نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

 در پی رونمایی هوم پاد مینی در روز سه شنبه جیم دالریمپل به یکی از سوالات کلیدی در این مورد پاسخ داد که آیا هوم پاد مینی با برادر بزرگ تر خود هوم پاد اوریجینال قابلیت سینک شدن را دارد. به مانند هوم پاد اوریجینال، هوم پاد مینی نیز می تواند با یک هوم دیگر سینک شد تا قابلیت پخش صدای استریو فراهم شود. آنچه که اپل در مراسم خود پاسخ نداد این است که هوم پاد مینی قابلیت سینک یا ترکیب شدن با هوم پاد اوریجینال را دارد یا نه.

بر اساس گفته دالریمپل کاربران قادر به ترکیب یا مچ کردن هوم پاد مینی و هوم پاد اوریجینال نخواهند بود. این بدان معنی است که هوم پاد مینی و هوم پاد اوریجینال نمی توانند با هم ترکیب شوند تا قابلیت پخش استریو پدید آید. اما چندین هوم پاد مینی از طریق یک سیستم خانگی استودیوئی قادر به اتصال به هم می باشند.

مردم می توانند از طریق سیستم هماهنگی صدا سیری بخواهند که درون یک اتاق برای آنها موزیک پخش کند یا اینکه تمام بلندگو های خانه موزیک را پخش کنند. این محدودیت منطقی به نظر می رسد چرا که هوم پاد اوریجینال از خصوصیات پیشرفته ای برخوردار است و قابلیت پخش صدای فوق العاده ای را دارد که از طریق بلندگو های تک درایوری هوم پاد مینی قاب تولید نیست.

بنابر این هر گونه سینک بین این دو بلندگو کاملا بی معنی به نظر می رسد چرا که در صورت اتصال این دو بلندگو صدای استریو لذت بخش متوازنی را تولید نخواهد کرد. در هوم پاد اوریجینال ووفر های قدرتمندی وجود که باعث پر شدن صدای پخش در فضای اتاق و کیفیت پخش فراگیر خواهد شد. دالریمپل در ادامه می گوید که به زودی بروز رسانی های قابلیت های صدای ساروند ۵.۱ و  ۷.۱ و دالبی اتموس به هوم پاد های متصل به اپل تی وی اضافه خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

مطابق با آخرین گزارش های هدفون های ایرپاد استودیو اپل با تاخیر در مرحله تولید مواجه هستند ولی ایرتگز ها احتمالا در نوامبر آماده عرضه خواهند بود. این گزارش از نشت دهنده معروف جان پروسر می باشد که در مورد هدفون های رو گوشی اپل به نام ایرپاد استودیو و وسیله ردیابی وسیله های شخصی به نام ایرتگز در روز های اخیر به روز رسانی هایی را در مورد تاریخ احتمالی این دو وسیله اعلام نمود.

بهر حال بر اساس اطلاعات این نشت دهنده تولید ایر پاد استودیو به مشکل برخورده است و به همین دلیل اپل از چند ویژگی کلیدی این وسیله چشم پوشی کرده است. اما این ویژگی های حذف شده بیشتر به نظر می‌رسد نرم‌افزاری باشند چرا که بعید به نظر می‌رسد که اپل در این مرحله از تولید بخواهد به طور سخت افزاری محصول خود را تغییر دهد.

این نشت دهنده اضافه می کند که اپل هنوز در حال بهینه سازی نهایی این وسیله است تا آن را آماده عرضه به بازار نماید. در مورد تاریخ عرضه ایرپاد استودیو جان پروسر می گوید که اگر همه چیز به خوبی پیش برود این وسیله تا نوامبر معرفی خواهد شد و در ماه دسامبر آماده ارسال خواهد بود. این نظر بسیار خوش بینانه است ولی این نشت دهنده ادعا می کند که احتمال بسیار کمی وجود دارد که عرضه ایر پاد استودیو به بهار سال بعد موکول شود.

از طرف دیگر ایرتگز ها آماده عرضه و ارسال هستند و بنا به برنامه ریزی ها قرار است با آی او اس ۱۴.۳ هماهنگ شوند. اپل ایرپاد استودیو قرار است لوگوی اپل را با خود داشته باشد و از کیفیت صدای بالایی برخوردار باشد.

اپل در حال حاضر در مرحله تست آی او اس ۱۴.۱ می باشد و قرار است نسخه ۱۴.۳ تا نوامبر آماده عرضه باشد. جان پروسر سابقه نسبتا خوبی در پیش بینی تاریخ ارائه محصولات آینده اپل داشته هر چند در مواردی پیش بینی های او درست از آب در نیامده است.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

به گزارش وب سایت اپل اینسایدر برخی از مشتریان در حال دریافت لوازم جانبی اپل که طی کنفرانس ۱۳ اکتبر به همراه رونمایی آیفون ۱۲ معرفی شدند می باشند. از جمله این لوازم جانبی می توان به شارژهای آهن ربائی مگ سیف و شارژهای آداپتورهای ۲۰ واتی اشاره که هم زمان با مدل های آیفون ۱۲ به مشتریان در حال ارسال است. مطابق با آنچه در کنفرانس ۱۳ اکتبر اپل اعلام شد دسته ای از مدل های بهینه سازی شده لوازم جانبی برای آیفون ۱۲ اعلام شدند.

این لوازم اغلب شامل لوازم جانبی شارژر کننده آیفون هستند..  بر اساس اطلاعات حاصل از شبکه‌های اجتماعی به نظر می رسد برخی مشتریان این لوازم را پیش از آیفون های سفارش داده شده دریافت نموده اند. یک مشتری تصاویری را منتشر ساخته که مربوط به شارژر های مگ سیف و پاور شارژر های ۲۰ واتی در جعبه و بیرون می باشد.

ارسال سفارشات شارژر های وایرلس مگ سیف و لوازم جانبی آیفون ۱۲ آغاز شد.

شارژر های مگ سیف به کمک دسته ای از حلقه های آهن ربائی باعث می شود که آیفون به‌طور ثابت در جای صحیح روی شارژر قرار گیرد که این عمل شارژ را تسریع می بخشد. در توئیت جداگانه دیگری که بوسیله یکی از مشتریان به اشتراک گذاشته شده شارژر مگ سیف را به همراه گارد سیلیکونی آیفون ۱۲ پرو نشان می دهد. در این تصویر یک بخش حلقوی سفید رنگ طرز قرار گرفتن آیفون را روی شارژر مگ سیف نشان می دهد.

در تصویر دیگری جعبه بسته بندی شارژر مگ سیف را نشان می دهد که بخش شارژ کننده و قسمت آهن ربای در دو نیمه جداگانه در درون جعبه قرار گرفته اند. بر اساس ادعای اپل شارژر های مگ سیف دارای قابلیت شارژ وایرلس با سرعتی تقریبا دو برابر با شارژر های وایرلس آیفون از دیگر برند ها هستند. پیش سفارش مدل های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو از روز جمعه آغاز شده است و سفارش ها از روز ۲۳ اکتبر ارسال خواهند شد.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

 هر چند هنوز در وب سایت اپل  جزییات خصوصیات فنی هوم پاد مینی ذکر نشده است اما بر اساس اطلاعات حاصل از مک رومرز می توان تایید کرد که هوم پاد مینی دارای کابل جدا نشدنی است که در انتها با رابط USB-C می تواند به شارژر ۲۰ واتی که در جعبه وجود دارد متصل شود. وجود پورت ارتباطی USB-C باعث می شود که هوم پاد مینی بتواند به تعداد بیشتری وسیله مانند مک بوک و باتری های های USB-C متصل شود. اما در نهایت به مقدار پاوری که هوم پاد مینی مصرف می کند دارد بستگی دارد بنابر این تعداد وسیله ای ارتباطی محدود به حمایت منبع تغذیه هوم پاد مینی می باشد.

هوم پاد اوریجینال نیز از کابل جدا نشدنی برخوردار است که این امکان اتصال مستقیم به پریز های دیواری را از بین می برد. ذکر این نکته لازم است که بعد از به بازار آمدن هوم پاد های اوریجینال بزودی مشخص شد که کابل بوسیله افراد کارشناس با دخالت نیروی مناسب قابل جدا شدن است. بنابراین پس از به بازار آمدن هوم پاد مینی نیز مشخص خواهد شد که کابل قابل شدن است یا نه.

اما در مدارک های منتشر شده در ۲۰۱۸ آمده است که در مورد جداکردن کابل هوم پاد به هر روشی کاربر را هشدار می دهد که این کار می تواند به کابل و اجزای داخلی صدمه وارد کند. همان طور که در کنفرانس اپل مشخص شد هوم پاد مینی دارای طراحی و شکل کروی و متراکمی است که فقط  ۳/۳ اینچ ارتفاع دارد. اما اپل ادعا می کند که هوم پاد مینی با بکارگیری چیپ اس ۵ علی رغم اندازه کوچک تر هنوز از صدای فوق العاده ای برخوردار است. 

هوم پاد مینی در رنگ های سفید و خاکستری فضایی در قیمت ۹۹ دلار در تاریخ ۶ نوامبر برای پیش سفارش در کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، هند، ژاپن، اسپانیا و انگلستان موجود خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

اپل واچ ۶ بهترین انتخاب در بین ساعت های هوشمند

اپل واچ ۶ با قابلیت های جذاب و حسکرهای جدید با روشنایی چشم نواز و خیره کننده که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند. در تاریخ ١۵ سپتامبر ٢٠٢٠ توسط شرکت اپل طی یک مراسم مجازی بخاطر شیوع ویروس کرونا معرفی گردید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام اپل تکسنولی، با تغییرات گسترده ای که اپل در سخت افزار این ساعت بوجود آورده شما می توانید از این ساعت بعنوان یک دوست، پزشک همراه، راهنما و ... بدون نیاز به آیفون تان استفاده کنید و از این دوست زیبای همیشه همراه لذت ببرید. برای خرید اپل واچ ۶ با قیمت استثنایی به این سایت مراجعه کنید.

اپل واچ‎ سری۶ شرکت اپل، برخلاف سری‌ ۵ و قدیمی‌تر هماهنگی بسیار بیشتری با نسبت به ساعت‌های هوشمند اپل با اکوسیستم و محیط زیست داشته و فاصله خود را با رقبایی همچون سامسونگ و شیائومی و... را بیشتر می‌کند.

مشخصات کلیدی اپل واچ‌های سری ۶

· ماندگاری ۱۸ ساعته باتری در طول روز

· بندهای ساعت در سایزهای ۴۰ و ۴۴ میلی متر

·  ساخت این نسل از ساعت‌ها با سه نوع ماده متفاوت

· رنگ بندی این ساعت‌ها در ۹ رنگ متفاوت

· ردیابی خواب (Sleep Track)

· ضدآب بودن ساعت

· در حال گسترش و تکمیل لیست ویژگی های تناسب اندام که از جمله آنها به برنامه آمادگی تناسب اندام (Apple Fitness+) می‌توان اشاره کرد

· اتصال به گوشی همراه به صورت اختیاری

· انتخاب طیف متنوعی از بندها در هنگام خرید

· استفاده از دستیارهوشمند Siri

· تنظیمات خانوادگی (Family Setup) که کاربران بیشتری را به سمت استفاده این محصول سوق می‌دهد.

یکی از مواد بکار رفته برای ساخت و تولید اپل واچ‌ ۶ تیتانیوم است که در رنگهای مشکی و دیگر رنگ‌های طبیعی برای این ساعت عرضه شده است. ماده بعدی بکار رفته برای ساخت این ساعتها فولاد ضد زنگ (Stainless steel) است که در رنگ بندی‌های نقره‌ای براق و مشکی گرافیتی و طلایی به کاربران عرضه می‌شود. در آخر مدل‌های آلومینیومی جذاب به چشم می خورند که طیف رنگی نقره‌ای، خاکستری، طلایی، آبی و قرمز به علاقه مندان این نسل از ساعت‌های هوشمند ارائه می‌شود.

اگر به رنگ و ساختار گرافیتی اپل واچ سری ۶ که در سال جاری ارائه شد دقت کنید، خیلی سریع متوجه تفاوت چشم‌گیر این ساعت با نسل‌های قبلی که رنگ مشکی داشتند می‌شوید. در نور زیاد این ساعت‌ها به جای رنگ مشکی، نقره‌ای به نظر می‌رسیدند. با این حال اگر همچنان رنگ تیره را ترجیح می دهید، تنها گزینه در حال حاضر محصولات سری هرمس است.

از گرافیت که بگذریم در مجموعه‌ی اپل واچ‌ ۶، ما نسخه جذاب و خیره کننده آلومینیومی قرمز رنگ را نیز داریم. رنگ قرمز در نسل ششم همانطور که از یک ساعت هوشمند قرمز رنگ انتظار دارید، کاملا روشن و واضح است. نکته قابل توجه در رنگ‌بندی‌های ارائه شده در ساعت‌های هوشمند نسل ششم شرکت اپل، نسخه آلومینیومی آبی رنگ این محصول است که از زمان معرفی با سرعت زیادی به فروش رسیده است و در حال حاضر نمی‌توانیم این محصول را در بسیاری از دفاتر فروش پیدا کنیم. همچنین بر اساس تصاویر به اشتراک گذاشته در شبکه های اجتماعی به نظر می رسد رنگ آبی امسال گزینه محبوب در بین کاربران اپل واچ‌های نسل ۶ باشد.

اگرچه این را هم نمی‌توان نادیده گرفت که، کاربران اغلب می‌خواهند از یک روش فیزیکی برای نمایش و متمایز کردن دستگاه خود نسبت به دیگران استفاده کنند تا بهتر به چشم دیگران بیایند، به همین دلیل است که می‌توان انتظار داشت، اپل واچ‌های نسل ششم آبی و قرمز رنگ، محبوبیت خود را در بین کاربران این محصولات حفظ کنند، همانطور که تجربه مشابه گذشته نشان داد که علاقه مشابهی به آیفون ۱۱ پرو سبز هنگام عرضه در بین کاربران وجود داشت. فراتر از رنگبندی، اپل واچ ۶  در  نظر کاربران بسیار شبیه به نسل‌های قبلی به نظر می‌رسد و در همان اندازه‌های ۴۰ و ۴۴ میلی متری نسل‌های قبلی ارائه شده و خوشبختانه با تمام بندهای معرفی شده تا به امروز سازگار است.

نسخه آلومینیومی از صفحه نمایش رتینا (Retina  ) و شیشه ionX استفاده می‌کند و این در حالی است که جنس شیشه بکار رفته در دو ماده تیتانیوم و فولاد ضد زنگ هر دو یاقوت کبود ضد خش هستند. همچنین کریستال پشت ساعت اپل با چهار چراغ LED که برای عملکرد ECG و برنامه جدید اکسیژن خون استفاده می‌شود، دوباره طراحی شده است. همچنین این محل دارای چهار دیود حساس به نور جهت استفاده برنامه اکسیژن خون و یک حلقه رسانا برای کمک به اندازه گیری ضربان قلب کاربران است.

