای چندین ویژگی پزشکی جدید بود و همینطور آیپد های جدید نیز در این ماه معرفی شد و سری آیفون ۱۲ به همراه هم پادمینی در ماه اکتبر رونمایی شدند.





:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل اجرای شرایط مربوط به بازگشت کارمندان به محیط کار را حداقل تا ماه ژانویه به تعویق انداخته است و دلیل آن به وضوح مربوط به افزایش مجدد شیوع بیماری کووید ۱۹ می باشد که باعث نگرانی های جدیدی در ارتباط با بازگشایی دوباره محیط کار در ایالات متحده شده است. این گزارش توسط منبع خبری بلومبرگ منتشر شده است.

قبل از این قصد داشت که کارمندان خود را تا اوایل سپتامبر در آستانه رونمایی آیفون های جدید به محیط کار فراخواند، اما این تصمیم شرکت آن را تا ماه اکتبر به تعویق انداخت و حالا به دلیل شیوع مجدد پندمی در سطح ایالت متحده مجبور شده است که این زمان بندی را به کمی عقب تر یعنی حداقل تا ژانویه موکول کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ این شرکت با ارسال بیانیه‌ای به کارمندان خود بیان داشت که قصد ندارد که ادارات خود را و همینطور فروشگاه‌های محلی خود را به طور کامل ببندد اما از کارمندان خود خواست که هرچه زودتر واکسینه شوند. بر خلاف سایر شرکت، اپل هنوز شرایط اجباری را برای واکسینه شدن کارمندان خود اعمال نکرده است. وی در ادامه از کارمندان خواست که حداقل تا ماه ژانویه به روند کار دورکاری و کار از محیط خانه ادامه دهند.

چندی پیش اپل از طرف کارمندان خود به خاطر فراخوانی آنها به محیط کار مورد انتقاد قرار گرفت. این کارمندان از شرکت اپل خواستند که شرایط فراهم کند که آنها بتوانند به دورکاری ادامه دهند، چرا که از خیلی جهات مزیت های زیادی را در شرایط کنونی به همراه دارد. مزیت هایی از قبیل جوگیری از شیوع بیشتر بیماری‌های احتمالی در میان کارمندان و همینطور ترتیب بندی جلسات مختلف کاری با نظم بیشتر میان بخش های مختلف در محیط های جغرافیایی مختلف از آن جمله اند. اما مطابق با آخرین قوانین اپل اگر کارمندان محیط کار بازگردند باید حداقل ۳ روز در هفته را در محیط کار سپری کنند و بقیه هفته را می‌توانند به دورکاری بپردازد.



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل اخیراً قابلیت SharePlay را در آخرین نسخه سیستم‌ عامل بتای خود غیر فعال کرد و اعلام نمود که این ویژگی نسخه نهایی این سیستم های عامل قرار است در پاییز منتشر شود وجود نخواهد داشت. قابلیت SharePlay در نسخه بتای شماره ۲ توسعه دهندگان از سیستم‌عامل  ios 15 برای مقاصد تست فعال شده بود. آنهایی که نسخه توسعه دهندگان بتا شماره ۶ به بعد را در وسیله های خود نصب نموده اند این قابلیت را دریافت نخواهند کرد.

قابلیت SharePlay به کاربران این اجازه را می دهد که بتوانند فایل های مدیا شامل عکس، لینک، مطلب و یا فیلم را در طی تماس های فیس تایم به اشتراک بگذارند. کاربران می توانند در هنگام تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی با استفاده از قابلیت SharePlay  هر گونه فایل مدیا را که می خواهند با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

اپل هنوز دلیل خاص و جزئیات بیشتری را در ارتباط با دلیل این تاخیر و غیرفعال نمودن این ویژگی اعلام نکرده است. این مشکل می‌تواند تا حد زیادی مربوط به مشکلات نرم افزاری و یا حتی محدودیت‌های قانونی باشد که در زمان حال شاید امکان آن وجود نداشته باشد. زیرا که از آنجا ویژگی به اشتراک گذاشتن مطالب مدیا در خیلی از مواقع می تواند مشکل ساز باشد و منع قانونی داشته باشد. شاید در حال حاضر اپل چنین ویژگی را در نسخه‌های رسانی های سیستم های عامل جدید خود اعمال نکند. اما اگر محدودیت‌های نرم‌افزاری دلیل این تصمیم باشد به احتمال زیاد بعد از نسخه اصلی که قرار است در پاییز ارائه شود،  این ویژگی را پی در به‌روزرسانی های بعدی شاهد خواهیم بود.

اپل قرار است که در ماه پاییز همراه با رونمایی محصولات جدید اصلی خود نظیر آیفون آیپد، و مک بوک های جدید به‌روزرسانی اصلی سیستم های عامل خود را نیز به طور همزمان در دسترس عموم قرار دهد.



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 29 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل همواره در چند سال اخیر به دنبال وسعت بخشیدن جغرافیایی به چرخه تامین کننده های خود در کشورهای مختلفی بوده است و از این لحاظ است که برخی از چرخه تولیدات مربوط به ایرپاد را به ویتنام تغییر کرده است که به عنوان یکی از مراحل مهم برای این کمپانی محسوب می شود.

بر این اساس اپل از سال قبل شروع به تولید آزمایشی ایرپاد های نسل اول در ویتنام نموده است. در ماه دسامبر گزارش شد که تامین کننده های لاین ایرپاد اپل در پی سرمایه‌گذاری بیشتری برای وسعت بخشیدن به روند تولیدات می‌باشند. این طرح ها همچنین برای ایرپاد نسل جدید که شامل ایرپاد ۳ می‌باشد نیز به کار رفته است. اما ظاهراً به دلیل شرایط پندمی دچار تغییراتی شده است.

بر اساس آخرین گزارش از منبع نیکی آسیا اپل مجبور شده است که تولید انبوه ایرپاد نسل سوم را به جای ویتنام در چین انجام دهد که آن تا حد زیادی مربوط به تاخیر ها و شرایط نامساعد پندمی بوده است. اپل همچنین قصد دارد که تولید برخی از مدل های آیپد و مک بوک خود را در ویتنام انجام دهد، اما برخی محدودیت های عبور و مرور در سیستم کنترل مرزی بین چین و ویتنام وجود دارد که باعث شده تا اپل این طرح را موقتا متوقف کند. این امر تا حد زیادی سبب تأخیراتی در تولید برخی قطعات شده است.

یکی از این مشکلات گفته می‌شود که مربوط به تولید قطعات و فراورده های جدید اولیه ای است که شرکت ها و تامین کنندگان با یکدیگر برای توسعه آن  با هم مشارکت می کنند. ولی به دلایل شرایط نامساعد به خصوص در ویتنام به دلیل فقدان مهندسینی که قادر به کار بر روی ارتباط نسل ۳ و سایر وسایل مرتبط می باشند این روند بسیار مشکل شده است. علاوه بر این در پی جنگ اقتصادی میان چین و آمریکا که دو سال است در جریان می‌باشد، اپل گوگل و آمازون شروع به انتقال برخی از تولیدات خود به ویتنام نموده اند.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 29 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل در آخرین پست های منتشر شده پشتیبانی خود به پیام خطای اشاره می‌کند که برخی کاربران ممکن است هنگام اتصال یک اسکنر با کامپیوتر مک دریافت کنند. این پیغام خطا در اپلیکیشن های مختلف این وسیله نظیر اپلیکیشن کپچر تصویر، اپلیکیشن پیش نمایش و یا بخش پرینتر و اسکنر که در System Preferences قرار دارد دیده شود.

اپل می گوید که وقتی میخواهید یک اسکن را به یک مک متصل کنید، در هنگام اسکن کاربر ممکن است پیام خطایی را دریافت کند که می‌گوید اجازه باز کردن این اپلیکیشن را ندارد و در متن پیام خطا درایور اسکنر نیز اضافه شده است. این پیام به کاربر می گوید که باید برای گرفتن کمک از کارشناس کامپیوتر و یا امور شبکه تماس گرفته شود. در ادامه با پیام دیگری به کاربر می گوید که قادر به ایجاد ارتباط با وسیله مورد نظر نمی باشد.

کاربرانی که در معرض این پیام خطا قرار گرفته‌اند شکایات خود را در ارتباط با این مسئله در سایت های مختلف از جمله ردیت، بخش پشتیبانی ‏hp، سایت پشتیبانی اپل منتشر نموده اند. به نظر می رسد که این پیام اشتباه کاربران را در نسخه های مختلفی از سیستم عامل macOS Big Sur تحت تاثیر قرار داده است.

اپل می‌گوید که این مشکل در نسخه های بعدی به‌روزرسانی‌ها رفع خواهد شد. اما برای رفع موقتی مشکل راه حل زیر را پیشنهاد می کند:

  • تمام اپلیکیشن های باز را ببندید و از آن ها خارج شوید. در بخش منو Finder را پیدا کنید و بخش Go to Folder را انتخاب کنید
    در بخش مربوطه عبارت /Library/Image Capture/Devices را تایپ کنید و سپس گزینه Return را فشار دهید
  • در پنجره ای که باز می شود برروی نام اپلیکیشنی که در پیام اشتباه نام آن آمده است، دابل کلیک کنید این در حقیقت نام درایور اسکنر شما می باشد. در این مرحله شما نباید انتظار باز شدن اپلیکیشنی را داشته باشید.
  • پنجره را ببندید و اپلیکیشنی را که برای اسکن مورد استفاده قرار داده اید را باز کنید. بدین ترتیب شما می توانید با اپلیکیشن مورد نظر اسکن جدید را با موفقیت انجام دهید.


:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

بر اساس پست بلاگ منتشر شده توسط شرکت Alliance، پلتفرم مشترک ارتباط سیستم اسمارت هوم که قرار است شرکت های اپل گوگل و آمازون با کمک یکدیگر رونمایی کنند بر اساس اعلام این شرکت ها تا زمان آماده سازی Matter استاندارد برای این سیستم ها به تعویق افتاده است. شرکت ارتباطی سیستم های اسمارت خانگی قصد آن دارد که بتواند اکوسیستم اسمارت هوم را به صورت مشترک از سه غول تکنولوژی بنا کند.‌

پلتفرم Matter که در سال قبل معرفی شد و از آن قبلا به عنوان پروژه Project CHIP نام برده می شد در حقیقت یک نوع سیستم ارتباطی بر پایه آی پی مشترک می باشد که می تواند یک استاندارد یونیورسال را در اختیار توسعه دهندگان قرار دهد تا بتوانند اپلیکیشن های مناسب برای سیستم مشترک اسمارت هوم بنا کنند.

شرکت آلیانس این پروژه مشترک را قرار بود پایان سال جاری به اتمام برساند اما بر اساس آخرین اعلام این شرکت تا سال ۲۰۲۲ به تأخیر افتاده است. این گروه می گویند که که بخش Matter تا حد زیادی تکمیل شده است، اما بر اساس اطلاعات به دست آمده از پست بلاگ پروژه هنوز در حال توسعه می باشد و توسعه دهندگان می توانند برای ثبت نام نمودن جهت دریافت مجوز ساخت اپلیکیشن های این پلتفرم اقدام کنند.

