نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

شرکت Adobe نسخه بتای فتوشاپ سازگار با اپل سیلیکون را چند روزی است که منتشر کرده است. این نسخه ی بتای فتوشاپ برای اجرا شدن نیاز به کامپیوتر های مجهز به چیپ های اپل سیلیکون و همین طور برنامه Creative Cloud desktop نسخه ۵.۳.۱.۴۷۰ یا بعد از آن را دارد.

شرکت Adobe در بیانیه خود در رابطه با انتشار این نسخه بتا اعلام می کند : از اینکه اولین نسخه بتای فتوشاپ سازگار با سخت افزارهای اپل سیلیکون را اعلام می کنیم خیلی خوشحالیم. این اولین نسخه فتوشاپ برای کامپیوتر های اپل سیلیکون بسیاری از قابلیت‌های اصلی فتوشاپ را شامل می‌شود که ممکن است شما برای عملیات ویرایش روزانه خود به آن احتیاج داشته باشید. ما در هفته‌های آتی سعی خواهیم کرد قابلیت های جدید تری را نیز به آن اضافه کنیم.

توجه داشته باشید که این نرم افزار بتا هنوز به طور رسمی به وسیله شرکت Adobe حمایت نمی‌شود اما این بدان معنا نیست شما نمی توانید آن را مورد تست و ارزیابی قرار دهید. ما آماده شنیدن بازخورد و توصیه های کاربران و کارشناسان هستیم تا هر چه زودتر نسخه های کامل تری را در بروز رسانی های آینده منتشر کنیم.

شرکت Adobe در ادامه بیانه خود به بوضوح اشاره می کند که این نسخه بتا هنوز بسیار محدود بوده و فاقد بسیاری از قابلیت های فتوشاپ است و برخی قابلیت های موجود نیز ممکن است بدرستی عمل نکنند.

همین طور قابل ذکر است که این نسخه بتا از نرم افزار فتوشاپ تحت سیستم کد گذاری رزتا نیز هنوز به طور رسمی به وسیله شرکت Adobe حمایت نمی‌شود. بنابراین اگر فتوشاپ برای نیاز روزانه شما اهمیت حیاتی دارد در حال حاضر نصب آن در مک های اپل سیلیکون ممکن است بهترین گزینه شما نباشد. بدیهی است با خبرهای بیشتر در این مورد سعی خواهد شد نسبت به روز رسانی های جدید خوانندگان را آگاه کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

 گزارش های جدید منتشر شده در صفحه وب فروم اپل نشان می‌دهد که برخی از کاربران مک‌بوک پروهای ۱۳ اینچی مربوط به اواخر ۲۰۱۳ و اواسط ۲۰۱۴ بعد از ارتقا سیستم خود به macOS Big Sur  دچار مشکل شده اند به طوری که سیستم پس از ارتقا به حالت غیر فعال در می آید. 

به نظر می رسد به خصوص مک‌بوک پروهای ۱۳ اینچ از این مشکل رنج می‌برند و تا حدی مک‌بوک پروهای مربوط به اواخر ۲۰۱۳ و مدل های اواسط ۲۰۱۴ بعد از ارتقا به macOS Big Sur دچار مشکلات بنیادی می شوند. به عنوان مثال برخی از مشتریان در هنگام ارتقا به macOS Big Sur سیستم آنها دچار هنگی شده و به صفحه نمایش طور کامل به صورت یک صفحه سیاه خالی در آمده است.

علاوه بر این کابران متوجه شدند انجام راهکار هایی مانند ریست کردن و عملیات بازیابی Recovery نظیر بوت کردن از طریق Safe Mode نیز مشکل را رفع نمی کند. شما می توانید تمامی گزارش های کاربران را در صفحه وب فرم راهنمای اپل و همین طور در سایت ردیت مشاهده کنید. لازم به ذکر است که مک بوک پرو های اواخر ۲۰۱۳ قدیمی ترین ماشین هایی هستند که macOS Big Sur می‌تواند به آنها سازگار باشد.

مطابق با گزارش برخی از بازدیدکنندگان سایت اپل اینسایدر دارندگان مک بوک پرو های ۲۰۱۹ نیز با مشکلات مشابهی نظیر سیاه شدن صفحه نمایش و غیر فعال شدن سیسیتم روبرو شدند. در این مورد نیز مشخص کردید که تمامی تکنیک ها و راهکارهای بازیابی و ریکاوری نیز مشکل را حل نخواهد کرد، زیرا در این صورت دکمه کنترل و پاور نیز غیرفعال شده و  سیستم بطور کامل به حالت مرده در می آید.

برخی دیگر از کاربران آی مک ۲۰۱۹ در هنگام ارتقا به macOS Big Sur  دچار مشکل هنگی سیستم نشدند، اما بعد از ارتقا متوجه شدند که برخی از برنامه‌ها به درستی قابل اجرا نیستند به عنوان مثال برنامه های Mail، سافاری، Books و اپلیکیشن‌های اپ استور باز نمی شوند. اما برخی برنامه های دیگر نظیر فایرفاکس پس از ارتقا بدون مشکل اجرا می شوند.

به نظر می رسد اپل در به روزرسانی های آینده macOS Big Sur بتواند این مشکل را رفع نماید و به محض رسیدن خبر جدیدی در این مورد خوانندگان عزیز اطلاع رسانی خواهند شد. اما به خوانندگان توصیه می شود که در صورت داشتن مدل های قدیمی تر مک بوک پرو در حال حاضر از نصب macOS Big Sur خودداری کنند.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

گزارشات حاصل از چرخه تولید محصولات اپل نشان می دهد که  یکی از اصلی‌ترین سازندگان و مونتاژ کنندگان محصولات اپل یعنی فاکسکان در حال حاضر برای اپل مراحل تست آیفون های تاشو را انجام می‌دهد که قرار است مطابق با برنامه ریزی ها تا سپتامبر ۲۰۲۲ آماده عرضه به بازار شود.

در تایید این گزارش، چندی پیش گزارش هایی منتشر شد که نشان می‌داد اپل در حال سفارش صفحات نمایش آیفون های تاشو از سامسونگ می باشد و حال گزارش جدید می‌گوید که فاکسکان در حال تست این وسایل آیفون های تاشو می باشد. مطابق با این گزارش، مراحل تست و آزمایشات بیشتر متمرکز بر استفاده از صفحات نمایش اولد OLED یا میکرو ال ای دی می باشد. زیرا برای ساخت گوشی های تاشو انتخاب تکنولوژی مناسب برای ساخت صفحه های نمایش از جمله اصلی ترین مرحله تولید می باشد.

بر اساس نوشته های منتشر شده از خبرگزاری چینی به نام یونایتد دیلی نیوز اپل از فاکس خواسته است که صفحات نمایش را به همراه عنصر لولایی آن در برابر تا شدن مورد آزمایش قرار دهد. عنصر لولایی وظیفه اصلی عمل تا شدن گوشی همراه را به عهده دارد که بر اساس گزارشات با همکاری چند کارخانه ساخته خواهد شد اما مونتاژ نهایی آن در نهایت در فاکسکان صورت خواهد گرفت.

گزارش های قبلی فقط ادعا می نمودند که آیفون های تاشو تا چند سال دیگر رونمایی خواهد شد اما بر اساس اطلاعات حاصل از منابع خبری چینی اپل احتمالاً تا سپتامبر ۲۰۲۲ اولین آیفون تاشو خود را رونمایی خواهد کرد. این گزارش ها مشخص می سازد که انجام آزمایشات کنترل کیفیت بر روی لپ تاپ ها احتیاج به باز و بسته کردن آنها بین ۲۰ تا ۳۰ هزار بار دارد. اما برای آزمایش کنترل کیفیت آیفون های تاشو فاکسکان قرار است آنها را بیش از ۱۰۰ هزار بار باز و بسته نماید.

این گزارش جدید اطلاعات و جزئیات زیادی در مورد طراحی و شکل ظاهری آیفون های تاشو ساخت اپل نمی دهد. در این مورد منابع پیش بینی می کنند که ممکن است طراحی با گذشت زمان دچار تغییراتی شود. اما ادعاهای جدید توسط نشت دهنده معروف جان پروسر می گوید که آیفون های تاشو با طراحی مشابه با مایکروسافت سرفیس دوو  به صورت دو صفحه ای ساخته خواهند شد.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

 گروهی از کاربران آیفون ۱۲ مینی  گزارش دادند که در هنگام استفاده است از گارد و یا گلس صفحه نمایش لمسی آنها غیر پاسخ گو می شود و تاچ به خوبی عمل نمی کند. شکایات که در بخش راهنمای فروم اپل انتشار یافته است نشان می دهد که برخی از مشتریانی که آیفون ۱۲ مینی را خریداری نموده اند در هنگام کار با آن مشکلات مشابهی را تجربه می کنند.

برای کاربرانی آیفون ۱۲ مینی خود را در درون قاب برای محافظت قرار داده‌اند و همین طور آن هایی که برای محافظت صفحه نمایش از محافظ و گلس استفاده می‌کنند در چندین مورد مشابه مشاهده شده است که صفحه نمایش تا حد زیادی پاسخگویی خود را از دست می دهد و به خوبی عمل نمی نمایند

 نوشته های انتشار یافته در فروم اپل به این واقعیت اشاره می‌کنند که بکار بردن محافظ صفحه نمایش باعث می شود که  صفحه لمسی غیر پاسخگو می شود به طوری که کاربران نمی توانند قفل صفحه نمایش خود را باز کنند و یا صفحه را به پایین یا بالا بغلتانند.

 همین طور به کار بردن گلس باعث شده است که حس گر اثر انگشت صفحه نمایش نتواند بدرستی عمل نماید و پاسخگو باشد که این بازگشایی قفل صفحه نمایش را با مشکل مواجه می کند. در برخی موارد دیگر مشاهده شده است که صفحه نمایش برخی اوقات درست عمل می‌کند و در برخی موارد دیگر از پاسخگویی خود را از دست می دهد.

 همین طور بخش دیگری از کاربران در هنگام قرار دادن آیفون در درون قاب یا محافظ نیز با مشکل مشابهی روبرو شده و متوجه شدند که با این کار تا حد زیادی صفحه نمایش قابلیت تاچ و پاسخگویی خود را از دست می‌دهد بطوری که برخی از کاربران برای حل این مشکل با فکر اینکه اشکال اصلی از نوع محافظ صفحه نمایش ممکن است باشد آن را تغییر دادند اما این راهکار موثر واقع نگردید. در نهایت با برداشتن محافظ پاسخگویی صفحه نمایش به حالت اول بازگشت. 