سرعت شارژ بیشتر در نسل ششم ساعت های هوشمند اپل

تجزیه و تحلیل سخت افزار اپل واچ‌های نسل ششم، تغییرات زیادی را در نسبت به ساعتهای نسل قبل، نشان می‌دهد. از جمله یک موتور Taptic قدرتمندتر و حذف سنسور فورس تاچ (Force Touch). حذف سنسور فورس تاچ (Force Touch) باعث ناراحتی بسیاری از کاربران َشده است، زیرا بسیاری از اقدامات در اپل واچ را پیچیده می‌کند. اما در عوض امکان استفاده از باتری بزرگتری را در داخل این ساعت هوشمند فراهم آورده است.

با اینکه اپل از باتری کمی بزرگتر در این نسل استفاده کرده است، ولی این تغییر باعث زیاد شدن عمر باتری نمی شود. زیرا اپل صفحه نمایش رتینا (Retina) همیشه روشن را در حالت غیرفعال روشن می‌کند، همچنین با توجه به افزایش روشنایی و استفاده سایر حسگرهای پس زمینه مانند ارتفاع سنج همیشه فعال، عمر باتری در ۱۸ ساعت ثابت می‌ماند. لازم به ذکر است که پردازنده مورد استفاده در نسل ۶  اپل واچ‌ها تا ۲۰ برابر سرعت اجرای برنامه ها در این محصول را افزایش داده است.  

منبع



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

 در حالی که آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو برای پیش سفارش در آمریکا آماده هستند اپل خودش را آماده می کند که فروش را برای کشورهای دیگر نیز آغاز نماید. مدارک جدیدی که بوسیله شرکت برزیلی مخابراتی انتشار یافت جزییات ظرفیت باتری آیفون ۱۲ مینی را نشان می دهد و همینطور آشکار می سازد که اپل قصد دارد مدل های جدید را در برزیل و چند کشور دیگر مونتاژ کند.

این خبر که در ابتدا توسط تکنوبلاگ گزارش شد و امروز بوسیله آناتل تایید کردید  نشان می دهد که باتری آیفون مینی که قرار است تا ماه نوامبر آماده فروش بشود دارای ظرفیت ۲۲۲۷ میلی آمپر ساعت می باشد.

در مقایسه با آیفون اس ای ۲۰۲۰ که دارای باتری با ظرفیت ۱۸۲۱ میلی آمپر ساعت می باشد دارای ۱۸ درصد افزایش عملکرد بالاتری می باشد. بر اساس آن چه اپل در وب سایت خود اعلام کرده است آیفون ۱۲ مینی قادر است ۱۵ ساعت ویدئو تماشا کرد اما با آیفون اس ای ۲۰۲۰ این رقم به ۱۳ ساعت کاهش می‌یابد.

اگر چه این مقدار کمتر از عملکرد آیفون ۱۱ است که دارای ظرفیت باتری ۳۱۱۰ میلی آمپر ساعت می باشد. همین طور اپل در وب سایت خود ادعا می کند آیفون آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو قادر به اجرای ۱۷ ساعت ویدئو می باشند. بر اساس آخرین گزارش ها ظرفیت باتری آیفون ۱۲ ۲۸۱۵ میلی آمپر ساعت می باشد که از آیفون ۱۱ عملکرد پایین تری دارد.

علاوه بر این مدارک حاصل از آناتل نشان می دهد که آیفون ۱۲ پرو در کارخانه های فاکس کان در برزیل، هند و چین مونتاژ خواهد شد. اپل از دیر باز به مونتاژ محصولات خود در این کشور ها پرداخته است که از لحظه پرداخت مالیات معافیت هایی را قائل می شود. سفارش آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو از ۲۳ اکتبر شروع خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

با معرفی آیفون اپل دیگر ایرپاد و شارژر استاندارد ۵ واتی را در جعبه بصورت رایگان برای خریداران لحاظ نمی کند. به گفته شرکت اپل این تصمیم کمک می کند که ضایعات ناشی از کربن کاهش یابد که به عنوان یک اقدام محیط زیستی می تواند حائز اهمیت باشد.

در وب سایت اپل بعد از بروز رسانی در حاضر ایرپاد به همراه کانکتور USB به قیمت ۱۹ دلار به فروش می رسد که نسبت به قیمت اولیه ۲۹ دلار، ۱۰ دلار کاهش قیمت را نشان می دهد. هم چنین شارژر ۲۰ واتی دیواری که جانشین شارژر ۱۸ واتی ارائه شده با آیفون ۱۱ شده است نیز کاهش قیمت یافت و در حال حاضر با بهای ۱۹ دلار به فروش می رسد.

در طی کنفرانس رونمایی آیفون ۱۲ نماینده مدیر عامل اپل لیز جکسون اظهار داشت که اپل دیگر ایرپاد و شارژر ۵ واتی را در جعبه بصورت رایگان برای خریداران لحاظ نمی کند. این اقدام به اول کمک می کند در مصرف مواد صرفه جویی شود و روی محیط زیست تاثیر مثبت بگذارد.

او در ادامه می گوید درست مانند آن چه در مورد اپل واچ انجام شد ما در فکر کاهش هزینه و مصرف مواد اولیه بودیم. در حال حاضر بیش از ۷۰۰ میلیون نفر دارای هدفون های با سیم اپل هستند و عدی زیادی هم به ایرپاد های بی سیم روی آورده اند. هم چنین بیش از دو میلیون شارژر در اختیار مشتریان وجود دارد و بیلیون ها شارژر توسط برند های دیگر ساخته شده و در دست مردم است. برای همین دلیل ما لوازم جانبی را از جعبه حذف کردیم.

علاوه بر این  استراتژی اخیر باعث کوچک تر شدن بسته بندی آیفون ها خواهد شد که باعث کمتر شدن هزینه و مصرف سوخت در هنگام ارسال به دست مشتریان خواهد شد. اپل این روند حذف لوازم جانبی را از اپل واچ ۶ با حذف شارژر شروع کرد



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل دیگر شارژر ۵ واتی و ایرپاد را به صورت رایگان برای تمام مدل آیفون از جمله آیفون اس ای در جعبه ارسال نمی کند. در کنفرانس های اسپید در روز ۱۳ اکتبر لیز جکسون اعلام داشت که دیگر ایرپاد و شارژر به صورت رایگان در جعبه آیفون ها لحاظ نخواهند شد و مشتریان می بایست آن ها را به صورت جداگانه خریداری نمایند.

اما این قانون جدید فقط برای آیفون ۱۲ نیست بلکه شامل مدل های سری قبل نظیر آیفون ۱۱، آیفون ایکس آر و آیفون اس ای نیز می شود. اپل در وب سایت خود می نویسد در جهت تلاش ما برای رسیدن اهداف محیط زیستی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی شامل ایرپاد و شارژر در جعبه نخواهند بود. لطفا از ایرپاد و شارژر موجود خود استفاده نمایید یا آنها را به طور جداگانه خریداری نمایید.

اما اپل همچنان پورت USB-C به لایتنینگ را در جعبه لحاظ خواهد کرد تا اجازه سازگاری بهتر با شارژر USB-C فراهم آید. بر اساس این بیانیه آیفون ها بدون هیچ گونه لوازم جانبی اصلی به فروش خواهند رفت. اما کاربران اپل هم چنان قادر به استفاده از شارژر های سال قبل خود خواهند بود.

در ادامه تغییرات در ارائه لوازم جانبی ذکر این نکته لازم است که اپل شارژر ۲۰ واتی را به قیمت ۱۹ دلار ارائه می کند. این شارژر در ابتدا با آیپد ایر معرفی شد و می تواند عملیات شارژ را با سرعت بیشتری نسبت به شارژر های ۱۸ واتی انجام دهد.

لازم به ذکر است که همان طور که در بیانیه اپل مشخص است اپل قصد دارد از طریق صرفه جویی در ارائه رایگان لوازم جانبی  مبلغ جمع آوری شده را صرف پروژه های محیط زیستی کند که چند سال است در حال انجام می باشد. بر طبق این پروژه اپل قصد دارد محصولات خود را بدون مصرف کربن تولید کند.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 فروش آیپد ایر ۴ از امروز به صورت رسمی شروع شد و کلیه سفارشات از هفته آینده ارسال خواهد شد. اپل در مراسم سپتامبر خود به طور نامشخص اعلام نمود که فروش آیپد ایر ۴ از ماه اکتبر شروع خواهد شد. در حال حاضر اپل فروش این وسیله را آغاز نموده و اولین خریداران از هفته آینده سفارشات خود را دریافت خواهند نمود. آیپد ایر از جمله محصولات اصلی معرفی شده در کنفرانس ماه قبل اپل بود.

این وسیله دارای اغلب خصوصیات آیپد پرو بوده اما از لحاظ قیمتی مقرون به صرفه می باشد به طوری که می توان آن را در دسته میان رده ها قرار داد. مدل آیپد ایر ۲۰۲۰ نسبت به آیپد ایر ۳ بهینه سازی های زیادی دریافت نموده که از آن جمله می توان به صفحه نمایش بزرگ تر، پردازش گر سریع تر، و دوربین پشتی پیشرفته تر نام برد.

علاوه بر این مدل ۲۰۲۰ از لحاظ طراحی و شکل خارجی تغییرات زیادی یافت بطوریکه بیشتر شبیه آیپد پرو می باشد و مجموعه عواملی نظیر طراحی جدید و خصوصیات پیشرفته مشابه با آیپد پرو باعث می شود که برای خرید انتخاب مناسب تری نسبت به آیپد پرو ۱۱ اینچ باشد. دلیل این امر وجود صفحه نمایش ۱۰.۹ اینچی و چیپ A14 بیونیک در آیپد ایر های ۲۰۲۰ باشد در صورتی که آیپد پرو ۱۱ اینچی دارای چیپ A12z می باشد.

آیپد ایر جدید همین طور مجهز به کانکتور USB -C سریع تر می باشد. قیمت آیپد ایر ۲۰۲۰ برای مدل ۶۴ گیگ وای فای از ۵۹۹ دلار شروع می شود. لازم به ذکر است آیپد ایر ۴ دارای مدل ۲۵۶ گیگ نیز می باشد که قابل اتصال به اینترنت ال تی ای سلولار می باشد. این مدل که پیشرفته ترین گزینه آیپد ایر ۴ است با قیمت ۸۷۹ دلار آماده فروش می باشد. اپل در حال حاضر به خریداران توصیه می کند که با اپل کارت خرید نماید تا از گزینه خرید قسطی نیز برخوردار شوند.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل شارژر magsafe خود را با توان ‌15 وات ارائه می‌کند ولی شارژ القایی Qi هنوز با توان 7.5 وات در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

اپل در جریان کنفرانس«Hi Speed» و رونمایی از مدل‌های آیفون 12 ، شارژر magsafe جدیدی برای آیفون‌ها معرفی کرد. این شارژر مختص به آیفون است و طراحی آن شبیه شارژر القایی است که قبلاً برای اپل واچ استفاده می‌شد.

شارژر magsafe جدید آیفون‌ 12 با توان 15 وات سریع‌تر از شارژ بر پایه Qi است. همچنین در جریان رویداد، اپل به شارژ 15 وات اشاره کرد و در صفحه محصولات جدید خود آن را تائید کرده است.

شارژر بی‌سیم بر پایه Qi به شارژ با حداکثر توان 7.5 وات برای دستگاه‌های اپل محدود می‌شود، اما کاربرانی که به دنبال شارژ بی‌سیم خیلی سریع‌تری هستند گزینه شارژر magsafe را درخواست خواهند کرد.

فناوری شارژ بی‌سیم بر پایه Qi استاندارد جهانی بر اساس انتقال القایی است و با قرار دادن گوشی روی یک پد بی‌سیم و بدون نیاز به کابل و آداپتور گوشی را شارژ می‌کنید.

اپل شارژر magsafe را به سبک شارژر اپل واچ طراحی کرده و به همراه یک شارژر دوتایی شامل آداپتور اپل واچ ارائه کرده است.

مشخصات و ویژگی‌های شارژ magsafe در اختیار شرکت‌های شخص ثالثی قرار دارد که این شارژر را برای آیفون‌های جدید طراحی می‌کنند.

اپل در صفحه محصولات خود به این نکته اشاره کرده که شارژر magsafe جدید با ‌آیفون‌های سری 8 به بعد سازگار است زیرا همه این مدل‌های آیفون با شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌شوند. البته لازم به ذکر است که توضیحات نشان می‌دهند که شارژ بی‌سیم سریع‌تر به مدل‌های جدید محدود می‌شود.

در حال حاضر شارژ magsafe اپل برای آیفون باقیمت 39 دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

پس از معرفی آیفون 12 اپل آداپتور برق USB-C با توان 20 وات را با قیمت 19 دلار و به طور جداگانه در دسترس کاربران قرار داده است.

اپل در جریان برگزاری رویداد 13 اکتبر و رونمایی از آیفون‌های 12 اعلام کرد که آیفون‌ها بدون آداپتور به فروش می‌رسند. حالا اپل فروش آداپتور برق USB-C با توان 20 وات را آغاز کرده و این محصول در کنار آیپد ایر معرفی شد. قیمت این محصول 19 دلار اعلام شده است.

این آداپتور در جعبه آیپد ایر ارائه می‌شود ولی کاربر آیفون 12 باید آن را جداگانهو با قیمت 19 دلار خریداری نماید. واضح است که اپل قصد دارد همه مدل‌های آیفون جدید و حتی مدل‌های قدیمی را فقط با یک کابل USB-C به لایتنینگ ارائه دهد و تهیه آداپتور به عهده کاربران است.

این طور به نظر می‌رسد که اکثر کاربران که دستگاه‌های اپل را قبلاً خریداری کرده‌اند آداپتور برق USB-C با توان 20 وات را در دسترس خود دارند و احتمالاً نیازی به خرید مجدد ندارند.

با وجد اینکه اپل این لوازم جانبی را از جعبه آیفون حذف کرده ولی قیمت آن را با تخفیف ارائه می‌کند. بهر حال قیمت آن یعنی 19 دلار ارزان‌تر از آداپتور قدیمی‌تر USB-C با توان 18 وات است که باقیمت 29 دلار موجود بود.

اگرچه مطابق با شعار همیشگی اپل، حذف آداپتور و ایرپادها از جعبه آیفون به حفظ محیط زیست از آلودگی می‌شود. اما شایعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد این تغییر رویه برای جبران هزینه قرار دادن مودم گران قیمت 5G در دستگاه‌های جدید به کار رفته است.

این آداپتور به طور کامل با آیفون 12 و مدل‌های دیگر آن سازگار است و برای افرادی که تصمیم به استفاده از قابلیت شارژ سریع آیفون 12 دارند کارآمد خواهد بود. این محصول به صورت اورجینال در اپل اِن آی سی عرضه می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

می توان اذعان داشت که سیستم عامل واچ او اس 7 (WatchOS 7) که برای سری ششم ساعت‌های هوشمند طراحی شده است، بزرگترین به روزرسانی برای watchOS تا به امروز است.