چندین شرکت سازنده لوازم جانبی اسمارت هوم تا به حال استفاده از Matter را به عنوان پروتکل استاندارد به ثبت رسانده‌اند. این شرکت ها شامل آمازون، Comcast، Eve Systems، هواوی، گوگل و غیره می باشند. با تکمیل شدن و آغاز به کار این تجهیزات و پروتکل های مشترک می‌توان انتظار داشت که در آینده تجهیزات خانگی در بخش اسمارت هوم توانایی ارتباط با اینترنت و استفاده از اپلیکیشن های مختلف را داشته باشند.

از طرف دیگر با عمومی تر شدن تکنولوژی ۵ جی امکان هماهنگی بیشتر بین شبکه اسمارت هوم پدید خواهد آمد و همینطور بهبود یافتن پروتکل های ارتباطی در این تکنولوژی جدید باعث خواهد شد که سیستم های خانگی بتوانند بیشتر به سمت هوشمند شدن قدم بردارند. بنابراین پروتکل مشترک اخیر در آینده نزدیک می تواند تحول عظیمی را در زمینه سیستم های اسمارت هوم مانند اسپیکرهای هوم پاد و هوشمند تر شدن تجهیزات خانگی پیش روی قرار دهد.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل آرکید اخیراً از مرز ۲۰۰ گیم در سرویس خود گذشت و چندین گیم جدید نیز به زودی به جمع آن اضافه خواهد شد. این گیم ها عبارتند از: Zookeeper World  ، Asphalt 8: Airborne و Layton’s Mystery Journe

گیم دیگری که می‌توان به لیست اضافه نمود بازی Castlevania: Grimoire of Souls می باشد. این بازی از جمله بازی های بسیار مشهور ژاپنی متعلق به شرکت شناخته ‌شده شرکت کونامی می باشد که به طور اختصاصی فقط در اپل آرکید  منتشر می‌شود و کاربران با داشتن آیفون، آیپد، مک و یا اپل تی وی می‌تواند به این بازی دسترسی پیدا کند.

لازم به ذکر است که این بازی در سال ۲۰۱۹ اپ استور کانادا یک حضور کوتاه مدت داشت، اما به دلایلی نامشخص در کمتر از یکسال از لیست برداشته شد. اما حالا در اپل آرکید اضافه شده است. کاربران می توانند با ساید اسکرول کردن صفحه به مجموعه ای از کاراکترهای مشهور این بازی که به شبیه گیم های ویدیویی که سبک گوتیک ساخته شده است را مشاهده کنند.

شخصیت‌هایی نظیر آلوکارد، سایمون، بلمونت، شارلوت، شنوا، ماریا و غیره از آن جمله هستند.  بازیکنان در این بازی باید مسیر خود را با استفاده از مجموعه ای از حمله ها، سلاح ها و حرکات منحصر به فرد کاراکترهای مربوط به این بازی از میان ارتش دراکولا باز کنند. علاوه  بر این Oregon Trail گیم جدید دیگری که در اپل آرکید اضافه شده است که یک بازی بسیار کم حجم می باشد.

اپل آرکید یک سرویس استریمینگ بازی می باشد که کاربران توانند با پرداخت حق ثبت‌نام از ۴.۹۹ دلار در ماه و یا ۴۹.۹۹ دلار در سال از آن استفاده کنند. این سرویس که بر اساس حق سرویس ثبت نام کنندگان طراحی شده است، اجازه دسترسی به مجموعه ای از بیش از ۲۰۰ بازی بدون هیچ گونه دخالت تبلیغات و یا خریدهای داخل اپلیکیشنی را از طریق وسیله های آیفون و آیپد و اپل تی وی می دهد. به مرور زمان گیم های بیشتری به این پلتفرم اضافه خواهد شد. همینطور برای ثبت نام کنندگانی که بار اول آنها می باشد رایگان یک ماهه ارائه می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل نوشته جدیدی را منتشر نمود که در آن جزئیات بیشتری در ارتباط با ویژگی های امنیتی و حفظ حریم شخصی سیستم حفاظت از امنیت کودکان و خردسالان را در آن مشخص می سازد.

در این نوشته ها توضیح می دهد که این سیستم به گونه ای طراحی شده است که از هرگونه سوء استفاده و نفوذ هکر ها جلوگیری به عمل می آورد. اپل می‌گوید این سیستم اسکن می تواند توسط شرکت های تردد پارتی و محققان مسائل امنیتی و گروه‌های می تواند مورد بازبینی قرار گیرد.

این شرکت می گوید که به زودی یک  لیستی از جزئیات کامل در نحوه اسکن کردن عکس ها در آیکلاد را در دسترس متخصصان قرار خواهد داد. این غول تکنولوژی می‌گوید که کاربران تحت این سیستم می توانند بخش روت داده های انکریپت شده موجود در وسیله آیفون یا آیپد خود را مورد بازرسی قرار دهند و هرگونه سوء استفاده از آن جلوگیری به عمل آید.

علاوه بر این اپل می گوید با استفاده از این روش شرکت ها فنی متخصص در مسائل امنیتی می توانند  داده های حاصل از این سیستم اسکن مورد بررسی مجدد قرار دهند تا هرگونه از گونه نفوذ یا حک جلوگیری به عمل آید. علاوه بر این مکانیزم هایی در این سیستم وجود دارد که می تواند از هرگونه سوء استفاده ارگانهای دولتی و خصوصی که وظیفه حفاظت از حقوق کودکان را به عهده دارند جلوگیری به عمل آورد.

اپل همچنین بیان می‌کند که در حال حاضر برای ایجاد این سیستم پایگاه داده‌ها و اسکن CSAM از حداقل دو سازمان متخصص در زمینه حفظ امنیت کودکان کمک گرفته است و اطمینان دارد که هیچیک از این دو سازمان تحت هیچ گونه نظام قضایی حکومت های یکسان قرار ندارند.

برای آن که اپل جزئیات پایگاه داده مربوط به سیستم اسکن CSAM را بیشتر برای آشکار سازد، اخیراً بخش سوالات متداول را ایجاد نموده است که از آن طریق کاربران می توانند سوالات و جواب های خود را آنجا مشاهده کنند. این سیستم جدید حفاظت از امنیت کودکان توسط اپل بحث های زیادی را در میان متخصصان مسائل امنیتی و حریم شخصی به وجود آورده است.



:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

بر اساس پیش بینی شرکت تحقیقاتی به نام TrendForce اپل ۴ مدل آیفون ۱۳ خود را در ماه سپتامبر باتری های بزرگتر و پردازشگر های جدید و همینطور قابلیت حمایت از تکنولوژی mmWave 5G رونمایی خواهد کرد.

ترندفورس در روز پنجشنبه انتظارات خود را برای این وسیله ابراز داشت که بر اساس آن این شرکت معتقد است اپل امسال در ماه سپتامبر بدون هیچ گونه تأخیری رونمایی آیفون های جدید را انجام خواهد داد. این شرکت تحقیقات عقیده دارد که ارسال کلی آیفون ها نسبت سال قبل برای کوارتر سوم ۲۰۲۱ می تواند با ۳۰ درصد رشد همراه باشد.

این گزارش همچنین برخی از ویژگی هایی که شرکت انتظار دارد مدل های آیفون ۱۳ از آن برخوردار باشند را اعلام نمود. این انتظارات عموما بر پایه شایعات و گزارش‌های قبلی بنیانگذاری شده‌اند. این شرکت تحقیقاتی انتظار دارد که آیفون های ۱۳ باتری بزرگتری داشته باشند و از چیپ A15 با تکنولوژی ساخت ۵ نانومتری بهره مند باشند.

همینطور انتظار می رود که آنها از قابلیت حمایت از تکنولوژی mmWave 5G برای کشورهای بیشتری برخوردار شوند. تمام این اظهارات به نظر می رسد که بر پایه شایعات قبلی حاصل از تحلیل‌گران، و دیگر گزارش های حاصل از چرخه تامین کنندگان نشأت گرفته اند. علاوه بر آن گزارش‌ها پیش‌بینی می‌کند که آیفون ۱۳ می‌تواند از صفحه‌نمایش پروموشن ۱۲۰ هرتزی برخوردار شود و برخی گزارشات نیز به اصافه نمودن ویژگی های پیشرفته و حرفه ای برای دوربین آیفون مانند ProRes برای ضبط ویدیو ها اشاره‌ دارند.

یک گزارش در ماه جولای همچنین نشان می دهد که آیفون ۱۳ پرو دارای گزینه رنگ جدیدی به نام طلایی غروب خواهد شد. انتظار می رود اپل آیفون های جدید را در ماه سپتامبر رونمایی کند. اما در سال ۲۰۲۰ به دلیل شرایط پندمی این رونمایی برای آیفون های ۱۲ به ماه اکتبر موکول شد. بیشتر گزارش‌های اخیر پیشنهاد می‌کند که این شرکت طبق مرسوم هر ساله برای معرفی آیفون های جدید به ماه سپتامبر بازگردد.





:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

بر اساس تصاویر به دست آمده توسط مکرومرز اپل در حال به روز رسانی آیکون های خود در اپلیکیشن های iWork در سیستم عامل macOS می‌باشد. این آیکون های جدید در فریم ورک نسخه ۵ سیستم عامل macOS 12 Monterey beta اضافه شده‌اند که ارتباط آن را با اپلیکیشن iMessage نشان می‌دهد.

تصاویر جدید آیکون های iWork درس سیستم عامل macOS واقع در بخش صفحه ها، اعداد و بخش کینوت از آنجایی که دارای اندازه بسیار کوچک هستند از لحاظ رزولوشن کیفیت بسیار پایینی دارند، اما کاملاً واضح هست که دارای یک طراحی مسطح و پس زمینه های ساده می باشد که تمام آیکون های مربوط به iWork را در بر می گیرد.

آیکون های بخش iWork برای اولین بار در سیستم عامل ios 7 معرفی شده‌اند و آخرین نسخه سیستم ‌عامل macOS Big Sur که در ماه نوامبر ۲۰۲۰ معرفی شد. آیکون های موجود در بخش صفحات سیستم عامل macOS Big Sur تم نارنجی همچنان مانند گذشته می باشد و یک قلم با زاویه ۴۵ درجه نسبت به صفحه قرار گرفته است، اما در نسخه قبلی قلم دارای یک طراحی مسطح با حالت واقع گرایانه ای از یک قلم سفید بود.

اما در نسخه ی کنونی سیستم عامل macOS این آیکون دارای پس زمینه نارنجی و یک قلم است که بیشتر حالت گرافیکی دارد که در روی یک پد سفید از کاغذ با زاویه ۴۵ درجه قرار گرفته است. آیکون Numbers در سیستم عامل جدید Monterey دارای یک پس زمینه سبز جدید ساده است که در روی آن میله های چارت سفید رنگ قرار گرفته اند، اما در بخش Keynote نیز آیکون های جدید دارای یک پس زمینه آبی می باشند مشابه با آنچه که در آیکون Numbers در سیستم ios وجود دارد.

این آیکون های جدید قرار است پس از به روز رسانی در سیستم عامل macOS 12 Monterey در اپلیکیشن iWork اعمال شوند. هنوز مشخص نیست در حال حاضر که آیا این آیکون ها در بخش iWork در سیستم عامل iOS 15 نیز اضافه خواهند شد.





:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

فاکسکان به عنوان مهمترین تامین کننده اپل قرار است که عمل مونتاژ نمودن قطعات دوربین آیفون ها را نیز انجام دهد. در صورتی که قبلا این شرکت ماژول دوربین ها به صورت کاملاً ساخته شده خریداری کرده و در داخل آیفون جای می داد.

اپل به طور پیوسته در حال توسعه دوربین‌های آیفون می باشد، به طوری که قرار است برای آیفون ۱۴ که در سال ۲۰۲۲ خواهد آمد یک سیستم جدید متحدالشکل اضافه شود. شاید به منظور آماده سازی برای ایجاد سیستم اخیر فاکسکان نیز وظیفه مونتاژ نمودن و اتصال نمودن لنزها و سایر قطعات برای دوربین های آیفون را نیز به عهده گرفته است، به جای آنکه بخواهد دوربین‌های تمام شده را از سایر شرکت‌ها خریداری کند.

بر اساس منبع خبری The Elec فاکسکان در حال خریداری تجهیزات تخصصی برای بازبینی و بررسی ماژول های دوربین از یک شرکت کره جنوبی به نام Hyvision System می باشد. این تجهیزات به طور ویژه به منظور بازبینی نحوه قرارگیری حسگرهای تصویری و لنزهای واید، اولترا، واید و تله فوتو می باشد. قبل از این اپل ماژول‌های دوربین را به طور کامل  از شرکت‌هایی مانند LG InnoTek خریداری می‌کرد و بنا به گزارشات شرکت Hyvision System همچنین تجهیزات بازبینی دوربین را به شرکت LG InnoTek نیز ارائه نموده است.

عقیده بر این است که این عمل می‌تواند تا حد زیادی هزینه ها را نیز کاهش دهد. در این مورد هنوز اطلاعات دقیق بیشتری در دسترس نیست، اما ظاهراً شرکت فاکسکان حال توسعه خطوط تولید کنونی خود می باشد تا بتواند این قطعات را نیز خریداری نموده و از این طریق در هزینه های خود صرفه جویی کند تا اینکه بخواهد با پرداخت هزینه مونتاژ در سایر کمپانی ها هزینه اضافی بپردازد.

از طرف دیگر شرکت LG InnoTek گزارش شده است که در حال توسعه  قابلیت زوم در دوربین آیفون ها می باشد، و شاید از سیستم تاشویی مشابه با آنچه که سامسونگ در قطعات دوربین خود مورد استفاده قرار داده است بهره ببرد.



:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

بر اساس گزارشات اپل مک بوک ایر های جدید با صفحه های نمایش مینی ال ای دی را در اواسط ۲۰۲۲ ارسال خواهد نمود. این گزارشی است که توسط تحلیلگر معتبر اپل مینگ چیکو به تازگی ارائه شده است. این تحلیلگر در آخرین یادداشت خود به سهام داران اپل برنامه رونمایی برای تمام مدل های مک بوک ایر  و جزئیات آن را آشکار ساخت.

او در این گزارش اشاره می کند که مک بوک های ایر های جدید طراحی تازه ای برخوردار خواهند بود ولی هنوز مشخص نیست که از چیپ های M1 برخودار باشند و یا اینکه گزینه های پیشرفته برای آنها در نظر گرفته شود.

او همچنین از اشاره می کند که مک بوک ایر های با صفحه نمایش مینی ال ای دی احتمالاً در قیمتی مشابه با مک بوک های M1 ارائه خواهند شد و متعاقباً این تحلیلگر انتظار دارد که مدل های مک بوک ایر m۱ کنونی از لحاظ قیمت کاهش قابل ‌توجهی را خواهند داشت. با توجه به آنکه مدل های جدیدتر با ویژگی های به روز رسانی شده جانشین آنها را جای آنها را خواهند گرفت.

همینطور او پیش بینی می کند که چندین گزینه رنگ مختلف همراه با تغییر طراحی در مک بوک ایر های آینده به کار رود مشابه آنچه که مک بوک پرو های جدید که انتظار رونمایی آنها را در پاییز امسال داریم.  مینگ چیکو عقیده دارد که شرکت BOE تامین کننده اصلی صفحه های نمایش برای مک بوک های آینده را خواهند داشت که در کنار آن شرکت ال جی نقش کمکی برای تامین این قطعات را نیز بر عهده خواهد داشت.

در ۲۳ جولای این تحلیلگر گفت که نسل بعدی مک بوک ایر ها دارای صفحه های نمایش مینی ال ای دی با اندازه ۱۳.۳ اینچ خواهند بود. در حال حاضر مک بوک ها دارای صفحه های نمایش رتینای ۱۳.۳ اینچی هستند که از تکنولوژی بک لایت ال ای دی استفاده می کنند.



:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل امروز پنجمین نسخه بتای سیستم های عامل iOS 15 و iPadOS 15 را برای مقاصد تست در اختیار توسعه دهندگان و تسترها قرارداد. این به‌روزرسانی درست دو هفته بعد از انتشار نسخه بتای چهارم این سیستم‌ عامل منتشر می‌شود.

توسعه دهندگان ثبت نام شده می توانند این پروفایل را از مرکز توسعه دهندگان اپل دانلود نموده و بعد از آنکه این پروفایل نصب شد این نسخه های بتا را از طریق به روند روز رسانی های نرم افزاری موجود در وسیله نصب کنند. سیستم عامل iOS 15 بروزرسانی عمده ای می باشد که به کاربر اجازه می دهد با جلوگیری از پیام ها و هشدارهای عیر ضروری بیشتر بر روی کارهای روزمره خود متمرکز باشد که از این لحاظ اپل سعی دارد که کاربر بتواند با دوستان و نزدیکانی که بیشتر ترجیح می‌دهد در ارتباط باشد.

ویژگی فیس تایم در این بروزرسانی از قابلیت جدید SharePlay در هنگام شنیدن موسیقی و تماشای ویدیوها بهره‌مند شده است و همین طور امکان به اشتراک گذاشتن صفحه با دوستان و نزدیکان امکان پذیر می باشد. و در بخش پیام‌ها هرگونه محتوا از قبیل لینک، عکس، مقاله شبکه خبری و یا یک آهنگ می تواند توسط دوستان با شما به اشتراک گذاشته شود.

علاوه بر این ویژگی فوکاس در این به‌روزرسانی اضافه شده است که به کاربر اجازه می‌دهد که بتواند نوتیفیکیشن های ارائه شده توسط اپلیکیشن های مختلف را مدیریت کند و هرگونه نوتیفیکیشن غیر لازم را در هنگام کار کردن و یا سپری نمودن وقت با خانواده مسدود کند.  بنابراین تحت اثر این ویژگی کاربر به طور پیوسته مورد نوتیفیکیشن های مختلف قرار نمی گیرد.

علاوه بر این مرورگر سافاری نیز در این به‌روزرسانی از قابلیت های جدید گروه بندی تب ها برخوردار شده است و همچنین کاربر برای اولین بار قادر خواهد بود که از افزونه های مختلف در سافاری برای ios استفاده کند. از جمله ویژگی های مهم دیگر امکان اضافه نمودن آیدی ملی کاربر به اپلیکیشن والت در برخی از ایالت های آمریکا می باشد. کاربر از این طریق می تواند کلیه پرداخت های روزمره خود از قبیل هتل ها و همینطور باز نمودن درب اتاق هتل هایی که از طریق آیدی باز میشوند را از طریق اپلیکیشن والت به انجام برساند.



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

بر اساس گزارش منتشر شده توسط دیجی تایمز برخی از مهم ترین وسیله های اپل در سال ۲۰۲۲ ممکن است از چیپ های ۳ نانومتری ساخته شده توسط شرکت TSMC بهره ببرند و از لحاظ عملکردی و پردازشی و تطابق هرچه بیشتر با چیپ های اپل سیلیکون ارتقاء قابل توجهی را دریافت خواهند نمود.

چیپ های کنونی M1 و A15 با تکنولوژی ساخت ۵ نانومتری تهیه می شوند. شرکت TSMC به عنوان تامین کننده اصلی پردازشگرهای اپل نقش ایفا می‌کند که قرار است تا ۲۰۲۲ تولید چیپ های ۳ نانومتری را آغاز کند. منبع خبری دیجی تایمز با استفاده از ارتباطی که با چرخه تامین کننده های محصولات اپل دارد گزارش می دهد که شرکت TSMC بر اساس برنامه ریزی هایی که تعیین شده است قرار است که در نیمه دوم ۲۰۲۲ مرحله تولید را آغاز کند.

در گزارش امروز همینطور با شفافیت بیشتری نسبت به ادعاها و گزارش های قبلی از قصد اپل برای عملی کردن استفاده از چیپ های ۳ نانومتری صحبت می‌کند که برای اولین بار در ماه جون منتشر شد. اما در این گزارشات به هیچ کدام از محصولات اپل به صورت خاص اشاره نشده است.

هنوز بر سر اینکه کدام یک از محصولات اپل برای اولین بار چیپ های ۳ نانومتری را دریافت خواهند نمود اختلاف نظر وجود دارد. گزارش جدیدی از منبع خبری نیکی آسیا می گوید که چیپ های ۳ نانومتری برای اولین بار در مدل های آیپد پرو سال ۲۰۲۲ و در کنار آن آیفون های سال بعد از پردازشگرهای سری A از تکنولوژی ساخت چهار نانومتری بهره خواهند برد.

قابل ذکر است که اگر محصولات اپل بتوانند از چیپ های ۳ نانومتری استفاده کند در حقیقت از سرعت پردازشی بالاتر و مصرف باتری پایین تری برخوردار خواهند. بر اساس ادعای شرکت TSMC چیپ های ۳ نانومتری ۱۵ درصد افزایش عملکرد و ۲۰ تا ۲۵ درصد صرفه جویی در مصرف باتری را نسبت به تکنولوژی ۵ نانومتری خواهند داشت.



:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل ظاهراً قصد دارد که از افراد بیشتری برای تست ویژگی های جدید در سیستم عامل iOS 15 کمک بگیرد و از این قرار با ارسال ایمیل به توسعه دهندگان قصد دارد که آنها را برای تست و ارزیابی این بروزرسانی های تشویق کند.

در این هفته اپل با ارسال یک ایمیل از توسعه‌دهندگان خواسته شده است تا نسخه بتای عمومی این سیستم‌عامل را امتحان کند. انتظار می رود که اپل سیستم های عامل adOS 15 ، tvOS 15 ، watchOS 8 و macOS Monterey را در پاییز امسال در دسترس عموم قرار دهد. قرار است همزمان محصولات و سخت افزار های جدیدی از این شرکت نیز در آن زمان معرفی شوند.

از آنجایی که این سیستم عامل در حال حاضر به صورت نسخه های بتا توسط اپل منتشر می شود، اپل ارسال نامه‌ای به توسعه دهندگان خواستار آن است که تعداد بیشتری این سیستم های بتا را در مورد تست و آزمایش قرار  دهند. بر این اساس اخیراً اپل ایمیل را به توسعه دهندگان ثبت نام کرده در سایت توسعه دهندگان اپل فرستاده است و از آنها خواسته است چنانچه هنوز این نسخه ها را دانلود نکرده‌اند آن را دانلود و مورد تست قرار دهند.