 اما در برخی موارد نیز بکارگیری محافظ صفحه نمایش به تنهایی و بدون قرار دادن در داخل قاب، مشکل را حل کرد و به محض اینکه آیفون در درون قاب قرار می‌گرفت پاسخگویی صفحه نمایش با دوباره با مشکل روبرو بود.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

چند روزی می‌شود که اپل انتشار بروزرسانی جدید macOS Big Sur را برای مک‎های جدید خود آغاز کرده است. عرضه جدیدترین نسخه از سیستم عامل macOS با مشکلاتی همراه بوده است. در روز نخست انتشار این بروزرسانی، برخی از سرورهای اپل دچار مشکل شدند تا در دریافت این بروزرسانی از سوی کاربران خلل ایجاد شود. اکنون گزارشی دیگر از دردسرسازی این آپدیت جدید منتشر شده که بر اساس آن، برخی از مدل‌های قدیمی مک بوک پروهای اپل پس از دریافت این بروزرسانی از کار افتاده یا اصطلاحا بریک شده‎اند. از آنجایی که تعداد کاربرانی که این مشکل را گزارش داده اند قابل توجه است، به نظر می‎رسد با یک مشکل گسترده مواجهیم که بسیاری کاربران را درگیر کرده یا خواهد کرد.

بلک اسکرین برای مک بوک پروهای قدیمی با بروزرسانی جدید macOS Big Sur

تعدادی از صاحبین مک بوک پروهای مدل قدیمی اپل در فروم‎های مک رومورز، شبکه اجتماعی Reddit و بخش پشتیبانی اپل خرابی دستگاه خود را گزارش داده‌اند. کاربری در Reddit تجربه خود از این مشکل را اینگونه بیان کرده که پس از دریافت و نصب آپدیت macOS Big Sur، مک بوک پرو وی دیگر چیزی جز یک صفحه سیاه نمایش نمی‌دهد. وی با هشدار به دیگر کاربران در مورد بروزرسانی سیستم عامل مک بوک پرو خود گفته است که مدل دستگاه وی، مک بوک پرو 13 اینچی نیمه 2014 بوده است. این کاربر همچنین گفته است که قادر نیست وارد صفحه ریکاوری مد شود و نه صدای بوت شدن دستگاه بعد از روشن کردن آن می‌آید. پشتیبانی اپل ریست PRAM، SMC و دیگر موارد را توصیه کرده که نتیجه‌ای را به دنبال نداشته و در نهایت از او درخواست می شود که دستگاه را برای سرویس به خدمات اپل ارجاع دهد.

به نظر می‌رسد این مشکل از آنچه که تصور می‌شود دردسرساز تر است چرا که طبق گزارش کاربران، بعد از نصب بروزرسانی جدید macOS دسترسی به راه‌هایی مانند ریست‌های ترکیبی همچون NVRAM، SMC، سیف مد و ریکاوری از طریق شبکه اینترنت وجود نخواهد داشت. بنابراین کاربران هیچ راهی برای عبور از صفحه سیاه رنگ دستگاه خود ندارند. تعداد زیادی از کاربران مک بوک پروهای 13 اینچی مدل اواخر 2013 و اواسط 2014 مشکلات مشابهی را بیان کرده‌اند و در زمان مراجعه به پشتیبانی اپل، مراجعه حضوری برای سرویس دستگاهشان به آنها توصیه شده است. با توجه به جدی بودن مسئله، در حال حاضر به کاربران مک بوک پروهای قدیمی توصیه می‌شود فعلا از بروزرسانی سیستم عامل دستگاه خود اجتناب کنند تا اپل راه حلی برای رفع این مشکل پیدا کند



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

بر اساس پیش‌بینی‌های مینگ چی کو، اپل تصمیم دارد آیپدهای جدیدی را با صفحه نمایش مینی ال ای دی Mini-LED و ایرپاد ۳ با طراحی مشابه با ایرپاد پرو در نیمه اول سال بعد به بازار عرضه کند.

این تحلیل گر ۸ ماه قبل پیش‌بینی کرده بود که اپل قصد دارد ۶ محصول جدید مجهز به صفحات نمایش مینی ال ای دی Mini-LED را در چرخه تولید محصولات خود قرار دهد. این محصولات عبارت از آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی، آی مک پرو ۲۷ اینچی، مک بوک پرو ۱۴.۱ اینچی، مک بوک پرو ۱۶ اینچی،  آیپد ۱۰.۲ اینچی و آیپد مینی ۷.۲ اینچی می باشد.

اما این تحلیل گر هم چنین از ماه ها قبل پیش بینی کرده بود که آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی اولین فراورده اپل می باشد که مجهز به صفحه نمایش مینی ال ای دی خواهد بود و تا اواخر سال ۲۰۲۱ آماده عرضه به بازار می شود.

در تکنولوژی مینی ال ای دی، صفحات نمایش از ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ ال ای دی های منفرد تشکیل شده اند که مزایای بسیار زیادی نسبت به ال ای دی های رایج بک لایت LED-backlit  موجود در بازار دارند. کیفیت حاصل از صفحات نمایش مینی ال ای دی تا حد زیادی نزدیک به صفحات نمایش اولد ساخت سامسونگ اما فاقد نواقص آن را می باشد. 

مطابق با اظهارات این تحلیل گر ایرپاد های جدید مشابه از طراحی مشابه با ایرپاد پرو برخوردار هستند به این صورت که در جعبه شارژ مشابهی با ارتباط پرو قرار گرفته و همین طور دارای پایه های کوتاه تری نسبت به ایرپاد های معمولی می باشد. علاوه بر این ایرپاد های نسل ۳ از سری های قابل تعویض برای جا گرفتن در اندازه های گوش مختلف برخوردار می باشند.

ایرپاد ۳ پیش‌بینی می‌شود که نسبت به ایرپاد پرو ارزان تر بوده و فاقد برخی خصوصیات پیشرفته آن به خصوص در زمینه کاهش صدای نویز محیط باشند. علاوه بر این کو در آخرین پیش‌بینی خود به قصد اپل برای ساخت و بکارگیری باطری های انعطاف پذیر در آیفون ۱۳ اشاره دارد که پیش بینی می‌شود فضای کمتری را بگیرند و از لحاظ تولید و ساخت هزینه کمتری داشته باشند.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

 

تنها بعد از گذشت دو هفته از اضافه شدن قابلیت “پیام های ناپدید شونده” Vanish Mode در واتساپ WhatsApp حالا  دو عضو  دیگر از خانواده اپلیکیشن های فیس بوک یعنی اینستاگرام و فیس بوک در چت از این قابلیت جدید بهره خواهند برد. مطابق با این قابلیت پیام ها درست بعد از بسته شدن صفحه گفتگو ناپدید خواهند شد.

برای فعال نمودن این قابلیت در iOS کافیست انگشت خود را در بخش پایینی صفحه نمایش گوشی همراه خود در صفحه چت قرار داده و به سمت بالا بغلتانید و سپس از طریق گزینه موجود این قابلیت را فعال کنید. بعد از آنکه این قابلیت فعال شد وقتی که یک پیام فرستاده می‌شود تا لحظه‌ای روی صفحه باقی می‌ماند که صفحه خاموش نشده و یا کاربر به اپلیکیشن دیگری نرود. اما به هر حال شما می توانید قبل از ناپدید شدن پیام ها از آنها اسکرین شات تهیه نمایید.

لازم به ذکر است که قابلیت ناپدید شدن پیام Vanish Mode پیش از این در بخش گفتگو های مخفی secret conversation وجود داشت اما برای فعال کردن به چند مرحله تنظیم نیاز داشت و کاربران می بایست که برای ناپدید شدن پیام ها از تایمر استفاده می‌کردند. توضیح این مطلب لازم است که استفاده از قابلیت جدید در اینستاگرام نیاز به این دارد که کاربر ابتدا اکستنشن یا افزونه قابلیت های جدید را به اینستاگرام اضافه ‌کند.

شرکت فیس بوک اخیراً قابلیت ناپدید شدن پیام ها Vanish Mode را برای تمام کاربران واتساپ WhatsApp  فعال نمود. این قابلیت امکان این را می دهد که پیام ها عکس ها و ویدئو ها بعد از هفت روز به طور خودکار ناپدید شوند. البته ذکر این نکته لازم است که قابلیت ناپدید شدن پیام ها در حال حاضر فقط برای ایالات متحده فعال است ولی بر اساس بیانیه فیسبوک قابلیت اخیر به زودی برای اینستاگرام در برخی کشورهای دیگر نیز فعال خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

اولین مک های اپل سیلیکون در آستانه رسیدن به دست مشتری ها می باشد و بر این اساس اولین تست های بنچمارک مشخص می‌سازد که چیپ‌های m۱ جدید کلیه مک های مجهز به چیپ اینتل را در تست سرعت و عملکرد جا می گذارد.

نتایج حاصل از تست گیک بنچ Geekbench  بر روی مک بوک ایر  ۱۰.۱ اینچی جدید مجهز به چیپ M1 مشخص می سازد این وسیله قادر است در آزمایش تک هسته‌ای امتیاز ۱۶۸۷ و در آزمایش تست چند هسته‌ای امتیاز ۷۴۳۳ را به دست آورد. لازم به ذکر است که پردازش گر ۸ هسته‌ای مک بوک ایر مورد آزمایش دارای سرعت ۳.۲ گیگاهرتز می‌باشد.

بر این اساس اگر این نتایج را با ارقام حاصل از مک‌های نسل قبلی مقایسه کنیم مشخص می‌ شود که چیپ M1 می تواند از تمام مک های قابل حمل نظیر مک‌ بوک‌ پرو ها و همین طور کلیه مدل های مک مینی و برخی از مدل های آی مک در تست سرعت پیشی گیرد.

به عنوان مثال مک بوک ایر جدید با چیپ m۱ حتی توانست مک‌ بوک پرو های اواخر ۲۰۱۹ مجهز به چیپ اینتل Core i9-9980HK  را که دارای سرعت ۲.۴ گیگاهرتز می‌باشند را نیز از لحاظ عملکرد و سرعت جا بگذارد. لازم به ذکر است بر اساس این نتایج هنوز تایید نشده مک بوک ایر مورد آزمایش قرار گرفته مجهز به ۸ گیگ رم با سیستم عامل macOS 11.0.1 بود.

اپل با معرفی چیپ M1 در مراسم های اپل سیلیکون اولین های ساخت اپل را به عنوان شروع یک حرکت انتقالی از اینتل به سمت استفاده از چیپ های اپل سیلیکون معرفی نمود. اگر این تست و نتایج آن کاملاً درست باشد پردازشگر های اپل سیلیکون از لحاظ مصرف باتری بطری و میزان گرمادهی و همین طور قدرت عملکرد می تواند در بازار قطعات نیمه هادی تحول عظیمی محسوب شود.

در مراسم رونمایی اخیر اپل از ذکر هر گونه جزئیات فنی در مورد چیپ های جدید خود خودداری نموده و فقط به این بسنده کرد که این چیپ ها دو برابر سریع‌تر از پردازشگر های قدرتمند PC می باشند و همین طور پردازنده گرافیکی الحاق شده با چیپ M1 تا حد دو برابر عملکرد بیشتری را در مقایسه با گزینه های موجود در بازار نشان می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

غلبه اپل در صحنه فروش جهانی بازار تبلت هم چنان در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ در حال پیشروی است. بر اساس تحقیقات انجام شده، فروش و ارسال آیپد نسبت به سال قبل به طور تخمینی ۴۷ درصد افزایش داشته است که تا حد زیادی ناشی از بحران بهداشتی سال اخیر می باشد.