اپل واچ ۶ با قابلیتهای جذاب و حسکرهای جدید با روشنایی چشم نواز و خیره کننده که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند در تاریخ ١۵ سپتامبر ٢٠٢٠ توسط شرکت اپل طی یک مراسم مجازی بخاطر شیوع ویروس کرونا معرفی گردید. با تغییرات گسترده ای که اپل در سخت افزار این ساعت بوجود آورده شما می توانید از این ساعت بعنوان یک دوست، پزشک همراه، راهنما و ... بدون نیاز به آیفون تان استفاده کنید و از این دوست زیبای همیشه همراه لذت ببرید. برای خرید اپل واچ 6 با قیمت استثنایی به این سایت مراجعه کنید.  
در ادامه همراه من باشید تا قابلیتهای نرم افزاری این محصول جذاب را بررسی کنیم.

سیستم عامل WatchOS 7

می توان اذعان داشت که سیستم عامل واچ او اس 7 (WatchOS 7) که برای سری ششم ساعت‌های هوشمند طراحی شده است، بزرگترین به روزرسانی برای watchOS تا به امروز است. در ادامه به برخی از این ویژگی‌های چشمگیر که در نسخه به روز رسانی شده WatchOS 7 تعبیه شده است و همچنین نحوه تعامل کاربران با آنها می‌پردازیم.

تصویر پس زمینه ساعت (Watch faces)

در بروزرسانی جدیدی که برای اپل واچ سری 6 شرکت اپل صورت گرفته است ، اکنون کاربران به پس زمینه‌های Artist، Chronograpg Pro، Typograph، Stripes، GMT، Count Up و Memoji faces دسترسی دارند. پس زمینه‌های قبلی نیز همچنین با مشکلات و ویژگی‌هایی که در نسل های قبلی وجود داشت، به روزرسانی شده‌اند. به عنوان مثال Face Photos اکنون چندین فیلتر جدید دارد.
در اپل واچ 6 بسیاری از پیچیدگی‌هایی و دغدغه هایی که برای کاربران وجود داشت توسط تیم پشتیبانی شرکت اپل تا حد قابل توجهی رفع شده است. به یک برنامه آب و هوایی مانند Carrot فکر کنید. می توانید احتمال بارش باران را در یک موقعیت مکانی، میزان رطوبت را در یک موقعیت مکانی و پیش بینی پنج روزه آب و هوا را  در یک موقعیت جغرافیایی دیگر پیش بینی کنید . برنامه Compass حتی قادر است نام موقعیت و حتی ارتفاع لحظه به لحظه شما را در جای دیگر نمایش دهد.
 اپل واچ

Memoji face  در سیستم عامل WatchOS7

یکی دیگر از ویژگی های مورد استقبال کاربران در اپل واچ‌ سری 6 شرکت اپل ، قابلیت اشتراک پس زمینه است. اکنون کاربران  می‌توانند هر پس زمینه‌ای را که ایجاد کرده اند به صورت توییت ، پیام یا ایمیل ارسال کنند. همچنین گیرنده این تصاویر می‌تواند آنها را به اپل واچ خود اضافه کند. همچنین می‌توانید برنامه‌هایی را که برای ایجاد این تصاویر استفاده شده است بر روی اپل واچ خود بارگیری کنید. برنامه هایی مانند BuddyWatch یک گالری قابل مشاهده از تصاویر پس زمینه‌ها با طراحی مناسب ارائه می‌دهند که می‌توانید با خیالی آسوده به ساعت هوشمند خود اضافه کنید.
ویژگی کمتر شناخته شده‌ای وجود دارد که به کاربران این امکان را می‌دهد که تصویر زمینه ساعت هوشمند خود را  براساس مکان یا زمان دلخواه تغییر دهند. این ویژگی به لطف برنامه Shortcuts ، که اکنون در اپل واچ 6 وجود دارد، برای کاربران امکان پذیر شده است. اگرچه همچنان توسعه دهندگان نمی‌توانند تصاویر دلخواه خود را تولید و به ساعت هوشمند خود اضافه کنند.

ردیابی خواب (Sleep Tracking)

بروزرسانی مهم بعدی در سیستم عامل watchOS 7 ردیابی مناسب خواب است. این ویژگی شامل یک برنامه خواب اختصاصی، یک حالت شبانه که صفحه نمایش را خاموش نگه می دارد (یا  نور بسیار کم) و مرور اهداف روزانه کاربران است. همچنین همه این موارد در طول زمان با برنامه Health در آیفون شما همگام سازی می‌شوند.
عملکرد اپل در زمینه ردیابی خواب جامع ترین و بهترین نمونه در بین نرم افزار‌های مشابه نیست و می توان از  Pillow به عنوان یک مورد مشابه یاد کرد و حتی می توان آن را نسبت به ردیابی خواب اپل ترجیح داد زیرا Apple Sleep به شما امکان ردیابی ضربان قلب یا تابش نور در مقابل خواب عمیق را برای ردیابی های واقعی را نمی‌دهد. با این حال ادغام ردیابی خواب  اپل با چندین برنامه و سیستم عامل باعث شده است که بیشترین کاربرد را داشته باشد.
شما همچنین می توانید با مراجعه به مقاله ردیابی خواب در وبلاگ فروشگاه تکسنولی اطلاعات و آموزش کامل را در این رابطه ببینید.

تنظیمات خانواده (Family Setup)

یک تغییر بزرگ دیگر در نسل ششم ساعت های هوشمند اپل تنظیمات خانواده (Family Setup) است. کاربرانی که ممکن است به هر دلیلی گوشی آیفون نداشته باشند اکنون می‌توانند با تنظیم ساعت هوشمند خود با آیفون شخص دیگری از اپل واچ 6 استفاده کنند. این مسئله خیلی به کمک والدین در یک خانواده که از گوشی های همراه استفاده می‌کنند و بچه‌های آنها گوشی همراه ندارد، می آید.
 اپل واچ
وقتی ساعت فعال شد، می تواند بتنهایی و بدون نیاز به وسیله دیگری کار کند. هر ساعت به صورت اختصاصی می‌تواند شماره تلفنی برای دریافت تماس ها، اپل آی دی (Apple ID) و موارد دیگر داشته باشد. آنها می‌توانند پیام بگذارند ، تماس صوتی فیس تایم (FaceTime) برقرار کنند، حلقه های فعالیت (Activity Rings) خود را پر کنند و در ساعات مدرسه با Schooltime خاموش شوند.
Apple Cash Family به والدین اجازه می‌دهد تا پول‌های خود را با استفاده از اپل پی (Apple Pay) واریز کنند، مانند کمک هزینه‌ای که به بچه‌ها  داده می‌شود. آنها می‌توانند پولهای خود را که در Apple cash card وجود دارد از طریق Apple pay واریز کنند.
والدین می توانند ببینند بچه هایشان کجا هستند و وقتی رفت و آمد می کنند هشداری از سوی اپل واچ اس ای دریافت می‌کنند. این یک تغییر بزرگ برای اپل واچ اس ای  است که طیف بیشتری از کاربران را در بر می‌گیرد. تنها نکته منفی این است که برای راه اندازی این سیستم ها به اپل واچ‌های سلولار (سیم کارت خور) احتیاج دارید، که این مسئله باعث میشود کمی هزینه‌ها جهت خرید این محصول بالاتر رود. خوشبختانه اپل واچ اس ای (Apple Watch SE) که برای کودکان طراحی شده است در این زمینه به کاربران کمک می کند.
سایر تغییرات قابل توجه
در به روزرسانی که برای اپل واچ 6 توسط شرکت اپل صورت گرفته است،  موارد بسیار بیشتری وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.
برنامه نقشه (Maps) اکنون از مسیرهای دوچرخه سواری نیز پشتیبانی می‌کند. در مسیرهایی که در آن پله است، به کاربران هشدارهایی داده می‌شود.
شستن دست به موقع در جهت جلوگیری از شیوع بیماری ها، اگرچه قبل از فراگیری ویروس کرونا اپل برنامه ریزی بسیار وسیعی در رابطه با این مورد انجام داده بود. این امکان به شما اجازه می دهد تا بدانید چه مدت از شستن دست هایتان می گذرد و می تواند به شما یادآوری کند که هنگام رسیدن به خانه باید دستان خود را بشویید. البته این اطلاعات با برنامه Health نیز همگام سازی می شوند.
اکنون در اپل واچ سری 6، دستیار هوشمند صوتی اپل Siri از پشتیبانی املای صحیح کلمات روی دستگاه  نیز برخوردار است که سرعت آن را بسیار سریعتر می‌کند و می تواند ده زبان مختلف را ترجمه کند.  همچنین سلامت شنوایی با نظارت بر سطح شدت صدای هدفون شما نیز بهبود می یابد.
 

سنسور جدید SPO2

این سنسور که در اپل واچ سری 6 وجود دارد یک حسگر اندازه گیری اکسیژن خون یکپارچه است. این سنسور به روشی مشابه سنسور ECG کار می کند به این صورت که چراغهای بیشماری به پشت مچ دست شما می تاباند و یک حسگر، نوری را که به عقب بازتاب می شود اندازه گیری می کند تا اکسیژن رسانی خون شما را تعیین کند.
سطح اکسیژن خون یک شاخص سلامتی مفید است و به شما این امکان را می دهد تا بدانید که بدن چگونه اکسیژن را جذب می‌کند و چگونه به بدن شما منتقل می شود. شما با مراجعه به مقاله اکسیژن خون فروشگاه تکسنولی به آدرس texnoli.com و یا رفتن به صفحه @apple.techmart در اینستاگرام می توانید آموزش کامل استفاده از این اپلیکیشن را بصورت ویدیویی ببینید.
هنگام راه اندازی، برنامه Watch از شما می پرسد آیا می خواهید از برنامه اکسیژن خون (Blood Oxygen) استفاده کنید یا نه، که البته میتوان این برنامه را بعدا غیر فعال کنید (البته بدلیل تحریم ها این گزینه فعلا در ایران غیر فعال است و متخصصین ما در فروشگاه تکسنولی برای پیدا کردن راه حلی برای این مشکل در تلاش هستند). برنامه اکسیژن خون، شما را در روند انجام این آزمایش راهنمایی کرده و نکات مفیدی را برای اطمینان از دقت آزمایش ارائه می‌دهد. از قبیل اینکه چگونه ساعت خود را بپوشید ، آن قسمتی از ساعت که بر روی دست شماست، چقدر باید صاف باشد. همچنین باید سعی کنید که بی حرکت بمانید. با این حساب ، می توانید آزمون خود را شروع کنید که فقط 15 ثانیه برای انجام آن وقت لازم است.
 
اپل واچ
خودتان می توانید به صورت دستی این آزمایش‌ها را انجام دهید. همچنین اگر اپل واچ 6 در هنگام خواب در دستتان باشد ، این برنامه می‌تواند تمام این کارها را به صورت خودکار انجام دهد. سپس تمام اطلاعات شما در برنامه Health در آیفونتان ذخیره می‌شود.
برای دریافت آموزشهای کامل مربوط به اپل واچ 6 و اپل واچ SE می توانید به وبلاگ آموزشی فروشگاه تکسنولی مراجعه کنید و از آموزشهای کاربری و کاملا رایگان این وب سایت آموزنده نهایت استفاده را بکنید.
منبع : فروشگاه تکسنولی https://www.texnoli.com



:: برچسب‌ها: اپل واچ سری ۶ , اپل واچ ۶ , ساعت هوشمند , ساعت هوشمند اپل ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

قابلیت پشتیبانی هوم پاد از سینمای خانگی در اپل تی وی 4K به زودی ارائه خواهد شد.

بعد از برگزاری رویداد 13 اکتبر اپل و معرفی هوم پاد مینی، حالا نوبت به این رسیده که اپل به یک سؤال مهم و رایج کاربران پاسخ بدهد. بسیاری از مشتریان و کاربران هوم پاد می‌خواهند بدانند که آیا می‌توانند با متصل کردن هوم پاد نسل اول و یک هوم پاد مینی به استریوی خانگی دست یابند؟

پاسخ اپل به این سؤال خیلی صریح و روشن است؛ یک جواب کوتاه «نه»!

اپل اعلام کرده که نمی‌توان این دو هوم پاد را با هم جفت کرده و استریو ساخت. ولی این شرکت اشاره کرده که برای این منظور می‌توان دو هوم پاد مینی یا دو هوم پاد اصلی را با هم متصل کرد.

همچنین اپل تأکید کرده که کاربران می‌توانند دو هوم پاد متفاوت را در اتاق‌های مختلف استفاده کرده و یک موزیک هم‌زمان از هر دو آن‌ها پخش شود. این ویژگی جدید به اصطلاح Intercom اشاره می‌کند که قابلیت برقراری ارتباط بین دو دستگاه با عملکرد یکسان را نشان می‌دهد.

 ذکر این نکته ضروری است که هوم پاد اصلی در حال به روز رسانی است و ویژگی‌های بسیاری را به هوم پاد مینی که تازه معرفی شده ارائه می‌دهد. این قابلیت‌ها شامل Intercom، آپدیت شخصی، قابلیت Maps Continuity یکپارچه سازی ارتباطات و ادامه فعالیت بین دستگاه‌های اپل، استفاده کردن چند کاربر از پادکست و پشتیبانی از خدمات موزیک شخص ثالث مثل موزیک پاندورا و آمازون است.

گفتنی است که کاربران نمی‌توانند دو هوم پاد مینی و اصلی را هم‌زمان به اپل تی وی متصل کنند ولی می‌توان دو هوم پاد مینی را به اپل تی وی وصل کرده و صدای استریو بسازند.

هوم پاد مینی در دو رنگ سفید و خاکستری فضایی و با قیمت 99 دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. همچنین پیش سفارش این دستگاه از 6 نوامبر یا 16 آبان شروع شده و تحویل کالا از تاریخ 16 نوامبر یا 26 آبان آغاز خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل آیفون‌های جدید را بدون ایرپاد ارائه می‌دهد و به همین دلیل قیمت ایرپاد را به 19 دلار کاهش داده است.

همان‌طور که شایعه شده بود طی کنفرانس 13 اکتبر، اپل جعبه آیفون‌های 12 خود را بدون ایرپاد و آداپتور عرضه می‌کند.

اپل همچنین آیفون‌های قبلی یعنی آیفون 11، آیفون XR و آیفون SE را بدون لوازم جانبی ارائه خواهد کرد. بعد از این رویداد وب سایت اپل کاربران را ترغیب کرده که شارژر و ایرپاد قبلی خود را همانند گذشته استفاده کرده یا آن‌ها را جداگانه خریداری کنند. اپل همچنین به کاهش قیمت ایرپاد با کابل لایتنینگ به USB-C از 29 دلار به 19 دلار اشاره کرده است.

آداپتور برق با توان 20 وات جدید اپل برای آیفون 12 با قیمت 19 دلار فروخته می‌شود، همچنین آداپتور 18 واتی که تا پیش از این برای آیفون 11 آماده عرضه شده بود، از وب سایت شرکت اپل به طور کامل حذف شد. بنابراین از این پس کاربران برای داشتن تجربه فست شارژ آیفون‌های خود باید از آداپتور 20 وات استفاده کنند.