یکی از این ایمیل ها توسط منبع خبری ۹to5Mac دیده شده است. در این ایمیل اپل از توسعه دهندگان برای ارزیابی هر چه بهتر به‌روزرسانی‌های انجام شده در این سیستم عامل کمک خواسته است و نظر آنها را در مورد هر یک از این تغییرات جدید خواستار شده است. این گونه بروزرسانی‌های وسیع و عمده معمولاً از آنجایی که توسط میلیون ها نفر مورد استفاده قرار می گیرد باید تحت تست های دقیق تر و توسط افراد بیشتری انجام شود، به همین دلیل است که اپل با مورد ارزیابی قرار دادن هر چه دقیق تر این سیستم عامل می خواهد احتمال خطا های آینده کاهش دهد.

ارسال این ایمیل می تواند بیانگر این نیز باشد که اپل افراد زیادی را برای مورد آزمایش قرار دادن نرم‌افزار هایش در اختیار ندارد، شاید اپل می‌خواهد داده های بیشتر و اطمینان بیشتری را نسبت به تغییرات انجام شده در این سیستم عامل خود کسب کند.



:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل قرار است که به زودی فروشگاه اپل استور جدید را در چین افتتاح کند که قرار است در یکی از مراکز خرید اصلی به نام اینترنشنال پلازا واقع در شهر ووهان شروع به کار بکند. کاملاً واضح است که چین یکی از مراکز عظیم و مهم برای اپل می باشد و این در حالی است که اپل در کوارتر سوم ۲۰۲۱ تقریباً ۶۰ درصد رشد درآمد را تجربه نمود.

به منظور آنکه بتواند به این رشد در آینده در منطقه چین ادامه دهد این شرکت خود  آماده می‌کند که یک فروشگاه جدید را در شهر ووهان افتتاح نماید. بر اساس منبع خبری Patently Apple این اپل استور واقع در مرکز خرید اینترنشنال پلازای شهر ووهان از بخش دولتی ایالت Hubei  بازبینی شد و تاییدیه لازم را دریافت نموده است.

این فروشگاه به مساحت ۹۵۰۰ فوت مربع واقع در طبقه دوم مرکز خرید اینترنشنال پلازای ووهان می باشد. انتظار می‌رود که این فروشگاه در ماه سپتامبر امسال  همزمان با رونمایی آیفون ۱۳ و سایر محصولات افتتاح شود. در حال حاضر اپل  در ۲۱ شهر مختلف چین ۴۲ فروشگاه اپل استور را بنا کرده است.  شهر شانگهای دارای ۷ فروشگاه اپل استور  و بعد از آن پکن است که دارای ۵ فروشگاه اپل استور می باشد.

مدیرعامل شرکت اپل تیم کوک اعلام نمود که کوارتر سوم از لحاظ رشد فروش به خاطر تقاضای بالا از جانب مشتریان در چین بسیار قوی و قابل قبول بوده است.  اپل در گزارش ماه جون آشکار نمود که این شرکت توانسته  ۱۴.۷ میلیارد دلار فروش داشته باشد. او در این مورد بیان نمود که ما تقاصای بسیار بالایی را به خصوص برای مدل های آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس داشته ایم و همینطور در چین تقاضای بالایی از لحاظ فروش کامپیوترهای مک، سرویس‌های اپل و محصولات پوشیدنی مانند اپل واچ وجود داشته است.



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

یک نامه سرگشاده در اینترنت همراه با تقاضا ها و پشتیبان های بسیار زیادی منتشر شده است و از اپل می‌خواهد که پروژه جدید حفظ حریم شخصی کودکان را که باعث می‌شود اپل محتویات آیکلاد کاربران را قبل از آپلود کردن اسکن نماید متوقف کند.

در این میان افراد مهم و کارشناسان مسائل امنیتی که این نامه را امضا نموده اند می توان به نام ادوارد اسنودن اشاره نمود. این نوشته بیشتر شبیه به یک هشدار به اپل می باشد  تا یک نامه سرگشاده باشد. در پی اعلام روز سه شنبه اپل که قصد این شرکت را اسکن نمودن آیکلاد افراد برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی از کودکان مشخص نمود، در این نامه آمده است اگرچه استفاده از کودکان مسئله بسیار مهم ست و هرگونه عملی که بتواند را آن جلوگیری کند بسیار حائز اهمیت است. اما طرح اپل برای اسکن نمودن آیکلاد اشخاص حفره‌های امنیتی و بکدور هایی را ایجاد می‌کند که می‌تواند حفاظت حریم شخصی تمام کاربران را برای تمام محصولات اپل مورد تهدید قرار دهد.

در این نامه آمده است اگر این طرح توسط اپل اجرا شود کلیه عکس ها قبل از آنکه به آیکلاد آپلود شوند در وسیله کاربر مانند آیفون مورد اسکن قرار می‌گیرند و این اسکن فقط شامل عکس هایی است که به آیکلاد فرستاده می شود. ابزار دوم اسکن از خصوصیات درک ماشینی استفاده می‌کند تا نوجوانان زیر سن ۱۷ سال را از دریافت پیام هایی که احتمال سوء استفاده های مختلف از آنها می‌شود را جلوگیری کند و والدین در این حالت نیز توسط این سیستم جدید مطلع می شوند.

اما آنچه که از لحاظ مسائل امنیتی و فنی مهم است تکنیک اپل برای این کار باعث صدمه زدن به حفاظت حریم شخصی کاربران می شود. در این مورد طبق نظر متخصصان بیان می شود از آنجا که هر دو ابزار اسکن در داخل وسیله کاربر کار خود را انجام می‌دهند پتانسیل این وجود دارد که داده های انکریپت شده درمعرض دست افراد خارجی قرار گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل واچ توانست بار دیگر زندگی یک شخص را نجات دهد که ناخودآگاه و ناگهانی بیهوش به زمین افتاد و اپل واچ به صورت خودکار توانست  با ارسال پیام‌های هشدار نردیکان او را خبر کند.

در تاریخ ۱۲ جولای براندون اشنایدر ۲۵ ساله که از درد شکم رنج می‌برد به اتاق اورژانس منتقل شد و در نهایت که مشخص شد که دارای سنگ کلیه بوده است.  این خبر توسط مجله ی People منتشر شده است.

در بیمارستان از او خواسته شد که برای گرفتن نمونه به سرویس بهداشتی مراجعه کند، در آنجا بود که او هوشیاری خود را از دست داد و بر روی زمین افتاد. او می گوید به خاطر می آورم که در حال شستن دست هایم بودم و در یک لحظه متوجه شدم که دارد سرم گیج می رود.

او در  مصاحبه‌ای با منبع خبری محلی ای بی سی گفت که به زمین افتادنش را به یاد نمی آورد و اینکه این که سرش به جایی خورده باشد و هر اتفاقی که بعد از آن نیز افتاد را به خاطر نمی آورد. او خوش شانس بود که در آنموقع اپل واچ به دست داشت. این وسیله دارای حسگر حساس به افتادن می باشد و به محض آن که تحریک شود به شماره های نزدیکان و سرویس های اورژانس پیام هشدار  می دهد. و به همین خاطر بود که این پیام هشدار به پدر او که در این زمان او را تا بیمارستان همراهی کرده بود نیز ارسال شد.

اپل واچ در این مورد توانست این زمین خوردن ناگهانی فرد را درست تشخیص دهد. بعد از انجام سی تی اسکن مشخص شد که جمجمه او در نتیجه برخورد به زمین دچار شکستگی شده و دارای چندین کبودی در حال رشد می باشد. به همین خاطر او به سرعت تحت عمل جراحی مغز قرار گرفت و سه چهار روز بعد هوشیاری خود را به دست بیاورد. کسانی که دارای اپل واچ هستند می‌توانند آن را به گونه‌ای تنظیم کنند که به شماره‌های خویشان و نزدیکان در هنگام اتفاق های این چنینی به صورت خودکار پیام هشدار ارسال کند.



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

کوین بیس Coinbase از حالا به بعد دارای قابلیت حمایت از سرویس اپل پی می باشد و این بدان معنی است که کاربران می توانند از طریق دبیت کارت هایی که به سیستم اپل متصل شده است نیز  خرید های خود را انجام دهند.

شرکت کوین بیس از ماه جون ۲۰۲۱ شروع به سازگار نمودن سیستم خود با اپل پی نموده است. پیش از این طریق کاربران می‌توانند از طریق دبیت کارت در اپل پی اقدام به خرید ارز های دیجیتال یا کریپتو نمایند. کوین بیس کارت های کوین بیس را در جون ۲۰۲۱ با سیستم اپل پی سازگار نمود.

این شرکت در وبلاگ خود می نویسد که اگر شما از پیش دارای ویزا کارت و مستر کارت می باشید که با اپل ولت خود متصل شده است در هنگامی که شما می خواهید ارزهای دیجیتال را یک وسیله ios یا مرورگر سافاری خرید کنید سرویس اپل پی به صورت خودکار به عنوان گزینه پرداخت ظاهر می شود.  در این نوشته آمده است که این مراحل را تا آنجا که ممکن است برای کاربران به گونه‌ای ساده تر و سریعتر  ساخته شده که به راحتی بتوانند به پول خود دسترسی پیدا کند.

شرکت کوین بیس اولین منبع تبادل ارزهای کریپتو می باشد که می‌تواند به صورت ریل تایم یا همزمان تبادل را انجام دهد. این بدان معنی است که کاربران موجود در ایالات متحده از طریق اتصال حساب بانکی خود با پلتفرم می تواند در آن واحد یا ارز دیجیتال خود را نقد نمایند.

برای این منظور کاربران می توانند حداکثر تا میزان ۱۰۰ هزار دلار عمل انتقال را با امنیت کامل و به سرعت تبادل نمایند. شرکت کوین بیس می‌گوید که تا اواخر پاییز امسال امکان خرید ارزهای کریپتو از طریق گوگل پی نیز امکان پذیر خواهد شد که از این لحاظ کاربران اندروید نیز قادر خواهند بود از طریق این سیستم به طور مستقیم به تبادل ارز های دیجیتال و خریدهای خود از طریق این اقدام نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

در حالی که قبل از این خرید مجی کیبورد به صورت جداگانه از آیمک ۲۴ اینچی جدید امکان‌پذیر نبود اما از امروز به بعد کاربران می‌توانند مجیک کیبورد جدید با تاچ آیدی را به طور جداگانه خریداری کنند که در کنار آن محصولات دیگری مانندومجیک ترک پد و مجیک موس نیز برای خرید جداگانه قابل دسترس می باشند.

تاچ آیدی برای سالهاست که در مدل‌های مک‌بوک‌پرو استفاده می‌شود، اما این ویژگی امنیتی بیومتریک در کامپیوترهای مک رومیزی برای اولین بار همراه با ظهور مک ۲۴ اینچی اضافه شد. اپل مجیک کیبورد و تاچ آیدی را به همراه  آیمک ۲۴ اینچی برای فروش در دسترس عموم قرار داد، اما در حال حاضر هر دوی این مدل ها برای خرید به صورت جداگانه در دسترس می باشند.

