نوشته شده توسط : mehdi changiz

شرکت اپل، با صعود ارزش سهام خود در روز چهارشنبه، برای نخستین بار در تاریخ ایالات متحده، به شرکت دو تریلیون دلاری این کشور تبدیل شد.

اپل در روز چهارشنبه به اولین شرکت آمریکایی که به ارزش بازار دو تریلیون دلار رسیده تبدیل شد و باید گفت که ارزش خود را در طول دو سال گذشته به بیش از دو برابر افزایش داده است.

ارزش هر سهم این شرکت در معاملات روز چهارشنبه، به بالاترین سطح خود یعنی 467.84دلار رسید.

این شرکت عظیم فناوری در ماه ژوئیه شرکت نفتی سعودی آرامکو، به عنوان با ارزش‌ترین شرکت سهامی عام جهان را پشت سر گذاشت. آرامکو در ماه دسامبر به ارزش بازار 2تریلیون دلار دست یافت و تنها شرکت سهامی عام بوده که به این نقطه رسیده است.

گفتنی است که اپل در سال 2018 به ارزش بازار یک تریلیون دلاری رسید و همچنان به پیشی گرفتن از رقبایی همچون آمازون، گوگل و مایکروسافت که دارای ارزش بازار بیش از یک تریلیون دلار هستند، ادامه می‌دهد.



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

طرح مفهومی پشت پرده آی‌فون SE اکنون برای همگان آشکار شده است. این هندست تلفیقی از الگوی طراحی کاملا شناخته شده و فناوری‌های امروزی محسوب می‌شود. بر اساس گزارشات مخابره شده اکنون اپل با تولید مدل جدید اپل واچ چنین ایده‌ای را دنبال خواهد کرد.

اخیرا شاهد رونمایی از دومین نسل آی‌فون SE بودیم. این محصول دربردارنده جدیدترین فناوری‌های اسمارت‌فونی است که پیش‌تر در گوشی‌های سری آی‌فون 11 مورد بهره‌برداری قرار گرفتند. کلیه اجزای آی‌فون SE جدید درون کالبدی مشابه آی‌فون 8 گنجانده شدند. به‌طور خلاصه در این هندست الگوی طراحی قدیمی و فناوری جدید با یکدیگر تلفیق شدند.

چنین تلفیقی به اپل امکان داد تا بدون کاهش عملکرد دستگاه موفق به تولید یک اسمارت‌فون ارزان‌قیمت‌تر شود. در عین‌حال این دستگاه احتمالا طی سالیان آتی به‌روزرسانی‌های متعددی را دریافت خواهد کرد؛ سناریویی که به لطف استفاده از تراشه A13 اپل امکان‌پذیر خواهد بود. به گفته یک شخص خبرچین با نام مستعار Komiya اکنون اپل برای تولید یک مدل اپل واچ نیز رویکرد مشابهی را به‌کار خواهد بست. بدین‌ترتیب اپل واچ SE با الگوی طراحی آشنا برای کاربران احتمالا در ماه مارس آینده عرضه خواهد شد.

اپل واچ SE: تلفیقی از فناوری جدید و سبک طراحی شناخته شده

همان‌طور که در محتوای توئیت شخص خبرچین نیز کاملا مشهود است؛ اپل واچ SE ظاهرا به‌عنوان جانشین اپل واچ سری 3 عرضه می‌شود. بنابراین مدل جدید ضمن برخورداری از الگوی طراحی نسخه قدیمی اپل واچ با جدیدترین فناوری‌های داخلی روانه بازار خواهد شد. این محصول مجهز به تراشه‌های S6 و W4 خواهد بود. بر اساس پیش‌بینی‌ها تراشه‌های مذکور در اپل واچ سری 6 به‌کار گرفته خواهند شد. مدل پیشرفته جدید احتمالا در پاییز امسال عرضه می‌شود. در عین‌حال انتظار می‌رود که قیمت‌گذاری دستگاه کماکان هم‌تراز با سری 3 باقی بماند.

اپل ظاهرا تصمیم گرفته تا در کنار مدل‌های برتر طیف متنوعی از محصولات را تولید نماید. همچنین غول کوپرتینویی احتمالا اپل واچ SE ارزان‌قیمت خود را صرفا در مدل آلومینیومی و سایز 42 میلی‌متری عرضه خواهد کرد؛ اگرچه این موضوع هنوز قطعیت نیافته است. همچنین پشتیبانی از مشخصه نمایشگر همیشه روشن نیز چندان محتمل به‌نظر نمی‌رسد. اپل واچ SE احتمالا در مدل‌های رنگی نقره‌ای، خاکستری و طلایی عرضه خواهد شد.

تا این لحظه اپل به منظور عرضه مدل‌های ارزان‌قیمت‌تر اپل واچ صرفا تولید نسخه‌های قدیمی‌تر اسمارت‌واچ خود را در دستور کار قرار داده است و عرضه اپل واچ SE به‌معنای تغییر این راهبرد خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

چگونه در آی مک های ۲۰۲۰ حافظه رم را ارتقا دهیم

در حالی که در آی مک های جدید حافظه داخلی  SSD  قابل ارتقاء نیست، اما خبر خوب این است که حافظ رم قابل ارتقا بوده و به زحمت و مهارت بالایی نیاز ندارد. در حقیقت آی مک جدید یکی ار معدود مدل هایی در میان مدل های موجود آی مک است که رم قابل تعویض دارد.

در این حالت می توانید رم ۸ گیگ خود را به آسانی به ۱۶ گیگ ارتقاء دهید، بدون اینکه بخواهید با پرداخت هزار یا دو هزار دلار افزایش بها نسخه آماده آن را از اپل بخرید. در حقیقت اگر بخواهید آی مک جدید را با رم ۱۲۸ بخرید  باید ۲۶۰۰ دلار افزایش بها پرداخت کنید. در حالی که با پرداخت تنها ۶۰۰ دلار می توانید خودتان رم را به ۱۲۸ ارتقا دهید.

چگونه رم را در آی مک ۲۰۲۰ ارتقاء دهیم:

  1.  آی مک را از برق بکشید و تمامی کابل های اتصالی را جدا نمایید.
  2. به آرامی آی مک را به طوری که پشت آن رو به بالا باشد روی میز بخوابانید.
  3. مطابق شکل با نوک قلم یا پیج گوشتی دکمه آزاد سازی در پوش رم را که در بالای پورت برق قرار دارد را فشار دهید تا در پوش باز شود.
  4. با هل دادن دکمه های خاکستری رنگی که در دو طرف رم قرار دارند، رم را آزاد کنید.
  5. به آرامی رم جدید را در داخل جای خود قرار داده و سپس آن را به داخل محفظه رم فشار داده تا در جای خود سفت شود.
  6. لازم به ذکر است در صورتیکه می خواهید چهار رم در داخل اسلات ها قرار دهید هیچ مشکلی وجود ندارد اما اگر می خواهید فقط از دو رم استفاده کنید باید آن ها در اسلات های ۱ و ۳ یا ۲ و ۴ قرار دهید.
  7. بعد از قرار دادن محفظه رم در جای خود، در پوش را  بداخل فشار داده تا در جای خود سفت شود.
  8. حالا کابل ها را متصل کرده و دستگاه را روشن کنید

منبع مقاله



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل امروز نام بهترین ایستگاه رادیویی خود را از «Beats 1» به «Apple Music 1» تغییر داد و همچنین دو ایستگاه جدید راه‌اندازی کرد.

Beats 1 تنها محلی بود که برند بیتس در سرویس موسیقی اپل به چشم می‌خورد و تغییر نام آن منطقی به نظر می‌رسد. این ایستگاه نزدیک به ۵ سال پیش شروع به کار کرد و اپل آن را یکی از محبوبترین ایستگاه‌های رادیویی در جهان اعلام می‌کند. تغییر نام این ایستگاه باعث راحتی شنوندگان عادی خواهد شد و همچنین برند اپل موزیک به اندازه‌ای قدرتمند است که می‌توان نام آن را برای بهترین ایستگاه رادیویی این کمپانی انتخاب کرد.

این کمپانی علاوه بر این تغییر نام، دو ایستگاه جدید نیز راه‌اندازی کرده است. «Apple Music Hits» روی بهترین آهنگ‌های دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی تمرکز خواهد کرد. نحوه میزبانی در این ایستگاه مشابه با گذشته خواهد بود و در آن افرادی مانند «لوکی»، «ناتالیا اسکای»، «استل» و «جن مارینو» حضور خواهند داشت. کاربران در ایستگاه به آهنگ گروه‌ها و خواننده‌هایی مانند «بکستریت بویز»، «مارک هاپس» و «هوی لویس» گوش خواهند داد.

دومین ایستگاه رادیویی جدید «Apple Music Country» نام دارد که به خوبی خود را توصیف می‌کند. موسیقی کانتری محبوبیت بالایی در ایالات متحده آمریکا دارد، بنابراین ایجاد یک ایستگاه مجزا برای آن منطقی به نظر می‌رسد. این ایستگاه نیز توسط چندین شخص مانند «تی بنتلی»، «بری» و «وارد گونتر» میزبانی می‌شود و در آن موسیقی هنرمندانی مانند «کری آندروود» و «لوک برایان» پخش خواهد شد.

کاربران مانند گذشته می‌توانند بدون اشتراک به ایستگاه اپل موزیک ۱ گوش دهند، با این حال هنوز نمی‌دانیم دو ایستگاه جدید Hits و Country نیز به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرند یا خیر. این تغییر نام و ایستگاه‌های جدید اولین مورد از تغییرات در راه اپل موزیک محسوب می‌شود.

به عنوان بخشی از iOS 14 و مک او اس Big Sur، در این اپلیکیشن بخش «Listen Now» جایگزین «For You» خواهد شد. این برنامه همچنین به جستجو و فیلترهای جدید مجهز می‌شود و پس از اتمام یک آلبوم یا پلی لیست، آهنگ‌ها به صورت خودکار پخش خواهند شد.



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

نسخه جدید iOSدارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که می‌تواند نظر بسیاری را به‌خود جلب کند. به گزارش دیلی‌میل، شرکت اپل اخیرا نسخه بتای iOS14 را منتشر کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد با ضربه زدن به پشت دستگاه‌شان و بدون آنکه نیازی باشد به صفحه نمایش دست بزنند و برخی دستورات را اجرا کنند. این قابلیت که نامش «Back Tap»  است، این امکان را برای کاربران فراهم آورده که بتوانند با 2 یا 3ضربه به پشت گوشی یا آیپد خود، برخی امور را در دستگاه‌شان اجرایی کنند. به‌عنوان مثال، این قابلیت به کاربران اجازه ثبت یک «اسکرین‌شات» را می‌دهد.
وب‌سایت بیزنس اینسایدر هم به این نکته مهم اشاره کرده است که در اصل شرکت اپل با این قابلیت قصد کمک کردن به افرادی را دارد که به‌دلیل برخی مشکلات جسمی نمی‌توانند به‌درستی از دستگاه خود استفاده کنند. آپدیت جدید iOS قرار است در پاییز سال‌جاری در دسترس کاربران قرار بگیرد، اما برخی‌ها می‌توانند به نسخه آزمایشی  iOS14دسترسی داشته باشند. آنها با استفاده از این آپدیت، مشکلات و معضلات احتمالی آن را به اپل گزارش خواهند کرد تا نسخه اصلی به‌صورت بهتر و کامل‌تر ارائه شود. البته از آنجا که احتمال دارد خطاها و مشکلات این نسخه به‌گونه‌ای باشد که کل سیستم کاربران را برهم بریزد، امکانی برای این کاربران قرار داده شده تا بلافاصله شرایط را به نسخه قبلی بازگردانند.
«Back Tap»  یک گزینه مخفی است و زمانی که فعال می‌شود، می‌توان از امکانات آن استفاده کرد. رونمایی از نسخه جدید iOS نیز به‌دلیل همه‌گیری بیماری کووید-19، به‌صورت آنلاین خواهد بود. iOS14، اما ویژگی‌ها و خصوصیت‌های جدیدی هم دارد و امکانات و انتخاب‌های بیشتری را به کاربران می‌دهد. شرکت اپل در معرفی از این نسخه جدید در وب‌سایت رسمی خود نوشته است: iOS14 ظاهری تازه به کارهایی که اغلب انجام می‌دهید، می‌دهد و باعث می‌شود آنها از همیشه راحت‌تر باشند. ویژگی‌های جدید به شما کمک می‌کند تا هم‌اکنون آنچه نیاز دارید را به‌دست آورید؛ برنامه‌هایی که تمام‌وقت از آنها استفاده می‌کنید، حتی باهوش‌تر، شخصی‌تر و خصوصی‌تر خواهند بود و شما کارهای بیشتری می‌توانید با آیفون خود انجام دهید. ابزارک‌ها دوباره به‌صورتی طراحی شده‌اند تا اطلاعات بیشتری را با یک نگاه به شما ارائه دهند و اکنون می‌توانید آنها را به صفحه اصلی خود اضافه کنید، اندازه‌های مختلفی را برای آنها انتخاب کنید و به هر ترتیبی که دوست دارید، بچینید.



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

شرکت اپل تصمیم دارد تا اکتبر سال جاری میلادی از سرویس اپل وان در کنار آیفون 12 رونمایی کند و آن را آماده عرضه به کاربران کند.

اپل وان باندل شرکت اپل برای سرویس‌های مختلف است. بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ اپل با ارائه سرویس اپل وان در حال ارائه تمامی خدمات آنلاین خود به کاربران است. بلومبرگ اعلام کرده که شرکت اپل به زودی یک سرویس جدیدی را ارائه می‌دهد که به کاربران اجازه رقابت با دیگران در زمینه انجام کارهای ورزشی را می‌دهد. این سرویس ورزشی نیز در حقیقت بخشی از اپل وان خواهد بود.