همان‌طور که قبلاً اشاره شده اپل با حذف ایرپاد و آداپتور از جعبه آیفون جدید به محافظت از محیط زیست و حذف استخراج عناصر کمیاب زمین کمک می‌کند و هر چه بیشتر به شعار خود در حفظ محیط زیست نزدیک خواهد شد.

اپل گفته که بسیاری از کاربران به استفاده از هدفون‌های بی‌سیم مثل ایرپاد علاقه‌مند شده‌اند و در حدود دو میلیارد آداپتور برق اپل در سرتاسر دنیا وجود دارد که نشان می‌دهد بسیاری از کاربران نیاز به این لوازم جانبی ندارند.

اپل با حذف لوازم جانبی اصلی از بسته بندی آیفون‌ها تغییراتی عمده را در تلفن‌های هوشمند خود اعمال کرده است. همین مسئله باعث شده تا برخی از کاربران در زمان خرید تلفن‌های هوشمند جدید با چالش‌های ویژه‌ای مواجه باشند.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

 گزارش‌ها نشان می‌دهند که اپل تاریخ عرضه ایرتگ را به ماه مارس ۲۰۲۱ موکول کرده است

گزارش‌های منتشر شده از سایت 9to5mac حاکی از این است که بر خلاف انتظار کاربران، احتمالاً تاریخ عرضه ایرتگ اپل تا ماه مارس ۲۰۲۱ به تعویق خواهد افتاد.

باوجود اینکه گزارش‌های قبلی نشان می‌داد که ردیاب‌های ایرتگ اپل در کنار آیفون 12 رونمایی می‌شوند اما اخیراً جان پروزر تحلیلگر محصولات اپل طی گزارشی در توییتر خود اشاره کرده از منابع مورد اعتمادش شنیده که معرفی و تاریخ عرضه ایرتگ اپل به تعویق افتاده است.

ایرتگ‌ به کاربر کمک می‌کند که اشیا گمشده مثل کلید،چمدان، حیوانات خانگی و غیره را در برنامه Find My اپل پیدا کند. تگ‌های قبلی موجود در بازار از قابلیت آفلاین موجود در آی او اس 13 برای ردیابی سیگنال استفاده می‌کردند.

ایرتگ‌ها از فناوری باند فوق عریض استفاده می‌کنند که موقعیت دقیق اشیا را تعیین کرده و بر اساس واقعیت افزوده مکان آن را با یک نشانگر در گوشی همراه در اختیار کاربر قرار می‌دهد. ایرتگ با سایر محصولات مشابه ردیابی از برندهای دیگر رقابت می‌کند.

ردیاب‌ها یا Tile دستگاه‌های مربع کوچکی هستند که به یک وسیله یا شئ متصل شده و به راحتی از طریق یک برنامه مرتبط در تلفن همراه ردیابی می‌شوند.

اپل سال گذشته در کنار معرفی و عرضه آی او اس 13 و مک او اس کاتالینا، برنامه Find My را معرفی و منتشر کرد که برای ردیابی ابزارهای تولید شده توسط اپل از آن استفاده می‌شود. همان موقع شایعه شد که اپل در حال توسعه دستگاهی مشابه ردیاب است که از طریق برنامه Find my قابل پیگیری باشد.

ایرتگ احتمالاً در سال 2021 و مشخصاً در جریان سه ماهه ابتدایی این سال آماده فروش و عرضه به کاربران می‌شود. گفتنی است که این محصول ممکن است در همه کشورهای جهان قابل استفاده نباشد.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

شایعه‌ها نشان می‌دهند که احتمالاً در جریان رویداد «Hi Speed» که در 22 مهر ماه برگزار می‌شود، محصولی جدید با عنوان شارژ مگنتی آیفون 12 معرفی و رونمایی می‌شود.

به تازگی گزارشی از برند MPOW یکی از یک تولید کننده لوازم جانبی ژاپنی منتشر شده که به معرفی محصول جدید اپل با نام شارژ مگنتی آیفون 12 اشاره می‌کند. این دستگاه یک شارژر بی‌سیم مگنتی است که برای آیفون جدید طراحی شده است.

عملکرد شارژر جدید از طریق خاصیت مگنت است که مکانیسم جدید شارژ بی‌سیم و مخصوص آیفون جدید است.

این شرکت ژاپنی در ادامه به توصیف این محصول می‌پردازد که این شارژ مگنتی آیفون با مکانیزم مگنت به شکل دایره به یک مکانیزم مشابه در آیفون 12 متصل شده و شارژر محکم به دستگاه وصل می‌شود. در این محصول عملکرد شارژ نسبت به شارژرهای بی‌سیم قدیمی بهتر شده که با گذشت زمان تغییر موقعیت می‌دهد. 

این شرکت همچنین اظهار می‌کند که این محصول برای آیفون جدید طراحی شده و ممکن است در سایر گوشی‌های هوشمند قابل استفاده نباشد.

نکته حائز اهمیت این است که این محصول جدید اپل، شارژ مگنتی آیفون 12 چند ساعتی قبل از کنفرانس پیش رو لو رفته است.

یکی از داغ‌ترین شایعه‌های منتشر شده اشاره می‌کند به اینکه اپل نام تجاری «magSafe» خود را احیا کرده ولی آن را با به کار بردن دو شارژر مگنتیک جدید که برای آیفون 12 طراحی شده استفاده می‌کند. این دو شارژر به نام‌های شارژر MagSafe و شارژر MagSafe Duo معرفی می‌شوند.

اپل احتمالاً این محصولات را همراه با استاندارد جدید خود آماده عرضه می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌صورت مستقیم از سیستم شارژ بی‌سیم با استاندارد یکپارچه‌تر استفاده کرده و دیگر نگران محدودیت‌های شارژ بی‌سیم و تفاوت‌های آن در دستگاه‌های مختلفی نظیر اپل واچ و آیفون نباشند.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل قصد در سه شنبه‌ی آینده با برگزاری رویداد آنلاینی از خانواده‌ی آیفون‌های ۱۲ و به احتمال زیاد محصولات دیگری رونمایی کند. از زمان منتشر شدن دعوت‌نامه‌‌ی رسمی این مراسم و استفاده از دو رنگ آبی و نارنجی در طراحی این پوستر، حدس و گمان‌هایی در رابطه با ارائه‌ی آیفون‌های جدید با رنگ‌های آبی نیمه شب و نارنجی روشن مطرح شده است.

در ماه آپریل (فروردین) برای اولین بار یکی از افشاکنندگان در کانال یوتوب EverythingApplePro احتمال‌های را در رابطه عرضه‌ی آیفون‌های بعدی با رنگ‌های جدید را مطرح کرد. این اطلاعات منتشر شده در آن زمان نشان می‌دادند که به احتمال زیاد اپل قصد دارد از رنگ بنفش در مدل‌های ارزان‌تر آیفون ۱۲ استفاده کند.

به‌تازگی یکی از افشاکنندگان به نام Max Weinbach با منتشر کردن توییتی مدعی شده است که احتمال استفاده از رنگ‌های نارنجی و آبی در آیفون‌های بعدی بسیار زیاد است. تا قبل از منتشر شدن این توییت، گزارش‌های قبلی نشان می‌دادند که به احتمال زیاد کوچک‌ترین مدل آیفون ۱۲، که آیفون ۱۲ مینی نام خواهد داشت، دارای رنگ‌های مختلفی مانند مشکی، سفید، نارنجی، آبی، قرمز و زرد خواهد بود.

یکی از فروشندگان هم اطلاعات جدیدی را در رابطه با رنگ‌های دو مدل ارزان‌تر آیفون ۱۲ یعنی آیفون ۱۲ مینی و نسخه‌ی استاندارد آیفون ۱۲ افشا کرده است. بر اساس این اطلاعات اپل قصد دارد در این تلفن‌های همراه از رنگ‌های سبز، آبی، طلایی، نقره‌ای و خاکستری استفاده کند. اگر رویداد Time Flies اپل به خاطر داشته باشید این رنگ‌ها همان رنگ‌هایی هستند که اپل در آیپد ایر جدید استفاده کرده است.

این فروشنده همچنین می‌گوید که دو مدل گران‌تر یعنی آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس با رنگ‌های خاکستری، طلایی و نقره‌ای عرضه خواهند شد. البته در گذشته گزارش‌هایی هم وجود داشتند که ادعا می‌کردند اپل از رنگ طلایی در مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۲ استفاده نخواهد کرد و این مدل‌ها تنها در سه رنگ مشکی، سفید و نقره‌ای عرضه خواهند شد.

در کنار منتشر شدن این اطلاعات جدید در رابطه با رنگ‌های آیفون ۱۲، این فروشنده اطلاعاتی را هم در رابطه با حافظه‌ی داخلی آیفون‌های جدید افشا کرده است. با توجه به این اطلاعات منتشر شده می‌توانیم بگوییم که آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ با حافظه‌ی داخلی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت و مدل‌های پرو آیفون ۱۲ با حافظه‌‌ی داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت عرضه خواهند شد.

با وجود اینکه کنار هم گذاشتن این اطلاعات منتشر شده در رابطه با رنگ‌های آیفون‌های ۱۲ ما را به نتیجه‌ی دقیقی نمی‌رساند، اما می‌توانیم بگوییم که رنگ‌های انتخاب شده برای مدل‌های ارزان‌تر آیفون ۱۲ به‌طور حتم بیشتر از مدل‌های پرو خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

اپل ماسک های بهداشتی مخصوص کارمندانش ساخته که از جمع شدن بخار روی عینک جلوگیری می کنند و می توان چندبار از هر کدام استفاده کرد.

چندی قبل تیم های مهندسی و طراحی صنعتی اپل ماسک هایی مخصوص کارمندان این شرکت طراحی کردند تا به این ترتیب به جلوگیری از شیوع کووید۱۹ میان آنها کمک کنند.

این ماسک ها اکنون میان کارمندان توزیع شده اند و ویدئویی نیز از جعبه گشایی آنها منتشر شده است. روی جعبه این ماسک ها متن «طراحی شده توسط اپل در کالیفرنیا» دیده می شود. این ماسک ها چندبار مصرف هستند و هر بسته حاوی ۵ ماسک است که به طور جداگانه در یک پاکت قرار دارند. همراه هر ماسک یک ابزار کوچک برای تنظیم آن روی صورت نیز وجود دارد.

این ماسک سه لایه است و نسبت به نمونه های معمول کیفیت بهتری دارد. همچنین طراحی آن به گونه ای است که از جمع شدن بخار روی عینک جلوگیری می کند.

علاوه بر آن در این ویدئو ماسک «کلیرویو» نیز نشان داده شد که بدنه ای شفاف دارد. این ماسک برای کارمندان خرده فروشی شرکت نیز ارائه شده است.



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

بررسی‌های اخیر انجام شده از طرف کاربران نسخه‌های بتای اسپاتیفای حاکی از آن است که توسعه دهندگان این سرویس در حال تست ویجت جدید برای آیفون هستند. با توجه به این موضوع، ویجت اسپاتیفای برای آیفون به زودی آماده عرضه می‌شود.

ویجت اسپاتیفای برای آیفون قرار است امکان قرار گرفتن روی دکمه هوم را داشته باشد و کاربران نیز می‌توانند برخی از شخصی سازی‌های ویژه را روی آن انجام دهند. البته این ویجت در حال حاضر در اختیار عموم کاربران قرار نگرفته با این حال تصاویر مربوط به آن از همین حالا آماده انتشار از طرف تست کنندگان بتا شده است.

بسیاری از کاربران Reddit اقدام به تست و بررسی این ویجت کرده‌اند و تصاویری از آن در سایزهای مختلف را نیز منتشر کرده‌اند. این تصاویر نشان می‌دهد که اسپاتیفای در حال توسعه و ساخت یک ویجت جدید است و به زودی آن را آماده عرضه به کاربران می‌کند.

با وجود انتشار این تصاویر هنوز اطلاعات دقیقی از تاریخ انتشار این ویجت‌های جدید به کاربران اسپاتیفای منتشر نشده است. با این حال مشخص شده که کاربران در آینده نزدیک به آن دسترسی خواهند داشت. 

 ویجت‌های هوم اسکرین از آی او اس 14در اختیار کاربران قرار گرفت و از همین حالا بسیاری از اپلیکیشن‌ها در سراسر جهان از طریق آپدیت‌های ارائه شده اپ استور این قابلیت‌ها را به کاربران خود ارائه داده‌اند. با این حال به نظر می‌رسد که اسپاتیفای کیکی از آخرین نرم افزارهایی است که امکانات یاد شده را به کاربران خود در پلتفرم آی او اس ارائه می‌دهد.

این ویجت‌ها احتمالاً تا هفته‌های آینده در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت وبا یک آپدیت ساده امکان تنظیم آن‌ها روی دستگاه‌های مختلف کاربران وجود خواهد داشت.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

 شرکت اپل به تازگی به گروهی از هکرهایی که در زمینه پیدا کردن 55 آسیب پذیری های امنیتی کمک کرده اند، سیصد هزار دلار جایزه داده است.

جایزه اپل به هکرهایی داده شده که پس از پیدا کردن آسیب پذیری ها طی دستورالعمل این شرکت رفتار کرده اند و اقدام به انتشار اطلاعات این آسیب پذیری ها به اپل کرده اند. اعضای این گروه های هکری شامل Sam Curry، Brett Buerhaus، Ben Sadeghipour، Samuel Erb و Tanner Barnes میشدند که سه ماه را برای کشف آسیب پذیری های محتلف در پلتفمرهای اپل صرف کرده بودند. این گروه هکری اعلام کرده اند که آسیب پذیری ها و حفره های امنیتی داخلی و اصلی سیستم عامل آی او اس، اکانت های آیکلاود و موارد دیگر را پیدا کرده اند که به اطلاعات کامل مربوط به آنها را به اپل داده اند.

اپل نیز به عنوان یک شرکت مسئولین پذیر مبالغی مشخص را به عنوان جایزه به این هکرها ارائه داده است. پیدا کردن آسیب پذیری مربوط به پرداخت کاربران، جایزه 51500 دلار را برای یکی از این هکرها در بر داشته است.

پیدا کردن آسیب پذیری IDOR که به افراد ناشناس امکان کنترل و دسترسی کامل روی یک شی نرم افزاری را به طور کامل میداد، 6500 دلار جایزه دربر داشته است و شرکت اپل برای فردی که آسیب پذیری مشخصی را برای نفوذ به نام کاربران آیکلاود پیدا کرده باشد، 6000 دلار در نظر گرفته است. علاوه بر این، اپل 34 هزار دلار به هکری پرداخت کرده که امکانی برای پیدا کردن و نشت اطلاعات کاربران عادی را یافته بود.

اپل این پرداخت ها را به منظور جلوگیری از افزایش استفاده نادرست از حفره های امنیتی ارائه داده است تا هکرها علاوه بر درآمدزایی از راه درست، اقدامی برای تخریب یا نفوذ امنیتی به سیستم های داخلی شرکت اپل نکنند.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

گزارش‌های منتشر شده روز گذشته حاکی از این است که اپ استورهای سراسر دنیا خرید آیپد ایر 4 را شروع کرده‌اند.

مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ در یک توییت اعلام کرده که ورود دستگاه‌های جدید به فروشگاه‌های اپل شروع شده است. منظور از دستگاه‌های جدید اشاره به آیپد ایر 4 دارد که گفته شده بود در اواسط اکتبر فروش آن‌ها آغاز می‌شود.

اپل پس از معرفی محصولات جدید و آیپدهای تازه در جریان رویداد 15 سپتامبر اعلام کرد که امکان خرید آیپد ایر 4 تا اواسط اکتبر ممکن نیست و اطلاعات مشخصی درباره تاریخ عرضه آن در اکتبر ارائه نشد. در آیپد ایر جدید از تراشه A14 استفاده شده که همان تراشه به کار رفته در آیفون‌های سری ۱۲ خواهد بود.

البته اطلاعات بنچ‌مارک و جزئیات چیپ A14 تا قبل از عرضه آیپد ایر 4 لو رفته بود. با این وجود هنوز اپل اطلاعات دقیقی در مورد بازدهی این تراشه در تلفن‌های هوشمند نسل بعدی خود، یعنی آیفون 12 ارائه نداده است. البته بنابر افشاگری‌ها و پیش بینی‌هایی که بسیاری از آن‌ها درست بوده،حداقل می‌دانیم که انتظار عملکرد بالایی از آیپد ایر جدید و آیفون ۱۲ باید وجود داشته باشد.

تراشه A14 بایونیک اپل در جریان رویداد «Time Flies» معرفی شد. تراشه 5 نانومتری با بهبود 40 درصدی قدرت پردازشی نسبت به تراشه‌های نسل قبل، موجب بهتر شدن عملکرد گوشی و آیپدهای جدید شده است. خرید آیپد ایر 4 به کاربران امکاناتی در سطح یک کامپیوتر شخصی را می‌دهد.

آیپد جدید دارای طراحی بهبود یافته و سخت افزار قوی‌تر نسبت به آیپد نسل قبل است. حاشیه‌های اطراف نمایشگر در این محصول کاهش یافته و به آیپد پرو شباهت بیشتری پیدا کرده است. همچنین آیپد جدید مجهز به پورتشارژ USB-C به جای لایتنینگ شده است. آیپد جدید به لحاظ نرم افزاری دارای سیستم عامل آیپد او اس 14 است که قابلیت‌ها و امکانات خاصی به این دستگاه می‌بخشد.

با ورود آیپد ایرهای جدید به فروشگاه‌های اپل، می‌توانیم شاهد راه‌اندازی رویداد معرفی محصولات جدید در تاریخ سه شنبه 13 اکتبر یا ۲۲ مهر باشیم، اما هنوز هیچ حرف قطعی درباره تاریخ نهایی عرضه آیپدهای جدید گفته نشده است.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

 اپل برای افزایش سطح نمایشگر گوشی‌های هوشمند، شکافی در بالای آن ایجاد کرده که ناچ نامیده می‌شود. اپل از آیفون X به بعد ناچ را در گوشی‌های هوشمند خود تعبیه کرده که شامل دوربین جلو و اسپیکر تماس صوتی است است.

بر اساس توئیتر «Ice Universe» احتمالا سیستم دوربین جلویی « TrueDepth» در ناچ آیفون 13 به گونه ای دیگر تعبیه خواهد شد.

شایعه ها حاکی از این است که ظاهرا ناچ آیفون 13 کمی کوچکتر باشد. این افشاگر توئیتری تغییر چشمگیری را با یک طرح نمایش می‌دهد که نشان دهنده این است که به جای پهنای ناچ ارتفاع آن کاهش قابل توجهی خواهد داشت، به عبارت دیگر ناچ کوتاهتر شده است.

برخی دیگر از شنیده ها نشان دهنده آن است که کوتاهتر شدن ناچ در آیفون 12 هم دیده خواهد شد ولی این طور به نظر می‌رسد که تغییر کلی در طراحی ناچ به آیفون سال ۲۰۲۱ موکول شده باشد.برخی منابع آگاه اظهار می‌کنند که آیفون ۱۲ مینی5.4 اینچیاحتمالا یک ناچ خیلی باریک داشته باشد که به دلیل اندازه کوچک نمایشگر آن است. 

برخی کاربران آیفون نسبت به طراحی و ایجاد ناچ در گوشی هوشمند، ناامیدانه مخالفت کرده اند. بنابراین شایعه کوتاه شدن ناچ آیفون 13 شاید برای این دسته از کاربران کمی دلگرم کننده باشد. با وجود اینکه انتظار نمی‌رود در طراحی آیفون تغییر بزرگی رخ دهد ولی به نظر می‌رسد همین تغییر جزئی موجب ارتقا این گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

هفته گذشته راس یانگ تحلیلگر حوزه نمایشگرها به انتشار اطلاعاتی درباره نمایشگر آیفون 13 پرداخته است. او اشاره کرده که آیفون‌های سال آینده در همان سایز مدلهای آیفون‌ ۱۲ عرضه خواهند شد. در کنار آن رفرش ریت نمایشگر را به 120 هرتز ارتقا داده، سنسور دوربین بهبود یافته و برقراری اتصال به اینترنت با sub-6GHZ 5G خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

تجسم اپل پنسل به‌عنوان یک قلم استایلوس ساده احتمالا کار آسانی به‌نظر می‌رسد. این قلم از قابلیت‌هایی نظیر حساسیت به فشار، عدم حساسیت لمسی نسبت به کف دست و همچنین نرخ تاخیر پایین برخوردار است. این مشخصه‌ها احساس استفاده از یک مداد یا قلم واقعی را برای کاربران تداعی می‌کنند. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که ورژن‌های آینده اپل پنسل احتمالا همراه با یک استایلوس عرضه خواهند شد.

چنین ادعایی بر اساس پتنت اخیرا کشف شده توسط وبسایت AppleInsider مطرح شده است. بر اساس محتوای این پتنت ظاهرا غول کوپرتینویی قصد دارد تا اپل پنسل خود را به یک نمایشگر مجهز نماید. این نمایشگر اطلاعاتی نظیر ابزار طراحی فعلی مورد استفاده توسط کاربر را نشان می‌دهد. بنابراین کاربران از نوع ابزار مورد استفاده توسط خود مطلع شده و به‌مراتب کمتر دچار اشتباه می‌شوند. همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها این نمایشگر احتمالا برای نمایش اطلاعاتی نظیر میزان شارژ باتری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با این‌حال پیش از آن‌که بیش از اندازه هیجان‌زده شوید؛ بایستی به‌خاطر داشته باشید که این پتنت در سال 2013 به ثبت رسیده است. این پدیده در واقع بدان معناست که اپل چنین طرحی را در ذهن پرورانده است. از آن زمان تا به امروز شاهد عرضه 2 نسل مختلف از اپل پنسل بوده‌ایم که البته هر 2 آن‌ها کماکان فاقد نمایشگر داخلی هستند. همچنین بابت به‌کارگیری چنین مشخصه‌ای در ورژن‌های آینده اپل پنسل نیز لزوما نمی‌توان اطمینان داشت.

با توجه به قیمت‌گذاری بالای مدل فعلی اپل پنسل انتظار می‌رود که با اضافه شدن نمایشگر، قیمت این ابزارجانبی بیش از پیش افزایش پیدا کند. در هر صورت اظهارنظر پیرامون احتمال عملیاتی شدن چنین مشخصه‌ای دشوار خواهد بود. شما در این زمینه چه‌طور فکر می‌کنید؟ آیا شما مایل به اضافه شدن نمایشگر به اپل پنسل هستید با ترجیح می‌دهید که اپل بر روی ارتقاء سایر قابلیت‌های قلم استایلوس خود کار کند.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

اپل با معرفی آیفون X بریدگی چارگوش نمایشگر را در موبایل‌ها باب کرد؛ ویژگی نه چندان محبوبی که ظاهرا به این زودی‌ها از آیفون حذف نخواهد شد.

در فاصله کمتر از یک هفته مانده به معرفی سری آیفون۱۲ افشاگران دنیای فناوری اطلاعاتی را در مورد آیفون ۱۳ منتشر کرده‌اند که از باقی ماندن ناچ نه چندان محبوب نمایشگر خبر می‌دهد؛ هرچند ظاهرا قرار است از عرض آن کمی کاسته شود.

با توجه به تصاویر، رندرها و دیگر خبرهایی که از آیفون ۱۲ منتشر شده تقریبا به طور قطع می‌توان گفت که بریدگی نمایشگر در تمامی مدل‌های این سری به قوت خود باقی خواهد ماند. حالا «Ice universe» از افشاگرهای شناخته شده در توییتر مدعی شده که آيفون ۱۳ نیز این ویژگی را به ارث خواهد برد.

آنطور که Ice universe می‌گوید اپل به جای اینکه سراغ روش‌هایی مثل دوربین زیر نمایشگر، بریدگی قطره‌ای یا ایجاد حفره‌ در پنل برود، تصمیم گرفته ناچ چارگوش را حفظ کرده اما از آن عرض آن به شکل قابل توجهی بکاهد. در واقع به نظر می‌رسد اپل تا زمانی که روش تعبیه دروبین زیر نمایشگر به بلوغ نرسیده، از این روش دست نخواهد کشید و علاقه‌ای ندارد طراحی فعلی را که کاربرانش به آن خو گرفته‌اند، به خاطر راهکارهای موقت تغییر دهد.

از دیگر گمانه‌زنی‌‌ها درباره آیفون ۱۳ می‌توان به گزارش افشاگر دیگری به نام «راس یانگ» اشاره کرد. وی مدعی شده که سری آیفون ۱۳ شامل ۴ دستگاه می‌شود که همگی آنها با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی OLED از راه می‌رسند. ارزانترین نسخه این سری با پسوند مینی از نمایشگر ۵.۴ اینچی بهره می‌برد، مدل استاندارد دارای نمایشگر ۶.۱ اینچی خواهد بود و نسخه‌های پرو و پرو مکس نیز به ترتیب به صفحه نمایش ۶.۱ و ۶.۷ اینچی مجهز خواهند شد.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

اپل به‌تازگی تی وی او اس 14.0.2 را به‌عنوان دومین آپدیت سیستم عامل تی وی او اس 14 منتشر کرده است. این نسخه یک هفته و نیم بعد از راه اندازی تی وی او اس 14.0.1 با رفع اشکال متعدد منتشر شد.

تی وی او اس 14.0.2 یک آپدیت رایگان است که از طریق روش OTA می‌توان آن را دانلود و نصب کرد. کاربران اپل تی وی می‌توانند وارد Setting شده و سپس گزینه System و بعد Software Update را انتخاب کنند. برای کاربرانی که نرم افزار آپدیت خودکار را دارند، این فرایند سریع‌تر و بدون نیاز به دردسرهای ویژه انجام می‌شود.

نکته قابل توجه این است که اپل جزئیات انتشار آپدیت تی وی او اس را ارائه نداده است و به همین دلیل نمی‌توان موارد جدید در نرم افزار را مشخص کرد. با وجود اینکه اپل سندهای مربوط به پشتیبانی tvOS را ارائه داده است با این حال اطلاعات منتشر شده این نسخه محدود هستند.

به‌عنوان مثال برای تی وی او اس 14.0.1 اپل اطلاعات زیادی ارائه نداده است و صرفاً از کاربران درخواست کرده تا آن را روی ست تاپ باکس دیجیتالی خود نصب کنند.

تا پیش از این نیز مشکل اجرای تصاویر به‌صورت 4K در اپلیکیشن یوتیوب از طریق توسعه دهنده این اپلیکیشن برطرف شده بود.

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که آپدیت تی وی او اس 14 چندین ویژگی کاربردی دارد که به در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود:

  • ارائه قابلیت تصویر در تصویر خارج از برنامه اپل تی وی
  • ویژگی اشتراک گذاری صوتی برای اتصال دو مجموعه از ایرپاد یا بیتس
  • اضافه شدن قابلیت‌های هوم کیت ( پلتفرم خانه هوشمند اپل است که برای کنترل انواع دستگاه‌‌های خانگی متصل به اینترنت طراحی شده است)
  • توسعه پشتیبانی از کنترلر بازی
  • ارائه گزینه‌هایی برای بازی‌های چند کاربره


:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

شرکت اپل اعلام کرده که آیفون 5c را به زودی به لیست محصولات از رده خارج شده خود اضافه می‌کند و دیگر پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری این محصول نخواهد کرد.

شرکت اپل مشخصاً تاریخ 31 اکتبر 2020 را برای این تلفن هوشمند در نظر گرفته است و قرار است پس از آن هیچ پشتیبانی مشخصی به این محصول ارائه ندهد. این پشتیبانی شامل خدمات مربوط به تعمیر سخت افزاری در اپل استورها، خدمات مربوط به رفع مشکلات نرم افزاری در بخش Genius Bar اپل استورها و عرضه آپدیت‌های امنیتی می‌شود.

آیفون 5c هر چند که مدتی است آپدیت‌های جدید آی او اس را دریافت نمی‌کند، اما تا به امروز برخی از آپدیت‌های امنیتی مربوط به بقا و کارکرد درست را از طریق شرکت اپل دریافت کرده بود. حال اپل اعلام کرده که حتی آپدیت‌های نرم افزاری را نیز به این محصول ارائه نمی‌دهد و پس از مدت زمانی مشخص کاربران حتی امکان استفاده درست از این محصولات را نخواهند داشت.

آیفون 5c در اواسط سال 2014 به‌عنوان یک محصول میان رده از طرف شرکت اپل معرفی شد. این محصول که هم‌زمان با مک بوک پرو 15 اینچ نسل اول عرضه شده بود، توانایی زیادی در جلب توجه مخاطبین و کاربران نداشت و همین موضوعباعث شد تا شرکت اپل برای مدت زمانی مشخص فرایند تولید محصولات میان رده را کنار بگذارد.

در نهایت شرکت اپل در سال 2018 برای بار دیگر تصمیم گرفت تا محصولات میان رده خود را آماده تولید به بازار کند. آیفون XR و آیفون 11 که در سال‌های 2019 و 2020 آماده رونمایی شدند از حمله محصولات میان رده شرکت اپل و ادامه دهنده راه آیفون 5c در بازار محصولات الکترونیکی تولید شده توسط شرکت اپل بودند.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

در این مقاله نحوه فعال کردن و استفاده از ویژ‌گی تشخیص سقوط اپل واچ را در اختیار کاربران این محصول بی‌نظیر اپل می‌گذاریم

اپل واچ یک قابلیت ویژه دارد که برای ایمن نگه داشتن کاربر صدمات ناشی از سقوط طراحی شده است. اگر کاربر سقوط کند و قادر به پاسخگویی به اپل واچ نباشد این قابلیت با خدمات اورژانسی تماس خواهد گرفت.

این قابلیت در اپل واچ سری ۴ و اپل واچ‌های جدیدتر وجود دارد که به اطلاعات تماس اورژانسی کاربر از طریق داده‌های پزشکی موجود در آیفون او متصل می‌شود.

 

روش فعال سازی قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ

 اگر کاربر در تنظیمات اپل واچ یا در اپلیکیشن سلامت اطلاعات خود را وارد کرده باشد، ویژگی تشخیص سقوط به‌طور خودکار فعال می‌شود در غیر این صورت دستورالعمل زیر را دنبال کنید. لازم به ذکر است که برای غیرفعال کردن آن از همین دستور استفاده کنید.