بر اساس نتایج حاصل از موسسه تحقیقاتی کانالیس، اپل در سه ماه سوم تا ماه سپتامبر ۱۵.۲ میلیون آیپد را ارسال نموده است که نسبت به سال قبل در همین ماه که ۱۰.۴ میلیون واحد بود افزایش چشمگیری را نشان می دهد. این عملکرد تا حدی خوب است که می‌تواند حدود ۳۴.۴ درصد سهم فروش جهانی را برای خود تصاحب نماید.

شرکت سامسونگ نیز در سه ماهه سوم افزایش چشمگیری را در صحنه فروش تبلت داشت به این صورت که از فروش تخمینی ۹ میلیون تبلت توانست ۲۰.۴ درصد سهم فروش بازار جهانی را تصاحب کند و مقام دوم را در این زمینه بدست آورد. سامسونگ نسبت به سال قبل حدود ۷۹.۸ درصد افزایش فروش داشته است.

شرکت هواوی مقام سوم را در میان پنج فروشنده برتر تبلت جهان به دست آورد و توانست ۵.۱ میلیون تبلت را در سه ماه  سوم بفروشد. آمازون و لنوو توانستند مقام های چهارم و پنجم را بدست آوردند و به ترتیب با فروش ۵ میلیون و ۴.۲ میلیون، ۱۱.۳ و ۹.۱ درصد سهم فروش جهانی بازار تبلت را به خود اختصاص دهند.

تخمین‌های کانالیس اینطور پیش بینی می کند که اگر به روند همین منوال پیش رود اپل ممکن است به جای دوم در صحنه فروش جهانی تبلت سقوط نماید. بر این اساس کاملاً قابل توجیه است که با توجه به بحران همه‌گیری جهانی در سال اخیر که شرایط کار در خانه و آموزش از راه دور را ترغیب نموده است سبب افزایش چشمگیر در زمینه فروش تبلت شده است.

اپل در ماه سپتامبر آیپد ایر جدید خود را معرفی نمود که با آیپد پرو های جدید مشابهت های زیادی را نشان می‌دهد و دارای خصوصیات تا حد زیادی مشابه با آن نیز می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

با وجود آن که اپل در طی مراسم رونمایی مک های جدید در مورد توانایی‌های گرافیکی بسیار بالای مک های اپل سیلیکون های جدید تاکید داشت، اما مسئولین این شرکت از ذکر این نکته خودداری نموند که چیپ های M1  تکنولوژی های مربوط به گرافیک های اکسترنال eGPU را حمایت نمی کند.

اپل اینسایدر با انجام بررسی‌های لازم تایید نمود که چیپ های جدید اپل سیلیکون که بر پایه پردازشگرهای M1 کار می کنند قادر نیستند واحد های پردازنده  گرافیکی اکسترنال یا کارت های گرافیک اکسترنال eGPU را حمایت کنند. این بدان معنی است که مک مینی های جدید، مک بوک ایر های آینده و مک بوک پرو های ۱۳ اینچی تنها بر پایه گرافیک های پردازنده خود GPU قادر به انجام فعالیت و پردازش داده ها می باشند.

این واقعیت گمانه زنی های قبلی را تایید می کند که بعد از انتشار مدارک پشتیبانی توسعه دهندگان وب تاکید داشتند اپل سیلیکون های آینده از حمایت هرگونه کارت گرافیکی غیر ساخت اپل معذور می باشد. این بدان معنی است که هر یک از کامپیوتر های مجهز به چیپ های اپل سیلیکان تنها در GPU خانواده اپل قادر به فعالیت می‌باشد.

علاوه بر این کارت هال گرافیکی اکسترنال بلک مجیک Blackmagic  که سازگاری قابل قبولی با مک مینی های نسل قبلی داشتند نیز قادر به سازگاری با مک های اپل سیلیکون نیستند. اگرچه اپل خودش از اعلام این ناسازگاری به طور واضح خودداری می‌کند و در سایت های پشتیبانی خود سازگاری با  کارت های گرافیکی اکسترنال را رد نمی کند، اما در عمل شاهد بود ایم که هر گونه ترکیب کامپیوترهای مک و کارت های گرافیک اکسترنال در سیستم عامل macOS  کاتالینا با بروز مشکلاتی در هنگام کار با سیستم همراه بوده است.

در این زمینه شرکت Nvidia  نیز در قسمت پشتیبانی خود از ارائه راه حلی در این مورد معذور است و هنوز مشخص نیست که اپل سیلیکون های آینده مانند چیپ‌های “A14T”  این قابلیت را داشته باشند که eGPU را مجدداً حمایت کنند.



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

 گیمرهایی را که در اثر دعوای میان اپل و این شرکت بر سر بازی ‌فورتنایت متضرر شدند و دیگر قادر به بازی در محیط های iOS و macOS نیستند از طرف شرکت اپیک سازنده بازی فورتنایت کمک مالی می شوند. بدین صورت که این شرکت با تبدیل موجودی مصرف نشده اکونت این بازیکنان در iOS و macOS و تبدیل آنها وی باکس های معتبر به آنها کمک می کند ضرر مالی خود را از این طریق جبران نمایند. وی باکس به پول رایج در گیم ها گفته می شود که بازیکنان از طریق آنها می توانند آیتم های مورد نیاز خود را خریداری نمایند.

از این طریق گیمرها می توانند از این وی باکس های استفاده نموده در پلتفرم های دیگر هر جا که نیاز باشد آن را صرف نمایند. در پی تصمیم اپل و دعوای میان میان این شرکت با شرکت اپیک گیمز، تمام این موجودی ها و بروز رسانی ها برای گیمر های بازی فورتنایت غیر قابل دسترس گردید.

اپیگ گیمز در حال حاضر تلاش کرده است که تمام گیمرهایی را که از این طریق متضرر شده‌اند و قادر به استفاده از موجودی های وی باکس خود در محیط‌ های گیم های قبلی خود نیستند را از این طریق راضی کند.

بدین صورت که اپیگ گیمز چندی است که شروع به اعطای جوایزی به صورت وی باکس به تمام بازیگران فورتنایت در محیط iOS و macOS کرده است به طوری که آنها به راحتی می‌توانند وی باکس ها در پلاتفرم های دیگر نظیر ایکس باکس، پلی استیشن و PC مورد استفاده قرار دهند.

بر اساس گزارش Verge، مبلغی که به هر یک از گیمرها در این مورد توسط اپیک گیمز داده شده است کاملاً معادل با وی باکس های مصرف نشده در اکانت های اپ استور iOS هر یک از این گیمرها بوده است. برای اکانت های macOS  وی باکس های اعطا شده معادل با  وی باکس های مصرف نشده ای می باشد که مستقیما از اپیک گیمز خریداری شده است. لازم به ذکر است که انتظار می‌رود این مسئله تا رفع کامل شکایت میان اپل و اپیک نیز همچنان ادامه داشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

علی‌رغم انتظارات و شایعات قبلی که اپل به زودی آیفون اس ای های جدید را رونمایی خواهد کرد یا احتمالاً مدل دیگری به نام آیفون اس ای پلاس را نیز در اوایل سال ۲۰۲۱ بازار عرضه خواهد شد، تحلیل گر مینگ چی کو می‌گوید که جدیدترین مدلهای آیفون  اس ای احتمالا در نیمه دوم سال آینده رونمایی خواهند شد.

این در حالی است که فروشگاه اینترنتی بست بای اخیراً شروع به فروش گاردهای صفحه ‌نمایش برای آیفون اس ای پلاس نمود. مینگ چی کو در پیش‌بینی‌های قبلی رونمایی دو مدل آیفون اس ای جدید یعنی آیفون اس ای و آیفون اس ای پلاس را پیش بینی کرده بود، اما مطابق با ادعای جدید او این دو مدل به زودی معرفی نخواهند شد.

اگرچه او تاریخ یا روز دقیقی را اعلام نمی دارد اما به سهام گذاران اپل گفته است که منتظر آیفون اس ای جدید در نیمه اول ۲۰۲۱ نباشند. او در آخرین یادداشت خود به سهام داران می نویسد که به دلیل افزایش رقابت و شدت گرفتن آن به خصوص در سال ۲۰۲۱ در میان تولید کنندگان قطعات احتمالاً شاهد تاخیر هایی در رونمایی مدل های جدید خواهیم بود.

او می گوید بازار انتظار این را دارد که آیفون‌ جدید های اس ای های جدید را در نیمه اول ۲۰۲۱ ببینیم، اما شرکتی که ساخت قطعات آیفون اس ای ها را به عهده دارد به نام جنیوس الکتریک اپتیکال، به دلیل برخی مشکلات مالی احتمالاً قادر به اتمام پروژه در مدت مقرر نخواهد بود.

اگر چه کو بیان می دارد که افزایش رقابت در میان تولیدکنندگان و مونتاژ کنندگان قطعات اپل به بروز تاخیرات احتمالی منجر خواهد شد، همچنین به باور او افزایش رقابت تا حدی به پایین آمدن کیفیت نیز منجر خواهد شد. لازم به ذکر است که کو قبلاً گزارش داده بود که شرکت جنرال الکتریک اپتیکال برای تولید قطعات آیفون ۱۲ از برخی مشکلات کنترل کیفیت رنج می برد.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

در مراسم ۱۰ نوامبر، اپل مک مینی های جدید مجهز به چیپ اپل سیلیکون M1 با قیمت پایه ۶۹۹ دلار را معرفی نمود. چیپ اپل سیلیکون M1 ساخت اپل دارای پردازشگر ۸ هسته‌ای و GPU هشت هسته‌ای می‌باشد که به مک مینی های جدید سرعتی در حدود سه برابر بیشتر از عملکرد سی پی یو های اینتل نسل قبلی و شش برابر قدرت پردازش  گرافیک بیشتر می دهد.

اپل می گوید که مک مینی های جدید اپل سیلیکون M1 می توانند در برنامه  Xcode  تا حد سه برابر کد ها را با سرعت بیشتر ترجمه نماید کنند و در برنامه ویرایش تصویری Final Cut Pro تا حد ۶ برابر در عملیات رندرینگ و پردازش و ادیت فیلم ها سریعتر عمل نموده و همچنین در بازی‌های با گرافیک بالا نظیر “Shadow of the Tomb Raider” تا حد ۴ برابر سرعت فریم بیشتری داشته باشند. در مقایسه با کامپیوترهای رومیزی PC پر فروش در همان بازه قیمتی، مک مینی های جدید M1 از یک دهم اندازه آنها برخوردار بوده اما ۵ برابر سریع تر می باشند.