باندل سرویس اپل وان به این شرکت شانس جدیدی برای گسترش روند استفاده از سرویس‌های آنلاین خودش را می‌دهد. در حال حاضر شواهد مبنی بر حضور این سرویس در کدهای آی او اس 13.5 نیز دیده شده است که نشان از آن دارد که شرکت اپل تصمیم دارد تا تمام سرویس‌های آنلاین خود را به صورت اشتراکی به کاربران ارائه دهد.

از طریق سرویس اپل وان کاربران می‌توانند به صورت مستقیم به سرویس‌های آنلاین شرکت اپل نظیر اپل تی وی پلاس، اپل موزیک، اپل آرکید، اپل نیوز پلاس و ذخیره‌سازی آیکلاود دسترسی داشته باشند. مارک گورمن، تحلیلگر بلومبرگ نیز این شایعات را تائید کرده و تائید کرده که شرکت اپل به زودی این سرویس را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

شایعات تایید نشده حاکی از آن است که مهم ترین باندل این مجموعه شامل اپل تی وی پلاس و اپل موزیک میشود که خرید آن در مجموع باعث کاهش 5 دلار در هزینه استفاده از هر دو سرویس میشود. اما کاربران میتوانند سرویس های دیگر نظیر اپل آرکید، اپل نیوز پلاس و موراد دیگر را به این باندل اضافه کنند. 

اپل تصمیم دارد تا پایان سال 2020 بیش از 600 میلیون سرویس اشتراکی را به کاربران بفروشد. مدیران این شرکت، عدد یاد شده را در جریان گزارش مالی گذشته افشا کرده‌اند و حالا مشخص شده که شرکت اپل تصمیم دارد تا از ایده اپل وان برای عرضه خدمات هر چه بیشتر به کاربران استفاده کند و به هدف مالی مورد نظر خود برسد.

سال گذشته شرکت اپل با معرفی و عرضه اپل تی وی پلاس توانست جهشی بزرگ در درآمد خود از سرویس‌های اشتراکی داشته باشد و حالا به نظر می‌رسد که این شرکت می‌تواند با اپل وان جایگاه خود را در سرویس‌های اشتراکی افزایش دهد.



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

پس از انتشار خبرهای مربوط به تهدید اپل به بستن تمام ابزارهای توسعه دهندگان اپیک، این شرکت در بیانیه اخیر خود اعلام کرده که هیچ کس از قوانین مستثنا نیست.

اپل به تازگی بیانیه‌ای را به وب سایت The verge ارائه داده و طی آن اعلام کرده که همچنان برای نگه داشتن اپیک گیمز به عنوان بخشی از برنامه توسعه دهندگان اپل تمایل دارد. اما اپیک گیمز مشکلی را برای خودش ایجاد کرده و درخواست دارد تا از قوانین مستثنا باشد. 

 

متن بیانیه اپل به وب سایت The Verge در مورد ماجراهای اخیر اپیک به این شرح است:

اپ استور طراحی شده تا مکانی قابل اعتماد برای دریافت کاربران و فرصتی بزرگ برای تمام کسب و کارها و توسعه دهندگان باشد. اپیک طی توسعه محصولات خود در اپ استور به موفقیت بسیار زیادی دست یافت و به یک کسب و کار چند میلیارد دلاری تبدیل شد که میلیون‌ها دلار از آی او اس و مشتریانش در سراسر جهان درآمد داشت. ما به شدت تمایل داریم تا این کمپانی و اپلیکیشن‌هایش را در برنامه توسعه دهندگان خود نگه داریم. مشکلی که اپیک برای خودش ایجاد کرد می‌تواند به سادگی حل شود، اگر حاضر به آپدیت اپلیکیشن خود و بازگشتن به دستورالعمل‌هایی که برای تمام توسعه دهندگان وضع شده شود. ما به این خاطر که میدانیم کسب و کار اپیک بزرگ است، برای آن استثنا قائل نمی‌شویم و همواره به حفاظت از مشتریان خود پایبندیم.

 

اپل

آپدیت چند روز پیش فورتنایت که به کاربران اجازه خرید مستقیم بازی از درون اپلیکیشن را می‌داد، باعث شد تا شرکت آن را به عنوان تخطی از دستورالعمل‌های اپ استور در نظر بگیرد و تمامی سرویس‌های اپیک را از اپ استور حذف کند. اپیک گیمز پس از این رویداد اقدام به شکایت همراه با فوریت از اپل در دادگاه کالیفرنیا کرده است



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

چگونه نسخه بتای watchOS 7 را روی اپل واچ نصب کنید

قبل از آن که نسخه بتا watchOS 7 را نصب کنید لازم است بدانید این نسخه آزمایشی این سیستم عامل است و ممکن است برخی ویژگی های آن طوری که انتظار می رود کار نکند یا به باگ ها و اشتباهات نرم‌افزاری بر بخورید.

watchOS 7 با اپل واج های سری ۳، ۴ و ۵ سازگار می باشد. برای نصب نسخه  بتا watchOS 7 باید قبلا iOS 14 روی آیفون شما نصب شده باشد. 

  1. در صفحه مرور آیفون خود به وب سایت برنامه های بتای اپل بروید.
  2. از منوی سمت راست دکمه Sign In یا ثبت نام را انتخاب کنید.
  3. اطلاعات کاربری اپل ای دی خود را وارد کنید.
  4. از میان گزینه های موجود watchOS را انتخاب کنید. و سپس با زدن دکمه Get Started وارد صفحه  ثبت نام نصب enroll your ‌Apple Watch‌ شوید. و گزینه Download Profile را انتخاب نمایید.  
  5. دستورالعملی که در صفحه ظاهر می شود را مطالعه نموده و سپس با زدن دکمه Allow  و سپس Install  دانلود و نصب برنامه را شروع کنید.
  6. در طول این روند ممکن است کد تایید به آیفون شما به صورت پیام فرستاده شود که باید آن را در محل مربوطه قرار داده تا روند نصب ادامه یابد. بعد از اتمام نصب دکمه Restart  در صفحه ظاهر می شود که باید آن را فشار دهید تا مرحله نصب به طور کامل اجرا شود.
  7. سپس اپلیکیشن Watch را در صفحه آیفون خود باز کنید و بعد از انتخاب General دکمه Software Update را انتخاب کنید.
  8. بعد از چند لحظه watchOS 7‌  برای دانلود در صفحه اپل واچ شما ظاهر می شود. در این مرحله باید اپل واچ را روی شارژر قرار داده و دکمه Download and Install را انتخاب کنید.
  9. بعد از چند لحظه اپل واچ شما restart  شده و با watchOS 7‌ سیستم بالا می آید.

لازم به ذکر است بدانید ویژگی فورس تاچ  در watchOS 7‌ به طور کامل برداشته شده و دیگر عمل نمی کند. بنابر این در ابتدا ممکن است استفاده از watchOS 7‌  تجربه جدیدی برای شما باشد و کمی طول خواهد کشید تا به آن عادت کنید.

منبع مقاله



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

براساس بررسی‌های وب‌سایت معتبر Nikkei Asia، هواوی در بخش تلفن‌های همراه از اپل پیشی گرفت و رتبه دوم لیست پرفروش‌ترین‌ها را در سال 2019 به خود اختصاص داد. به عبارتی دیگر، سهم هواوی در این بازار افزایش یافته و این شرکت در فهرست شرکت‌های پرفروش در بخش تلفن‌های هوشمند به رتبه دوم رسیده است.

گزارش‌های این سایت نشان می‌دهند که شرکت‌های چینی با افزایش تقاضا در بازار داخلی خود، آماده رقابت در بازارهای بین‌المللی هستند تا فناوری‌ها و دستگاه‌های خود را در اختیار کاربران سایر نقاط جهان هم قرار دهند. به علاوه، در این گزارش آمده که از میان 74 بخش های‌تک، چینی‌ها با در اختیار داشتن 12 بخش به بیشترین سهم از این بازار رسیده‌اند که تعداد آن‌ها از 10 بخش سال گذشته به 12 بخش افزایش یافته است. توجه داشته باشید که این افزایش با وجود تحریم‌های دولت آمریکا حاصل شده و این کشور با داشتن 25 بخش بزرگترین کشور دارنده فناوری های‌تک است.

علی‌رغم جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا و ممنوعیت فروش محصولات هواوی به برخی از بازارها، این شرکت برای اولین بار با عبور از اپل به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد. با افزایش 2.9 درصدی سهم هواوی در بازار تلفن همراه، سهم این شرکت به 17.6 درصد رسید و از اپل بیشتر شد. لازم به ذکر است که پنج سال پیش، سامسونگ و اپل 39 درصد از سهم بازار را در اختیار داشتند و سهم هواوی فقط 5 درصد بود. اما اکنون این شرکت با در اختیار داشتن 20 درصد از سهم بازار در سه‌ماهه اخیر سال جاری میلادی، یکی از اصلی‌ترین بازیگران بازار موبایل به شمار می‌رود.



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

با وجود این که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا شبکه‌های اجتماعی چینی بین‌المللی، از جمله تیک‌تاک و WeChat را تهدیدی برای امنیت ملی این کشور می‌داند، اما ناظران و تحلیلگران متعقدند که ممنوعیت این شبکه‌ها در آمریکا تبعات بسیار منفی خواهد داشت. مینگ‌چی کو، از تحلیلگران نام‌آشنا و معتبر اپل تخمین زده است که در صورت ممنوعیت این شبکه‌، فروش آیفون‌های اپل در سراسر جهان تا 30 درصد کاهش پیدا می‌کند. البته، در این رقم در صورت ممنوعیت WeChat نیز بیشتر شده و فروش آیفون‌های اپل کمتر هم می‌شود. این تحلیلگر در ادامه صحبت‌های خود افزود: “در صورت ممنوعیت شبکه‌های اجتماعی چینی در آمریکا، فروش سایر محصولات اپل نیز تا 25 درصد افت می‌کند.”

مینگ‌چی کو در یادداشتی که توسط دو سایت AppleInsider و MacRumors منتشر شده است، نوشت: “از آن‌جایی که اپلیکیشن WeChat برای کاربرانی چینی بسیار مهم بوده و کاربران این کشور برای ارتباط با یکدیگر، پرداخت‌ها، تجارت الکترونیک، مطالعه اخبار و سایر امور خود از WeChat استفاده می‌کنند، من اعتقاد دارم که فروش آیفون در چین با کاهش بسیار زیادی روبه‌رو خواهد شد.”

کو معتقد است که اگر ممنوعیت استفاده از WeChat در آمریکا عملی شود، اپل مجبور خواهد شد که آن را از فروشگاه نرم‌افزاری اپ‌استور حذف کند. البته، اپل هنوز درباره این موضوع اظهارنظر نکرده است.

کایلی مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید درباره این که ترامپ از باقی ماندن دو اپلیکیشن تیک‌تاک و WeChat در اپ‌استور اپل مانع خواهد شد یا خیر نیز صحبت نکرد و به خبرنگاران پاسخ نداد. وی گفت: “دولت متعهد است که از مردم آمریکا در برابر هرگونه تهدید سایبری محافظت کند و این نرم‌افزارها مقادیر قابل توجهی از داده‌های شخصی کاربران را جمع‌آوری می‌کنند. این داده‌ها در توسط دولت جمهور خلق چین قابل دسترسی بوده و می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.” مک‌انانی در جریان کنفرانس خبری روز پنج‌شنبه گفته بود: “تیک‌تاک سوابق مستندی برای سانسور آزادی بیان داشته و مطابق با خواسته‌های پروپاگاندای حزب کمونیست چین عمل می‌کند و ما در مورد داده‌های کاربران آمریکایی بسیار حساس هستیم.”

با توجه به سخنان سخنگوی کاخ سفید، تحلیلگران در تلاش هستند تا بدانند که آیا دولت ترامپ این دو اپلیکیشن را از فروشگاه‌های نرم‌افزاری، مثل اپ‌استور اپل حذف خواهد کرد یا خیر. دونالد ترامپ نیز طی یک سال اخیر به دلیل تصمیم‌گیری و اجرای سیاست‌هایی همچون اعمال تعرفه برای کالاهای وارداتی که برای مصرف‌کننده باعث افزایش قیمت نهایی می‌شود، مورد انتقاد قرار گرفته است.

چنین اقداماتی از سوی ترامپ باعث می‌شود که کمپانی‌های مختلفی برای جلوگیری از ممنوعیت‌های مربوطه وارد عمل شوند. به عنوان نمونه، شرکت بزرگ مایکروسافت برای خرید یک بخش یا تمامی بخش‌های تیک‌تاک، با مالک این شرکت وارد مذاکره شده است. این شبکه اجتماعی بیش از یک میلیارد بار در جهان دانلود شده و 100 میلیون کاربر فعال در ایالات متحده آمریکا دارد. هرچند مدتی پیش، شرکت مالک تیک‌تاک اعلام کرده بود که برای جلوگیری از ممنوعیت شبکه اجتماعی خود در آمریکا شکایت می‌کند.

مینگ‌چی کو اظهار کرد که اگر اپل با ممنوعیت دولت آمریکا برای باقی ماندن WeChat در اپ‌استور موافقت کند، مجبور می‌شود که این نرم‌افزار را از اپ‌استور هندوستان نیز حذف کند، چرا که دولت هندوستان هم در ماه ژوئن استفاده از این نرم‌افزار را ممنوع کرده بود.

کو درباره سناریو اعمال ممنوعیت‌ها صحبت می‌کند. او گفت که اگر این ممنوعیت‌ها اجرایی شوند، در خوش‌بینانه‌ترین حالت، اپل مجبور می‌شود که نرم‌افزارهای چینی را از اپ‌استور آمریکا حذف کند. در این سناریو احتمالا فروش آیفون تا 6 درصد و فروش سایر دستگاه‌ها کمتر از 3 درصد کاهش می‌یابد

تحلیلگر معتبر اپل در یادداشت خود گفت: “از لحاظ تئوری، دولت ایالات متحده به اپل صدمه‌ای نمی‌زند. اما با این حال، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به‌زودی برگزار می‌شود و ما تصور می‌کنیم که ممکن است ترامپ استراتژی‌های تهاجمی‌تری را برای انتخابات در نظر داشته باشد که در میان آن‌ها می‌توان به درخواست از اپل برای حذف WeChat از اپ‌استور جهانی اشاره کرد.”