  • 1.برنامه ساعت را در آیفون خود باز کنید
  • 2.در انتهای صفحه باز شده روی «My Watch» ضربه بزنید
  • 3.روی «Emergency SOS» ضربه بزنید
  • 4.بسته به ترجیح خود «Fall Detection» را روشن یا خاموش کنید

اگر گزینه Wrist Detection فعال باشد اپل واچ شما به خدمات اورژانسی زنگ می‌زند. برای فعال کردن این گزینه دستور زیر را دنبال کنید.

  • 1.برنامه «Setting» را روی اپل واچ خود باز کنید
  • 2.روی گزینه «Passcode» ضربه بزنید
  • 3.«Wrist Detection» را فعال کنید

بعد از فعال شدن گزینه اگر کاربر سقوط شدید داشته باشد و برای چند دقیقه قادر به حرکت نباشد تشخیص سقوط یا Fall Detection این وضعیت را شناسایی می‌کند. ابتدا یک شمارش معکوس ۳۰ ثانیه شروع شده و بعد اپل واچ هم‌زمان با ایجاد صدای اخطار شروع به لرزش می‌کند. می‌توانید با ضربه زدن روی گزینه «Cancel» صدای اخطار را غیرفعال کنید. اگر شمارش معکوس به پایان رسید و شما هنوز آن را لغو نکرده باشید اپل واچ با خدمات اورژانسی تماس می‌گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 شایعات منتشر شده و پیش بینی‌ها در مورد مدل 2020 تلفن‌های هوشمند شرکت اپل حاکی از آن است که آیفون 12 مینی قرار است به عنوان کوچک‌ترین محصول اپل در این سال آماده عرضه شود.

در این میان پیش بینی‌های زیادی نیز در مورد آیفون 12 مینی و قابلیت‌های آن وجود دارد که بسیاری از تحلیلگران با توجه به گزارش‌های ضد و نقیض دریافتی از کارخانه‌هایی که اپل با آن‌ها کار می‌کند، منتشر کرده‌اند.

در ادامه این مطلب به پنج شایعه مهمی که در مورد آیفون 12 مینی منتشر شده، خواهیم پرداخت:

 

فناوری جدید نمایشگر آیفون 12 مینی

 گزارش‌ها حاکی از آن است که آیفون 12 مینی مجهز به نمایشگر OLED مبتنی بر فناوری انعطاف پذیر Y-OCTA است که باعث بهبود نمایش رنگ سیاه و در عین حال واضح‌تر شدن رنگ‌های دیگر می‌شود.

آیفون 12 مینی قرار است کیفیت بهتری نسبت به نمایشگر آیفون‌های منیان رده سال 2019 و 2018 که شامل آیفون 11 و آیفون XR می‌شدند داشته باشد. 

 

اسکنر LiDAR

 یکی دیگر از قابلیت‌های آیفون 12 مینی احتمالاً تجهیز دوربین آن به اسکنر LiDAR است. این اسکنر که قابلیت تشخیص سه بعدی به صورت سخت افزاری را به کاربران ارائه می‌دهد، اولین بار در آیپد پرو 2020 رونمایی شد و حالا قرار است در سال 2020 در آیفون‌ها نیز تعبیه شود.

با استفاده از این قابلیت تلفن‌های هوشمند آیفون توان اجرای بهتر نرم افزارهای مبتنی بر واقعیت افزوده را خواهند داشت. 

 

لنز تله فوتو

 

مدت‌ها است که شرکت اپل در تولید دوربین‌های چندگانه آیفون‌ها از لنز تله فوتو استفاده می‌کند. این موضوع به معنای آن است که آیفون کوچک امسال نیز مجهز به لنز تله فوتو خواهد بود. این لنز همراه با لنز LiDAR می‌تواند تصاویر بهتری را به ثبت برساند.

 

 

ظرفیت بهتر باتری

اپل هر چند که به دنبال تولید و عرضه یک تلفن هوشمند کوچک با سایز 5.4 اینچ است، اما از دوربین غافل نشده است. بنابراین به نظر می‌رسد که این تلفن هوشمند نیز مجهز به ظرفیت قابل قبول باتری باشد. برخی از شایعات حاکی از تعبیه باتری با ظرفیت 2227 میلی آمپر ساعت در گوشی 5.4 اینچی شرکت اپل هستند.

گفتنی است که آیفون‌های پرچم‌دار بدون شک به دلیل اندازه بزرگ‌تر، امکان استفاده از ظرفیت بیشتر باتری که بیشتر از 3600 میلی آمپر ساعت است را خواهند داشت. 

 

سیستم ارتباطی 5G

 

مهم‌ترین تغییراتی که شرکت اپل در توسعه سخت افزاری تلفن‌های هوشمند خود در سال 2020 میلادی می‌دهد مربوط به سیستم ارتباطی 5G است. با توجه به این موضوع می‌توان گفت که آیفون 12 مینی نیز مجهز به این سیستم ارتباطی خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

هفته گذشته، نسخه جدیدی از سیستم‌عامل گوشی‌های آیفون منتشر شد که iOS 14.0.1 نام داشت. این شرکت به‌تازگی اعلام کرده است که پس از دردسترس قرار گرفتن نسخه جدید این سیستم‌عامل، جلوی دانگرید آن به iOS 14 را خواهد گرفت. این بدان معنا است که اگر کاربری دستگاه خود را به iOS 14.0.1 ارتقا داده باشد، دیگر نمی‌تواند نسخه پیشین را بازگرداند.

سیستم‌عامل iOS 14.0 در ۱۶ سپتامبر، تقریبا پس از یک دوره آزمایشی سه‌ماهه، منتشر شد. این به‌روزرسانی، تغییرات زیادی در طراحی صفحه اصلی آیفون‌ها ایجاد می‌کند. از بخش‌هایی که به‌وسیله iOS 14.0.1 تغییر می‌کنند می‌توان به ویجت‌ها و کتابخانه نرم‌افزار اشاره کرد؛ البته این‌ها تنها مواردی نیستند که نسخه جدید سیستم‌عامل آیفون با خود به‌همراه دارد؛ زیرا چند قابلیت‌ها جدید نیز به آن اضافه شده است. اکنون ۳۰ درصد گوشی‌های هوشمند ساخته شده توسط اپل از iOS 14 استفاده می‌کنند. این آمار از پیشرفت این شرکت در انتشار به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل خبر می‌دهد، زیرا سال گذشته در همین بازه‌ی زمانی تنها ۱۰ درصد آیفون‌ها از سیستم‌عامل تازه معرفی شده iOS 13 استفاده می‌کردند. اگر به‌یاد داشته باشید iOS 13 دارای مشکلات فراوانی در بخش‌های مختلف بود و کاربران از آن ناراضی بودند.

اپل چهارشنبه گذشته، iOS 14.0.1 را منتشر و به‌وسیله آن بعضی از باگ‌های سیستم را رفع کرد. یکی از مشکلاتی که پس از به‌روزرسانی اخیر iOS حل شد، تغییر برنامه‌های مرورگر و ایمیل پس از ریست کردن دستگاه است. اپل پس از سال‌ها در سیستم‌عامل جدید خود به کاربران اجازه داد نرم‌افزارهای پیش‌فرض برای دو بخش یادشده را تغییر دهند و برای مثال به‌جای سافاری (Safari) از کروم استفاده کنند. اما این قابلیت با مشکلی روبه‌رو بود؛ پس از ریست شدن دستگاه، همه تنظیمات این بخش به حالت پیش‌فرض برمی‌گشت.

علاوه‌بر این مسئله، باگ‌های مرتبط با اتصال وای‌فای و ارسال ایمیل نیز رفع شده‌اند. به‌طور کلی اپل در به‌روزرسانی اخیر خود سعی کرده است که مشکلات بزرگی را که بسیاری از کاربران از وجود آن‌ها ابراز ناراحتی می‌کردند رفع کند.

برگرداندن نسخه قدیمی‌تر iOS برای افرادی که از دستگاه‌های جیلبریک شده استفاده می‌‌کنند، امری معمول است. گروهی که پشت جیلبریک checkra1n هستند اعلام کرده‌اند که این ابزار اکنون با iOS 14 نیز سازگار است، اما اپل اقدامات امنیتی جدیدی را انجام داده که روند کار را در دستگاه‌های جدید مانند آیفون ۸ و ۱۰ دشوار می‌کند.

گاهی اوقات بازگرداندن نسخه قبلی سیستم‌عامل در آیفون و آیپد می‌تواند به کاربر کمک کند. برای مثال، زمانی‌که شما با یک باگ بزرگ در دستگاه خود روبه‌رو می‌شوید می‌توانید از این روش برای رفع آن استفاده کنید. اما اگر اکنون دستگاه خود را به iOS 14.0.1 به‌روزرسانی کرده باشید، متأسفانه دیگر نمی‌توانید آن را به نسخه قبلی دانگرید کنید حتی اگر با مشکلات متعددی مواجه شوید. اکنون تنها بازگردانی سیستم‌عامل برای آیفون، تغییر نسخه بتای iOS 14.2 به 14.0.1 است.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

شایعه‌های جدید خبر می‌گویند که اپل از نمایشگر ProMotion در آیفون ۱۳ استفاده خواهد کرد. به تازگی اطلاعات جدیدی منتشر شده‌اند که می‌گویند اپل در سال ۲۰۲۲ از نسل بعدی آیفون SE همراه با فناوری ۵G، دوربین دوگانه و نمایشگر بزرگ‌تر رونمایی خواهد کرد.

 

بر اساس این اطلاعات جدید که توسط یکی از متخصصان نمایشگر‌ به نام Ross Young منتشر شده‌اند، اپل در بهار ۲۰۲۱ از نسل بعدی آیفون SE رونمایی نخواهد کرد. او می‌گوید که اپل قصد دارد از جانشین بعدی این تلفن همراه ارزان قیمت در بهار ۲۰۲۲ رونمایی کند.

 

این افشاکننده‌ ادامه می‌دهد که آیفون SE بعدی علاوه‌بر فناوری ۵G، دارای نمایشگر بزرگ‌تر و با اندازه‌ی ۶٫۰۶ اینچ است. به نظر می‌رسد که اپل همچنین قصد داشته باشد در این آیفون مقرون به‌صرفه از دوربین دوگانه استفاده کند.

 

به نظر می‌رسد که همانند گذشته شاهد استفاده از سنسور تشخیص اثر انگشت اپل به نام Touch ID در آیفون SE باشیم. البته هنوز مشخص نیست که محل این سنسور در کجا خواهد یا اینکه این نمایشگر جدید چه حاشیه‌هایی را خواهد داشت.

علاوه‌بر آیفون SE جدید، این گزارش‌ها همچنین اطلاعاتی را در رابطه با آیفون ۱۳ در اختیار ما می‌گذارند. به نظر می‌رسد که اپل در آیفون ۱۳ از نمایشگر ProMotion با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز استفاده کند که می‌توانند نرخ به‌روزرسانی نمایشگر را با توجه به محتوای نمایشگر تغییر دهد.

 

همچنین به نظر می‌رسد که در آیفون ۱۳، اپل سنسور تشخیص لمس نمایشگر را به صورت یکپارچه با آن در بیاورد. انجام دادن این کار باعث خواهد شد که ضخامت نمایشگر دستگاه کاهش پیدا کند که در نهایت هزینه‌های تولید را کاهش خواهد داد. در این روش سنسور تشخیص لمس نمایشگر به جای قرارگیری به عنوان لایه‌ای مجزا در کنار دیگر لایه‌های نمایشگر، با پنل OLED نمایشگر ادغام می‌شود.

 

این افشاکننده در رابطه با دوربین‌های آیفون ۱۳ می‌گوید که اپل در مدل استاندارد آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی از سنسور دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس استفاده خواهد کرد. اما به نظر می‌رسد که دوربین مدل‌های پرو آیفون ۱۳ دارای سنسور‌های بزرگ‌تری باشند.

 

اپل در آیفون ۱۱ پرو مکس از سنسور دوربینی با اندازه‌ی ۱٫۴ میکرومتر استفاده کرده است. به بیان ساده افزایش اندازه‌ی سنسور دوربین منجر به افزایش اندازه‌ی پیکسل‌های تشکیل دهنده‌ی آن خواهد شد که در نهایت کیفیت عکس ثبت شده با دوربین را افزایش خواهد داد. هر چقدر که اندازه‌ی پیکسل‌های یک سنسور بزرگ‌تر باشند، این سنسور به شکل بهتری می‌تواند که در محیط‌های تاریک نور را جذب کند که باعث افزایش کیفیت عکس نهایی خواهد شد.

در گذشته شایعه‌های وجود داشتند که می‌گفتند اپل در آیفون ۱۲ از سنسور بزرگ‌تر، در مقایسه با آیفون ۱۱، برای دوربین استفاده خواهد کرد تا کیفیت عکس‌های ثبت شده با آن را افزایش دهد. Young در این باره می‌گوید که به احتمال زیاد تنها در آیفون ۱۲ پرو مکس شاهد استفاده از سنسوری با اندازه‌ی ۱٫۷ میکرومتر خواهیم بود که کیفیت عکس‌های گرفته شده با این آیفون را به ویژه در شب افزایش خواهد داد.

 

Young در ادامه می‌گوید که علاوه‌بر LG یک شرکت سازنده‌ی نمایشگر چینی به نام BOE هم به اپل برای تامین نمایشگر‌های ۶٫۱ اینچی آیفون کمک خواهد کرد. Young که بنیان‌گذار شرکتی در زمینه‌ی مشاوره برای تامین نمایشگر‌هاست این ادعا‌ها را به‌تازگی در رابطه با آیفون‌های بعد مطرح کرده است.

 

شایعه‌های که قبلا توسط یکی دیگر از افشاکنندگان به نام Jon Prosser منتشر شده بودند نشان می‌دادند که آیفون‌های ۱۲ اپل دارای نمایشگر با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز هستند. اگر چه بعد‌ها شایعه‌های دیگری منتشر شدند که استفاده از این نوع نمایشگر‌ها را در آیفون ۱۲ رد می‌کردند.

 

Young قبل‌تر هم استفاده از نمایشگر‌ با نرخ به‌روزسانی ۱۲۰ هرتز را در آیفون‌های ۱۲ رد کرده بود. او در این باره گفته بود که اپل برای استفاده از نمایشگر‌های ProMotion باید از لایه‌ی LTPO در آیفون‌هایش استفاده کند. با وجود اینکه هم اکنون دستگا‌ه‌های مجهز به این نوع نمایشگر‌ها وجود دارند ولی در هیچ کدام از LTPO استفاده نشده است.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

 چندی پیش بود که شایعات منتشر شده از شرکت حاکی از آن بود که این کمپانی در صدد توسعه و عرضه آیفون 2020 با رفرش ریت 120 هرتز است و حالا گزارش‌های جدید نشان داده که این قابلیت قرار است در نمایشگر آیفون 13 آماده عرضه شود.