مک مینی جدید اپل سیلیکون M1 دارای دو پورت ۴ USB می باشد که Thunderbolt 3 را نیز حمایت می‌کند و این به کاربران اجازه می‌دهد تا به طور همزمان از دو مانیتور Pro Display XDR استفاده نمایند. این وسیله همچنین وای فای ۶ را حمایت می‌کند و دارای سیستم خنک کنندگی می باشد که همزمان با حفظ عملکرد وسیله در سطح ثابتی آن را  همواره خنک و ساکت نگه می دارد.

مک مینی های m۱ با قیمت پایه ۶۹۹ دلار یعنی ۱۰۰ دلار ارزان تر از مدل های قبلی در دسترس می باشد و در صورت نیاز به ارتقا به رم ۱۶ گیگابایت ۲۰۰ دلار افزایش بها برای این وسیله لحاظ خواهد شد و همین طور ارتقا از ۲۵۶ گیگابایت به رم ۵۱۲ گیگابایت با ۲۰۰ دلار افزایش، و به یک ترابایت با ۴۰۰ دلار افزایش بها، و به ۲ ترابایت به ۸۰۰ دلار افزایش بها منجر خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

پگاترون یکی از شرکت های اصلی در زمینه مونتاژ قطعات آیفون از این به بعد دیگر از اپل سفارش جدیدی دریافت نخواهد کرد تا اینکه به گزارش تخلف آن رسیدگی شود. هنوز مدت زمانی زیادی از سرمایه ‌گذاری یک میلیارد دلاری این شرکت در یک کارخانه ویتنامی جدید نمی گذرد و حالا یکی از شرکای مونتاژ کننده آیفون اپل به نام پگاترون تا زمان رسیدگی و رفع تخلف از اپل سفارش جدیدی دریافت نخواهد شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ اپل کشف نمود که شرکت پگاترون از دانشجویان و دانش آموزان به صورت کارگرهای عادی کار می کشد و این بدان معنی است که آنها می‌توانند در شیفت شب و یا به صورت اضافه کاری در کارخانه مشغول به کار شوند ک این برخلاف تعهدات این شرکت با اپل است.

اپل می گوید که این شرکت با ایجاد اسناد جعلی توافق‌های میان طرفین را زیر پا گذاشته است که از آن جمله می‌توان به اجازه دادن به دانشجویان برای کار کردن در شیفت شب و یا به صورت اضافه کاری اشاره نمود. اپل ادامه می دهد که مدیران این شرکت برای این تخلف مسئول می‌باشند و موظف هستند تا به این تخلفات رسیدگی کرده و آن را برطرف نماید.

اپل همچنین می‌گوید متوجه شده است که این شرکت با ایجاد مدارک جعلی سعی در مخفی کردن این تخلفات داشته است. اما در تحقیقات خود متوجه هیچ گونه شواهدی نسبت به کار اجباری و یا کار کشیدن از افراد زیر سن قانونی دریافت نکرده است.

شرکت لارگان در پاسخ به این گزارش یکی از مسئولین شرکت اخراج نموده است. یکی از مدیران این شرکت به بلومبرگ گفته است که  که ما در حال رسیدگی به این تخلف هستیم و با ارائه نظارت های جدید مطمئن هستیم که می توانیم دوباره به توافق مجدد با اپل برسیم.

هنوز مشخص نیست که این شرکت از دریافت کدام سفارشات در آینده محروم خواهد شد یا اینکه اپل محدودیت‌ هایی را برای ارسال سفارش به این شرکت در نظر خواهد گرفت. اما آنچه مسلم است شرکت پگاترون تا زمان پایان قرارداد فعلی خود همچنان به مونتاژ قطعات آیفون ادامه خواهد داد.

 اما به احتمال زیاد سفارشات آینده مربوط به این شرکت به شرکت های رقیب دیگری نظیر Luxshare داده خواهد شد



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

سفارش برای جدید ترین بلندگوی اسمارت اپل به نام هوم پاد مینی از جمعه گذشته آغاز شده است و تاریخ ارسال محموله ها به اوایل دسامبر موکول شده است. اولین موج پیش سفارش های هوم پاد مینی انتظار می رفت که  تا روز دوشنبه یعنی ۱۶ نوامبر به دست مشتریان برسد، اما با وجود برخی تاخیر ها در چرخه تولید این وسیله انتظار برخی تاخیر ها برای رنگ خاصی نیز وجود خواهد داشت.

به عنوان مثال سفارش هوم پاد مینی از طریق پرداخت آنلاین وب سایت اپل با انتخاب رنگ خاکستری فضایی تاریخ ارسال و تحویل محموله را بین ۲ دسامبر و ۹ دسامبر از طریق ارسال اکسپرس دریافت خواهد کرد، اما از طریق ارسال عادی تاریخ دریافت محموله بین ۳ دسامبر تا ۱۰ دسامبر خواهد بود.

اما برای رنگ سفید تاریخ ارسال بین ۲۴ نوامبر تا ۲ دسامبر با ارسال اکسپرس خواهد بود و برای ارسال عادی این تاریخ از ۲۵ نوامبر تا ۳ دسامبر در نظر گرفته خواهد شد. تفاوت بین زمان ارسال محموله بین رنگ های سفید و خاکستری فضایی می تواند نشان از واقعیت باشد که رنگ خاکستری فضایی از محبوبیت بیشتری در میان سفارش های موجود برخوردار می باشد.

از طرف دیگر این تفاوت در ارسال محموله بین رنگ های سفید و خاکستری می‌تواند به دلیل برخی مشکلات در چرخه تولید محصول برای مدل خاصی نیز باشد. بنابراین اگر شما به دنبال خرید هوم پاد مینی هستید و می خواهید آن را هر چه زودتر تحویل بگیرید بهتر است رنگ سفید را انتخاب نمایید.

لازم به ذکر است پیش سفارش برای مدل های آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ پرو مکس از روز جمعه گذشته آغاز شده و از آنجایی که تقاضا برای سفارشات به حد کافی بوده است برخی رنگ های آیفون ۱۲ مینی ۲۵۶ گیگ و همین طور برخی رنگ ها و ظرفیت های آیفون ۱۲ پرو مکس تا اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر به دست مشتریان نخواهد رسید.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

محققان در مرکز پژوهشی MIT  از طریق  تکنیک های هوش مصنوعی و درک ماشینی نرم‌افزاری را ایجاد نموده اند می تواند اشخاصی که مبتلا به کرونا (COVID-19) می باشند را تنها از طریق تشخیص صدای سرفه و شناسایی کند. این برنامه پس از انجام آزمایشات بیشتر و تایید نهایی می تواند به صورت اپلیکیشن آیفون در تست های روزمره به کار رود.

 تا به حال آیفون به کاربران کمک می کرد تا با نزدیک شدن به افراد مبتلا  به آن ها هشدار دهد، اما محققان MIT  به دنبال توسعه اپلیکیشن می باشند که از طریق آن آیفون بتواند از پخش بیشتر ویروس جلوگیری نماید.

 بر اساس مقاله ای که به وسیله تیم این محققان در ژورنال مهندسی زیست شناسی و پزشکی انتشار یافته است ادعا می شود که از طریق مدل هوش مصنوعی که با ایجاد آزمایشات زیاد و وارد نمودن داده های متعدد این امکان به وجود آمد که این برنامه بتواند تفاوت میان افراد ناقل بدون علامت و آنهایی که سالم بودن را تشخیص دهد.

این اپلیکیشن با ضبط و آنالیز صدای سرفه‌ها قادر بوده است که تا حد ۹۸.۵ درصد اوقات نتیجه را درست تشخیص داده و توانسته است از این طریق افراد مبتلا به کرونا (COVID-19) را شناسایی کند. این تیم با جمع‌آوری بیش از ۷۰ هزار نمونه‌ سرفه ضبط شده از طریق وب سایتی که مردم می توانستند صدای سرفه خودشان را از طریق گوشی های همراه یا وسیله های دیگر ضبط و ارسال نمایند انجام شده است.

علاوه بر این به طور همزمان مردم می‌توانند در نظرسنجی‌های شرکت کنند که از آنها اطلاعات بیشتری در مورد  علائم و شرایط بیماری خود درخواست می کند و نتیجه با نمونه صدای سرفه تجزیه و تحلیل می نماید. از میان دویست هزار نمونه‌ سرفه ضبط شده ۲۵۰۰ نفر مبتلا به کرونا (COVID-19) شناسایی شدند که برخی از آنها افراد ناقل بدون علایم بودند. 

این برنامه به نظر می رسد بعد از انجام آزمایشات تکمیلی بیشتر برای ساخت اپلیکیشنی مورد استفاده قرار گیرد که قابل دانلود و استفاده از آن در آیفون ۱۲ یا مدل های قدیمی تر وجود خواهد داشت.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

اپل صفحه وب آیفون ۱۲ استودیو را ایجاد نمود که تجربه ای است که به کاربران آیفون ۱۲ اجازه می دهد تا به صورت مجازی رنگ ها و ترکیبات مختلف لوازم جانبی را روی گوشی‌های همراه خودشان امتحان نمایند و به ترکیب مورد دلخواه خود دستیابی پیدا کند.

آیفون ۱۲ استودیو که روز شنبه رونمایی شد در کاربردی مشابه با اپل واچ استودیو ایجاد گردیده است. این استودیو در حقیقت  صفحه ای از وب سایت اپل می باشد که به کاربران اجازه می‌دهد تا رنگ های مختلف از اپل واچ و بندهای مختلف را با همدیگر را انتخاب نمود و در نهایت به ترکیب مورد های خود دست یابند. در روند مشابهی در صفحه آیفون ۱۲ استودیو کاربران می توانند به شخصی سازی آیفون ۱۲ خود دسترسی پیدا نمایند.

بازدید کنندگان صفحه وب آیفون ۱۲ استودیو می توانند یکی از گزینه های آیفون ۱۲ آیفون، ۱۲ مینی، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس را انتخاب کنند و از میان رنگ های موجود یکی را برگزینند.  بعد از آن کاربران می توانند برای هر وسیله لوازم جانبی  مورد دلخواه خود را به همراه کیف یا والت مگ سیف انتخاب نموده و به صورت مجازی روی وب سایت هر یک از این گزینه ها را روی آیفون قرار دهند و در نهایت ترکیب نهایی را مشاهده کنند.

بعد از انتخاب گزینه نهایی از کاربران درخواست می شود که نام خود را وارد کنند و در ادامه آنها می توانند ترکیب نهایی را روی سایت مشاهده نمایند و یا اینکه در صورت لزوم آن را به صورت فایل تصویری دانلود نمایند. نتیجه نهایی در حقیقت یک تصویری از آیفون و ترکیب لوازم جانبی با آن است که به همراه هشتگ آیفون ۱۲ استودیو روی سایت ایجاد خواهد شد.