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

شرکت اپل از چند ساعت پیش نسخه بتای وب سایت اپل موزیک را با طراحی مشابه با آی او اس 14 آماده عرضه به کاربران کرده است تا از آن طریق کارهای تست و برطرف کردن باگ‌های احتمالی آن را انجام دهد.

این وب سایت از همین حالا دارای بخش Listen Now بوده که جایگزین بخش For you شده است. این بخش مشابه با اپلیکیشن اپل موزیک آی او اس 14 شده است که به کاربران امکان دسترسی به موسیقی‌های مورد علاقه خود را می‌دهد و کاربران می‌توانند به مجموعه‌ای عظیم از آهنگ‌های ارائه شده در آن همراه با موارد منتخب در بخش For You استفاده کنند.

تا پیش از این شرکت اپل بخش Listen Now را جایگزین بخش For you در اپلیکیشن اپل موزیک آی او اس 14 کرده بود و حالا کاربران می‌توانند به این بخش در نسخه وب اپلیکیشن اپل موزیک نیز دسترسی داشته باشند.

اپل تصمیم دارد تا در سپتامبر سال جاری میلادی نسخه نهایی آی او اس 14 و دیگر سیستم‌عامل‌های خود را آماده عرضه کند. بر این اساس پیش بینی می‌شود که شرکت اپل به صورت هم‌زمان نسخه نهایی اپل موزیک برای وب را نیز آماده عرضه به کاربران کند.

گفتنی است که نسخه وب اپل موزیک از همین حالا به آدرس music.apple.com در دسترس است. کاربرانی که تصمیم دارند تا نسخه بتای این وب سایت را همراه با طراحی‌های جدید تست کنند، می‌توانند به آدرس beta.music.apple.com مراجعه کنند.

نسخه وب اپل موزیک که در حال حاضر به کاربران ارائه شده، برخی از امکانات اپلیکیشن رسمی این سرویس را ندارد؛ این قابلیت‌ها شامل نمایش متن موسیقی‌ها و چند مورد دیگر می‌شود. کاربرانی که اشتراک این سرویس را دارند می‌توانند از طریق نسخه وب به این سرویس دسترسی داشته باشند.



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 نسخه جدید پارالل دسکتاپ 16 امکانات جدیدی را برای اجرای بهبود یافته تر سیستم عامل ویندوز و توزیع‌های لینوکسی در کامپیوترهای مک آماده عرضه کرده است.

بر اساس ادعای توسعه دهنده این نرم افزار، نسخه 16 پارالل دسکتاپ تا 20 درصد پشتیبانی سریع‌تری از دایرکت ایکس 11 در سیستم عامل ویندوز دارد و به همین دلیل می‌توان از آن برای اجرای بازی‌ها و نرم افزارهای گرافیکی استفاده کرد. این مسئله باعث می‌شود تا کاربران دستگاه‌های مک بتوانند نرم افزارهای گرافیکی و بازی‌های سنگین را با بازدهی بهتری در سیستم عامل مجازی ویندوز اجرا کنند و از آن طریق محدودیت کمتری در زمینه سخت افزارها داشته باشند.

یکی دیگر از قابلیت‌های پارالل دسکتاپ 16 پشتیبانی از قابلیت Windows Travel Mode است که به کاربران اجازه استفاده بهینه از سیستم عامل مجازی ویندوز را در حین فعال بودن باتری می‌دهد. این قابلیت به مصرف بهینه سیستم عامل از انرژی کمک می‌کند و باعث می‌شود تا باتری دستگاه در حین اجرای دو سیستم عامل مصرف بهینه‌تری داشته باشد.

علاوه بر این، اشاره‌های مالتی تاچ از اپلیکیشن‌های ویندوزی در این نسخه اضافه شده است تا کاربران کامپیوترهای مک امکان استفاده از سخت افزارهای کامپیوتر خود نظیر ترک پد و تاچ بار را در سیستم عامل میهمان داشته باشند.

این نرم افزار می‌تواند به طول کامل از سیستم پردازش سه بعدی متال در مک برای بهبود پردازش‌های گرافیکی در سیستم عامل مجازی میهمان استفاده کند و از آن طریق امکان استفاده پر بازده از ویندوز در مک را ارائه دهد.

به طور کل نرم افزار پارالل دسکتاپ با اضافه کردن این قابلیت‌های جدید به نسخه جدید خود به کاربران این امکان را داده تا از طریق اجرای سیستم عامل مجازی دیگر نیازی به استفاده از نصب ویندوز به صورت بوت کمپ وجود نداشته باشد و کاربران بتوانند به صورت بهینه‌تر از دستگاه‌های خود با هر دو سیستم عامل استفاده کنند.



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

فیسبوک اخیرا بروزرسانی برای کمک به کسب و کارهای کوچک معرفی کرده که امکان دریافت هزینه برای رویدادهای آنلاین را فراهم می‌کند. این شبکه اجتماعی همراه با معرفی این آپدیت، از سیاست‌های اپل در اپ استور نیز انتقاد کرده است.

با این آپدیت که برای اولین بار پیش نمایش آن را اوایل سال جاری میلادی مشاهده کرده بودیم، صاحبان کسب و کار می‌توانند برای رویدادهای آنلاین مانند کلاس‌ها برنامه ریزی کنند و از فالورهای خود برای دسترسی به آن‌ها هزینه بگیرند. فیسبوک اعلام کرده که به علت سیاست‌های اپل در قبال توسعه دهندگان، صاحبان کسب و کارها نمی‌توانند از تمام مزایای این بروزرسانی بهره‌مند شوند.

در حالی که این شبکه اجتماعی اعلام کرده برنامه‌ای برای دریافت بخشی از هزینه‌ها حداقل تا سال آینده میلادی ندارد، به این موضوع اشاره داشته که اپل کمیسیون استاندارد خود به ازای هر خرید از اپلیکیشن فیسبوک در iOS را دریافت خواهد کرد:

«ما از اپل خواستار کاهش ۳۰ درصد کارمزد اپ استور یا امکان استفاده از فیسبوک پی برای دریافت تمام هزینه‌ها توسط کسب و کارها به علت مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا شدیم که متاسفانه اپل چنین درخواستی را رد کرد و صاحبان کسب و کارهای کوچک تنها ۷۰ درصد درآمد را دریافت خواهند کرد.»

این شبکه اجتماعی از برنامه‌های خود برای هشدار به کاربران مبنی بر دریافت ۳۰ درصدی هزینه‌ها توسط اپل خبر داده و هنوز منتظر دریافت تاییدیه از سوی این غول فناوری آمریکایی برای آپدیت جدید است. اپل در حال حاضر واکنشی نسبت به این گفته‌ها از خود نشان نداده است.

به گفته فیسبوک، رویدادها در اندروید و سایت از فیسبوک پی استفاده خواهند کرد و در همین راستا، تمام درآمدها در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار می‌گیرد:

«ما از کمپانی‌هایی که می‌توانند چنین اقدامی را برای حمایت از کسب و کارهای کوچک انجام دهند، دعوت به اضافه شدن به این طرح می‌کنیم.»

اپل به علت سیاست‌های خود در اپ استور با انتقادهای زیادی و همچنین پرونده ضدانحصار روبه‌رو شده و اخیرا نیز «اپیک گیمز» به علت حذف بازی «فورتنایت» از اپ استور، از این غول فناوری شکایت کرده است.



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

فورتنایت یکی از مشهورترین بازی‌های جهان است. اکنون اما این بازی در فروشگاه‌های اپل و گوگل در دسترس نیست و شخص جدیدی نمی‌تواند آن را نصب کند. شرکت سازنده بازی فورتنایت پس از آنکه 2غول فناوری اپل و گوگل این بازی ویدئویی محبوب آنلاین را در اپ‌استورهای خود مسدود کردند از آنها شکایت کرده است.
 اپل و گوگل اعلام کرده‌اند که بازی فورتنایت را به این دلیل حذف کرده‌اند که توسعه‌دهنده آن، یعنی شرکت اپیک گیمز دستورالعمل‌های آنها را با ارائه یک روش «خرید درون بازی» که سیستم‌های پرداخت اختصاصی اپل و گوگل را دور می‌زند، نقض کرده است.
خیلی سریع مشخص شد که شروع این دعواهای حقوقی یک تصمیم‌گیری لحظه‌ای نبوده است. هر کدام از این شکایت‌ها یک متن 60صفحه‌ای است و یکی از وکلایی که درگیر آن شده، شخصی به نام کریستین وارنی است که در دولت اوباما بخش ضد‌انحصار وزارت دادگستری را اداره می‌کرده است.
شرکت اپیک پس از حذف فورتنایت از اپ­‌استورهای گوگل و اپل، ویدئویی را منتشر کرد که در آگهی نمادین «1984»، اپل را در نقش یک تبهکار معرفی می‌کند. این آگهی ظاهرا به رمان معروف1984 اشاره می‌کند که جورج اورول آن را نوشته است. اپیک همچنین به شعار «ابلیس نباش» گوگل اشاره می‌کند و این شرکت فناوری را متهم کرده که «شعار خود را تقریباً رها کرده است.»

اول اپل، بعد گوگل
این مناقشه از زمانی آغاز شد که شرکت اپیک گیمز اعلام کرد، درصورت خرید مستقیم بازیکنان از اپیک، یک تخفیف 20درصدی دائمی درون بازی به آنها می‌دهد.
اپیک در یک پست وبلاگی گفت که بازیکنان درصورت پرداخت از طریق اپل یا گوگل نمی‌توانند این تخفیف را دریافت کنند.
این شرکت توضیح داد که «هنگام استفاده از گزینه‌های پرداخت اپل و گوگل، این دو شرکت 30درصد هزینه دریافت می‌کنند و به همین علت ما نمی‌توانیم 20درصد کاهش قیمت را اعمال کنیم.» چند ساعت پس از انتشار این پست، بازی فورتنایت از فروشگاه اپل ناپدید شد و اپیک هم با یک دادخواست به این اقدام پاسخ داد. اپیک در شکایت خود گفته است: حذف بازی فورتنایت از سوی اپل نمونه دیگری از استفاده اپل از قدرت عظیم خود برای اعمال محدودیت‌های غیرمعقول و حفظ انحصار صددرصدی و غیرقانونی خود در بازار پرداخت درون اپلیکیشنی iOS است.
همچنین گوگل اعلام کرد که بازی فورتنایت را از گوگل پلی حذف کرده است، اگرچه این بازی هنوز از سایر منابع می‌تواند روی دستگاه‌های اندروید نصب شود.



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

مارتین اسکورسیزی به همراه کمپانی تولیدی‌اش «سیکلیا پروداکشنز» برای اولین بار با اپل قرارداد تولید فیلم و سریال بستند.

در حال حاضر این کارگردان سینما در حال گذارندن مراحل پیش تولید فیلم سینمایی «قاتلان ماه کامل» با بازی رابرت دنیرو و لئناردو دی کاپریو با اپل است که سال آینده اکران خواهد شد.

خبر همکاری اسکورسیزی با اپل یک هفته پس از آن منتشر شده است که اعلام شد دی کاپریو و «اپین وی» کمپانی تولیدش با اپل قرارداد تولید محصولات تلویزیونی امضا کرده‌اند.

اسکورسیزی از کارگردانان به نام سینمای آمریکا است که فیلم‌هایی مانند «گاو خشمگین» «راننده تاکسی» «رفقای خوب» «دارودسته نیویورکی‌ها» «مردگان» «سکوت» «مرد ایرلند» و... را ساخته است. او تا به حال 9 بار برای اسکار نامزد شده است که در نهایت موفق به دریافت آن برای فیلم مردگان شد.

پیش از اسکورسیزی چهره‌های مطرح دیگری با اپل قرارداد همکاری امضا کرده‌اند که از میان آنان می‌توان به اپرا وینفری، آلفونسو کوارون، جولیا لوییس دریفوس و ادریس البا اشاره کرد.



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

شرکت اپل جز شرکت‌هایی به شمار می‌رود که تاکنون هیچ تلفن یا تبلت تاشدنی را معرفی نکرده است. همه ما طی یک سال اخیر متوجه شدیم که تلفن‌های هوشمند تاشو دیگر چیز عجیبی نیستند و نباید از دیدن آن‌ها تعجب کرد، اما اپل هنوز هیچ دستگاه تاشویی را معرفی نکرده و ما بسیار مشتاق هستیم که بدانیم که این کمپانی خاص با رونمایی یک تلفن یا تبلت تاشو چگونه ما را شگفت‌زده خواهد کرد. یک نشت اطلاعاتی جدید نشان می‌دهد که اپل قصد دارد تا سال 2023 میلادی یک آیپد تاشو معرفی کند. هم‌چنین، جزییاتی هم درباره مشخصات این محصول منتشر شده است.

به گفته Komiya، افشاگر معروف محصولات دیجیتال در توییتر، کوپرتینونشین‌ها تا سال 2023 میلادی یک آیپد تاشو به بازار عرضه می‌کنند. جدای از زمان معرفی این محصول، این افشاگر اعلام کرد که آیپد تاشو اپل از یک صفحه‌نمایش microLED استفاده خواهد کرد. اپل از مدتی قبل برروی این نوع از نمایشگرها کار می‌کند و طبق گفته‌های یکی از شرکای این کمپانی، محصولات مجهز به فناوری فوق طی سه تا چهار سال دیگر توسط اپل معرفی می‌شوند.