بر اساس گزارشمنتشر شده توسط تحلیلگری به نام Ross Young از موسسه Mizuho Securities نمایشگر آیفون 13 قرار است قابلیت رفرش ریت 120 هرتز را داشته باشد. این در حالی است که تا پیش از این شایعات مربوط به عرضه این قابلیت در آیفون 12 که در سال 2020 انتظار آن می‌رود نقض شده است.

این شایعه حاکی از آن است که شرکت اپل در سال 2021 در مجموع چهار تلفن هوشمند را آماده عرضه می‌کند که چهار مدل آن‌ها شامل زیر مجموعه آیفون 13 هستند. تمامی این چهار مدل تلفن هوشمند قرار است با قابلیت رفرش ریت 120 هرتز آماده عرضه در بازار جهانی شوند.

Ross Young ادعا کرده که توسعه آیفون 13 مهم‌ترین چالش اپل در سال 2021 است، چرا که ارائه رفرش ریت بالا نیاز به استفاده از فناوری‌های سطح بالاتری مثل LTPO در روند کار دارد. وی تأکید کرده که شرکت اپل می‌تواند تا سال 2021 این فناوری را به‌صورت کامل آماده تعبیه در تلفن‌های هوشمند خود کند و پس از آن رفته رفته در مدل‌های جدیدتر خود نیز گسترش می‌دهد.

گفتنی است که این تلفن‌های هوشمند قرار است طی همکاری اپل با ال جی ساخته شوند. بر این اساس، شرکت اپل احتمالاً در سال آینده همکاری گسترده‌تری با شرکت کره‌ای ال جی و شرکت چینی BOE Technology انجام خواهد داد. این در حالی است که شرکت اپل از سال 2017 همکاری گسترده و عمده‌ای با شرکت سامسونگ داشت و تا به امروز نیز نتوانسته این همکاری را در حوزه‌های دیگر گسترش دهد. گفتنی است که اپل تلاش‌های متعددی برای حذف سامسونگ از چرخه همکاری خود انجام داده اما تا کنون موفق به پیدا کردن جایگزین مناسب نشده است.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

شرکت تکنولوژی پزشکی آمریکایی ماسیمو در ماه ژانویه کمپانی اپل را به استفاده غیرقانونی یکی از اسرار تجاری و استفاده نامناسب از اختراعات آن شرکت به دلیل قابلیت نظارت بر اکسیژن خون اپل واچ متهم کرد.

شرکت ماسیمو برای اختراع دستگاه‌های «پالس اکسی متری» معروف است و اپل اخیراً از اپل واچ سری ششم با قابلیت نظارت بر سطح اکسیژن خون رونمایی کرده است.

ماسیمو همچنین اپل را به تلاش برای به تأخیر انداختن مراحل قانونی فروش هر چه بیشتر اپل واچ‌ها و کسب سهم غالب بازار ساعت‌های هوشمند متهم می‌کند.

بنابر گزارش بلومبرگ، اپل هنوز به این دادخواست به‌طور رسمی پاسخی نداده ولی در عوض درخواست‌هایی برای باطل نشان دادن پرونده حق اختراع یا فعالیت پتنت ترول شرکت ماسیمو ارائه داده است. اپل از دادگاه تعلیق حکم مصالحه در مورد موضوع ثبت اختراع را درخواست کرد که ممکن است زمان زیادی طول بکشد.

گرچه اپل برای هدر ندادن منابع و زمان از دادگاه خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر به پرونده شده ولی ظاهراً اگر زمانی تلف نشود اولین جلسه رسیدگی به این پرونده آوریل ۲۰۲۱ خواهد بود.

مدیر عامل ماسیمو جو کیانی گفت شرکت بر این باور است که فروش اپل واچ سری ششم با قابلیت ردیابی اکسیژن خون به عنوان یک محصول پزشکی می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر کاهش فرصت‌های فروش محصولات واقعی بالینی ماسیمو به مشتریان شود.

اپل به شکار غیرقانونی کارمندان ماسیمو و وانمود کردن به رابطه همکاری با این شرکت و دزدیدن اطلاعات محرمانه متهم شده است. همچنین ماسیمو ادعا کرده که اپل ۱۰ پتنت این شرکت را به نام خود کرده و از تکنولوژی این شرکت برای ساخت قابلیت ECG در اپل واچ خود استفاده کرده است.

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که اپل در سال ۲۰۱۳ با ماسیمو ملاقاتی داشته و قرار به همکاری نزدیک کارآمد با این شرکت را داشته است. ولی بعدها مشخص شد که اپل برخی کارمندان و متخصصان زبردست ماسیمو را برای خود استخدام کرده تا از ایده‌های این شرکت برای ایجاد قابلیت‌های پزشکی در محصولاتش استفاده کند. به همین دلیل ماسیمو به متهم کردن اپل و گرفتن خسارت از این شرکت بسیار مصمم است.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

بر اساس اطلاعات جدیدی که در فضای وب منتشر شده است؛ طرفداران اسمارت‌فون‌های شرکت اپل به منظور بهره‌مندی از قابلیت اتصال به شبکه 5G ناچارا بایستی مبالغ هنگفتی را پرداخت نمایند. آی‌فون 12 با برچسب قیمتی 1000 دلاری خود مقرون‌به‌صرفه‌ترین اسمارت‌فون نسل پنجمی اپل به‌شمار خواهد رفت. اما آی‌فون 12 مینی به چه صورت قیمت‌گذاری خواهد شد؟ اخیرا گمانه‌زنی‌های متعددی پیرامون این اسمارت‌فون مطرح شده است. متاسفانه این هندست از اتصال به شبکه 5G پشتیبانی نخواهد کرد

این خبر توسط تام فورت؛ تحلیلگر نشریه وال استریت ژورنال موردتائید قرار گرفته است. در عین‌حال این اسمارت‌فون با برچسب قیمتی 700 دلاری به بازار عرضه خواهد شد. چنین رقمی بسیار گران به‌نظر می‌رسد؛ چرا که اسمارت‌فون جدید شرکت سامسونگ با نام گلکسی S20 Fan Edition 5G نیز با همین قیمت‌گذاری در ایالات‌متحده عرضه می‌شود. همچنین پرچم‌دار جدید وان‌پلاس 8T با قابلیت اتصال به شبکه 5G نیز با قیمت‌گذاری نه‌چندان گران‌تر در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

سایر هندست‌های سری آی‌فون 12 از اتصال 5G پشتیبانی خواهند کرد. قیمت‌گذاری این هندست‌ها از رقم 1000 دلار برای نسخه 6.1 اینچی آی‌فون 12 آغاز می‌شود. آی‌فون 12 پرو مجهز به نمایشگری با اندازه قطری مشابه بوده و 100 دلار گران‌تر قیمت‌گذاری خواهد شد. گران‌ترین مدل آی‌فون آینده نیز آی‌فون 12 پرو مکس نام دارد و بر اساس اعلام منابع خبری مختلف با برچسب قیمتی بین 1200 تا 1300 دلاری عرضه خواهد شد. با توجه به آخرین اطلاعات مخابره شده گوشی‌های سری آی‌فون 12 اپل در روز 13 اکتبر (22 مهرماه) به‌طور رسمی معرفی می‌شوند.

آی‌فون 12 مینی احتمالا مجهز به تراشه B14 اپل بوده و به لحاظ عملکرد کاربران را ناامید خواهد کرد

امسال معرفی آی‌فون‌های نسل آینده اپل با تاخیر مواجه شده است. زمان دقیق عرضه این هندست‌ها هنوز اعلام نشده است؛ اما این موضوع باعث نمی‌شود تا منابع خبری نزدیک و تحلیلگران به بیان گمانه‌زنی‌های شخصی خود در خصوص وقایع احتمالی این رویداد نپردازند. اکثر روایات مطرح شده پیرامون موعد معرفی مدل‌های جدید آی‌فون 12 به روز 13 اکتبر (22 مهرماه) اشاره دارند. اگرچه برخی کارشناسان بر این باورند که اپل خرافاتی بوده و برگزاری چنین رویداد مهمی در روز 13 اکتبر بعید به‌نظر می‌رسد. این گروه از افراد معتقدند که رویداد معرفی محصولات جدید اپل در روز 20 اکتبر (29 مهرماه) برگزار خواهد شد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها کوچک‌ترین مدل آی‌فون با نام آی‌فون 12 مینی نیز در میان محصولات جدید کمپانی به چشم خواهد خورد. این گوشی مجهز به یک نمایشگر 5.4 اینچی بوده و احتمالا به پرفروش‌ترین مدل آی‌فون در میان هندست‌های جدید شرکت اپل تبدیل خواهد شد. برخی کارشناسان معتقدند که اپل به منظور کاهش هزینه‌های تولید در آی‌فون 12 مینی خود از تراشه‌ای ضعیف‌تر نسبت به سایر اعضای خانواده آی‌فون 12 استفاده خواهد کرد. به‌عنوان مثال یک شخص خبرچین با شناسه MauriQHD@ ادعا می‌کند که اپل تراشه میان‌رده‌ای را با نام B14 تولید نموده است.

این تراشه ظاهرا در راستای تمایل کمپانی برای به حداقل رساندن برچسب قیمتی و ارائه یک مدل مقرون‌به‌صرفه آی‌فون تولید شده است. در حقیقت مهندسان اپل تراشه A14 Bionic را به‌عنوان گزینه پایه در نظر گرفته و فرکانس پردازشی هسته‌های آن‌را کاهش داده‌اند. آی‌فون 12 مینی احتمالا تنها اسمارت‌فون اپلی مجهز به این تراشه جدید به‌شمار نخواهد رفت؛ چرا که در آینده گوشی آی‌فون SE Plus نیز احتمالا از همین تراشه بهره خواهد برد.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

یک خبرچین قابل‌اعتماد حدودا یک هفته پیش گزارش داد که مدل کوچک‌تر 5.4 اینچی آی‌فون 12 تحت‌عنوان آی‌فون 12 مینی عرضه خواهد شد. اکنون یک خبرچین آسیایی دیگر با شناسه DuanRui تصویری از برچسب مربوط به بسته‌بندی این هندست را منتشر نموده و نام آن‌را موردتائید قرار داده است.

DuanRui در زمینه افشای اطلاعات دقیق سابقه درخشانی دارد. وی اخیرا جزئیات مربوط به مدل جدید آی‌پد ایر را اعلام کرده بود؛ اطلاعاتی که بعدها صحت آن‌ها به اثبات رسید. استیکرهای مذکور ویژه کیس‌های سیلیکونی رسمی برای گوشی‌های آی‌فون بوده و به شماره مدل‌های MHL732M/A و MHLG32M/A اشاره دارد. این شماره مدل‌ها پیش‌تر توسط اپل مورد استفاده قرار نگرفته است.

اپل پیش‌تر از برند آی‌فون مینی استفاده نکرده است؛ البته عرضه دستگاه‌هایی نظیر آی‌پد مینی و مک مینی نشان می‌دهد که معرفی آی‌فون مینی نیز چندان مایه تعجب نخواهد بود. گوشی‌های جدید سری آی‌فون 12 اپل با اصلاحات متعددی روانه بازار خواهند شد. اطلاعات اخیرا لو رفته نشان داد که حتی در صورت قرارگیری گوشی بر روی میز نیز سیستم فیس آی‌دی در زوایای گسترده‌تری عمل خواهد کرد. همچنین آی‌فون 12 پرو مکس دقیقا همانند گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ مجهز به یک سنسور LIDAR جهت فوکوس خودکار خواهد بود. این هندست قادر به ضبط ویدیوهای 4K با حداکثر سرعت 240 فریم برثانیه بوده و از حالت شبانه ارتقایافته بهره خواهد برد. بر اساس پیش‌بینی‌ها تمامی مدل‌های آی‌فون 12 از اتصال 5G پشتیبانی می‌کنند. اما از آن‌جا که پشتیبانی از شبکه‌های 5G موج میلی‌متری نیازمند به‌کارگیری آنتن‌های بزرگ‌تر و باتری قدرتمندتر است؛ لذا تنها مدل بزرگ‌تر 6.7 اینچی آی‌فون از چنین قابلیتی برخوردار خواهد بود. آی‌فون 12 مینی با نمایشگر 5.4 اینچی احتمالا دارای یک پنل آمولد بوده و از یک ناچ با اندازه کوچک‌تر استفاده می‌کند.

عرضه گوشی‌های سری آی‌فون 12 طی سال جاری با تاخیر مواجه شده است و انتظار می‌رود که این هندست‌ها در ماه اکتبر معرفی شوند.



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل برای کسب و کارهایی که رویدادهای آنلاین خود را از طریق اپ استور برگزار می‌کنند، امکان معافیت از کارمزد ۳۰ درصدی را برای مدت ۳ ماه فراهم کرده است.

حدود دو ماه قبل فیسبوک از اپل خواسته بود تا هزینه کارمزد خریدهای درون برنامه‌ای مربوط به رویدادهای آنلاین را حذف کند. این کار به فیسبوک اجازه می‌دهد تا کل درآمد را به برگزارکنندگان پرداخت کند. حالا و پس از گذشت دو ماه اپل تصمیم گرفته قید دریافت کارمزد ۳۰ درصدی از این رویدادها را برای مدتی بزند.

فیسبوک تنها شرکتی نیست که از کمیسیون اپ استور بر رویدادهای آنلاین گله دارد. Airbnb و ClassPass رویدادهای آنلاین خود آغاز کرده‌اند و با تقاضای اپل برای ۳۰ درصد کمیسیون روبرو شده‌اند.

اپل هدف خود از حذف کارمزد را کمک به کسب و کارهایی عنوان کرده که سعی دارند روش‌های کسب درآمد جدیدی در طول همه‌گیری کووید ۱۹ پیدا کنند. با این حال فیسبوک چندان از این تغییر راضی نیست و اعتقاد دارد که تعلیق دریافت کمیسیون باید زمان بیشتری ادامه داشته باشد.

«جو آزبورن» سخنگوی فیسبوک، در بیانیه‌ای گفت: «اکنون زمان سختی برای مشاغل کوچک و تولیدکنندگان محتوا است و به همین دلیل ما تا زمانی که جوامع به واسطه همه‌گیری با محدودیت مواجه شده‌اند، هیچ مبلغی بابت رویدادهای آنلاین دریافت نمی‌کنیم. اپل توافق کرده تا به مدت سه ماه این کار متوقف شود اما پس از آن کسب و کارها مجبور به پرداخت مجدد ۳۰ درصد کارمزد اپ استور هستند.»

در گذشته نیز شکایت‌های دیگری از کارمزد بالای این فروشگاه مطرح شده بود. جدای از شکایت شرکت‌هایی مثل اپیک و اسپاتیفای، دموکرات‌ها نیز تحقیقات ضد انحصاری غول‌های فناوری از جمله اپل را پیش می‌برند. اتهام این شرکت‌ها این است که از قدرت خود برای حفظ تسلط بر بازار، حذف رقبا، منحرف کردن افکار جامعه و کسب درآمد انحصاری استفاده می‌کنند.



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

شرکت اپل به تازگی در وب سایت رسمی خود و در صفحه اپ استور اطلاعاتی در مورد میزان اپلیکیشن‌های دانلود و نصب شده در اپ استور ارائه داده است.