مجی کیبورد با تاچ‌ایدی در حال حاضر ۱۴۹ قیمت دلار دارد در حالی که مجیک کیبورد با تاچ آیدی و نمریک پد ۱۷۹ دلار قیمت‌گذاری شده است و در کنار آن مجیک ترک پد نیز با قیمت تخفیف خورده ۱۲۹ دلار برای عموم در دسترس می باشد و در نهایت مجیک موس در حال حاضر با قیمت ۷۹ دلار به فروش می‌رسد.

لازم به ذکر است که تمامی این لوازم جانبی از لحاظ طراحی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که حس و ظاهر یکسانی را مخاطب ایجاد می‌کند. البته لازم به ذکر است که تنها رنگ نقره‌ای این وسایل جانبی به صورت جداگانه قابل فروش می باشد. اگر این وسایل را به همراه کامپیوترهای مک خرید کنید رنگ کاملاً هماهنگ با آن به همراه محصول ارسال می شود.

ویژگی تاچ‌ایدی بر روی کیبورد تنها با کامپیوترهای مک اپل سیلیکون کار می‌کند. اما مک های مجهز به چیپ اینتل امکان سازگاری با این ویژگی را ندارند. اپل قصد دارد که در یک حرکت دوساله کلیه کامپیوترهای مک خود را به چیپ های اپل سیلیکون مجهز کند و به نظر می‌رسد کلیه لوازم جانبی را که ارائه می دهد تنها قابلیت سازگاری با چیزهای جدید را خواهند داشت.



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل روز سه شنبه طراحی جدیدی را برای فروشگاه آنلاین اپل استور خود با الهام از طراحی های انجام شده در محیط ios ارائه نمود. از جمله ویژگی های جدید اضافه شده می‌توان به بخش های جدید برای گزینش کانفیگ های مختلف برای هر محصول و بخش های اطلاعاتی جدید را نام برد.

یکی از مهمترین تغییرات اضافه شده مهم در این تغییر ایجاد بخش جدید فروشگاه می باشد که در کنار بخش محصولات مک، آیپد، آیفون، تی وی، موزیک، دسته های موجود در سایت Apple.com قرار گرفته است.

وب سایت قبلی اپل دارای یک بخش فروشگاهی بود که مشتریان را به طور مستقیم به فروشگاه آنلاین اپل استور هدایت می کرد. اما این مکانیزم با دکمه خرید در هر دسته جایگزین شد. در حال حاضر در بالای صفحه وب سایت فروشگاه های اپل گزینه ” فروشگاه، بهترین شیوه برای خرید محصولاتی که شما به آنها عشق می ورزید”  اضافه شده است. این لینک جدید در قسمت بالای صفحه وجود دارد که در کنار آنها بخشی برای تماس با فروشگاه ها و نمایندگی های اپل در نزدیکی محل زندگی کاربر وجود دارد.

در حال حاضر در بخش زیرین کلمه welcome ردیفی وجود دارد که لاینهای محصولات اصلی اپل را معرفی می‌کند. به عنوان مثال با کلیک کردن بر روی گزینه مک شما به صفحه می روید که در آن ردیف ترتیب بندی شده از بخش های ویژه ای که به صورت افقی قابل اسکرول کردن اضافه شده است و هر بخش ویژه دارای گزینه های برای کاربران می توانند با بر حسب علایق خود مشخصات فنی و کانفیگ مورد علاقه محصول را انتخاب کنند.

ردیف دیگر این بخش ویژه راهنماهایی برای نحوه خرید و لوازم جانبی و گزینه‌های مربوط به تخفیف‌ها و بخش‌های پشتیبانی قرار گرفته است. در بخش صفحه اصلی بخشی برای آخرین محصولات اضافه شده در نظر گرفته شده است و در کنار آن بخش هایی مانند فروش ویژه نیز اضافه شده‌اند.



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

در آستانه رونمایی محصولات جدید اپل کمیته فنی اقتصادی اروپا EEC جزئیات ۲ مدل‌ جدید مک و همینطور اپل واچ سری ۷ را به لیست خود اضافه نمود.  بر اساس قوانین اقتصادی اروپا کلیه محصولات الکترونیک می بایست قبل از آنکه فروخته شوند در در لیست قانونی EEC ثبت نام شده باشند. بنابراین وجود هر مدل جدید در این لیست می تواند نشانگر احتمال رونمایی  محصول باشد.

البته این بدان معنی نیست که محصول حتماً رونمایی خواهد شد و همین نمیتواند به معنای رونمایی نزدیک محصول باشد. اما معمولا هر زمان که محصولات اپل به محصول جدید در لیست EEC اضافه شده اند چند هفته پس از آن محصول معرفی شده است. اما این مرکز داده هیچ‌ گونه خصوصیات فنی دقیقی را در خود ندارد و فقط در آن به ذکر شماره مدل محصولات اضافه شده اشاره می شود و همین طور شرح مختصر محصول در ارتباط با آن ذکر می شود.

بر اساس آخرین بروزرسانی این لیست ۱۹ محصول جدید اپل در این مرکز داده اضافه شده است، اما ۱۷ عدد از این مدلها قبلاً معرفی شده و از آنجا که دارای سیستم عامل جدیدتری شده اند به این لیست اضافه شده اند اما ۲ محصول از رده کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ های اپل در این لیست وجود دارد که به ترتیب با شماره‌های A2442 و A2485 لیست شده اند.

بر اساس اطلاعات موجود در این لیست هر دوی این مدل ها از سیستم‌عامل macOS 12 به بهره خواهند برد. همینطور در  این لیست ۶ شماره مدل مربوط به سری اپل واچ ۷ است اضافه شده است. داده های مربوط به مدل های اپل واچ همینطور تایید می کند که این مدل‌ها دارای سیستم عامل watchOS 8 می باشند.

در این مورد باید گفت حدود ۲۶ شماره مدل مربوط به محصولات پوشیدنی اضافه شده اند اما همانطور که قبلاً ذکر شد بیشتر این مدل ها از قبلاً توسط اپل رونمایی شده و فقط در حال حاضر به خاطر بروزرسانی نرم افزار جدیدی که در روی آنها نصب شده است به این لیست اضافه شده‌اند.



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

بر اساس گزارشات اپل در حال نظرسنجی از کاربران آیپد در مورد آیپد مینی ۴ میباشد و یکی از  آن سوال ها این است که آیا صفحه نمایش آن به اندازه کافی بزرگ است.  عقیده بر این است که اپل در پاییز امسال آیپد مینی ۶ را به بازار عرضه خواهد کرد. بنا به شایعات تغییرات عمده ای در زمینه طراحی و اعمال اندازه صفحه نمایشی بزرگتر انجام خواهد گرفت.

در یک نظر سنجی که اخیرا در حال انجام می باشد اپل به دنبال رسیدن به پاسخ این سوال می باشد که در محصولات آینده برای تبلت هایی که دارای اندازه های بسیار کوچک می باشند چه اندازه صفحه نمایشی مناسب خواهد بود. این نظرسنجی  اپل توسط منبع خبری IT Home کشف شد که در آن سوالاتی در مورد آیپد مینی ۴ از کاربران چینی سوال شده بود.

از آنجایی که آیپد مینی ۵ از لحاظ برخی خصوصیات عمومی و همینطور اندازه صفحه نمایش مشابه با آیپد مینی ۴ می باشد این نظرسنجی بیشتر در ارتباط با مدل‌های نسل قبلی و مشخصات آن مطرح شده است. یکی از سوالات در نظرسنجی این می باشد که آیا اندازه نمایشگر آیپد مینی ۴  مناسب می باشد. در میان پاسخ ها میتوان گزینه هایی مانند بسیار کوچک،  کمی کوچک و یا کمی بزرگ و بزرگ را مشاهده نمود.

علاوه بر این در این نظرسنجی سوالات دیگری در ارتباط با نحوه استفاده از این وسیله پرسیده شده است. به عنوان مثال از کاربران در ارتباط با اینکه چه اپلیکیشن هایی را بیشتر در حالت افقی و کدامیک را در حالت عمودی استفاده می کنند.

از طرف دیگر جزئیاتی در ارتباط با لوازم جانبی استفاده شده در آیپد مینی ها ها مطرح شده است که شامل این است که آیا کاربران وسایل جانبی نظیر کیبورد، ایرفون، اسپیکر، کاور و عیره برای آیپد مینی خود استفاده می‌کنند.





:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

در حالی که آیپد مدت زیادی است که به عنوان محبوب ترین تبلت جهان مطرح می باشد، داده های حاصل از یک مرکز تحقیقاتی جزییات جدیدی در ارتباط با جایگاه اپل را نشان می دهد.  تخمین هایی که شرکت تحقیقاتی IDC ارائه دهده است نشان می‌دهد که اپل بیش از ۱۲ میلیون آیپد در کوارتر دوم ۲۰۲۱ ارسال نموده است که در مقام مقایسه شرکت IDC تخمین می زند که سامسونگ و آمازون بر روی هم تنها ۱۲.۳ میلیون تبلت را در این کوارتر ارسال کرده اند. این نشان می دهد که اپل تبلت های بیشتری از نسبت به مجموع تبلت های فروخته شده سامسونگ و آمازون ارسال نموده است.

لازم به ذکر است که اپل مدتی است که دیگر اطلاعات مربوط به فروش آیپد های خود را و نتایج مربوط به فروش محصولات خود را به صورت عمومی اعلام نمی کند و همین امر باعث می‌شود که این شرکت های تحقیقاتی مانند IDC به صورت تخمینی از فروش این وسایل بر اساس تحلیل محصولات ارسال شده مشتریان ارائه دهند.

برای همین است که سایر شرکتهای تحقیقاتی مانند Strategy Analytics و Canalys نیز کدام اعداد متفاوتی را برای تعداد های ارسال شده در کوارتر دوم اعلام نموده اند. اما این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که اپل نسبت به رقبای خود یعنی سامسونگ و آمازون فاصله زیادی در بازار تبلت دارد.

فروش آیپد از آن رو که همچنان مردم در شرایط پندمی مجبور به آموزش و کار از راه دور و  ارتباط با سایرین هستند  همچنان روند صعودی خود را خواهد داشت. بر اساس گفته مدیر عامل اپل تیم کوک آیپد در کوارتر جون بهترین فروش تقریباً ده سال اخیر داشته است.  در این مورد بر اساس گزارش ها این شرکت درآمد حاصل از فروش آیپد ها در حدود ۷.۴ میلیارد دلار در این کوارتر اعلام نمود که نسبت به سال قبل که ۶.۶ میلیارد دلار بود افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

سیستم‌عامل ios ۱۵ تغییرات متنوعی را بر روی قابلیت Find My ایجاد کرده است. از مهم‌ترین آنها می‌توان به خصوصیاتی نظیر موقعیت یابی لایو یا زنده و توانایی برای ردیابی یک آیفون وقتی که محتویات آن پاک شده  و یا خاموش می باشد اشاره نمود.