اضافه‌بر موارد مطرح شده، Komiya اعلام کرد که اپل در اولین دستگاه تاشو خود از هیچ لولا یا اتصالی استفاده نخواهد کرد و در عوض، دو پنل دستگاه بدون هیچ اتصال قابل رویتی به هم وصل می‌شوند. یکی دیگر از ادعاهای ارایه شده توسط این افشاگر، بهره‌مندی محصول جدید اپل از دوربین سلفی زیر نمایشگر است. هم‌چنین، سنسور Touch ID نیز به عنوان یک راه‌حل بایومتریک برای امنیت دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. Komiya در ادامه افزود که یک تراشه 3 نانومتری سری A اپل با نام‌های احتمالی A17 یا A16X در بدنه آیپد تاشو اپل تعبیه خواهد شد.

از لحاظ تئوری، استفاده از یک چیپست 3 نانومتری می‌تواند قدرت پردازش دستگاه را افزایش داده و آیپد 2023 اپل را به یک تبلت قدرتمند تبدیل کند. با توجه به مشخصات احتمالی این تبلت می‌توان انتظار داشت که اپل می‌تواند با ارایه تجربه واقعیت مجازی (VR) از طریق هدست و همگام‌سازی آن با عینک‌ هوشمند خود پیشرفت‌های قابل توجهی در این بخش داشته باشد. هنوز سه سال تا زمان معرفی آیپد تاشو اپل باقی مانده است و نمی‌توان با اطمینان کامل درباره این موضوعات صحبت کرد. بنابر این، انتظار می‌رود که در آینده، اطلاعات و جزییات بیشتری در رابطه با محصولات جدید اپل، از جمله آیپد تاشو این شرکت منتشر شوند.



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

چین دیگر کارخانه تولیدی جهان نیست و شرکت‌های چینی به تدریج دارند فعالیت‌های خود را به سایر کشورها می‌کشانند؛ چون جنگ تجاری و اقتصادی میان ایالات متحده و چین به آن‌ها فشار وارد کرده است.

این سخنان را «یانگ لیو»، رئیس کارخانه‌های فاکسکان، بزرگ‌ترین تولیدکننده آیفون جهان و یکی از تامین‌کنندگان اصلی محصولات اپل به نشریه بلومبرگ گفته است.

لیو می‌گوید: «مهم نیست هند، آسیای جنوب شرقی یا امریکا باشد؛ همیشه یک اکوسیستم تولیدی وجود خواهد داشت.»

رئیس فاکسکان با جسارت اعلام کرده، اگرچه هنوز چین یک مکان اصلی برای کارخانه‌های این شرکت است ولی روزهایی که چین کارخانه‌ای برای کل جهان باشد؛ به پایان رسیده است.

به گزارش بلومبرگ، در حال حاضر ۳۰ درصد از کل ظرفیت تولیدی شرکت فاکسکان خارج از کشور چین است. در ماه ژوئن گذشته، این ظرفیت ۲۵ درصد بود که نشان می‌دهد فاکسکان عزم جدی برای توسعه کارخانه‌های خود در کشورهای دیگر دارد و فقط در خاک چین نیست.

فاکسکان یکی از چند تامین‌کننده اصلی و بزرگ شرکت اپل است که اکنون در کشورهایی مانند هند و ویتنام هم کارخانه راه‌اندازی کرده و مشغول مونتاژ محصولات اپل است

تلاش مضاعف فاکسکان برای تولید آیفون ۱۲

در اوایل همین هفته، گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه فاکسکان تلاش مضاعفی را برای تولید سریع‌ترین گوشی‌های آیفون ۱۲ آغاز کرده است.

پیش‌بینی می‌شود امسال اپل ۴ آیفون ۱۲ از جمله یک مدل ۵.۴ اینچی و دو مدل ۶.۱ اینچی را در کنار یک مدل ۶.۷ اینچی معرفی کند. گفته می‌شود آیفون‌های ۱۲ به مودم ۵G و نمایشگرهای اولد مجهز هستند و از یک طراحی جدید و فلت بسیار کم حاشیه سود می‌برند.

اما آیفون‌های جدید اپل چند هفته دیرتر وارد بازار خواهند شد. همیشه اپل در هفته دوم سپتامبر آیفون‌های جدید خود را معرفی و اواخر همان ماه وارد بازار شدند که امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا و تعطیلی طولانی مدت کارخانه‌ها و بروز مشکلاتی در زنجیره تامین قطعات آیفون‌های ۱۲، این عرضه بر هم خورده و با تاخیر خواهد بود.

فاکسکان انتظار دارد به خاطر این تاخیر در عرضه آیفون ۱۲، سود سه ماهه سوم امسال او کاهش داشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

 مدیرعامل اپل حالا تازه‌ترین عضو باشگاه‌ میلیاردرهای جهان است. ارزش بازار اپل همچنان در حال افزایش است و کوک که دارای ۸۴۷ هزارسهم این شرکت است عملا از این افزایش سهم منتفع شده، او سال گذشته ۱۲۵ میلیون دلار به‌عنوان بخشی از حقوقش از اپل را هم دریافت کرد. هفته گذشته ارزش دارایی زاکربرگ بنیان‌گذار فیس‌بوک به ۱۰۰ میلیارد دلار رسید. شرکت‌های تکنولوژی چون اپل، فیس‌بوک و آمازون طی ماه‌های اخیر و با گسترش ویروس کرونا با رشد خیره‌کننده درآمد مواجه شده‌اند. اپل حالا به ارزش ۲ تریلیون دلار نزدیک شده که پیش از این شرکت دیگری آن را به‌دست نیاورده است. دو سال قبل اپل نخستین شرکتی بود که به ارزش یک تریلیون دلار رسید. درآمد کوک از میزان سهم او از اپل و حقوق وی در این شرکت محاسبه شده است. در سال ۲۰۱۵ کوک گفت که قصد دارد بخش عمده ثروتش را اعطا کند و بعد از آن میلیون‌ها دلار به خیریه‌های‌ مختلف بخشید. بر اساس قوانین کالیفرنیا ۵۰ درصد درآمد تیم کوک مشمول مالیات می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

سرویس ضدانحصار دولت فدرال روسیه موسوم به FAS اپل را به خاطر سوءاستفاده از قدرت در اپ استور مجرم شناخت و با صدور دستور خواستار پاسخ‌گویی این شرکت به نقض قوانین شد.

اردیبهشت ماه سال ۹۸ شرکت کسپرسکی به دلیل عدم انتشار اپ Safe Kids در اپ‌استور از اپل شکایت کرد. آژانس FAS پس از این شکایت رسیدگی به احتمال اتخاذ سیاست‌های ضدرقابتی در این فروشگاه را آغاز نمود. اپل در آن زمان اعلام کرد که این اپ به دلیل در معرض خطر قرار دادن «امنیت و حریم خصوصی کاربران» مجوز انتشار در اپ استور را نگرفته است.

آژانس FAS می‌گوید اپل توسعه دهندگان را مجبور می‌کند تا برای انتشار اپلیکیشن‌های خود در اپ استور از این شرکت درخواست مجوز کنند و بعد با قانون‌شکنی مانع از انتشار آنها می‌شود. سخنگوی اپل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اپل به این تصمیم اعتراض خواهد کرد.

اپل به اتهام اتخاذ سیاست‌های ضدرقابتی در اپ استور از طرف رگولاتورهای آمریکایی و اروپایی زیر تیغ انتقادات گسترده رفته و حال آژانس FAS نیز به جمع منتقدان اضافه شده است. قانونگذاران آمریکایی در جلسه رسیدگی به اتهام انحصارطلبی شرکت‌های بزرگ فناوری که اوایل مرداد ماه برگزار شد، از «تیم کوک» مدیرعامل اپل در مورد جلوگیری از انتشار اپلیکیشن‌های رقیب در اپ استور سؤالاتی کردند.

کوک در این جلسه به سؤالات کنگره در مورد اخذ مالیات ۳۰ درصدی از فروش اپ‌های شخص ثالث هم پاسخ داد که به عقیده بسیاری از شرکت‌ها رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود. مایکروسافت اخیراً به خاطر عدم انتشار اپ استریم بازی xCloud در اپ استور از اپل انتقاد کرد و این شرکت را به فرق گذاشتن بین اپ‌ها متهم کرد. مدتی بعد فیسبوک نیز به خاطر انتشار اپ Facebook Gaming به شکل ناقص و بدون بازی اپل را به باد انتقاد گرفت.



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 شرکت اپل به تازگی علیه یک شرکت کانادایی به خاطر شباهت لوگویش به نشان تجاری خود شکایت کرده است.

بر اساس گزارش وب سایت iPhone in Canada اپلیکیشن Prepear در حال حاضر تحت پیگرد قانونی به خاطر شکایت اخیر اپل قرار گرفته است. این اپلیکیشن به کاربران خود کمک می‌کند تا کارهای مختلفی نظیر آماده کردن میز شام، ساخت لیست‌ها و مدیریت موارد خریداری شده برای خانه را به صورت مرتب تنظیم کنند.

این اپلیکیشن شباهت زیادی به نرم‌افزار ‌Super Healthy Kids دارد و کارهای مشابهی را برای کاربران انجام می‌دهد. حال مشخص شده است که این اپلیکیشن به خاطر شباهت لوگویش درگیر یک پرونده قانونی شده و اپل از آن شکایت کرده است. در پست اینستاگرامی که توسعه دهنده این اپلیکیشن منتشر کرده، مشخص شده اس که شرکت اپل اعلام کرده که لوگوی گلابی این اپ، نام و نشان تجاری شرکت اپل را زیر سؤال برده است و از آن برای مقاصد شخصی تقلید کرده است.

این شرکت در حال حاضر در وب سایت Change.org اقدام به ایجاد یک طومار کرده است و کاربران خواسته تا با امضا کردن آن اقدام به مقابله با درخواست‌های قانونی شرکت اپل کنند. این شرکت اعلام کرده که لوگو و نشان تجاری گلابی هیچ ربطی به لوگوی شرکت اپل که شبیه به سیب هست ندارد و حتی از لحاظ طراحی نیز نمی‌توان آن‌ها را شبیه به یک دیگر دانست.

توسعه دهندگان خواسته‌اند که تا این طومار به ۱۰ هزار امضای دیجیتالی برسد تا از آن طریق بتوانند اقدام به استفاده از آن در دادگاه مورد بررسی این پرونده کنند.

توسعه دهنده یاد شده همچنین اعلام کرده که شرکت اپل با انجام این کار اقدام به وارد کردن ضربه به کسب و کاری کوچک زده است و آن را به اقدامات انحصارطلبانه شرکت اپل نیز ارتباط داده است. در صورت موفقیت این شرکت برای اثبات موضوع، پیش بینی می‌شوند که توسعه دهنده این اپلیکیشن علاوه بر مبرا شدن از تمام اتهامات موفق به دریافت غرامت از شرکت اپل نیز خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

چند نسل آخر از تلفن‌های آیفون اپل از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کردند. در این میان، به نظر می‌رسد که سری آیفون 12 اپل تجربه استفاده از این فناوری را بهبود می‌بخشند.

کوپرتینونشین‌ها قصد دارند که اولین تلفن مجهز به قدرتمندترین آهن‌ربا در پنل پشتی را معرفی کنند. این آهن‌ربای قوی باعث می‌شود که که گوشی به صورت خودکار به محل دقیق پد شارژر بی‌سیم متصل شود .در نتیجه، نیازی نیست که کاربران برای اتصال آیفون خود به شارژرهای بی‌سیم دقت زیادی داشته باشند.

تصاویر درز کرده از قالب‌ها و سیم‌پیچ‌ها نشان می‌دهند اولین نسل از تلفن‌های هوشمندی که از آهن‌ربای تثبیت‌کننده موقعیت دستگاه استفاده می‌کنند، آیفون‌های 2020 اپل هستند که انتظار می‌رود که در ماه آینده میلادی معرفی شوند. تصاویر قالب‌های آهن‌ربایی در شبکه اجتماعی Weibo منتشر شده‌اند. به علاوه، در این تصاویر می‌توان چینش دوربین‌ها به همراه دکمه‌‌های تنظیم صدا و پاور تلفن را مشاهده کرد.

هم‌چنین، به نظر می‌آید که اپل سرانجام یک محصول سازگار با فناوری شارژ بی‌سیم آیفون 12 را معرفی خواهد کرد. در نتیجه، احتمال می‌رود که این شرکت پس از شکستی که در پروژه شارژر بی‌سیم Air Power تجربه کرد، از یک شارژر بی‌سیم رسمی رونمایی کند.



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

شرکت «اپین وی» کمپانی تولید محصولات سینمایی که مالک آن لئوناردو دی کاپریو با عقد یک قرارداد چند ساله با اپل، برای این کمپانی برنامه‌های تلویزیونی تولید می‌کند.

بر مبنای این قرارداد چند ساله «اپین وی» برنامه‌های تلویزیونی برای اپل تولید می‌کند. این کمپانی همین حالا هم قرارداد تولید ۲ پروژه را با اپل در دست اجرا دارد که یکی از آنها تولید «قاتلان ماه کامل» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی با بازی دی کاپریو و دیگری سریال تریلر «دختران درخشان» است که دی کاپریو تهیه‌کننده اجرایی آن است و الیزابت ماس در آن نقش‌آفرینی می‌کند.

«اپین وی» پیشتر نیز تولید فیلم‌های دی کاپریو را انجام داده که «بازگشته از گور»، «گرگ وال استریت»، «هوانورد» و «شاتر آیلند» از آن جمله آنها هستند.

این کمپانی تولیدات دیگری هم داشته که تولید فیلم‌های بلندی چون «شب عید» جورج کلونی از جمله آنهاست. تولید مستندهایی چون «ویرونگا»، «دریای سایه‌ها»، «یخ بر آتش» و «و ما سبز می‌شویم» هم از محصولات همین کمپانی هستند.

در بخش تلویزیونی نیز «اپین وی» به تازگی تولید سریال‌های تاریخی «گرنت» و «چیزهای درست» را برای دیزنی پلاس انجام داده است.