این حرکت از جانب اپل با همان منظور مشابه با ایجاد اپل واچ استودیو انجام شده است و قصد اصلی از این کار کمک کردن به کاربران برای انتخاب لوازم جانبی مورد دلخواه خود و در نهایت تشویق برای خرید آیتم های اضافی مانند کیف ها و والت های مگ سیف می باشد



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

بر اساس گزارشات اپل در حال توسعه دستیابی به قابلیت iOS 14  که به کاربران اجازه می‌دهد که صفحات وب را از طریق سافاری ترجمه نمایند. این ویژگی در ماه سپتامبر به  iOS 14  به کاربران این اجازه را می دهد تا با استفاده از مرورگر سافاری صفحات وب را به زبان‌های مختلف ترجمه نمایند. برای این امر کاربران با انتخاب  آیکون “aA”  در قسمت آدرس الکترونیکی مرورگر می توانند عمل ترجمه را انجام دهند.

این دکمه قبلاً عمل تغییر اندازه فونت را برای صفحات وب انجام می‌داد ولی در حال حاضر عملکرد آن گشترش یافته و با استفاده از آن می توان زبان مورد نظر را انتخاب کرده و عمل ترجمه به  زبان دلخواه انجام داد. این ویژگی سافاری در ابتدای رونمایی فقط برای ایالات متحده فعال بود اما در نسخه  iOS 14.2  که پنج شنبه منتشر شد قابلیت ترجمه برای کشورهای بیشتری در دسترس قرار گرفته است.

این ویژگی در حال حاضر برای کشورهای برزیل و آلمان نیز فعال شده است. امادر روز های آتی به نظر می‌رسد برای کشور های بیشتری مورد دسترس قرار گیرد. ذکر این نکته لازم است ترجمه از طریق سافاری نباید با اپلیکیشن ترجمه اشتباه گرفته شود. اپل در iOS 14 اپلیکیشن مجزایی به نام Translate app را معرفی نمود.

این اپلیکیشن قادر است متن و ترجمه صداها را در هم ادغام نموده و تجربه لذت بخشی را برای کاربر به وجود دارد. این سیستم می تواند زبان هایی نظیر عربی، چینی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره ای، روسی و اسپانیایی به یکدیگر ترجمه نماید. لازم به ذکر است که هر دو ترجمه از طریق سافاری و اپلیکیشن ترجمه ۱۱ زبان ذکر شده را حمایت می‌کنند.

اما همان طور که ذکر شد به نظر می رسد که با بروز رسانی های بعدی در نسخه های جدید تر iOS 14 زبان های بیشتری لیست زبان های قابل ترجمه در این برنامه‌ها قابل دسترس بشوند.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 اپل در حال حاضر سفارش مدل های آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ پرو مکس را از طریق فروشگاه آنلاین خود و همچنین اپلیکیشن اپل استور را می پذیرد. سفارش از حالا به بعد در بیش از ۳۰ کشور  برای مدل های جدید آیفون در سراسر جهان در دسترس می باشد.  مدل های جدید قرار است به صف مدل های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو که در ماه اکتبر فروش آنها آغاز شد بپیوند

 قیمت ها از ۶۹۹ دلار و ۷۲۹ دلار برای مدل های SIM-free و ظرفیت ۶۴ گیگابایت شروع می شود. این قیمت ها برای مدل آیفون ۱۲ مینی در نظر گرفته شده است که مقرون به صرفه ترین مدل آیفون در سال اخیر محسوب می شود. این مدل دارای همان قابلیت های موجود در آیفون ۱۲ می باشد اما اندازه آن کوچک تراست. این مدل با صفحعه نمایش ۵.۴ اینچی برای کسانی که وسیله های جمع و جور و کم حجم را ترجیح می دهند بسیار مناسب می باشد.

آیفون ۱۲ پرو مکس بزرگ ترین و گران ترین آیفون امسال می باشد. این مدل دارای اندازه صفحه نمایش ۶.۷۱ اینچ بوده و قیمت آن از ۱۰۹۹ دلار شروع می شود. این مدل از لحاظ قابلیت شبیه به آیفون ۱۲ پرو می باشد اما از لحاظ اندازه از آن بزرگتر بوده و همین طور برخی از تکنولوژی های پیشرفته دوربین در این مدل به طور منحصر به ‌فرد اضافه شده است.

آیفون ۱۲ پرو مکس دارای لنز سه تایی با حسگر لیدار می باشد اما با این تفاوت که در اینجا حسگرها بزرگ تر بوده و قابلیت بهتری در شرایط  کم نور ارائه می دهد.  تمام مدل های آیفون ۱۲ از طراحی گوشه های مسطح برخوردار می باشند یعنی طراحی که به طور مشابه در آیپد با صفحه نمایش تمام صفحه بکار رفته است. این مدل علاوه بر این دارای فیس آیدی و تکنولوژی ۱۴A و قابلیت ۵ جی می باشد.

 در ایالات متحده تمامی مدل های آیفون ۱۲ شبکه های ۵ جی sub-6GHz  و mmWave را حمایت می کند در صورتی که در کشور های دیگر تنها قابلیت ارتباطی ۵ جی از نوع sub-6GHz  امکان پذیر است.

در کنار مدل‌های جدید آیفون، اپل همچنین سفارش برای مدل مقرون به صرفه هوم پاد به نام هوم پاد مینی را از امروز آغاز کرده است. این مدل جدید از بلندگو های جمع و جور و کامپکت برخوردار است، تنها ۹۹ دلار قیمت دارد و از طریق اپل استور اپلیکیشن اپل استور قابل خریداری است.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

 مدیر عامل فیس بوک مارک زاکربرگ اپل را مورد انتقاد قرار داد و بیان نمود که ویژگی بلاک کردن تبلیغات توسط کاربران در iOS 14  تواند صدمات جدی اقتصادی حاصل از COVID-19 را چند برابر کند. زاکربرگ در مراسم گزارش مالی بار دیگر این طور بیان نمود که اپل و نوع  استراتژی اش می تواند به صاحبان مشاغل کوچک که در حال بازیابی از شرایط کرونا هستند آسیب برساند.

بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر به طور اخص زاکربرگ ویژگی جدید ردیابی و بلاک کردن تبلیغات در نسخه جدید iOS 14 انتقاد قرار می دهد. بنابراین ویژگی اخیر به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند هر اپلیکیشنی را در مورد اطلاعاتی که از آنها می خواهد ردیابی و یا در صورت لزوم بلاک کند. او این طور بیان می کند که کمپانی هایی مانند اپل می توانند تاثیرات منفی قابل توجهی بر مشاغل کوچک و بهبودی اقتصادی سال ۲۰۲۱ و یا فراتر از آن بگذارند. 

او در ادامه می گوید که در حال حاضر تبلیغات سفارشی شده و شخصی سازی شده هدف دار در حال کمک به صاحبان مشاغل کوچک برای یافتن مشتریان خود و رشد کسب و کار و ایجاد مشاغل بیشتر می باشد. در حالی که زاکربرگ به طور اخص اپل را مورد انتقاد قرار می دهد و تاثیر منفی استراتژی های آنرا در مشاغل کوچک مورد هدف قرار می دهد، خود فیسبوک به کمپانی هایی که استراتزی شبیه اپل دارند اجازه می دهد تا در سایت خود تبلیغات کنند.

اپل قصد داشت که در به روز رسانی آخرین نسخه iOS 14  در ماه سپتامبر این ویژگی جدید را اعمال کند، اما این تغییرات تا اوایل سال ۲۰۲۱ به تاخیر افتادند. او در ادامه حرف های خود می گوید فیس بوک در سه ماهه اول ۲۰۲۱  تاثیرات منفی این تغییرات را احساس خواهد کرد. هم ‌زمان با این بیانیه، گروهی از صاحبان تبلیغات در فرانسه، دولت را بر سر مشکل مشابهی تحت فشار قرار دادند و امیدوارند که اپل بتوانند این ویژگی را برای مدت طولانی تری به تاخیر بیندازد.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

بر اساس گزارش بلومبرگ یکی از مراحل انتقالی به سمت استفاده از چیپ های اپل سیلیکون طراحی مک های جدید با اندازه کوچک تر می باشد که مجهز به چیپ های ساخت اپل به نام اپل سیلیکون هستند. بر این اساس گفته می‌شود مک پرو های جدید از لحاظ ظاهری شبیه به مک پرو کنونی بوده اما با شکل جمع و جور تر و تقریباً نصف اندازه آن ها طراحی خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که آیا مک پرو های جدید به طور کامل جایگزین مدل کنونی خواهد بود و یا اینکه به صورت جداگانه و یا به همراه مک پرو به فروش خواهد رفت. اما مطابق گزارش بلومبرگ در سال قبل اپل در حال ساخت و توسعه مک پرو های کنونی ولی از لحاظ اندازه نصف آن می باشد اما هنوز مشخص نیست آن ها جایگزین مک پرو کنونی شوند یا اینکه به صورت یک مدل جداگانه ارائه خواهند شد. 

چیپ های ساخت اپل می توان به کمپانی کمک کند تا کامپیوتر هایی با اندازه کوچک تر بسازد که این بدلیل کم مصرف تر بودن این چیپ ها می باشد. اما مدل‌های کنونی مک پرو بزرگ و جادار هستند و این بیشتر به این دلیل است که قطعات حجیمی مانند چیپ های گرافیکی و حافظه های داخلی را در خود جای می دهند.

بر اساس شایعات مک پرو جدید قرار نیست در سال ۲۰۲۰ آماده شود ولی احتمالاً در سال های ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ آماده رونمایی خواهد شد. اپل قصد دارد که تمام کامپیوتر های مک خود را در طول دو سال به اپل سیلیکون انتقال دهد و استفاده از چیپ های اینتل را کنار بگذارد. اما هنوز مشخص نیست آیا مک بوک پرو های جدید  مجهز به چیپ های اپل از طراحی‌های متفاوتی برخوردار باشند یا نه، اما به نظر می رسد آنها از لحاظ شکل ظاهری فرم جمع  و جور تری دارا باشند.

در مراسم هفته بعد اپل قرار است مک بوک پرو ۱۳ اینچی، مک بوک پرو ۱۶ اینچی و مک بوک ایر ۱۳ اینچی که مجهز به چیپ های سیلیکونی  می باشد را معرفی نماید



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 اینتربرند در آخرین گزارش خود در ارتباط با گزینش بهترین برندها اپل را برای هشتمین سال متوالی به عنوان با ارزشترین شرکت جهان معرفی نمود. اینتربرند مطابق با این گزارش، ارزش اپل نزدیک  به ۳۲۳ میلیارد دلار برآورده کرد که این میزان ۳۸ درصد از میزان سال قبل ۲۳۴  که دلار بود افزایش نشان می دهد.

بر اساس این داده ها ارزش برند با توجه به محاسبات خاصی صورت می گیرد و نشان دهنده میزان تاثیرگذاری بر مشتریان، کارکنان و سرمایه گذاران است. بدین ترتیب که برند های قوی قادر به تاثیر گذاری قابل توجهی بر علاقه مشتریان و جذب کارمندان و همین طور سرمایه‌گذاران است.