بر اساس این اطلاعات، 1.8 میلیون اپلیکیشن در سراسر جهان آماده عرضه به کاربران از طریق اپ استور شده است. این اطلاعات نشان می‌دهد که اپلیکیشن‌های ارائه شده در اپ استور در بیش از 40 کشور جهان آماده عرضه شده‌اند و 150 متخصص و ویراستار در حال بررسی اپلیکیشن‌های ارائه شده در این فروشگاه آنلاین محصولات دیجیتالی هستند.

علاوه بر این، اپل اعلام کرده که 100 درصد اپلیکیشن‌های ارائه شده در اپ استور از طریق روش‌های اتوماتیک برای بررسی در برابر نفوذ بد افزارها و ویروس‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند.

اپل اطلاعات جالبی نیز در مورد اپلیکیشن‌های سلامتی ارائه شده در پلتفرم خود داده که طی آن مشخص شده که بیش از 10 هزار اپلیکیشن سلامتی با استفاده از فناوری‌های ارائه شده توسط این شرکت نظیر Healthkit و CarKit و ReasearchKit در حال ارائه خدمات سلامتی به کاربران خود هستند.

اپل همچنین تأکید کرده که هیچ یک از اطلاعات مربوط به اپ استور را به هیچ یک از شرکت‌های تبلیغاتی یا امنیتی نمی‌فروشد و اطلاعات شخصی کاربران را به‌طور کامل در برابر شرکت‌های مختلف حفظ می‌کند.

اپل اعلام کرده که بیش از 500 متخصص را در سراسر جهان موظف کرده تا از امنیت اپلیکیشن‌های ارائه شده در اپ استور اطمینان حاصل کنند و از آن طریق توانسته اعتماد کاربران را به خود جلب کند.

بیش از 1 میلیون شکایت نیز در اپ استور وجود داشته که شرکت اپل به تک‌تک آن‌ها رسیدگی کرده و اپلیکیشن‌های مخرب مربوط به این شکایات را حذف کرده است.

شرکت اپل با ارائه این اطلاعات تلاش کرده تا اعتماد کاربران را برای استفاده از اپلیکیشن‌های ارائه شده در اپ استور حفظ کند. اپل همواره تلاش داشته تا اپ استور را به‌عنوان ایمن‌ترین منبع دانلود نرم افزارهای کاربردی معرفی کند که از آن طریق کاربران می‌توانند به صورت بهینه و کاربردی به امکانات مختلف دسترسی داشته باشند.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

اپل در کنفرانس WWDC 2020 از watchOS 7 رونمایی کرد و اخیرا در اختیار کاربران اپل واچ قرار گرفته که به علت ریبوت‌های تصادفی باعث نارضایتی صاحبان اپل واچ سری 3 شده است.

در انجمن پشتیبانی اپل یک بخش مخصوص به صاحبان اپل واچ سری 3 وجود دارد که مشکلات ساعت هوشمند خود پس از دریافت watchOS 7 را اعلام می‌کنند. طبق گفته این افراد، این محصول قدیمی اپل پس از نصب جدیدترین نسخه سیستم عامل watchOS در طول روز چندین بار به صورت تصادفی ریبوت می‌شود. یکی از این کاربران اعلام کرده:

«از زمانی که ساعت خود را آپدیت کردم، چندین بار ریبوت شده و از من درخواست پسورد می‌کند. تا به امروز چنین مشکلی را در watchOS 6 یا نسخه‌های قبلی تجربه نکرده بودم.»

تعدادی از صاحبان اپل واچ سری 3 از watchOS 7 به عنوان بدترین بروزرسانی این سیستم عامل یاد کرده‌اند:

«اپل واچ سری 3 من به صورت خودکار در طی شب به watchOS 7 بروزرسانی شد و امروز برای سه بار به صورت خودکار خاموش شده و زمانی که روی مچ من قرار داشت، چهار بار قفل شد و نتوانست قابلیت‌ها را به نمایش بگذارد. watchOS 7 پرباگ‌ترین بروزرسانی است که تا به امروز دیده‌ام.»

در این میان دو مشکل بیش از بقیه به چشم می‌خورد که اولین آن عدم امکان دسترسی به watchOS 6 است و کاربران پس از نصب watchOS 7 نمی‌توانند نسخه قبلی را دوباره روی ساعت هوشمند خود نصب کنند. در حالی که اپل به تازگی بروزرسانی watchOS 7.0.1 را منتشر کرده، اما کاربران همچنان از این مشکل شکایت می‌کنند.

مورد دوم مربوط به فروش اپل واچ سری 3 به عنوان یکی از محصولات این سری از گجت‌های پوشیدنی اپل محسوب می‌شود و به نظر می‌رسد به علت سخت افزار قدیمی برخی ویژگی‌های watchOS 7 آن را دچار مشکل می‌کند. این موضوع می‌تواند درباره انتشار نسخه بعدی این سیستم عامل یعنی watchOS 8 برای این ساعت هوشمند اپل تاثیرگذار باشد.

در حال حاضر میزان گسترش این مشکل مشخص نیست، با این حال با توجه به تعداد بالای شکایت‌ها اپل آن را مدنظر قرار می‌دهد.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، تا سال ها، تراکنش های اپل پی از طریق خرده فروشان فیزیکی متکی به ارتباطات میدان نزدیک صورت می گرفت. کاربر باید آیفون را نزدیک پایانه پرداخت می برد تا خرید انجام شود، به عبارتی تراکنش های اپل پی مانند کارت بانکی بدون تماس بود. در حالی که اینگونه تراکنش ها کاملاً عادی است، اما روش ارتباطات میدان نزدیک تنها راهی نیست که اپل در حوزه پرداخت ها در نظر دارد.

در ماه جولای، کد نسخه دوم بتای iOS 14 نشان داد که اپل پی دارای ویژگی جدیدی در حوزه "پرداخت کدی" است که امکان انجام تراکنش های اپل پی را از طریق کیو آر کدها فراهم می کند. با اسکن کد نمایش داده شده در فروشگاه از طریق کیف پول اپل، تراکنش با سرورهای اپل پی و سیستم تلفن همراه صورت می گیرد.

در یک اختراع ثبت شده توسط اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا با عنوان "انجام پرداخت ها با استفاده از اتصال نوری"، شواهد بیشتری وجود دارد که نشان می دهد اپل برای مدتی استفاده از این روش را در نظر دارد.

در این پرونده، کل فرآیند تراکنش ایمن توصیف شده است، که هیچ ارتباط مستقیمی بین اطلاعات حساس دستگاه کاربر و سیستم های دیگر وجود ندارد. دلیل اپل این است که استفاده از بلوتوث و ارتباطات میدان نزدیک به دلیل پخش فعال اطلاعات تراکنش های کاربران، همچنان در معرض ریسک نقض حریم خصوصی است.

همچنین این نگرانی وجود دارد که پرداخت های بدون تماس توسط همه پایانه های پرداخت پشتیبانی نشوند. برای مثال، خرده فروشانی را در نظر بگیرید که پایانه پرداخت با توانایی پذیرش ارتباطات میدان نزدیک را ندارند.

در این سیستم، اپل پیشنهاد می کند که می توان از یک دوربین برای اسکن و رمزگشایی "کدهای نوری" استفاده کرد که می تواند به شکل کیو آر کد باشد. این کد حاوی شماره هایی است که دستگاه کاربر می تواند از آن برای انتقال به سرور تسویه حساب به صورت الکترونیکی استفاده کند.

سیستم تسویه از شماره های منحصر به فرد در سفارشات خرید استفاده می کند. پرونده ای حاوی کد دیگری، در قالب کیو آر کد دیگر، با تعدادی شناسه مربوط به سفارش و داده های مرتبط، به دستگاه مشتری ارسال می شود.

در این مرحله، صفحه نمایش کاربر تأیید تراکنش را نشان می دهد، که سپس به سیستم تسویه ارسال می شود. پس از آن، سیستم تسویه پیامی را به عنوان فاکتور پرداخت به طرف مقابل ارسال می کند.

با انتقال کد به سیستم تسویه، اپل پیشنهاد می کند فرایند در این مرحله تا حدی ناشناخته بماند؛ فاکتور پرداخت به طرف مقابل ارسال می شود، اما هویت پرداخت کننده مشخص نیست. احتمالاً نیاز به حریم خصوصی تا حدی برآمده از اجرای طرح پرداخت نسخه در داروخانه های آمریکا بود که اینجا در نظر گرفته شده است.

لیست مطالبات طرح حقوق ثبت اختراع پرداخت در داروخانه ها شامل مواردی درباره پر شدن نسخه، ناشناس ماندن پزشک تجویز کننده و استفاده از سیستم های داروخانه است. حتی مواردی برای تنظیم مجدد نسخه در داروخانه ها در صورت تأیید، صدور دستورالعمل های اضافی از پزشکان دیگر، و سایر جزئیات پزشکی می شود.

اگرچه این مطالبات تا حد زیادی مربوط به تراکنش پزشکی می شود، توضیحات بیشتری در حوزه تراکنش های عمومی تر نیز مطرح شده است.

اپل برنامه های ثبت اختراع بی شماری را به صورت هفتگی ثبت می کند. اگرچه وجود یک پرونده ثبت اختراع نشان دهنده حوزه های مورد علاقه تیم تحقیق و توسعه اپل است، اما وجود این ویژگی را در محصول یا خدمات آینده تضمین نمی کند.



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپلیکیشن‌های Pages و Numbers و Keynote روی آیفون و آیپد باتوجه‌به ویژگی‌های جدید سیستم‌عامل‌های iOS 14 و iPadOS 14 به‌روزرسانی دریافت کردند.

مجموعه اپلیکیشن‌های اداری اپل برای بهره‌مندی از قابلیت‌های جدید ارائه‌شده در iOS 14 به‌روز شدند؛ بنابراین کاربران گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد می‌توانند از ویژگی‌های جدیدی برای ایجاد یا ویرایش اسناد و فایل‌های اداری خود در اکوسیستم اپل استفاده کنند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ارائه شده برای مجموعه اپلیکیشن‌های iWork در سیستم‌عامل iPadOS 14 پشتیبانی از قابلیت Scribble مخصوص قلم‌های Apple Pencil است. ازجمله این ویژگی‌ها می‌توان به الگوهای جدید، انتخاب عکس به روش جدید و... اشاره کرد.

مجموعه‌ی iWork متشکل از سه اپلیکیشن است که عبارت‌اند از: Pages ،Numbers و Keynote. در ادامه، تغییرات ارائه شده در هرکدام از اپلیکیشن‌ها را به‌صورت جداگانه بررسی می‌کنیم.

به‌رورسانی اپلیکیشن Pages

  • به‌روزرسانی iPadOS 14 برای این اپلیکیشن به کاربر امکان می‌دهد با استفاده از Scribble نوشته‌ها را به‌صورت دستی روی نمایشگر بنویسد و متن نهایی به‌صورت خودکار به متن تایپ شده تبدیل شود.
  • کاربر می‌تواند برای شروع و دریافت راهنمایی از بین الگوهای گزارش یک مورد را انتخاب کند.
  • کاربر می‌تواند با گزینه‌های ویرایش جدید شکل‌های قابل ویرایش، مدارک و فایل‌های زیباتری ایجاد کند.
  • بخش انتخاب تصویر در به‌روزرسانی iOS 14 و iPadOS 14 اکنون بازطراحی شده است و پیداکردن تصاویر با کمک ویژگی‌های زوم و جست‌وجو به‌آسانی انجام خواهد شد. 

به‌روزرسانی اپلیکیشن Numbers

  • به‌روزرسانی iPadOS 14 برای این اپلیکیشن به کاربر امکان می‌دهد با استفاده از Scribble نوشته‌ها را به‌صورت دستی روی نمایشگر بنویسد و متن نهایی به‌صورت خودکار به متن تایپ شده تبدیل شود.
  • ایجاد و شخصی‌سازی فرم‌ها آسان‌تر شده است و کاربر می‌تواند هر فرمی را که می‌خواهد در جداول مختلف اضافه کند یا از الگوهای آماده‌ی فرم‌ها کمک بگیرد.
  • بهبود عملکرد اپلیکیشن در زمان اعمال تغییرات روی جداول بزرگ و افزایش سرعت فرمان‌پذیری.
  • بخش انتخاب تصویر در به‌روزرسانی iOS 14 و iPadOS 14 اکنون بازطراحی شده است و پیداکردن تصاویر با کمک ویژگی‌های زوم و جست‌وجو به‌آسانی انجام خواهد شد. 
  • بهبود قابلیت Spreadsheets و اضافه‌شدن شکل‌های قابل ویرایش جدید.

به‌روزرسانی اپلیکیشن Keynote

  • به‌روزرسانی iPadOS 14 برای این اپلیکیشن به کاربر امکان می‌دهد با استفاده از Scribble نوشته‌ها را به‌صورت دستی روی نمایشگر بنویسد و متن نهایی به‌صورت خودکار به متن‌تایپ شده تبدیل شود.
  • Outline View جدید در این برنامه به کاربر امکان می‌دهد به ساختار و روند محتوای خود بیشتر توجه داشته باشد و عوامل مزاحم کاهش یابند.
  • امکان پخش ویدئو به‌صورت مستقیم از یوتیوب و ویمو (Vimeo) در زمان ارائه؛ البته این قابلیت ممکن است در تمام گوشی‌ها با Region مختلف دردسترس نباشد.
  • خروجی ویدئویی اکنون از گستره‌ی بیشتری از فرمت‌های ویدئویی و فریم‌ریت‌های متنوع پشتیبانی می‌کند.
  • برای کپی کردن در محیط اپلیکیشن می‌توانید زمانی‌که فایل موردنظر را می‌کشید، کلید گزینه‌ها را به‌صورت طولانی لمس کنید و نگه دارید.
  • بخش انتخاب تصویر در به‌روزرسانی iOS 14 و iPadOS 14 اکنون بازطراحی شده است و پیداکردن تصاویر با کمک ویژگی‌های زوم و جست‌وجو به‌آسانی انجام خواهد شد. 
  • افزودن زیبایی و تنوع بیشتر به ارائه با انتخاب شکل‌های جدید قابل ویرایش که به اپلیکیشن اضافه شده‌اند.


:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

فیلم جدید برادران روسو به نام «چری» در شبکه اپل پخش خواهد شد

به گزارش ورایتی در این فیلم تام هالند و کیارا براوو ایفای نقش می‌کنند و قرار است شبکه اپل تی .وی پلاس در اوایل سال 2021 آن را پخش کند.

فیلمنامه نوشته جسیکا گلدبرگ و آنجلا روسو-اوتستات است و برگرفته از کتاب نیمه زندگی نامه نیکو واکر است که در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز قرار گرفته بود.

داستان درباره پزشک سابق ارتش آمریکا نیکو واکر با بازی تام هالند است. واکر پس از بازگشت از عراق و خدمت به ارتش آمریکا در این کشور، دچار بیماری و اعتیاد به مواد مخدر می‌شود و در ادامه تصمیم به دزدی از بانک می‌گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399 | نظرات ()