دی کاپریو جدیدترین چهره درجه یکی است که با اپل قرارداد تولید بسته است. اپرا وینفری، آلفونسو کوارون، جولیا لوییس-دریفوس، جاستین لین، ادریس البا و کری ارین از دیگر چهره‌هایی هستند که پیشتر برای این سرویس مشغول تولید بوده‌اند.



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

شرکت مایکروسافت اعلام کرده که به زودی پشتیبانی از آفیس 2016 را تا ماه مهر برای کامپیوترهای مک متوقف می‌کند.

بر این اساس کاربران کامپیوترهای مک از روز 13 اکتبر 2020 دیگر امکان دسترسی به بسته نرم افزاری آفیس 2016 را نخواهند داشت و دیگر نمی‌توانند از قابلیت‌های آفیس 365 در آن استفاده کنند.

این مسئله البته روی روند کاربری بسیاری از کاربرانی که از سرویس‌های آنلاین مایکروسافت استفاده می‌کنند تأثیری ندارد، با این حال اگر از سرویس آفیس 365 از طرف کاربران استفاده می‌شود، بهتر است نسخه‌های به روز شده این بسته نرم افزاری روی کامپیوترها نصب شود.

توقف پشتیبانی از این بسته نرم افزاری همچنین به معنای آن است که کاربران دیگر امکان دریافت به روز رسانی‌های کاربردی برای بهبود روند استفاده از آن را ندارند.

مایکروسافت خبر توقف پشتیبانی از آفیس 2016 برای مک را در ماه گذشته و از طریق اسناد پشتیبانی خود ارائه داده بود و حالا مشخص شده است که به زودی قرار است دسترسی به این سرویس‌ها متوقف شود.

بر اساس ادعای مایکروسافت، کاربران برای داشتن بهترین تجربه برای اجرای نرم افزارهای آفیس بهتر است نسخه جدیدتر آن را روی کامپیوترهای مک خود نصب کنند.

آفیس 2019 که در حال حاضر جدیدترین نسخه از بسته نرم افزاری آفیس به حساب میاید، با لایسنس 150 دلار آماده عرضه است. البته کاربران می‌توانند سرویس آفیس 365 را نیز با پرداخت 70 دلار در سال فعال کنند و از قابلیت‌های بهبود یافته آن نیز بهره‌مند شوند.

بسیاری از کاربران کامپیوترهای مک برای داشتن رابط کاربری یکپارچه و استفاده هر چه بهتر از زبان‌های مختلف از بسته نرم افزاری مایکروسافت آفیس به جای مجموعه نرم افزارهای دفتری انحصاری اپل استفاده می‌کنند. با این حال کاربران می‌توانند با دانلود و نصب نسخه جدید این بسته نرم افزاری از اپ استور از تمام قابلیت‌های نسخه اورجینال آن نیز بهره‌مند شوند.



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

شرکت اپل توانسته با فروش آیپد در بازه سه ماهه دوم سال 2020 میلادی به‌عنوان پرچم‌دار فروشنده‌های تبلت‌ها شناخته شده است.

اپل در این بازه زمانی نزدیک به 14.3 میلیون آیپد را در سراسر دنیا فروخته است. این اطلاعات توسط موسسه تحلیلی Canalys منتشر شده که نشان می‌دهد که اپل با بیشترین اختلاف صدر نشین فروشنده‌های تبلت در سراسر دنیا تبدیل شده است. اپل در حالی اقدام به فروش آیپد با تعداد 14.3 میلیون واحد کرده که شرکت سامسونگ به‌عنوان دومین فروشنده این دست از محصولات 7 میلیون تبلت را در سراسر جهان عرضه کرده است. 

 اپل در این بازه زمانی 38 درصد از سهم بازار را در اختیار خود داشته و نسبت به سال گذشته 19.8 درصد رشد در فروش تبلت‌ها را تجربه کرده است. این در حالی است که سامسونگ به‌عنوان تولید کننده دوم تبلت‌ها در سراسر دنیا تنها 18.7 درصد از سهم بازار را در اختیار خود داشته است.

پس از اپل و سامسونگ نیز هواوی، آمازون و لنوو در مقام‌های پایین‌تر قرار گرفته‌اند که سهم بسیار کمتری را از فروش تبلت‌ها در اختیار دارند.

شرکت اپل توانسته با فروش آیپدها به صدرنشین تولید کننده‌های آیپد تبدیل شود که از لحاظ کاربری امکانات بسیار خاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با وجود اینکه بسیاری از تحلیلگران بازار تبلت‌ها را یک بازار غیر پویا می‌دانند، اپل همچنان از فروش این محصولات درآمد قابل توجهی دارد و توانسته به صدر نشین تولید کنندگان این محصولات تبدیل شود. 

گزارش‌های جداگانه نیز حاکی از آن است که شرکت اپل در بازه زمانی مشابه با فروش 19 میلیون کامپیوتر مک در مقام دوم عرضه کنندگان کامپیوتر پس از شرکت لنوو قرار گرفته است. اپل در بازه زمانی یاد شده 17.7 درصد از سهم بازار را در اختیار داشته است.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل گلس یا عینک واقعیت افزوده اپل می تواند یک گجت بسیار خاص باشد اما هنوز هیچ ایده ای درباره نقشه های اپل برای تجربه کاربری و فرم فکتور آن نداریم. امروز در یک شایعه می بینیم که Apple Glass می تواند شما را هر کجای این کره خاکی قرار دهد. این ایده چیزی شبیه به تکنیک پرده سبز در فیلم برداری است.

اپل سیستمی را در نظر گرفته است که به اپل گلس یا هدست دیگر اپل اجازه می دهد زمینه ای را انتخاب کند که وقتی شخصی در مقابل آنها ایستاده است، ظاهر شود. این فناوری شبیه به “صفحه سبز” است که در برنامه ها و فیلم های تلویزیونی استفاده می شود و باعث می شود که یک بازیگر به جای ایستادن در مقابل صفحه نمایش در استودیوی بزرگ یا جایی دیگر باشد.

بر خلاف سیستم 2D که توسط Skype و Zoom استفاده شده است، برنامه ثبت اختراع اپل استفاده از یک سیستم سه بعدی را پیش بینی می کند که به کاربر Apple Glass اجازه می دهد تا در حالی که در حال حرکت و گردش است، پس زمینه را جایگزین کند، این یک پیشرفت قابل توجه است و پردازش سنگینی می خواهد.

درخواست ثبت اختراع در ماه فوریه ثبت شد و امروز توسط دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) منتشر شد. این عنوان “جایگزینی پرده سبز با تأخیر کم تعبیه شده در نمایشگر قرار گرفته روی سر برای واقعیت مختلط (AR و VR)” است. تاخیر کم استفاده شده از این سیستم از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا این امکان را می دهد تا پردازش با سرعتی انجام شود که از بیمار شدن کاربران هنگام مشاهده پس زمینه جعلی جلوگیری می کند و تأخیر کم با تعبیه پردازنده درون HMD امکان پذیر است.

جالب اینجاست که فکر فعلی این است که حداقل در روزهای ابتدایی Apple Glass، کاربران باید این گجت پوشیدنی را با آیفون جفت کرده و به پردازنده گوشی اجازه دهند که پردازش سنگین را انجام دهد. این همان کاری است که اپل ابتدا با Apple Watch انجام داد. دومی در اصل به پردازنده از آیفون کاربر نیاز داشت تا بیشتر ویژگی ها را اجرا کند قبل از اینکه اپل نسخه مستقل از ساعت را منتشر کند. در نتیجه، فناوری ذکر شده در حق ثبت اختراع ممکن است تا زمان تولید نسل سوم عینک های AR یا بعد از آن در Apple Glass به کار نرود.

برنامه ثبت اختراع توضیح می دهد كه:

“این سیستم با داشتن یک نگاه كاربر به نمایشگر از طریق لنزهای زاویه دید گسترده (با نمای دید 110 درجه یا بیشتر) واقعیت مختلط را بدست می آورد. دو دوربین واقع در پشت HMD محیط را از دیدگاه ضبط می كنند که چند سانتی متر جلوی هر چشم واقع شده است. “

اگر به اصطلاحات حق ثبت اختراع توجه ندارید، اپل می گوید:

“در حالی که کروما (پرده سبز یا رنگی) معمولا یک اثر پس از تولید است یا به صورت زنده با تجهیزات / نرم افزارهای اختصاصی انجام می شود، می توان در زمینه هدست واقعیت افزوده (AR) نیز به کار برد. به عنوان واقعیت مختلط (MR)، جایی که عناصر مجازی در زمان واقعی وارد محیط دنیای واقعی می شوند که توسط کاربر از طریق گجت پوشیدنی قرار گرفته روی سر، مشاهده می شود.

یک مثال، یک شبیه ساز جرثقیل است که در آن کنترل ها اشیاء واقعی قرار می گیرند و در آن صفحه نمایش رنگی جرثقیل مجازی با یک محیط مجازی جایگزین می شود. مثال دیگر این می تواند یک تجربه MR اجتماعی با استفاده از صفحه نمایش رنگی باشد که تمام نمای دید را در بر می گیرد و فقط دست و بدن کاربر توسط محتوای مجازی جایگزین نمی شود (مگر اینکه رنگ آنها همان صفحه باشد). این مثال گاهی اوقات به عنوان واقعیت مجازی (VR) طبقه بندی می شود اما برای سادگی ما در اینجا آن را به عنوان واقعیت افزوده (AR) در نظر می گیریم. “

مانند هر درخواست ثبت اختراع ثبت شده توسط شرکت یا حتی با ثبت اختراع ثبت شده توسط غول فناوری، هیچ تضمینی وجود ندارد که اپل در واقع از فناوری ثبت شده استفاده کند. اپل هر سال تعداد زیادی حق ثبت اختراع را درخواست و دریافت می کند و در حالی که برخی از آنها برای فناوری های نوآورانه است که در واقع توسط شرکت بکار رفته است، برخی از ایده ها فقط برای محافظت از اپل در برابر اختراعات ثبت شده دیگر هستند.



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

در آوریل (فروردین) سال اخیر، یکی از تحلیلگران سرشناس بازار اپل به نام Ming-Chi Kou مدعی شد آیفون‌های 5.4 و 6.1 اینچی در ماه سپتامبر (شهریور) به مرحله‌ی تولید می‌رسند و با توجه به اینکه معرفی این آیفون‌ها برای آگوست (مرداد) برنامه‌ریزی شده بود، این یعنی معرفی آیفون 12 یک ماه تاخیر می خورد. اما اخیراً Kou اعلام کرد با توجه به مشکلاتی که برای لنز الترا واید آیفون‌های جدید بوجود آمده، ممکن است عرضه‌ی آیفون 12 زمان بیشتری به‌طول بیانجامد.

تمام مدل‌های iPhone 12 از لنزهای 7P (هفت قطعه ای) برای دوربین‌های الترا واید خود استفاده می‌کنند، اما مشکل گفته شده فقط برای دو مدل‌ غیر پرو از آیفون‌ها ایجاد شده است؛ اینطور که پیداست، لایه‌ی پوششی این لنزها در آزمون‌های دما و رطوبت بالا دوام نیاورده و ترک می‌خورند.

جالب اینجاست این نقص فقط برای قطعاتی بوجود آمده که اپل از شرکت Genius Electronic Optical خریداری کرده و لنزهای شرکت Largan که تامین‌کننده‌ی موازی اپل بوده، با این مشکلات مواجه نیست. Kuo و تیم تحقیقاتی وی بر این باورند که اپل حداقل تا زمان معرفی آیفون 12، اکثر لنزهای خود را از شرکت Largan تامین خواهد کرد، پس به احتمال زیاد این مشکل موجب تاخیر در معرفی و عرضه‌ی آیفون‌ها نمی‌شود.

اما مشکلات شرکت Genius اینجا هم به پایان نمی‌رسد؛ خبرهای جدید حاکی از آن است که حتی اگر این کمپانی نقص لنزهای خود را هم برطرف کند، اپل برای استفاده از این لنزها انتظار یک تخفیف 30 درصدی را خواهد داشت و این باعث می‌شود سود شرکت Genius به‌شدت کاهش یابد. اپل برای هر لنز حدود 2 تا 2.2 دلار پرداخت می‌کند، اما برای ادامه‌ی همکاری، Genius احتمالاً مجبور می‌شود قیمت‌ لنزها را تا 1.5 دلار کاهش دهد.

همانطور که می‌دانید، اپل هفته‌ی گذشته تایید کرد، معرفی آیفون‌ها با مقداری تاخیر مواجه شده و مانند سال‌های گذشته در ماه سپتامبر نمی‌باشد، اما اینطور که پیداست، شرکت Largan قادر به تامین لنزهای اپل بوده و آیفون‌ها بیش از همان چند هفته‌ی گفته شده، تاخیر نخواهند داشت.

طبق گزارش وب‌سایت خبری DigiTimes، اپل در ابتدا دو مدل‌ 6.1 اینچی (مکس و پرو) آیفون 12 را عرضه کرده و پس از آن مدل‌های 5.4 (معمولی) و 6.7 اینچی (پرو مکس) آیفون 12 را راهی بازار می نماید. اما گزارش اخیر Kuo نشان می‌دهد که مدل 5.4 اینچی و مدل مکس 6.1 اینچی همزمان عرضه می‌شوند، پس طبق خبر Kuo، اپل ابتدا مدل‌های مکس و پایه‌ و سپس مدل‌های پرو و پرو مکس از آیفون‌های جدید خود را معرفی می‌کند.

البته هنوز مشخص نیست اپل کدام‌یک از این دو راه را برای معرفی آیفون‌های جدید خود انتخاب می‌کند و حتی ممکن است، اپل تمام مدل‌های آیفون 12 را همزمان معرفی و عرضه کند، پس برای خبرهای رسمی باید تا زمان معرفی آیفون 12 صبور بود.