به این ترتیب عدد ۳۲۲ میلیون دلار نشان‌ دهنده آن چه اپل انجام داده یا تعداد مدل آیفون های فروخته شده توسط این شرکت نیست، بلکه بر اساس گزارش این نتیجه عملکرد و میزان تاثر گذاری کلیه محصولات، تکنولوژی ها و فروشگاه هایی است که توانسته است به صورت یک مجموعه همگانی توجه و جلب رضایت مشتریان را فراهم آورد. بدین صورت که اپل همواره نشان داده است که می‌تواند با تغییر در محصولات خود بر روی ذهن مردم نیز تاثیر بگذارد هرچند در ابتدا این تأثیرات غیر منطقی به نظر آیند. 

اما در ارتباط با سایر برندها در سال ۲۰۲۰، در میان رتبه ۵ برند برتر تغییراتی مشاهده شد، به این صورت که آمازون مکان دوم را گرفت در صورتی که در سال قبل مکان سوم را داشت و توانست ارزش برند خود را تا حدود ۶۰ درصد در میان سرمایه گذاران افزایش دهد. همچنین در این میان مایکروسافت رتبه خود را افزایش داد و به مکان سوم صعود کرد و توانست ۵۳ درصد ارزش خود را افزایش دهد. گوگل و سامسونگ توانستند مکان های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دهند.

در میان کمپانی های تکنولوژی که رتبه های ۱۱ تا ۲۰ را به خود اختصاص دادند نیز مهمان تازه ای به نام اینستاگرام دیده می شود که توانست مکان نوزدهم را به خود اختصاص دهد. در این مورد آن چه مشخص بود این است که کمپانی های در حال رشد که توانستند در این رتبه‌بندی جایی را اختصاص دهند همگی دارای مدل بیزینس حق ثبت نام و سرویس بودند.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

اپل به سرمایه‌گذاران هشدار داد که تغییر در کمیسیون اپ استور می تواند در مرحله تولید مک بوک پرو را نیز دچار اشکال نماید. این در حالی است که برخی از برنامه نویسان و توسعه دهندگان اپلیکیشن از اپل خواستند تا کمیسیون اپ استور را کاهش و یا کاملا آن را حذف نماید.

بلومبرگ گزارش می دهد که این هشدار به سرمایه‌ گذاران بورس توسط اپل در روز جمعه ارسال شد. از همان زمانی که اپ استور در سال ۲۰۰۸ معرفی شد کمیسیون ۳۰ درصد برای هر نوع خرید از طریق فروشگاه آنلاین شامل اپلیکیشن ها و خریدهای داخل اپلیکیشن اعمال می شد.

در سال های اخیر توسعه دهندگان وب از میزان کمیسیون اپ استور ناراضی بوده و از اپل خواسته‌ اند که این میزان را کاهش دهد. اپل در جواب به سرمایه ‌گذاران هشدار داد که هر نوع کاهش در میزان ۳۰ درصد کمیسیون اپ استور می تواند تا حد قابل ملاحظه‌ای درآمد و وضعیت مالی کمپانی را دچار مشکل نماید.

 اپل در چند روز گذشته گزارش درآمد سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ را با مقدار درآمد ۶۴.۷ میلیارد دلار و ۱۲.۶ میلیارد سود اعلام نمود. در این میان سرویس اپ استور میزان ۱۴.۵ میلیارد دلار را به خود اختصاص داد که نسبت به سال قبل که ۱۲.۵ میلیارد دلار بود روند افزایشی را نشان می دهد. بخشی از این اعداد و ارقام در ارتباط با میزان درآمد و سود مربوط به اپ استور می شود. بنابر این هر گونه تغییری در میزان درآمد اپ استور می تواند در میزان کل درآمد شرکت تاثیرات قابل توجهی را بگذارد.

چندی پیش فورتنایت از اپ استور در پی سرپیچی کمپانی اپیک گیمز از پرداخت کمیسیون در قبال خرید های داخل اپلیکیشن منع گردید. در این مورد ادعای اپیک گیمز سازنده بازی فورتنایت این است که اپل با تحت فشار قرار دادن برنامه نویسان و مجبور کردن آن ها به پرداخت کمیسیون های گران قیمت از قانون سرپیچی کرده است. اما با توجه به بیانات اخیر اپل به نظر نمی رسد که این شرکت بخواهد در زمینه کاهش میزان کمیسیون اپ استور تغییراتی را ایجاد نماید.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

اپوکم که اپلیکیشنی دو قسمتی است که می تواند آیفون را تبدیل به وبکم نماید توسط شرکت Corsair خریداری شد تا در محصولات تولید محتوا مورد استفاده قرار گیرد. Corsair شرکتی است که برای تولید موس و کیبورد های حرفه ای اش شهرت دارد. همچنین دارای یک بخش فرعی به نام الگاتو می باشد که در زمینه تولید نرم افزار و سخت افزار برای ویدئو استریمینگ تخصص دارد.

به نظر می‌رسد که اپلیکیشن اپوکم نیز قرار است به صف جدید محصولات این کمپانی اضافه شود. در حقیقت اپلیکیشن EpocCam اخیراً نسخه جدیدی از برنامه خود را در iOS منتشر نمود که با محصولات الگاتو سازگاری بهتری نشان می دهد که این را می توان یکی از دلیل های اصلی تصمیم برای خرید این اپلیکیشن دانست.

شرکت  Corsair در ادامه می افزاید که در بروزرسانی های آینده قرار است بهینه سازی هایی در زمینه سازگاری بیشتر با محصولات این شرکت به وجود آید. Corsair می‌گوید اپلیکیشن EpocCam یکی از اپلیکیشن های ویدئوئی پرطرفدار و کارآمد اپ استور می باشد. این اپلیکیشن از دوربین آیفون یا آیپد استفاده نموده و آن را تبدیل به وب کم برای کامپیوتر های PC یا مک می کند و از این طریق قابل استفاده در برنامه های ویدئو کنفرانس نظیر زوم، اسکایپ، گوگل میت  و مایکروسافت تیمز می باشد.

شما می توانید اپلیکیشن EpocCam  را از اپ استور دریافت کنید که یک بخش از آن در روی آیفون نصب شده و بخش دیگر روی مک یا PC نصب خواهد شد. این اپلیکیشن قادر خواهد بود تا استریم های ویدئوئی را  به صورت بی سیم با کیفیت ۴۸۰×۶۴۰ تولید نماید.

نسخه پرو این اپلیکیشن ۷.۹۹ دلار قیمت دارد که قادر است استریم هایی با کیفیت فول اچ دی ۱۰۸۰ تولید کند و همچنین آیفون را به صورت میکروفون در مک نیز مورد استفاده قرار دهد. آخرین مدل های مک اپل برای اینکه دارای وب کم هایی با کیفیت ۱۰۸۰ بودند مورد انتقاد برخی قرار گرفتند، زیرا برخی کاربران به دنبال کیفیت  ۴k  برای برقراری ویدیو کنفرانس های خود می باشد اگر چه این مقدار کیفیت لازم به نظر نمی رسد.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

همزمان با آغاز پیش سفارش آیفون های مدل  ۱۲ پرو مکس و آیفون ۱۲ مینی، شرکت Incipio  گاردهای ویژهای را برای مدل های ارائه نموده است که می توانند تا حد زیادی آیفون را از ضربه های ناشی از افتادن تا حد ۱۲ فوت محافظت کند و همینطور پوشش محافظتی ویژه این گارد ها از باقیماندن جرم و میکروب در سطح جلوگیری نماید.

کاربران می‌توانند به محافظت بالای این گارد ها که تحت مدل Duo case  نام گذاری شده است اعتماد کنند. این گاردها دارای تکنولوژی دو لایه محافظتی بوده که به خوبی می توانند ضربات و صدمات ناشی از افتادن را تحمل کنند. علاوه بر این این گاردها از لحاظ شکل ظاهری بسیار خوش فرم بوده و حجم زیادی را به آیفون اضافه نمی کنند.

۱.۷  میلی متر ضخامت:  کیس های مدل  Duo  علاوه بر دوام و استقامت ویژه ای که دارند دارای ضخامت بسیار نازکی در حد یک ۱.۷ میلی متر می باشد. ضخامت بسیار کم لبه ها، ۵۰ درصد فاصله بیشتری را بین صفحه نمایش و لبه ها به وجود می آورد و این چیزی است که در گاردهای معمولی مشابه وجود ندارد. در قسمت پشتی نیز آن ها به خوبی می‌توانند مجموعه لنز ها و دوربین ها را از خطرات احتمالی مصون بدارند.

 محافظت در برابر جرم و باکتری:  با توجه به اهمیت حفظ بهداشت و موازین سلامتی در شرایط اخیر، کاربران بیشتر نگران با تماس با وسیله می باشند که می تواند هر بار آنها را با جرم و باکتری های مختلف آلوده کند. بسیاری از ما هر روز در تماس مستقیم با سطوح موجود در وسایل نقلیه عمومی و انتقال سریع جرم و میکروب به سطح گوشی های اطراف خود هستیم. اما گارد Incipio’s Duo  دارای ترکیب ضد باکتری می باشند که می تواند بهتر از پارچه شلوار یا دستمال جیب شما، باکتری‌ها را از وسیله  حذف نماید. این گاردها می توانند تا حد ۹۹% جرم و باکتری را از سطح گوشی همراه بدون هیچ گونه نگرانی از شستن و تمیز کردن وسیله پاک نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

نقطه مشترک در بین مدل‌های مختلف آیفون ۱۲، فناوری ۵G است، با این حال این فناوری انواع گوناگونی دارد که از رایج ترین آنها می‌توان به sub-6GHz، mmWave اشاره کرد.

آیفون ۱۲ اولین گوشی هوشمند کمپانی اپل است که با فناوری ۵G سازگار است. با گسترش فناوری ۵G در سراسر جهان، کاربران آیفون می‌توانند به نسل بعدی شبکه‌های تلفن همراه یعنی ۵G دسترسی داشته باشند. برای اینکه بدانید تلفن همراه شما به چه نوع اتصال ۵G متصل است، فقط باید به آیکون شبکه که در گوشه سمت راست و بالای آیفون ۱۲ قرار دارد نگاه کنید.

  • اگر فقط نماد ۵G  را مشاهده کنید، به این معنی است که شما به نسخه sub-6GHz فناوری ۵G متصل هستید. نسخه ی sub-6GHz فناوری ۵G می‌تواند از LTE سریعتر اما  mmWave کندتر باشد.

  • اگر نشان  ۵G UW یا +۵G رامشاهده می‌کنید، این بدان معناست که به نسخه mmWave فناوری ۵G متصل هستید که نسبت به ۵G استاندارد سریعتر است.

  • اگر نماد ۵G E نمایش داده می‌شود، شما به شبکه ۵G متصل نیستید.

استفاده از فناوری ۵G

البته فناوری ۵G هنوز همه گیر نشده است و احتمال این وجود دارد که هنوز در بسیاری از  مکان‌ها به LTE متصل باشید و تلفن شما برای اکثرا LTE و ۵G E را نشان می‌دهد. این ممکن است به این دلیل باشد که شما در منطقه ای هستید که هنوز ۵G در آن جا قابل دسترسی نیست، مخصوصاً برای مناطق روستایی.