موقعیت یابی زنده

با استفاده از این ویژگی شما می توانید برای ردیابی دوست و یا اعضای خانواده خود با استفاده از اپلیکیشن Find My موقعیت لحظه به لحظه آن ها را به صورت کاملاً پیوسته مشاهده کنید.

موقعیت یابی آیفون و وسیله هایی که خاموش هستند

در سیستم عامل ios ۱۵ این قابلیت وجود دارد که بتوان وسیله هایی را که حتی خاموش هستند بتوان مورد ردیابی قرارداد. چرا که ممکن است وسیله مورد نظر به وسیله سارق خاموش شده باش.د در این حالت کاربر می تواند آن را موقعیت یابی کند.

برای استفاده از این قابلیت قابلیت شبکه ‌Find My‌ network باید فعال شده باشد. برای اطمینان حاصل کردن از فعال بودن آن  باید به بخش پروفایل خود بروید و بر روی گزینه ‌ Find My فشار دهید و مطمئن شوید گزینه Find My‌ network فعال است.

ردیابی وسیله هایی که محتویات آنها پاک شده است

اگر کسی آیفون شما را سرقت کند و محتویات آن را پاک کند همچنان در ios ۱۵ می توانید در اپلیکیشن Find My آن وسیله را ردیابی کند. این ویژگی در بخش Activation Lock قرار گرفته است و افراد نمی توانند بدون در دست داشتن اپل آیدی یا پسورد به آن دسترسی پیدا کنند.

هشدارهای جدایی

قابلیت  هشدار های جدایی Separation Alerts در اپلیکیشن Find My  این امکان را می‌دهد که اگر  آیپد خود را در محلی جا بگذارید وقتی از کنار آن ها ایا نزدیکی آنها می گذرید این ویژگی به شما نوتیفیکیشن شی گمشده را در وسیله آیفون شما می فرستد. این قابلیت همچنین با ایرتگ و سایر وسایل لوازم جانبی شخص ثالث از طریق شبکه ‌Find My‌ network هماهنگ شود. بنابراین اگر شما کیف و یا مک بوک خود را که قبلاً در یک کافه جا گذاشته‌اید در حال هنگامی که آیفون خود را در دست دارید از آن جا خارج می شوید آیفون به شما  اطلاع می دهد که وسیله خود را در کافه جا گذاشته‌اید.



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

یک گزارش تحلیلگرانه ادعا می‌کند که اپل از بدنه و یا فریم‌های از جنس آلیاژ تیتانیوم برای مدل‌های پرویی سری آیفون ۱۴ استفاده خواهد کرد. جی پی مورگان در یادداشتی به سهام داران اپل می‌نویسد که اپل قصد دارد که برای اولین بار از آلیاژ تیتانیوم در آیفون های خود استفاده کند.

اپل قبل از این نیز از تیتانیوم در بعضی از مدل های اپل واچ استفاده کرده است. همینطور در اپل کارت های فیزیکی و زمانی در پاور بوک های اپل این آلیاژ هم به کار رفته است. سختی تیتانیوم تنها در حالتی حاصل می‌شود که به صورت آلیاژ تیتانیوم با سایر فلزها به کار رود. تیتانیوم همچنین به راحتی اثر انگشت را بخود جذب می کند و از لحاظ ظاهری نیز غیر جذاب میتواند باشد. بنابراین اپل به احتمال زیاد از آن به عنوان یک آلیاژ استفاده خواهد کرد و احتمالاً در زمان ساخت بسیاری از این مسایل را در نظر خواهد گرفت.

جی پی مورگان هم‌چنین ادعا می‌کند که قسمت داخلی آیفون ۱۴ نسبت به آیفون ۱۳ تغییرات بیشتری را خواهد پذیرفت. او پیشنهاد می کند که اپل در سال بعد با معرفی آیفون ۱۴ که از لحاظ خصوصیات و طراحی بسیار متفاوت خواهد بود و می‌تواند تقاضای بسیار بالاتری را حتی بیشتر از آیفون ۱۲ ایجاد کند.

این گزارش شایعات قبلی را حمایت می‌کند که به وسیله تحلیلگر معتبر مینگ چیکو منتشر شده بود و عقیده داشت که در سال بعد مدل آیفون ۱۴ مینی تولید نخواهد شد و به جای آن دو مدل با اندازه های صفحه نمایش ۶.۱ اینچی و دو مدل با اندازه صفحه نمایش ۶.۷ ایجاد خواهد شد.

جی پی مورگان پیش بینی های نسبتاً دقیقی در ارتباط با موقعیت مالی و گزارش‌های درآمدی اپل تاکنون ارائه داده و از آنجایی که با تامین کننده های اپل در ارتباط نزدیک می باشد ممکن است پیش‌بینی‌هایش نیز درست از آب دربیاید. بنابراین باید دید که با گذشت زمان کدام یک از این پیش‌بینی‌ها با واقعیت نزدیک تر خواهد بود.

منبع

 



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

شرکت کورنینگ که تامین کننده اپل برای می باشد و برای ساخت شیشه های حفاظتی بسیار مقاوم شهرت دارد امروز اعلام نمود که موفق به ساخت پوشش شیشه های ضد خش جدیدی برای لنز های دوربین در موبایل ها شده است.

این پوشش شیشه گوریلا گلاس DX و کورنینگ گوریلا گلاس DX پلاس نام گذاری شده اند. بر اساس ادعای این شرکت این پوشش ها از قابلیت ضد خش و دوام بالا برخوردار هستند و در عین حال دارای عملکرد اپتیکال بسیار پیشرفته برای عبور کامل نور می باشند.

شرکت کورنینگ می‌گوید که گوریلا گلاس دی ایکس پلاس که برای پوشش لنزهای دوربین ساخته شده است می‌تواند تا ۹۸ درصد نور را عبور دهد. در این مورد هر چقدر که قابلیت عبور دهی پوشش های محافظتی بیشتر باشد کیفیت عکس ها و فیلم های گرفته شده واقعی تر خواهد بود و اثر شبحی یا گوستینگ کاهش می یابد.

در تست آزمایشگاهی گوریلا گلاس دی ایکس پلاس از لحاظ قابلیت ضد خش نسبت به شیشه با استاندارد کورنینگ گوریلا گلاس ‏AR مقاومت بیشتری را نشان می دهد. همینطور نسبت به پوشش های گوریلا گلاس استاندارد قابلیت محافظتی بهتری دارد. بر اساس آزمایشات انجام شده در تست خراشیدگی ها این پوشش می تواند تا ۴ کیلوگرم نیرو را تحمل کند و بر اساس ادعای این شرکت این پوشش می تواند با سختی یاقوت در مقابل خراشیدگی مقاومت کند.

اپل از پوشش گوریلا گلس برای محافظت صفحه آیفون ها استفاده می کند اما دوربین آیفون ها از کریستال یاقوت برای محافظت استفاده می کنند.

هنوز مشخص نیست که آیا ایکس گوریلا گلس دی ایکس جای خود را برای استفاده در دوربین های آیفون باز کند. اما بر اساس گفته‌های شرکت کورنینگ این اولین مشتری که قرار است از پوشش محافظتی گوریلا گلاس دی کس پلاس برای لنز دوربین هایش استفاده کند  شرکت سامسونگ می باشد.

احتمال می رود که اپل همچنان از سافایر یاقوت برای دوربین آیفون های خود استفاده کند. اما اگر پوشش محافظتی گوریلا گلاس دی ایکس پلاس بتواند همان درجه حفاظتی را با قیمت پایین فراهم بیاورد ممکن است در آینده به سمت استفاده از این متریال برود.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

بر اساس گزارشات اپل در حال توسعه و ساخت صفحه نمایش پیشرفته می باشد که ممکن است بخواهد آن را جایگزین صفحه نمایش Pro Display XDR کند و در آن چیپ های ساخت خود را استفاده نموده است. این گزارش جدید ادعا می‌کند که صفحه‌نمایش‌های  Pro Display XDR اولین ورود اپل به صحنه ابزار صفحه نمایش های حرفه ای می باشد.

گفته می شود که این صفحه نمایش جدید در دست توسعه قرار دارد و دارای کد ساخت J327 می باشد. این گزارش که در روز جمعه بعد از ظهر در منبع خبری ۹to5 Mac منتشر شد جزئیات تازه‌ای را در این مورد آشکار ساخت. بر این اساس این گزارش ادعا می‌کند که صفحه نمایش های اخیر در مراحل اولیه ساخت خود می‌باشند و از چیپ بیونیک A13 استفاده می می‌کنند و بکارگیری نورال انجین قابلیت‌های درک ماشینی این وسیله را افزایش خواهد داد.

هنوز مشخص نیست که برای سرعت بخشیدن به قابلیت‌های درک ماشینی است چه تکنولوژی استفاده خواهد شد. از لحاظ تئوریک استفاده از باس های تاندربولت می‌تواند به عنوان نوعی شتاب دهنده گرافیکی استفاده شود یعنی همان کاری که eGPU برای اینتل انجام می‌دهد.  البته این اولین گزارشی نیست که در ارتباط با این صفحه نمایش های جدید از اپل منتشر می‌شود.  ماه ژانویه نیز در کنار شایعات مربوط به مک پرو های جدید هم چنین خبرهایی در مورد این که اپل در حال کار بر روی مانیتور های اکسترنال با قیمت پایین‌تر هم به عنوان توسعه بخشیدن به لاین های رومیزی خود منتشر شد.

صفحه نمایش کنونی Pro Display XDR دارای اندازه ۳۲ اینچ می باشد که از رزولوشن ۶۰۱۵ در ۲۲۸۴ برخوردار است. برای جلوگیری از بازتابش نور از بخش این نمایشگر ها دارای یک پوشش ضد انعکاس ای می باشند. برای این صفحه های نمایش گزینه های مات نیز که به نام نانوتکس نامیده می‌شود ساخته شده است که می‌تواند از بازتابش نور به چشم های کاربر جلوگیری کند.  اندازه کناره‌های صفحه نمایش در این صفحه نمایش ها  ۹ میلیمتر ضخامت دارد.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

بعد از ماه‌ها سرویس آزمایشی بتا، سرویس گیمینگ کلاد فیسبوک در دسترس عموم قرار گرفت و در حال حاضر از طریق وب اپلیکیشن بر روی آیفون قابل دسترس بوده و همین طور در داخل برخی از اپلیکیشن ها نیز قابل استفاده است که البته این ممکن است با قوانین و مقررات اپل مغایرت داشته باشد.

کاربران فیسبوک می توانند با دسترسی به پلتفرم گیمینگ کلاب فیسبوک از طریق یک لینک اختصاصی دسترسی پیدا کنند و آن را به صفحه هوم خود اضافه کنند و بعد از آنکه به بوکمارک سافاری اضافه شد یک پنجره اختصاصی سافاری باز شده که در آن وب اپلیکیشن گیمینگ فیسبوک در حالت فول اسکرین قابل استفاده می باشد.

منبع خبری Verge اشاره می‌کند که فیس‌بوک در موقعیت سختی برای این پلتفرم گیمینگ خود قرار گرفته است، چرا که نمی‌تواند فیسبوک این وب اپلیکیشن را در درون اپلیکیشن فیسبوک خود تبلیغات کنند و همینطور های این وب اپلیکیشن را نمی‌توان از طریق سایت فیسبوک اجرا کرد.