طبق شایعه‌های اخیر، مدل‌های پرو از یک ترکیب سه‌گانه دوربین به‌همراه یک لنز ToF استفاده می‌کنند در حالی که مدل‌های پایه به یک ترکیب دوربین دوگانه (واید و الترا واید) مجهز هستند، اما جالب اینجاست که فقط لنز مدل‌های پایه‌ی این گوشی با مشکل مواجه شده است.



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

وقتی این گزارش را خواندیم که هیچ کدام از ۴ عضو خانواده آیفون ۱۲ نمایشگر ۱۲۰ هرتز نخواهند داشت، به این فکر کردیم که به نظر می رسد اپل می خواهد ریسک بزرگی را بپذیرد. البته از آن جا که پرفروش‌ترین آیفون فعلی یک نمایشگر ۶.۱ اینچی HD از نوع IPS و رفرش ریت ۶۰ هرتز را با حاشیه های نسبتا قابل توجه ارایه می کند (بله، آیفون ۱۱ با قیمت ۷۰۰ دلار برای مدل ۶۴ گیگابایت) به نظر می رسد که کاربر اپل هر آن چه را که این برند درست بداند، درست می داند و از همین بابت ریسک بزرگی شاید نباشد! در حقیقت این گزارش همانقدر برای ما ناامیدکننده است که پلاستیکی ترین گلکسی نوت ۲۰ ناامیدکننده بود!

شایعات متعددی حاکی از آن است که آیفون ۱۲ جدید ممکن است اولین گوشی هوشمند اپل باشد که دارای صفحه نمایش با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز است. با این حال، راس یانگ تحلیلگر DSCC، اطلاعات بیشتری را در توییتر منتشر کرده است و ادعا می کند که دستگاه ها اجزای لازم را برای دستیابی به این هدف نمی گنجانند.

در مورد ترکیب آیفون ۱۲ آتی گزارشات بسیاری منتشر شده است. شایعات می گویند که این دستگاه های جدید باتری کمتری نسبت به نسخه قبلی خود دارند، اینکه آنها شارژر یا EarPods را در جعبه ندارند و حتی ممکن است با یک برچسب قیمتی گران تر هم وارد بازار شوند.

با این حال، امروز ما به شایعاتی که به نمایشگر دستگاه ها اشاره دارد، توجه خواهیم کرد. گفته شده است که مدل های رده بالاتر شامل نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است، اما اکنون راس یانگ می گوید که هیچ سخت افزاری موجود برای هر مدل آیفون ۱۲ برای پشتیبانی از این رفرش ریت بالا وجود ندارد.

ما همچنین چند تصویر جدیدی دیده ایم که ممکن است نمایشگر آیفون های آینده باشد. آقای وایت این تصاویر را در توییتر قرار داد، جایی که می توانیم یک اتصال صفحه نمایش تغییر مکان داده از پایین صفحه نمایش ببینیم، شاید برای بهتر شدن آنتن 5G در دستگاه چنین تغییری ایجاد شده است. این منبع مشهور همچنین خاطرنشان می کند که این نمایشگر با اندازه Face ID مشابه با مدل های قبلی عرضه می شود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید نمایشگر ۶۰ هرتز در آیفون های حتی پرو، ناامیدکننده نیست؟!



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل نسخه بتای عمومی macOS Big Sur را منتشر کرد. در این نسخه ظاهر سیستم عامل macOS دچار تغییرات گسترده شده و قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شده است.

پس از نصب نسخه بتای macOS Big Sur متوجه تغییرات ظاهری چشمگیر در مقایسه با نسخه‌های قبلی macOS می‌شوید. برای مثال تأکید بر رنگ سفید در پنجره‌ها بیشتر شده و آیکن برنامه‌ها مثل برنامه‌های iOS گردتر شده است. علاوه بر این منو بار شفاف‌تر شده و با تصویر پس زمینه تقریباً ترکیب شده است.

اپل همانند آنچه در iOS دیده می‌شود، یک کنترل پنل اختصاصی به Big Sur اضافه کرده تا مدیریت آیتم‌هایی مثل وای فای، بلوتوث، تنظیم روشنایی و ولوم در یک مکان واحد انجام شود. همچنین Notification Center دیگر شامل دو پنجره برای ویجت‌ها و نوتیفیکیشن‌ها نیست و این دو قسمت در یکدیگر ادغام شده‌اند.

مرورگر سافاری نیز دستخوش تغییرات قابل توجه شده و حالا می‌توان یک صفحه اولیه سفارشی برای آن ایجاد کرد و سایت‌های مورد علاقه، سایت‌های پربازدید و تصویر پس زمینه برای آن انتخاب نمود. تب‌ها نیز تغییراتی کرده اند و حالا تب‌های مورد علاقه به شکل پیش فرض روشن می‌شوند و زمانی که ماوس را روی یکی از تب‌ها می‌برید، پیش نمایش سایت را به شما نمایش می‌دهد.

مرورگر سافاری در macOS Big Sur حالا مثل نسخه iOS 14 از قابلیت Privacy Report برخوردار است و گزارش ردیابی‌های مسدود شده را به کار می‌دهد. اپ Messages نیز تغییراتی داشته و بالاخره مثل iOS می‌توان افکت‌های مختلف را برای مخاطبینی که از iMessages استفاده می‌کنند ارسال کرد. برخی از قابلیت‌های اپ Messages در iOS 14 مثل امکان پین کردن گفتگوها و ریپلای مستقیم نیز به Big Sur آمده‌اند.

از دیگر ویژگی‌های جالب توجه macOS Big Sur می‌توان به بهبود اپ Maps، اصوات سیستمی جدید و بازگشت آهنگ شروع مک که از سال ۲۰۱۴ حذف شده بود اشاره کرد.

فراموش نکنید نسخه بتای macOS Big Sur همانطور که از نامش پیداست آزمایشی است، بنابراین ممکن است پس از نصب آن اجرای برخی از برنامه‌ها با مشکل مواجه شده و یا بعضی از برنامه‌ها را اجرا نکند. کارشناس سایت ورج می‌گوید این نسخه را روی مک بوک ایر ۲۰۱۴ نصب کرده و مشکل خاصی مشاهده نکرده است.

اپل می‌گوید macOS Big Sur پاییز امسال برای دستگاه‌های زیر منتشر می‌شود:

  • مک بوک (مدل ۲۰۱۵ به بعد)
  • مک بوک ایر (مدل ۲۰۱۳ به بعد)
  • مک بوک پرو (مدل اواخر ۲۰۱۳ به بعد)
  • مک مینی (مدل ۲۰۱۴ به بعد)
  • آی مک (مدل ۲۰۱۴ به بعد)
  • آی مک پرو (مدل ۲۰۱۷ به بعد)
  • مک پرو (مدل ۲۰۱۳ به بعد)


:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

پس از دو سال از عرضه‌ی نسل اول گلکسی واچ، سامسونگ ساعتی پیش نسل دوم آن را با نام گلکسی واچ 3 معرفی کرد. این ساعت هوشمند در دو نسخه‌ی ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری به بازار عرضه خواهد شد که هر دو نسخه به مکانیزم حلقه‌ی چرخان معروف نسل اول مجهز هستند.  نمایشگر به‌کاررفته در گلکسی واچ ۳ از نوع سوپر AMOLED با رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل و ابعاد ۱/۲ اینچی برای نسخه‌ی ۴۱ میلی‌متری و ۱/۴ اینچی مدل ۴۵ میلی‌متری است. شیشه‌ی گوریلا گلس DX نیز وظیفه‌ی محافظت از نمایشگرها را برعهده خواهد داشت.

سیستم‌عامل بهینه‌ی تایزن ۵/۵ درکنار پردازنده‌ جدید اکسینوس ۹۱۱۰ خبر از رابط کاربری روان‌ و سرعت بیشتر دستگاه می‌دهند. اما جذاب‌ترین قابلیت گلکسی واچ ۳ تجهیز آن به فناوری‌های پیشرفته‌ی سلامتی و ورزشی است تا اکنون به گزینه‌ی بسیار خوبی برای ورزشکاران حرفه‌ای تبدیل شود. گلکسی واچ ۳ همانند اپل واچ اکنون قابلیت بررسی الکتروکاردیوگرام (ECG) یا ضربان قلب را دارد. توانایی تشخیص میزان اکسیژن حاضر در خون و فشارخون از دیگر قابلیت‌های جذاب سلامتی گلکسی واچ ۳ به‌شمار می‌روند. البته در نظر داشته باشید قابلیت‌های بررسی ECG و فشارخون اواخر سال جاری و تنها در نقاط تعیین‌شده‌ای از جهان (پس از تأیید صحت عملکرد به‌وسیله‌ی سازمان‌های بهداشتی هر کشور) در آن کشور ارائه می‌شود.

فروش ساعت هوشمند گلکسی واچ ۳ سامسونگ از فردا، ۶ اوت (۱۶ مرداد)، در برخی کشورها و عرضه‌ی ساعت در کشور‌های اروپایی نیز از ۲۱ اوت (۳۱ شهریور) آغاز خواهد شد. نسخه‌ی ۴۱ میلی‌متری گلکسی واچ ۳ در رنگ‌های برنزی و نقره‌ای و با قیمت ۴۲۹ یورو و مدل ۴۵ میلی‌متری در رنگ‌های نقره‌ای و مشکی و تیتانیومی (اواخر سال) و با قیمت ۴۵۹ دلار دردسترس کاربران خواهد بود. ناگفته نماند برای خرید نسخه‌ی LTE نیز باید پنجاه یورو هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنید.

اما در طرف دیگر جنگ ساعت‌های هوشمند، اپل واچ نه‌تنها به‌عنوان پرفروش‌ترین ساعت هوشمند، بلکه به‌عنوان پرفروش‌ترین ساعت جهان حضور دارد که رقابت با آن برای کسب سهمی از بازار امری بسیار دشوار است. اپل واچ ۵ از نمایشگر ۱/۷۸ اینچی همواره روشن بهره می‌برد؛ بنابراین در هر لحظه کاربران می‌توانند زمان و اعلانیه‌های دریافتی را روی صفحه‌نمایش دستگاه مشاهده کنند.

اپل ساعت هوشمند خود را مجهز به انوع و اقسام از قابلیت‌های مختلف کرده است که مشابه آن را به‌سختی می‌توان در محصولات رقبا یافت. این فهرست با به‌روزرسانی اخیر واچ‌ اواس ۷ نیز کامل‌تر از گذشته شده است. ثبت نوار قلب ECG، قطب‌نمای داخلی، نقشه‌های بروز‌ شده، قابلیت‌های گسترده‌ی پخش موسیقی، قابلیت تشخیص سقوط، بررسی کیفیت خواب، تشخیص فعالیت‌های ورزشی و کششی جدید، کمک در شتسشوی دست‌ها، تماس با اورژانس در صورت تشخیص حادثه و دستیار صوتی Siri، تنها بخشی از توانایی‌های ساعت هوشمند اپل است که آن را به محبوب‌ترین نمونه‌ی موجود در بازا تبدیل کرده است.

نسخه‌ی پایه‌ی اپل‌واچ ۵ مجهز به قطب‌نمای داخلی با قیمت ۳۹۹ دلار و نسخه‌ی Cellular این گجت با قابلیت برقراری تماس با قیمت ۴۹۹ دلار روانه‌ی بازار شد.



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ طبق گزارشی که اخیرا توسط این شرکت منتشر شده، میزان درآمدهای اپل در سه ماهه دوم سال‌جاری میلادی برابر با ۷/ ۵۹ میلیارد دلار عنوان شده که از این محدود ۲۵/ ۱۱ میلیارد دلار آن سود این شرکت بوده است. یکی از بخش‌هایی که رشد فروش و درآمدی محسوسی داشته، کسب‌وکار فروش آیپد بود به‌طوری که درآمد آن در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته رشدی ۳۱ درصدی را تجربه کرد. طبق گفته این شرکت، سهم تبلت‌ها از درآمدهای اپل برابر با ۵۸/ ۶ میلیون دلار بود.

اگرچه اپل جزئیاتی را در این رابطه ارائه نداد، اما مرکز تحقیقاتی Canalys با انتشار گزارشی در این رابطه، برآوردی را از میزان فروش آیپدها و دیگر تبلت‌های متعلق به سایر شرکت‌ها ارائه داده است. با استناد به این اطلاعات، می‌توان گفت که اپل در این بازه زمانی سه ماهه بالغ بر ۲/ ۱۴ میلیون دستگاه آیپد را به فروش رساند که سهمی‌۳۸ درصدی از بازار تبلت‌های جهان را برای این شرکت به ارمغان آورده است. در رده دوم، سامسونگ ایستاده که توانست در سه ماهه دوم، سهم ۷/ ۱۸ درصدی بازار را با فروش ۷ میلیون دستگاه تبلت از آن خود کند. هوآوی اما بالاتر از آمازون، جایگاه سوم را با فروش ۷/ ۴ میلیون تبلت و تصاحب سهم ۷/ ۱۲ درصدی بازار به خود اختصاص داده است. شرکت‌های آمازون و لنوو نیز به ترتیب ۴/ ۸ و ۵/ ۷ درصد از مجموع فروش تبلت‌ها در این سه ماهه را از آن خود کردند. اگرچه اپل عملکرد بهتری را در سه ماهه گذشته نسبت به سایر رقبای خود داشت، اما گزارش Canalys نشان می‌دهد که رشد سالیانه فروش تبلت سامسونگ، هوآوی، آمازون و لنوو بیشتر از اپل بوده است. بر این اساس، رشد سالانه سامسونگ و هوآوی به ترتیب برابر با ۲/ ۳۹ و ۵/ ۴۴ درصد و برای آمازون و هوآوی نیز این عدد برابر با ۱/ ۳۷ و ۹/ ۵۲ درصد ذکر شده است. این مرکز تحقیقاتی در گزارش خود آورد که میزان فروش تبلت در بازارهای جهانی به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته، با رشدی ۱/ ۲۶ درصدی همراه بود.