آیفون ۱۲ همچنین قابلیتی به نام “حالت داده هوشمند” را ارائه می‌دهد. این حالت به طور پیش فرض فعال می‌شود و صرفا در زمان‌هایی که به سرعت زیاد احتیاج دارید فناوری ۵G را فعال می کند. بنابراین این کار باعث صرفه جویی در مصرف باتری می‌شود.

در برخی موارد ممکن است iPhone شما نشان دهد که می‌توانید به ۵G متصل شوید، اما در واقع ممکن است اتصال شما را به LTE تغییر دهد تا در مصرف داده و عمر باتری صرفه جویی کنید. در این موارد، آیفون شما ۵G را نمایش می‌دهد اما در واقع به LTE متصل می‌شود.

البته اگر ترجیح می دهید ۵G را به طور دائم روشن یا خاموش کنید، می توانید در قیمت تنظیمات آیفون خود این مورد را فعال یا غیر فعال کنید.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

خانواده مدل های آیفون ۱۲ مانع جدیدی را بر سر راه تعمیر آیفون ۱۲ توسط تکنسین های غیر از اپل به وجود می آورد، زیرا اپل برای تعویض سیستم دوربین مرحله نرم افزاری جدیدی را تعبیه نموده است که فقط توسط کارشناسان و تکنسین های اپل انجام پذیر است.

اپل در طول سال‌ها با ایجاد محدودیت های مختلف بر سر راه تعمیر و تعویض همیشه مشکلاتی را برای تعمیرکاران عادی بوجود می آورد. اما بر اساس آزمایشات انجام شده جدید، مدلهای آیفون ۱۲ مانع جدیدی را بر سر روند تعمیر دوربین آیفون ۱۲ قرار می دهند که ممکن است به طور کامل روند تعمیر پذیری این وسیله را تحت تاثیر قرار دهد.

بر اساس آزمایشات انجام شده توسط سایت iFixit مشخص شده است که دوربین آیفون ۱۲ به نرم افزار شناسایی  پس از تعویض دوربین احتیاج دارد، به طوری که اگر این مرحله شناسایی انجام نشود دوربین به طور کامل کار نخواهد نمود. اما در مدل های قدیمی تر چنین مرحله ای وجود نداشت و دوربین به آسانی توسط افراد تعمیرکار قابل تعویض بود.

 iFixit می‌گوید که دوربین و صفحه نمایش از جمله معمول ترین قسمت هایی هستند که به طور متناوب توسط کاربران احتیاج به تعمیر و تعویض دارد. دوربین آیفون ۱۲ اگر بدون نرم افزار شناسایی رسمی اپل تعویض شود در ابتدا این طور به نظر می آید که بدون مشکل کار خواهد نمود. اما به تدریج با استفاده بیشتر بخش هایی از عملکرد آن به درستی کار نخواهد کرد.

 این سایت در ادامه بیان می دارد که به عنوان مثال دوربین از تغییر به حالت اولترا واید سرباز زد و به طور کامل در برابر این فرمان هیچ واکنشی نشان نداد. ابتدا اینجا به نظر می‌آمد که این فقط یک باگ نرم افزاری است اما با مراجعه به دستور راهنمای تعمیر اپل این طور مشخص شد که دوربین فقط توسط تکنسین های تایید شده اپل و با استفاده از نرم افزار ویژه قابل تعویض خواهد بود.

همینطور در ادامه مشخص شد که عدم استفاده از این برنامه شناسایی علاوه بر دوربین قسمت های محافظتی و امنیتی وسیله را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد. بر اساس این شواهد ظاهرا اپل در پی پیچیده نمودن تعمیر و کنترل نمودن هر چه بیشتر روند تعمیر محصولات خود می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

 به گزارش دیجی تایمز که یک منبع خبری صنعتی در تایوان می باشد تقاضا برای سفارش آیفون ۱۲ پرو در میان مشتریان آنقدر شدید بوده است که اپل سفارش قطعات لازم برای ساخت آیفون ۱۲ پرو را گسترش داده است.

بر اساس گزارشات موجود در نتیجه تقاضای رو به افزایش آیفون ۱۲ پرو، بخصوص در ایالات‌متحده اپل سفارش چیپ های VCSEL را که برای حسگرهای لیدار لازم است را افزایش داده است. محبوبیت مدل های پرو به نظر می‌رسد که اپل را نیز متعجب کرده است زیرا این کمپانی بیشتر انتظار داشت با ارائه مدل آیفون ۱۲ که نسبت به سایر مدل ها ارزان تر بود میزان سفارش آیفون را از این طریق افزایش دهد و از این جهت خودش را بیشتر برای قطعات لازم برای آیفون ۱۲ آماده کرده بود.

بر اساس فروش آیفون ۱۲ پرو به برخی از تولید کننده های چرخه محصولات اپل گفته شده است که با اطمینان خاطر میزان تولید چیپ های VCSEL و حسگرهای فیس آیدی را افزایش دهند. بعد از شروع ارسال مدل آیفون ۱۲ پرو مکس پیش بینی می شود که نیاز به این قطعات روند رو به افزایشی را داشته باشد.

یک شرکت تایوانی که در تولید قطعات نیمه هادی لازم ‌برای چیپ‌های VCSEL بکار رفته در آیفون ۱۲ پرو مشارکت دارد نظر خود را این طور بیان می دارد که روند سفارشات بسیار مثبت بوده و سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش چشمگیر سفارشات خواهیم بود.

مدل های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو از چندی پیش فروش خود را از ۱۶ اکتبر آغاز نموده اند. قیمت آیفون ۱۲ از ۷۹۹ دلار برای ظرفیت ۶۴ گیگا بایت شروع می شود برای ظرفیت های بالاتر ۱۲۸گیگ و ۲۵۶ گیگ هزینه های اضافی در نظر گرفته شده است. در حالی که مدل پرو برای ظرفیت ۱۲۸ گیگ ۹۹۹ دلار قیمت دارد و این قیمت برای ظرفیت های ۲۵۶ گیگ و ۵۱۲ گیگ به ترتیب به صورت ۱۰۹۹ دلار یا ۱۲۹۹ دلار افزایش خواهد داشت.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

تحلیل گر صنعتی مورگان استن لی بیان می دارد که گزارش های حاصل از کیفیت هوا در برخی از شهرهای چین، افزایش فعالیت های صنعتی مرتبط با تولید آیفون ۱۲ را مشخص می‌سازد. استن لی مطالعه کیفیت هوا را در شهر Zhengzhou که مرکز اصلی تولید قطعات اپل می باشد را مورد مطالعه قرار داده است.

استنلی عقیده دارد که در شهر شنزن تولیدات صنعتی در ابتدا در اوایل سپتامبر رو به افزایش گذاشت اما در بقیه زمان های سال مقداری کمتر از حد نرمال را داشت. این تحلیل گر در ادامه بیان می دارد که در شهر چنگ دوو Chengdu فعالیت‌های صنعتی در روزهای اخیر افزایش یافته است و به همان ترتیب در شهر دیگری به نام چونگ کینگ در روزهای اخیر شاهد افزایش چشمگیری در زمینه تولیدات صنعتی هستیم.

این داده ها نشان می دهند که آیفون ۱۲ با آیفون ۱۲ پرو از تقاضای بالا از آنچه مورد انتظار بوده است برخوردار می باشند. در همین چند روز دیجی تایمز اخیر گزارشی را منتشر نمود که به دلیل افزایش تقاضای بسیار زیاد برای خرید آیفون ۱۲ پرو اپل تولید کنندگان سفارش قطعات بیشتری را داده است.

اپل قرار است به زودی گزارش سه ماهه چهارم درآمد خود را منتشر کند. اگرچه این گزارش ها شامل نتایج حاصل از فروش آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو نخواهد بود. در این مورد استنلی گزارش خود را این طور می نویسد: با استفاده از داده های حاصل از کیفیت هوا از پلتفرم های خصوصی که در چین داده های کیفیت هوا را جمع آوری و منتشر می‌کنند، ما به بررسی میزان دی اکسید نیتروژن پرداختیم.این میزان در درجه اول شدت تولیدات صنعتی را در چهار شهر صنعتی چین آشکار ساخت.

به عنوان مثال در روز ۲۶ کیفیت هوا از شهر Zhengzhou  که به نام شهر آیفون شهرت دارد، نشان می دهد که تولیدات صنعتی و میزان آن در روزهای اخیر به شدت افزایش یافته است. از آنجا که افزایش اخیر با افزایش تقاضا برای خرید آیفون ۱۲ همزمان می باشد می توان تا حد زیادی این عوامل را با هم مرتبط دانست.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

بر اساس اظهارات جان پروسر اپل ممکن است به زودی آیفون های یک ترابایتی را نیز به صف مدل های موجود خود اضافه نماید. او در توییتی ضمنی در مورد آیفون های یک ترابایتی این طور اشاره می کند: امیدوارم برای آیفون های یک ترابایتی آماده باشید.

اما او مشخص نکرد که این آیفون‌های پر ظرفیت در چه زمانی رونمایی خواهد شد. همان طور که می دانیم اپل معمولاً بعد از هر دو سال یک بار ظرفیت آیفون‌ها را دو برابر می کند و این بدان معناست که آیفون سال بعد به نام آیفون ۱۳ به احتمال زیاد از ظرفیت یک ترابایت ای برخوردار خواهد بود. نسل کنونی مدل های آیفون ۱۲ پرو شامل آیفون ۱۲ پرو و مکس دارای ظرفیت حداکثری ۵۱۲ گیگابایت می باشند و مدل های پایه دارای ظرفیت حداقل ۶۴ گیگا بایت و حداکثر ۱۲۸ گیگابایت می‌باشند.

آیفون‌های اپل در طول سه سال گذشته دارای ظرفیت حداکثری ۵۱۲ گیگابایت بوده اند. در این مورد مدل های آیفون ایکس و ایکس اس مکس اولین مدل های بودند که این ظرفیت بالا را در خود جای جای دادند قبل از این مدل ها آیفون ۷، ۸x دارای حداکثر ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت بودند و مدل های قدیمی تر یعنی آیفون ۶ پلاس و ۶ اس پلاس از حداکثر ظرفیت ۱۲۸ بهره می بردند.

افزایش ظرفیت در گوشی‌های همراه همیشه با استقبال مشتریان همراه بوده است و به همین خاطر، آخرین مدل های آیفون نیز به زودی نیازمند این بهینه سازی افزایش در ظرفیت نیز می باشد. سری های آیفون ۱۲ امسال دارای قابلیت ضبط ویدئو کیفیت HDR Dolby Vision بوده و مدل های پرو می‌توانند با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنند که همگی به ایجاد فایل های بسیار بزرگ می‌انجامد. حتی با وجود ظرفیت کلاد cloud و قابلیت ۵ جی، بعضی کاربران در مدت زمانی کوتاه ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت را پر خواهند نمود.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل از توسعه دهندگان ویژه ios دعوت نمود تا در برنامه آموزشی یک به یک کامپیوترهای اپل کامپیوتر سیلیکون شرکت نمایند تا برای کامپیوترهای اپل سیلیکون که به زودی رونمایی می‌شوند آماده طراحی اپلیکیشن های ویژه آن باشند.