در حقیقت اپل برای تمامی گیم ها مقرر کرده است که برای سرویس‌های استریمینگ اپلیکیشن ها  به اپل استور اضافه شود و یا اینکه آن می‌تواند فقط به صورت وب اپلیکیشن وجود داشته باشد. معاون بخش گیمینگ فیسبوک می‌گوید ما هم مثل بقیه فقط به یک نتیجه‌گیری رسیدیم و آن است که اپلیکیشن‌های وب تنها گزینه برای گیم های کلاد استریمینگ بر روی ios  در حال حاضر می باشد، چرا که اضافه نمودن این پلتفرم ها بر روی اپل استور با محدودیت‌های بسیار زیادی همراه است.

فیس بوک زمان زیادی است که اعتراض خود را به گونه های مختلف با مقررات و قوانین اپل استور در ارتباط با اپلیکیشن های گیم ارائه نموده است. این شرکت عقیده دارد که قوانین اپ استور عادلانه نیست بخصوص با توجه به اینکه حداکثر بیشتر کاربران این پلتفرم را برای گیمینگ استفاده نمی‌کنند.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

در وب سایت اختصاصی ios 15 اپل در مورد خصوصیات جدید اضافه شده به اپلیکیشن Photos  برای قابلیت تشخیص افراد جزئیاتی را اشاره کرده است. اپال در این هفته در یک نوشته بلاگ که در مورد درک ماشینی اطلاعات بیشتری را در ارتباط با این ویژگی جدید ارایه داده است می‌گوید که با بهبود رسانی های انجام شده در سیستم درک ماشینی وسیله آیفون حالا قابلیت تشخیص افراد تا حد زیادی بهبود یافته است.

اپلیکیشن Photos در سیستم‌عامل ۱۵ iOS قادر است که افراد را در حالت های مختلف نظیر  در هنگام پوشیدن لوازم شخصی و جانبی و همینطور افرادی که صورت‌های آنها به گونه‌ای پوشانده شده است را تشخیص دهد. برای این که اپل به چنین موفقیتی دست یابد  می‌گوید که از ترکیبی از داده‌های حاصل از صورت و بالاتنه استفاده می کند تا بتواند برای افرادی که صورت های آنها قابل تشخیص نیست آنها را شناسایی کند.

در این نوشته گفته می‌شود که این قابلیت جدید می تواند آدم ها و افراد را در موقعیت هایی که قبل از این غیرممکن بود شناسایی کند. در این نوشته بلاگ جزئیات زیادی در ارتباط با چگونگی استفاده از سیستم‌های درک ماشینی و به کار بردن داده ها برای تشخیص نهایی افراد توضیح داده می شود.

همین طور در ارتباط با این مهم صحبت شده است که اپل چگونه از این سیستم‌های درک ماشینی برای تشخیص افراد استفاده می می کند در حالتی که هنوز حفظ حریم شخصی کاربر حفظ می شود. این ویژگی ممکن است که در آینده بتواند به طریقه های مختلف توسط اپلیکیشن‌های گوناگونی که قابلیت های هوش مصنوعی و درک ماشینی کار می‌کند مورد استفاده قرار گیرد و بتواند به کاربران در مقاصد سرگرمی و یا اطلاعاتی کمک نماید. در اینجا نکته مهم این است که اپل تاکید دارد که با وجود تجزیه و تحلیل از عکس‌ها حریم شخصی افراد همچنان حفظ می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل امروز آشکار ساخت که کدام وسیله ها می توانند ویژگی های جدید Spatial Audio را از طریق اسپیکرهای خود حمایت کنند و بر اساس آن اطلاعات مشخص شد که آیفون های قدیمی تر و همینطور آیپد های نسل های قبلی قادر به حمایت این ویژگی جدید نیستند.

در صفحه پشتیبانی این شرکت اپل می‌گوید که اسپیکر های وسیله های مانند آیفون ایکس آر و جدیدتر به جز آیفون اس ای، آیفون ۱۱ و آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی، آیپد ایر نسل ۴ می‌توانند قابلیت Spatial Audio حمایت کنند.

پیش از این نوشته های در صفحه پشتیبانی اپل آمده بود که ویژگی Spatial Audio همچنین با آیفون ایکس آر و آیپد مینی ۵ و آیپد ایر ۳ و آیپد های نسل ۶ و ۸ سازگار می باشد. اپل هنوز در صفحه اپل موزیک خود  اطلاعات مربوط به وسیله های سازگار با این ویژگی های پیشرفته را هنوز به روز رسانی نکرده است.  این اولین باری نیست که اپل اطلاعات سردرگمی در ارتباط با وسیله هایی که قادر به کار کردن با Spatial Audio می باشد را ارائه کرده است.

این در حالی است که پیش از این در صفحه اپل موزیک اشاره شده بود که ویژگی Spatial Audio با آیفون ۷ و وسیله های جدید تر سازگار خواهد بود. اما در ماه جون اینطور  نوشته شد که این ویژگی با آیفون ایکس و مدل‌های جدیدتر سازگار است. احتمال دارد که اپل به زودی در بخش صفحه اپل موزیک نیز وسایل سازگار با این ویژگی های پیشرو به روز رسانی کند.

اگر چه به نظر می‌رسد این است که ویژگی Spatial Audio تنها محدود به آیفون و آیپد های جدید تر می می‌باشد، اما آنهایی که دارای آیپد و آیفون های قدیمی تر هستند هنوز می‌توانند به این ویژگی از طریق هدفون های سازگار استفاده کنند. هدفون هایی نظیر ایرپاد، ایرپاد پرو،  ایرپاد مکس، بیتس ایکس، بیتس سولو ۳، بیتس فلکس، بیتس استودیو بادز از آن جمله می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

بر اساس اظهارات مینگ چی کو تحلیل گر معتبر پیش بینی می شود که صفحه های نمایش مینی ال ای دی در سال ۲۰۲۲ در مک بوک ایر ها برای اولین بار به کار بروند. این تحلیلگر در یادداشتی که در روز جمعه به سهامداران اپل نوشت اظهار نمود که نسل بعدی مک بوک های اپل از صفحه های نمایش ۱۳.۳ اینچی مینی ال ای دی برخوردار خواهد بود.

در حال حاضر آیپد ایرها دارای صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی رتینا با تکنولوژی استاندارد ال ای دی بک لایتینگ می باشند. اپل برای اولین بار صفحه‌های نمایش مینی ال ای دی را در آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی خود در آوریل امسال به کار برد. این صفحه های نمایش متشکل از ۱۰۰۰۰ ال ای دی های بسیار کوچک می باشد که در ۲۵۹۶ بخش روشنایی مختلف گروه بندی شده اند. نتیجه این تکنولوژی یک صفحه نمایش ال سی دی می باشد که دارای کانتراست بسیار بالاتری نسبت به صفحه‌های نمایش اولد می باشد.

شایعات زیادی وجود دارد که اپل صفحه های نمایش مینی ال ای دی را به احتمال زیاد برای مک بوک پرو های امسال به کار خواهد برد. در حالی که این غول صنعت تکنولوژی هنوز محدودیت‌هایی را برای به کار بردن این صفحه نمایش در آیپد پرو های ۱۲.۹ اینچی سر می‌گذارد. اما تحلیل گر کو پیش‌بینی می‌کند که هر دو مدل مک‌بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی از این تکنولوژی صفحه نمایش برخوردار خواهند بود.

همینطور شایعاتی وجود دارد که نشان می دهد احتمال دارد اپل از صفحه‌های نمایش مینی ال ای دی در آیپد مینی های آینده نیز استفاده کند. این تحلیل گر در یادداشت امروز خود آشکار ساخت که شرکت سان رکس به جمع تامین کننده های صفحه نمایش اپل امسال می‌پیوند.  رتبه تواند برای مک بوک ایر ها قطعات مورد نیاز را تامین کند. این تحلیلگر اعتقاد دارد که اپل در سال ۲۰۲۲ مک بوک ایر های نسل بعدی خود را به صفحه‌های نمایش مینی ال ای دی مجهز خواهد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

یک گزارش جدید ادعا می‌کند که برخی از مدل های آیفون ۱۳ می‌توانند تکنولوژی سریعتر شارژر ۲۵ واتی را حمایت کند. البته احتمال بسیار کمی وجود دارد که اپل به همراه آیفون های جدید در جعبه شارژرهای آیفون را ارائه نماید.

اما یک گزارش جدید می‌گوید که اپل ممکن است امسال به همراه آیفون های خود یک شارژر ۲۵ واتی را به فروش برساند. گزارش‌های دیگری نیز وجود دارد که به طور کلی اشاره می‌کنند تنها برخی از مدل های آیفون ۱۳ از شارژرهای سریعتر برخوردار خواهند بود.

منبع خبری فست تکنولوژی از چین اظهار می‌کند که شارژر ۱۸ واتی قدیمی اپل به تازگی از چرخه فروش خارج شده است و به جای آن یک شارژر جدید ۲۰ وات ای جایگزین شده است. اما ذکر این نکته لازم است که اپل این تغییر را در اواخر ۲۰۲۰ انجام داد. همین منبع در ادامه اظهارات خود ادعا می‌کند که آیفون ۱۳ ممکن است از تکنولوژی شارژ با قابلیت حمایت از توان ۲۵ واتی بهره‌مند شود.

ذکر این نکته لازم است که شارژر ۲۷ واتی اپل در حال حاضر تنها قادر است توان ۱۵ واتی را برای آیفون ارائه کند. این گزارش اولین پیش بینی است که در مورد تغییر در میزان توان شارژرهای آیفون آینده اپل ارائه شده است. اما گزارش های قابل اعتماد تری قبلاً پیش بینی نموده اند که اپل ممکن است قدرت شارژ وایرلس ماگسیف را به حد بیشتر از ۱۵ وات که در حال حاضر وجود دارد افزایش دهد.

اندازه ظرفیت باتری ها و همینطور قدرت تکنولوژی شارژ با توان بالاتر از جمله چالش‌هایی که در چند سال اخیر برندهای مختلف سعی کردند به پیشرفت‌های زیادی در آن دست بیابند. چرا که کاربران بیشتر ترجیح می‌دهند که کمتر وسیله خود را شارژ کنند. از طرف دیگر هرچه میزان توان و قدرت شارژ بالاتر باشد زمان شارژ کامل باتری وسیله ها و گوشی های همراه کوتاه تر خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل امروز به روز رسانی جدید سیستم عامل iPadOS 14.7 را دسترس عموم قرار داد. این هفتمین به روزرسانی اصلی سیستم عامل iPadOS می باشد که از سپتامبر ۲۰۲۰ منتشر شده است. اپل قبل از این نیز در ماه در جولای ۱۹ جولای به روز رسانی جدید iOS 14.7 را معرفی نمود، اما بناب دلایل به روزرسانی iPadOS 14.7 به امروز موکول شد.

نسخه جدید  iPadOS 14.7 از امروز برای دانلود به صورت رایگان برای کسانی که از وسیله های واجد شرایط برخوردار باشند از طریق بخش تنظیمات در وسیله های شان قابل دسترسی است. برای دسترسی به این به روز رسانی نرم افزاری باید به بخش تنظیمات رفته و سپس در بخش General گزینه software update را انتخاب کنید.