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل، فیل شیلر پس از چندین سال از مقام خود کنار رفت و «گرگ جاسویاک» جایگزین او شد، با این حال همچنان به همکاری با غول فناوری آمریکایی ادامه می‌دهد.

جاسویاک پیش از اینکه به عنوان رهبر بازاریابی اپل انتخاب شود، مسئولیت بازاریابی محصولات این کمپانی را برعهده داشت. بازاریابی یک نقش بسیار مهم و حیاتی در اپل محسوب می‌شود و بیش از تبلیغات محصولات است، به همین دلیل تغییر ساختاری اخیر اهمیت بسیار بالایی دارد.

اپل با انتشار این خبر، بخش بازاریابی را مسئول مدیریت و بازاریابی محصولات، روابط توسعه دهنده، تحقیقات بازار، مدیریت کسب و کار، آموزش، پروژه و همچنین بازاریابی جهانی اعلام کرده است. جاسویاک طی دو دهه اخیر در اپل نقش مدیریتی برعهده داشته و از ۴ سال پیش، مسئول بازاریابی جهان محصولات اپل بوده است.

فیل شیلر سال ۱۹۸۷ به اپل پیوست و نقش اساسی در رسیدن این کمپانی به جایگاه کنونی ایفا کرد. در حالی که شیلر مسئول بازاریابی این کمپانی بود، در زمینه سخت افزار نیز فعالیت داشت و اغلب محصولات جدید را روی صحنه به نمایش می‌گذاشت و معرفی می‌کرد.

شیلر از اپل جدا نمی‌شود و مسئول اپ استور و رویدادهای این برند باقی می‌ماند. فروشگاه اپلیکیشن اپل نقش بسیار بزرگی در درآمد این کمپانی دارد و ۲۳ درصد درآمد سه ماه پیش اپل مربوط به آن می‌شود. در سال‌های اخیر افراد زیادی از اپل جدا شده‌اند که یکی از مهمترین آن‌ها، جانی آیو، طراح ارشد سابق این کمپانی است.

اپل در ماه‌های اخیر بخاطر سیاست‌های خود مورد انتقادهای زیادی قرار گرفته که برای مثال می‌توان به قوانین نامناسب اپ استور اشاره کرد که بعد از رد یک اپلیکیشن ایمیل از سوی این کمپانی، جنجال‌های زیادی به پا کرد. سیاست‌های اپ استور اخیرا در جلسه شهادت مدیرعامل این کمپانی، تیم کوک در مقابل کمیته ضدانحصار نیز مورد بحث قرار گرفت.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

درحالی که از مایکروسافت به‌عنوان اصلی‌ترین مذاکره‌کننده با بایت‌دنس بر سر تصاحب تیک‌تاک یاد می‌شود، گزارشی جدید می‌گوید اپل نیز به تصاحب این شبکه‌ی اجتماعی علاقه‌مند است.

خبرگزاری اکسیوس به‌تازگی مدعی شده است اپل تمایل خود را به تصاحب تیک‌تاک (TikTok) ابراز کرده است. تیک‌تاک، اپلیکیشنی چینی است که از بایت‌دنس به‌عنوان توسعه‌دهنده‌ی آن یاد می‌شود. مدتی پیش شاهد مسدود شدن تیک‌تاک در هند بودیم. درحالی که گفته می‌شد ایالات متحده نیز قصد دارد رویکری مشابه پیش بگیرد، گزارشی ازسوی رسانه‌ی رویترز منتشر شد که نشان می‌داد مقامات تیک‌تاک با دولت آمریکا به‌توافق رسیده‌اند. ظاهرا مایکروسافت از مدتی پیش با بایت‌دنس وارد مذاکره شده تا واحد تجاری تیک‌تاک در آمریکا را تصاحب کند. تاکنون نامی از اپل به‌میان آورده نشده بود.

اکسیوس به‌نقل از چندین منبع آگاه که نخواسته‌اند نام‌شان فاش شود می‌‌نویسد اپل جزو شرکت‌هایی است که تاکنون به تصاحب تیک‌تاک علاقه نشان داده‌اند. اکسیوس می‌گوید هیچ‌یک از منابع آگاهش در داخل اپل حضور ندارند. سازنده‌ی گوشی‌های محبوب خانواده‌ی آیفون در ابتدا تصمیم گرفت به درخواست خبرنگاران برای شفاف‌سازی بیشتر پاسخ ندهد، اما پیگیری رسانه‌ها نشان داد اپل علاقه‌ای به تصاحب تیک‌تاک ندارد. بلومبرگ در گزارشی اختصاصی به‌نقل از اپل می‌نویسد که اپل «هیچ‌گونه مذکراتی با تیک‌تاک انجام نداده» و همچنین «تمایلی به تصاحب این شرکت ندارد».

تیک‌تاک محفلی برای به‌اشتراک‌گذاری ویدئوهای کوتاه است که طی چند سال اخیر به‌شدت محبوب شده و نفوذ زیادی در بازار آمریکا دارد. بررسی مؤسسه‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد امروزه بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در آمریکا کاربر تیک‌تاک هستند. دنیاگیری ویروس کرونا باعث خانه‌نشین‌شدن افراد بسیار زیادی شد؛ در بحبوحه‌ی دنیاگیری، میزان استفاده از تیک‌تاک هم افزایش پیدا کرد. دفتر مرکزی تیک‌تاک در پکن تحت نظارت بایت‌دنس است. دولت آمریکا ادعا می‌کند بایت‌دنس با دولت چین در ارتباط است و اطلاعاتی که در تیک‌تاک ذخیره می‌شوند احتمال دارد برای اهداف جاسوسی مورداستفاده قرار گیرند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه‌ی آمریکا، مدتی پیش اعلام کرده بود که دولت گزینه‌ی مسدودسازی تیک‌تاک را روی میز قرار داده و به آن فکر می‌کند. دونالد ترامپ جمعه‌ی گذشته در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد به‌زودی شبکه‌ی اجتماعی تیک‌تاک را در اقدامی فوری، مسدود می‌کند. با این‌حال مسدودسازی تیک‌تاک اتفاق نیفتاد؛ زیرا مدیران برند با فروش واحد تجاری تیک‌تاک در آمریکا موافقت کرده‌اند. مدیر تیک‌تاک در آمریکا چند روز پیش گفت که این شرکت «هیچ‌ برنامه‌ای برای ترک ایالات متحده ندارد». 

شایعه‌های آغاز مذاکرات مایکروسافت با تیک‌تاک از مدت‌ها پیش شنیده شدند، تا این‌که ردموندی‌ها به‌صورت رسمی تأیید کردند مذاکرات‌شان با تیک‌تاک در جریان است. گزارش اولیه‌ی رویترز می‌گفت مایکروسافت قرار است وظیفه‌ی حفاظت از داده‌های کاربران آمریکایی تیک‌تاک را برعهده داشته باشد و شرکتی دیگر، این برند را تصاحب می‌کند. با این‌حال ظاهرا خود مایکروسافت به فکر تصاحب تیک‌تاک افتاده است.

در ساعات پایانی روز گذشته بود که رسانه‌ی معتبر فاکس بیزنس به‌نقل از منابع آگاه گفت گوگل و فیسبوک در گذشته تمایل خود را به تصاحب تیک‌تاک ابزار کرده‌اند و تیک‌تاک در حال حاضر هم چند مشتری دارد. گوگل و فیسبوک فعلا ترجیح داده‌اند به درخواست خبرنگاران برای ارائه‌ی توضیحات بیشتر پاسخ ندهند. با همه‌ی این‌ها اطلاعیه‌ای که اپل در اختیار رسانه‌های مختلف قرار داده نشان می‌دهد تصاحب تیک‌تاک توسط اپل منتفی است. این قرارداد در نگاه اول هم بسیار غیرمعمول به‌نظر می‌رسد. اپل مدت‌ها است که به‌شکل جدی، تبلیغات هدف‌دار را موردانتقاد قرار می‌دهد (تبلیغات هدف‌دار یکی از اصلی‌ترین روش‌های کسب‌ درآمد تیک‌تاک به‌حساب می‌آیند).

مذاکرات بین مایکروسافت و تیک‌تاک، جدی‌تر از همیشه در جریان است و احتمالا در آینده‌ای نزدیک، قرارداد رسمی بین این دو شرکت امضا می‌شود. مایکروسافت می‌گوید قصد دارد واحدهای تجاری تیک‌تاک را در ایالات متحده، کانادا، استرالیا و نیوزیلند به‌تصاحب خود دربیاورد. ظاهرا دونالد ترامپ به مایکروسافت پیشنهاد داده که چنین کاری انجام دهد. مایکروسافت تاکنون چند بار تلاش کرده سرویسی برای رقابت جدی با فیسبوک و یوتیوب راه‌اندازی کند؛ برخی تحلیلگران می‌گویند تصاحب تیک‌تاک، قدرت لازم را به مایکروسافت می‌دهد تا جدی‌تر در دنیای شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

استیو وزنیاک مؤسس اپل شکایتی حقوقی را از گوگل به عنوان مالک یوتیوب مطرح کرده و از اینکه برخی تولیدکنندگان ویدئو در این سایت از تصاویر وی برای فریب مردم به منظور خرید بیت کوین سوءاستفاده کرده‌اند، به شدت اظهار نارضایتی کرده است.

وزنیاک در شکایت خود تصریح کرده که کلاهبرداران به این شیوه میلیون‌ها دلار را در سراسر جهان به جیب زده‌اند. آنها به افراد وعده داده‌اند که هر چقدر برای خرید بیت کوین سرمایه گذاری کنند، دو برابر آن را دریافت خواهند کرد. مجموع شاکیان این پرونده ۱۷ نفر هستند که ده نفر از آنها در خارج از آمریکا زندگی می‌کنند.

در ویدئوهایی که در آنها از تصاویر استیو وزنیاک، بیل گیتس و الون ماسک برای ترغیب مردم به خرید بیت کوین استفاده شده، از کاربران خواسته شده تا بیت کوین‌های خود را برای یک آدرس دیجیتال ناشناس ارسال و در عوض دو برابر رقم ارسالی را دریافت کنند. اما در عمل چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

هفته پیش نیز کلاهبرداری مشابهی در توئیتر رخ داد و هکرها با کنترل حساب بیش از ۱۰۰ چهره برجسته پست‌هایی با مضمونی یکسان را ارسال کردند. از جمله افراد هک شده در این حمله می‌توان به الون ماسک، باراک اوباما، جو بایدن و بیل گیتس اشاره کرد.



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 اپل ساخت یکی از بهترین تولیدات خود یعنی آیفون11 را در کارخانه فاکس‌کان در شهر شمالی چنای هند آغاز کرده است. این یک پیروزی بزرگ برای طرح نوآورانه نارندرا مودی نخست وزیر این کشور با عنوان «ساخت هند» است.

 وزیر بازرگانی هند در روز جمعه خبر آغاز ساخت آیفون 11 در هند را در توییتر اعلام کرد.

 طبق اطلاعات منابع صنعتی، محموله کوچکی از آیفون های ساخته شده در هند به خرده فروشی های این کشور منتقل شده اند ولی تولید این محصول در حال حاضر محدود است. اپل امیدوار است بتواند تولید خود در هند را افزایش دهد. این شرکت همچنین قصد دارد آیفون اس ای 2020 را هم در کارخانه ویسترون در نزدیکی بانگالور بسازد.

 این شرکت بزرگ فناوری آمریکا به دنبال راه هایی برای کاهش وابستگی به چین است. اکثر مدل های آیفون در حال حاضر در چین ساخته می شوند. اپل قصد دارد بر دومین بازار بزرگ گوشی های همراه در دنیا یعنی هند تمرکز داشته باشد.

 دهلی نو ماه گذشته از طرح 6.6 میلیارد دلاری خود برای جذب تولیدکنندگان برتر گوشی همراه پرده برداشت.

 اپل سالهاست به دنبال راهی برای افزایش تولید در هند است ولی برای پیدا کردن تولید کنندگانی که از استانداردهای ایمنی و کیفیت آن پیروی کنند، مشکل داشت.



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

بر اساس تاییدیه ای که اخیرا برای کسب لیسانس باتری های مک بوک ایر در چین و دانمارک به تصویب رسید، انتظار می رود زمان رونمایی مک بوک ایرهای نسل جدید چندان دور از انتظار نباشد. بر اساس این اسناد تایید شده باتری ها 49 واتی بوده و از ظرفیت 4380 برخوردار می باشند.

اما محصول همچنان باید مراحل تست نهایی را توسط اپل بگذراد تا مشخصات دقیق آن کاملا مشخص شود. این باتری ها انتظار می رود مربوط به مک بوک ایر های آینده باشند،  زیرا که مک بوک ایرهای کنونی نیز از باتری 49 واتی برخوردار هستند.

اگر چه اپل معمولا از باتری های مدل A2389 استفاده می کند اما در چند مدل اخری از نسل مک بوک ایر ها اپل از مدل متفاوتی تحت عنوان A1965 استفاده کرده است. اما آنچه مسلم است هنوز تاریخ دقیق رونمایی مک بوک ایر های نسل جدید مشخص نیست  و این گونه  اسناد و مدارک معمولا به وقت زیادی نیاز دارند که به طور عملی و محصول نهایی وارد چرخه تولید شوند.

چندین شایعه نشان می دهند که مک بوک ایر های نسل جدید اولین کامپیوتر هایی خواهند بود که از پردازش گر های اپل سیلیکون استفاده خواهند کرد و این اتفاق می تواند تا پایان امسال به وقوع بپیوندد. مینگ چی کو عقیده دارد مک بوک ایر های جدید با چیپ های اپل سیلیکون در چهار ماه آخر امسال یا چهار ماه اول سال بعد رونمایی شوند.