بیشتر مدل های آیپد قادر خواهند  بود که این به‌روزرسانی جدید iPadOS 14.7 را دریافت کنند. اما مدل های آیپد ایر ۴ و آیپد ایر ۸ از آنجایی که دارای شماره ساخت متفاوتی می باشند به‌روزرسانی‌ها آنها در بسته های جداگانه ای انجام می شود.

بر اساس یادداشتی که اپل به همراه این به‌روزرسانی‌ها منتشر کرده است نسخه iPadOS 14.7 دارای یک گزینه برای اعضای اپل کارت در یک خانواده می باشد که بتوانند به صورت های ترکیبی از آن استفاده کنند. همینطور در این نسخه گزینه پادکست اضافه شده است و یک باگ که باعث عدم قطع صدا در هنگام استفاده از پورت USB-C به آداپتور جک هدفون ۳.۵ میلیمتری می‌شد نیز برطرف شده است.

سیستم عامل iPadOS 14.7 در حقیقت آخرین به روز رسانی از سری سیستم عامل iPadOS 14 می‌باشد. چرا که اپل بعد از آن به روز رسانی های بعدی خود را به طور هماهنگ با ios به صورت iPadOS 15 اعلام خواهد کرد. بر اساس گزارشات اپل قرار است در پاییز امسال سیستم‌های عامل iPadOS 15 و ios 15 را در دسترس عموم قرار دهد. در حاضر برای هر یک از این سیستم های عامل نسخه های بتای متعددی منتشر شده است تا تست کنندگان و توسعه دهندگان بتوانند تست مختلف را روی آن انجام داده و در وجود صورت خطا آن را به اپل گزارش دهند.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

صبح امروز اپل آخرین به روز رسانی iOS 14.7 معرفی نمود و جزئیات مربوط به آن را نیز آشکار ساخت که بر طبق آن بهبود رسانی هایی در زمینه های امنیتی در این وسیستم های عامل انجام شده است. علاوه بر آن بروزرسانی های جدید در iPadOS 14.7، macOS Big Sur 11.5 ،watchOS 7.6 و tvOS 14.7 ، منتشر شده است که قرار است همگی در طول این هفته در دسترس عموم قرار گیرند.

بخصوص اپل در صفحه راهنمای مربوط به سیستم عامل iOS 14.7 آشکار ساخت که مشکلات مربوط به وای فای که وسیله های iOS را در موقع اتصال به شبکه های وای فای ویروسی مورد تاثیر قرار می‌داد را حل نموده است. در ماه جون یک باگ نام گذاری در سیستم شبکه وایرلس تشخیص داده شد که بر اساس آن کلیه فعالیت های وای-فای در وسیله های آیپد و آیفون غیرفعال می شد.

کاربر در صورت انتخاب برخی نام ها برای سیستم وای فای خود اتصال در برقراری اینترنت خود می شد به طوری که حتی با ریست کردن وای فای نیز این مشکل برطرف نمی شد و تنها راه ریست کردن آیفون به طور کامل بود. در طول نسخه های بتا تشخیص داده شد که این باگ فعال نیست و اپل نیز امروز آشکار ساخت که این مشکل به طور کامل برطرف شده است.

در بروزرسانی‌های سیستم های ‌عامل  iOS 14.7 و iPadOS 14.7 بسیاری از مسائل و مشکلات امنیتی موجود در نسخه های قبلی را که فیلم های صوتی بود نیز دبرطرف نمودند. علاوه بر این برخی باگ های  مربوط به اپلیکیشن Find My، فایل های PDF، تصاویر گرفته شده از وب و غیره در نسخه جدید این سیستم های عامل است برطرف شده است. مشکلات امنیتی مربوط به سیستم های عامل macOS Big Sur 11.5  و tvOS 14.7 نیز در به‌روزرسانی های جدید هر یک از این سیستم های عامل برطرف شده است. برای کاربران مک نسخه های قدیمی macOS را دارند اپل نیز به روزرسانی های را برای سیستم‌های macOS Catalina و macOS Mojave ارائه نموده است



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

ممکن است شما هم متوجه شده باشید که بعد از به روزرسانی iOS 14.7 نمی‌توانید با تاچ آیدی آیفونی که به اپل واچ متصل شده است اپل واچ خود را قفل گشایی کنید.

بر اساس گزارشات اپل در حال رفع این مشکل می باشد. در نوشته جدید پشتیبانی سایت اپل آمده است که برخی کاربران نمی‌توانند اپل واچ خود را با تاچ آیدی آیفون خود قفل گشایی کنند. به عنوان مثال یکی از آن مدل ها آیفون اس ای می باشد. این شرکت در نوشته پشتیبانی خود راه حلی را برای این مشکل ارائه نمی‌کند، اما سعی می کند به امکان برخی راه حل های موقتی اشاره کند.

مطابق این نوشته اپل می‌گوید که پسورد ورودی هنوز برای قفل گشایی آیفون می تکاند مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین می گوید که مانند همیشه این فقط برای یکبار انجام خواهد شد و تا زمانی که شما اپل واچ خود روی مچ خود دارید احتیاج به استفاده از آن ندارید و اگر پس خود را پسورد را فراموش کنید شما احتیاج دارید که اپل واچ را دوباره ریست نمایید.

البته چنین راه حلی کمی پیچیده به نظر می‌رسد. بنابراین انتظار می‌رود که اپل در به روز رسانی های بعدی ضرورت وارد کردن پسورد در این مورد را بردارد.  اما اگر بر روی اپل واچ خود پروفایل MDM ایجاد کرده باشید نمی توانید با وارد کردن پسورد آنرا قفل گشایی. بنابراین باید از راه حل زیر استفاده کنید:  در بخش ادمین باید ضرورت پسورد را بردارید و سپس اپل واچ را از آیفون نامتصل و دوباره آن را ریسینگ کنید. هنوز مشخص نیست که چه زمانی اپل این مشکل را حل خواهد نمود و هنوز هم چنین کاملا آشکار نیست که چند درصد از کاربران از چنین نرم افزاری رنج می‌برند.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

بر اساس گزارشی که در روز دوشنبه منتشر شد اپل تصمیم گرفته است که شرایط اجباری بازگشت به محیط کار را حداقل تا ماه اکتبر به تعویق بیاندازد. اپل قبل از این برنامه ریزی کرده بود که کلیه کارمندان این شرکت می‌بایست در در ماه سپتامبر همزمان با رونمایی آیفون ۱۳ در محیط کار حاضر شوند. کلیه کارمندان قرار بود از  یک سیستم برنامه ریزی کاری ترکیبی استفاده کنند که بر اساس آن کلیه کارکنان می بایست سه روز در هفته را در محیط کار بگذرانند.

اما با شروع مجدد پاندمی در سرتاسر جهان و همینطور در ایالات متحده بر اساس گزارش بلومبرگ باعث شده است که این شرکت دوباره زمان بازگشت به محیط کار را  دوباره به تعویق بیاندازد. بر این اساس گفته می‌شود با توجه به تجربیات قبلی افرادی که با برنامه ریزی های اپل آشنایی دارند این شرکت حداقل به مدت یک ماه برنامه‌ریزی شروع کار را به تعویق انداخته است و بر اساس برنامه ریزی حداقل یک ماه قبل از آن به کارمندان اطلاع خواهد داد.

بر اساس منبع خبری مرکوری نیوز مدیرعامل اپل تیم کوک در ماه جون به کلیه کارکنان اطلاع داد که این شرکت یک برنامه‌ریزی ترکیبی را برای کار در نظر خواهد گرفت و بر این اساس از کارمندان انتظار می‌رود که برای سه روز در هفته به محیط کار بازگردند و کارمندان می‌توانند همینطور از محیط خانه را برای حداکثر دو هفته در طول یکسال استفاده کنند.

اما چند روز پس از بیانیه تیم کوک کارمندان اپل با نوشتن نامه‌ای از از این شرکت خواستار انعطاف پذیری بیشتری شدند و درخواست نمودند که اپل مدت زمان کار از محیط خانه را افزایش دهد. چرا که دورکاری دارای مزیت های مختلفی است از آن جمله می‌توان به ارتباط بهتر و سریع تر به کارمندان مختلف در سراسر جهان،  تعادل بهتر میان محیط کار و خانه و مهمتر از همه جلوگیری از شیوع بیماری‌های مختلف گوناگون نام برد.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

بر اساس گزارش حاصل از مرکز تحقیقاتی SellCell مدل های آیفون ۱۲ نسبت به مدل های آیفون ۱۱ پس از گذشت پریود زمانی مشابه ارزش خود را توانسته‌اند بیشتر حفظ کنند. در این مورد باید گفت که مدل های آیفون ۱۲ شش ماه پس از رونمایی ۳۴.۵ درصد از ارزش خود را از دست داده اند، در حالتی که در پریود زمانی بعد از زمان رونمایی آیفون ۱۱، مدل های آیفون ۱۱ پلاس ۴۳.۸ درصد از ارزش خود را از دست دادند.

این بدان معنی است که مدل های آیفون ۱۲ در حال حاضر آیه ۹.۳ درصد بهتر از مدل های آیفون ۱۱ در طی یک دوره شش ماهه پس از توانسته اند ارزش خود را بیشتر حفظ کنند. اگرچه همزمان با رونمایی مدل های آیفون ۱۲ مدل های آیفون ۱۱ هشت درصد از ارزش خود را در طی سه ماه دست دادند و ۱۰ درصد از ارزش خود را در طی ۹ ماه از دست دادند، اما باید گفت که مدل های ارزش آیفون ۱۱ همچنان در حد ثابتی در حال کاهش می‌باشند.

در این مورد باید گفت در طی یک دوره ۲۱ ماهه از زمان رونمایی آیفون ۱۱ هنوز در میان سایر مدل‌های این سری بهترین عملکرد را دارا است و تنها ۴۹.۱ ارزش خود را از دست داده است. اما مدل های آیفون ۱۱ پرو در این مورد ۵۶  درصد ارزش خود را در طی دوره ۲۱ ماه از زمان رونمایی از دست داده‌اند.

در میان مدل های آیفون ۱۲، طبق نتایج حاصل از این تحقیق مدل آیفون ۱۲ مینی بیشتر از سایر مدل ها ارزش خود را به مقدار ۴۱ درصد در طی یک دوره شش ماهه از داد.  علاوه بر این تحقیق اخیر نشان می دهد که مدل های سری  آیفون ۱۱ و آیفون ۱۲ بین ۴۰ تا ۵۰ درصد از ارزش خود را در چهار هفته اول رونمایی به طور متوسط از دست داده‌اند.

اما در مقایسه با سایر برندها این تحقیق نشان می‌دهد که آیفون هنوز بهترین گوشی همراه از لحاظ حفظ ارزش به مرور زمان می باشد به عنوان مثال آزمایشات قبلی نشان داد که آیفون ۱۲ ‌توانست ارزش خود را ۲۰ درصد بهتر از گوشی گلکسی اس ۲۱ حفظ کند.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 33 صفحه بعد