این در حالی است که اپل خود تایید کرده است که اولین کامپیوتر های اپل سیلیکون تا پایان سال 2020 بیرون خواهند آمد. اما جزییات بیشتری را مشخص نکرده است که کدام مدل ها اول از همه  چیپ های اپل سیلیکون را دریافت خواهد کرد. اپل در سال 2020 مک بوک ایرها را با پردازشگر های نسل 9 اینتل بروز رسانی کرد. اما ابن سئوال همواره باقی است که آیا کامپیوتر های مک بوک  امسال نیز بروز رسانی جدیدی را از لحاظ سخت افزاری دریافت خواهند نمود.



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

به گفته یکی از تحلیلگران مشهور مسائل اپل با نام مینگ چی‌کو این کمپانی در بسته‌بندی گوشی‌های سری آی‌فون 12 خود هیچ‌گونه ابزارجانبی را عرضه نخواهد کرد. اگرچه در خصوص صحت و سقم چنین نگرشی هیچ‌گونه پاسخ قطعی در دست نیست؛ اما اخیرا تصاویری از کابل‌های جدید لایتنینگ به USB-C اپل منتشر شده است. یک شخص خبرچین با شناسه L0vetodream@ نخستین تصویر از کابل‌های جدید را منتشر نموده است. این کابل‌ها در رنگ‌های مشکی و سفید روانه بازار می‌شوند.

پیش‌تر اپل همراه با آی‌مک پرو 2017 خود یک کابل لایتنینگ مشکی‌رنگ را در اختیار مشتریان قرار داده بود. این کابل برای شارژ کیبورد جادویی (Magic Keyboard) و مجیک موس 2 به‌کار گرفته می‌شد. با این‌حال آی‌فون‌های اپل همواره با کابل لایتنینگ سفیدرنگ روانه بازار شدند. بر اساس گمانه‌زنی‌ها کابل‌های لایتنینگ جدید دقیقا همانند مدل‌های فعلی عرضه شده در بسته‌بندی آی‌فون دارای طول 1.05 متری هستند؛ اما قطر آن‌ها به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته و به 3.04 میلی‌متر رسیده است.

برخی تفاوت‌های ظریف میان کابل‌های جدید این است که کابل سفیدرنگ فاقد حلقه لاستیکی در قسمت زیرین کانکتور است؛ در حالی‌که مدل مشکی‌رنگ مجهز به چنین حلقه‌ای بوده و ظاهرا قسمت فوقانی آن نیز دارای رنگ‌آمیزی مات است. در حال حاضر صحت و سقم وجود این کابل‌ها یا عرضه آن‌ها به همراه گوشی‌های سری آی‌فون 12 اپل هنوز موردتائید قرار نگرفته است؛ لذا به منظور روشن شدن جزئیات بیش‌تر ناچارا بایستی منتظر بمانیم.



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

ه گزارش اقتصاد نیوز به نقل از گجت نیوز،  شرکت اپل برای ورود به مسیری تازه اعلام آمادگی کرده است و قصد دارد آیفون هایی با اهداف تحقیقاتی بسازد و در اختیار کارشناسان حوزه امنیت قرار دهد تا آنها «واقعا» بتوانند آسیب پذیری های امنیتی آیفون را کشف کنند.

گوشی های SRD با هدف استفاده در شرایط و تنظیمات کنترل شده ساخته می شوند و دسترسی های بی سابقه ای دارند که در آیفون های معمولی دیده نمی شود؛ برای مثال دسترسی کامل به روت یا امکان اجرای فرامین سفارشی. اپل در بیانیه خود اعلام کرده که این گوشی ها برای استفاده شخصی نیستند و باید تماما در محل کار محققان امنیتی نگهداری شوند. به بیان دیگر این آیفون ها ابدا برای استفاده یا حمل در دنیای واقعی طراحی نشده اند.

این شرکت همچنین خاطرنشان کرده است که اگر محققان امنیتی رخنه یا آسیب پذیری مشخصی را درون SRD پیدا کنند باید آن را به اپل یا یک شرکت ثالث معتبر گزارش دهند (در صورتی که آسیب پذیری مربوط به کدهای محصول شرکت ثالث باشد). در ادامه اپل تلاش خواهد کرد تا مشکل را رفع نماید و تاریخی را برای انتشار جزئیات آن آسیب پذیری مشخص میکند.

تا آن زمان محققان اجازه انتشار یافته های خود و اشتراک گذاری آن با دیگران را نخواهند داشت. وبسایت تک کرانچ همچنین گزارش داده است که مشارکت کنندگان در این برنامه به اسناد جامع مورد استفاده مهندسان اپل و همچنین فوروم اختصاصی آنها دسترسی خواهند داشت.

تعداد این گوشی های محدود خواهد بود و محققان باید برای حضور در این برنامه از قبل ثبت نام نمایند. آنها همچنین باید در برنامه توسعه دهندگان اپل (Apple Developer Program) حساب شخصی داشته باشند؛ این حساب ها در واقع سوابقی از یافته های امنیتی قبلی فرد را نشان می دهد. و در نهایت پیش نیاز آخر، سکونت فرد در یکی از مناطق یا کشورهای مورد تایید اپل است.

برنامه SRD همزمان با برنامه باگ باونتی اپل اجرا می شود و مشارکت کنندگان میتوانند گزارشات خود از باگ های امنیتی را به اپل ارائه کنند و تا یک میلیون دلار جایزه بگیرند.



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل با تولید آیفون در هند، از پرداخت ۲۲ درصد مالیات برای آیفون‌های وارداتی از چین به این کشور جلوگیری می‌کند. ضمن اینکه تولید آیفون‌ها در هند، با برنامه اقتصادی نخست‌وزیر این کشور برای ساخت محصولات شرکت‌های خارجی در داخل هند هماهنگ است. شرکت‌ ویسترون، گوشی آیفون 7 را در ایالت Bengaluru هند مونتاژ می‌کند و فاکسکان هندست آیفون XR را در ایالت Chennai این کشور می‌سازد. اپل از طریق تولید آیفون‌های قدیمی‌تر خود توسط این شرکت‌ها در هند می‌تواند گوشی‌هایش را با قیمت ارزان‌تری به مشتریان این کشور بفروشد.

البته چند سالی است که صحبت‌هایی درباره تولید آیفون‌های رده‌بالاتر اپل نیز در کشور هند وجود دارد و روز جمعه وب‌سایت India.com گزارش داد که وزیر صنعت و بازرگانی هند گفته است که اپل شروع به تولید آیفون 11 در کارخانه فاکسکان هند کرده است. با اینکه این گوشی در بین پرچمداران کنونی اپل پایین‌ترین قیمت را دارد، اما وزیر صنعت هند در توییتی گفته است که اپل با تولید آیفون 11 در این کشور، برای اولین بار یک مدل رده‌بالا در هند تولید خواهد کرد.

تعدادی از دستگاه‌های آیفون 11 که در هند تولید شده‌اند هم‌اکنون در مغازه‌های خرده‌فروشی این کشور قابل دسترس هستند. البته این دستگاه‌ها به خاطر محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا با تاخیر وارد بازار شده‌اند. ضمن اینکه مشتریان هندی، آیفون 11 ساخته‌ شده در این کشور را همچنان به همان قیمت دستگاه وارد شده از چین خریداری می‌کنند. از طرفی، منابع آگاه گفته‌اند که اپل از زنجیره تامین خود خواسته است تا سخت‌افزارهای آیفون SE 2020 را نیز به هند وارد کنند. این گوشی ارزان‌ترین آیفون اپل محسوب می‌شود و می‌تواند گزینه مناسبی برای مشتریان هندی که قادر به خرید آیفون 11 نیستند باشد.

به‌خاطر جنگ تجاری بین چین و آمریکا، اپل نگران است که دولت آمریکا تعرفه‌هایی را روی آیفون‌ها اعمال کند. این تعرفه‌ها درواقع همان مالیات واردات هستند که روی برخی از دستگاه‌های ساخته شده در چین وضع شده‌اند. خارج کردن کارخانه‌های ساخت آیفون از چین، موضوعی است که اپل مدت‌هاست به آن فکر می‌کند، بطوریکه سال گذشته گزارش‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه این شرکت قصد دارد ۲۰ درصد از تولیدات هندست خود را از چین خارج کند. هند می‌تواند گزینه مناسبی برای انتقال کارخانه‌های اپل باشد، هرچند که در حال‌حاضر سوالاتی درباره زنجیره تامین موردنیاز برای این کار وجود دارد. طبق جدیدترین شایعات، علاوه بر فاکسکان و ویسترون، شرکت پگاترون که دومین مونتاژکننده بزرگ آیفون است نیز شروع به تولید آیفون‌ها در هند خواهد کرد.

در هند بیش از نیم میلیارد کاربر گوشی هوشمند وجود دارد، اما طبق گزارش بانک جهانی در سال 2018، سرانه درآمد این کشور برابر ۷۶۸۰ دلار است  که قابل مقایسه با سرانه درآمد ۶۳۰۰۰ دلاری آمریکا نیست. بنابراین میزان فروش هندست‌های رده‌بالاتر در هند بسیار پایین است. در طول سه ماهه دوم امسال، پنچ شرکت برتر اسمارت‌فون در هند عبارت بودند از شیائومی، ویوو سامسونگ، اوپو و ریلمی. به‌خاطر شیوع ویروس کرونا، تعداد گوشی‌های عرضه شده در این کشور از ۳۳ میلیون دستگاه در سه ماهه دوم سال 2019 به ۱۷.۳ میلیون دستگاه در سال جاری کاهش یافته است.



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۱۳ میلیون گوشی همراه در چین فروخته که ۶۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. فروش آیفون نسبت به سه ماهه اول ۲۲۵ درصد افزایش یافته است.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سی ان بی سی، اپل سریعترین رشد را در بین سازندگان گوشی همراه در چین در سه ماهه دوم سال جاری میلادی داشته است. سازنده گوشی همراه آیفون برخلاف روند رکود دومین اقتصاد بزرگ دنیا عمل کرده است.

مدل آیفون اس ای و محبوبیت آیفون 11 به همراه تخفیف های خوبی که شرکت اپل ارائه داده، به رونق یکی از حساس ترین بازارهای اپل کمک کرده است.

فروش گوشی های آیفون در چین در سه ماهه دوم سال جاری میلادی 7.4 میلیون دستگاه گزارش شده است یعنی 32 درصد افزایش نسبت به سال گذشته. این رقم مربوط به آیفون هایی است که به دست شرکتهای خرده فروشی اپل در چین رسیده اند و به رقم اصلی فروش به مشتریان بسیار نزدیک است.

 هواوی، سازنده چینی گوشی همراه، طی این دوره 36.6 میلیون دستگاه فروخته که 14 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. میزان فروش اپل در چین نسبت به هواوی بسیار پایین تر بوده است.

شرکت های اوپو، ویوا و شیائومی، سه شرکت دیگری هستند که بیشترین فروش گوشی همراه را در چین داشته اند ولی فروش همه آنها نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

طبق آمار شرکت سینو ریسرچ که فروش واقعی به مصرف کنندگان را نشان می دهد، اپل در سه ماهه دوم سال جاری میلادی 13 میلیون گوشی همراه فروخته که 62 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. طبق این اطلاعات، فروش آیفون نسبت به سه ماهه اول 225 درصد افزایش یافته است.

 پس از آمار پایین فروش در ماه فوریه که کمتر از 500 هزار گوشی همراه گزارش شده، شرکت اپل به لطف گوشی های سری آیفون 11 شاهد افزایش مداوم فروش خود بوده است.

 آیفون 11 از ماه سپتامبر سال گذشته میلادی همواره پرفروش ترین گوشی همراه در چین بوده که نشانه قدرت این برند از اپل در میان مصرف کنندگان چینی است.



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

شرکت اپل تصمیم دارد تا به زودی نسل جدید تلفن‌های هوشمند خود را رونمایی کند و حالا شایعات مختلف احتمال تولید این محصولات با روکش پارچه‌ای را مطرح کرده‌اند. در این میان، معرفی یک محصول جانبی از طرف اپل می‌تواند نشانه‌ای از تغییر طراحی کابل آیفون 12 به حساب آید.

شرکت اپل به تازگی کابل تاندربولت جدید خود را همراه با روکش پارچه‌ای معرفی و آماده عرضه در وب سایت رسمی خود کرده است. این اولین کابلی است که شرکت اپل با روکش پارچه‌ای و با مقاومت بیشتر نسبت به محصولات گذشته تولید می‌کند. بر این اساس می‌توان آن را به عنوان نشانه‌ای از تصمیم اپل برای استفاده از این روکش‌های جدید در کابل آیفون 12 در نظر گرفت.

این کابل در هر دو سرخود ارتباط تاندربولت 3 دارد و به کاربران اجازه می‌دهد تا کامپیوترهای مک و آیپد پرو 2020 و 2018 را از طریق آن به دستگاه‌های جانبی یا شارژرهای استاندارد متصل کنند.

اپل در توضیحات این محصول اعلام کرده که این کابل امکان انتقال داده‌ها را تا 10 گیگابیت بر ثانیه دارد. علاوه بر این، کابل جدید اپل که با قیمت 129 دلار آماده عرضه شده یک ابزار کارآمد برای انتقال تصویر به نمایشگرهای پیشرفته نیز به حساب میاید. این کابل می‌تواند برای انتقال تصاویر از کامپیوترهای مک به مانیتور Pro XDR نیز مورد استفاده قرار گیرد.

مهم‌ترین نکته این کابل به نوع طراحی آن مربوط می‌شود که باعث می‌شود تا طول عمر آن به طرز قابل‌توجهی نسبت به محصولات پیشین بیشتر باشد. بسیاری از کاربران تا به امروز از روکش‌های مورد استفاده در ساخت کابل‌های اپل ناراضی بوده‌اند که این مسئله به طول عمر کم آن‌ها مربوط بوده است. اپل احتمالاً در سال 2020 میلادی تمامی کابل‌های خود، از جمله کابل آیفون 12 را با این روکش طراحی و تولید می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1399 | نظرات ()