برنامه های آموزشی به توسعه دهندگان ios این اجازه را می دهد که به صورت یک به یک است از مهندسین اپل راهنمایی های لازم را کسب نمایند. این مهندسین ویژه اپل مطابق با گفته کمپانی اپلیکیشن های آیفون، آیپد و مک را برای کامپیوترهای اپل سیلیکون مورد بهینه سازی قرار می‌دهند. بر اساس آنچه در اوایل امسال منتشر شد این برنامه آموزشی سریع به توسعه دهندگان کمک می کند که بتوانند در آستانه رونمایی از محصول جدید با ویژگی ها شیوه های برنامه نویسی کامپیوتر های اپل سیلیکون آشنایی بهتری پیدا نمایند.

آنهایی که به این دوره آموزشی اپل دعوت شده اند از قبل می باید کیت آموزشی توسعه دهندگان را خریداری نمایند. بر اساس شایعات اخیر کامپیوترهای اپل سیلیکون به زودی در نوامبر مراسم ویژه ای معرفی خواهند شد. اما هنوز مشخص نیست که کدام یک از مدل های مک برای اولین بار چیپ های اپل سیلیکون را دریافت خواهند نمود.

شایعات در ماه جون همگی حاکی از این بود که مک بوک ۱۲ اینچی اپل با چیپ A۱۴ ایکس اولین کامپیوتر است که چیپ های اپل سیلیکون را دریافت خواهد کرد. تحلیل گر معروف مینگ چی کو در ماه جولای پیش‌بینی نمود که مک بوک های ۱۳.۳ اینچی و مک بوک ایر های جدید از جمله اولین کامپیوترهایی خواهند بود که چیپ های جدید اپل را برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ دریافت خواهند نمود.

بر اساس این پیش بینی ها مدل های مک بوک پرو ۱۶ اینچی از جمله کامپیوترهای بعدی خواهند بود که این چیپ های جدید را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ دریافت می کنند.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

به گزارش چاینا تایمز اولین آی مک های مجهز به اپل سیلیکون قرار است تا نیمه اول سال بعد به بازار معرفی شوند و از چیپ رده دسکتاپ A14T بهره خواهند برد. بر اساس آنچه گزارشات نشان می دهند اولین پردازشگر ساخت اپل به همراه اولین پردازنده گرافیک ساخت اپل قرار است از طریق تکنولوژی ۵ نانومتری TSMC  تولید شوند.

در این گزارش قید شده است که اولین پردازنده اپل سیلیکون A14T برای کامپیوترهای مک بوک قبلاً  وارد چرخه تولید شده‌اند و مطابق با تکنولوژی ۵ نانومتری ساخته می شوند. بر اساس چرخه تولید محصولات اپل کمپانی اولین چیپ ساخته شده توسط خود را تحت نام صنعتی Mt. Jade در سال بعد تولید خواهد نمود. اولین پردازشگر A14T  نیز مطابق تکنولوژی ۵ نانومتر TSMC  تولید خواهد شد.

 اپل در کنفرانس WWDC در ماه جون اعلام نمود که مک بوک های این کمپانی ظرف دو سال آینده از سمت بکارگیری سی پی یو های x۸۶ اینتل به سمت پردازشگرهای اپل سیلیکون حرکت خواهند نمود. به گزارش بلومبرگ اپل در حال حاضر حداقل ۳ پردازشگر A14 را که بر اساس تکنولوژی ۵ نانو متری کار می کنند تولید نموده است. تحلیلگر معروف اپل مینگ چی کو پیش‌بینی نمود که اولین مدل های مک اپل سیلیکون در مک بوک پرو های ۱۳ اینچی و آی مک های ۲۴ اینچی به کار خواهد رفت.

بر اساس این پیش‌بینی مدل‌های جدید تا سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ یا اوایل ۲۰۲۱ رونمایی خواهد شد. همین طور قبل از رونمایی های کامپپیوتر های اپل سیلیکون، کمپانی انتظار می رود که  آی مک های اینتل را نیز با طراحی جدید رونمایی کند.

گزارش امروز هم این طور ادعا می کند که اپل ساخت چیپ های سری A15 را با استفاده از تکنولوژی ۵ نانومتری TSMC شروع نموده است. پردازشگر A15 نیز قرار است در آیفون ۱۳ های سال بعد مورد استفاده قرار گیرد و پردازشگر های A14T  و A14x  نیز با همین روال در مک بوک پرو ها و آی مک های سال بعد به کار خواهند رفت.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

بر اساس گزارش جدیدی از وبسایت اینفورمیشن رابطه طولانی مدت میان اپل و فاکسکان به علت نزاع بر سر درصد سود در حال کم رنگ شدن است. در حالی که سود خالص اپل نزدیک به ۴۰ درصد فروش است سود فاکسکان در حد عددی یک رقمی باقی مانده است و این باعث شده است که برای به استخدام در آوردن نیروهای بیشتر و رشد سود خود دچار مشکل شود.

فاکسکان به اپل گفته است که کارگر های بیشتری را نسبت به آنچه اعلام کرده است استخدام نموده است. ولی از طرف دیگر از وسایل و امکانات اپل برای ساخت وسایل و گوشی های شبیه اپل استفاده نموده و از این راه برای آزمایش و تست محصولات و قطعات استفاده بهره برده است. به همین خاطر اپل تصمیم به ردیابی و نظارت بیشتر روی کارکنان فاکس کان نموده است. بیشتر کارمندان سابق فاکسکان و اپل به وبسایت اینفورمیشن اعلام نمودند که رابطه میان این دو کمپانی در حال تغییر کردن است و از این لحاظ اپل به دنبال پیدا کردن جانشینان دیگری برای مونتاژ و تولید محصولات می باشد. به همین دلیل است که اپل تصمیم گرفت مراحل تولید مدل های آیفون ۱۲ وآیفون ۱۲ پرو را در سه کشور چین، برزیل و هند به انجام برساند.

فاکسکان هر ساله بین ۶۰ تا ۷۰ درصد آیفون های فروخته شده  را تامین می کند امروز اپل بزرگ‌ترین مشتری فاکسکان بوده است. از این لحاظ پیدا شدن رقبای جدید برای فاکسکان یک خطر جدی به حساب می آید. فاکسکان در این مدت برای تامین درآمد خود سعی کرد با تولید و فروش تجهیزاتی که در مراحل ساخت و تست قطعات گوشی های همراه به کار می‌رود به موفقیت های نسبی برسد.  علاوه بر این شرکت اخیر با تولید مواد شیمیایی برای تمیز کردن صفحه نمایش آیفون نیاز خود را به کمپانی های ژاپنی کمتر نمود.

اما فاکسکان در مدت تولید مدل های آیفون بعضی از مقررات اپل را نادیده گرفت و از امکانات اپل برای ساخت محصولات غیر اپل استفاده نمود. علاوه بر این کمپانی اخیر به کارمندان گوگل اجازه داد تا مراحل تولید مک بوک ۱۲ اینچی را مورد بازدید قرار دهند. همین طور مشخص شد که این کمپانی در تولید آیفون ۷ بدون انکه اپل را در جریان قرار دهد، و برخی از آیفون های مرجوع شده که قرار بود دور انداخته شوند را دوباره تعمیر و بازسازی نمود و مجدداً به عنوان گوشی های نو دسته اول به همراه گوشی های دیگر ارسال نموده است.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

در صورت استفاده متوالی است ۵ جی هر دو مدل های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو به ۲ ساعت زودتر نسبت به ۴ جی عمر باتری خود را از دست می دهند و این به نحو قابل توجهی بیشتر از مقدار کاهش یافته در گوشی‌های همراه آندروید می باشد.

تست های جدید بر روی مدل های موجود آیفون ۱۲ یعنی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو نشان می دهد که استفاده ۵ جی به نحو چشم گیری عمر باتری را پس از شارژ کامل کاهش می دهد. مطابق آزمایشات انجام شده در وب سایت تامز گاید تست های جدید نشان می‌دهد که آیفون ۱۲ ۱۰ ساعت و ۲۳ دقیقه دراستفاده ۴ جی دوام می آورد اما در هنگام استفاده است اینترنت ۵ جی این رقم تنها به ۸ ساعت و ۲۵ دقیقه می رسد.

به طور مشابه آیفون ۱۲ پرو مورد آزمایش قرار گرفت و در حالت ۴ جی توانست ۱۱ ساعت ۲۴ دقیقه و در حالت ۵ جی فقط ۹ ساعت و ۶ دقیقه دوام بیاورد. به بیان دیگر این تفاوت در آیفون ۱۲ ۱۱۰ و در آیفون ۱۲ پرو ۱۳۹ دقیقه می باشد.

آزمایش انجام شده توسط تامز گاید همگی در شرایط استفاده متوالی از اینترنت های ۴ جی و ۵ جی انجام شده است اما در شرایط استفاده روزمره  که استفاده از اینترنت به صورت متوالی صورت نمی گیرد می توان انتظار نتایج دیگری را داشت. آیفون ۱۲ این قابلیت را دارد که در صورت لزوم اینترنت را به طور خودکار به ۴ جی  کاهش داده و از این طریق در مصرف باتری صرفه جویی نماید.

ذکر این نکته لازم است که تامز گاید در شرایط مساوی با گوشی های همراه اندروید این مقایسه را مورد تست قرار نداد. اما به جای آن گوشی های اندروید را در شرایط مختلف نرخ تازه Refresh Rate  صفحه نمایش و مصرف باتری مورد آزمایش قرار داد. در این مورد نتایج نشان داد که گوشی اندروید گوگل پیکسل ۵ نسبت به آیفون ۱۲ پرو از لحاظ مصرف باتری ۵۰ دقیقه بیشتر دوام می آورد.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل به همراه مدل های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو شارژر جدید مگ سیف را معرفی نمود که با استفاده از حلقه های آهنربایی به پشت وسیله متصل می‌شود و با ارائه قدرت شارژ ۱۵ واتی که دو برابر مقدار سرعت فاصله از شارژرهای بی سیم ۷.۵ واتی از نوع Qi است آیفون را شارژ می کند.

اپل از مشتریان می خواهد که به همراه شارژر ۳۹ دلاری مگ سیف، آداپتورهای موجود در بازار که با پورت ارتباطی usb-c سازگاری دارند را تهیه نمایند. مشتریان قادر خواهد بود که آداپتور جدید ۲۰ واتی اپل را به همراه  شارژر مگ سیف خریداری نماید.

اما نکته جالب اینجاست که بر اساس تست های صورت گرفته این آداپتور ۲۰ واتی تنها آداپتور موجود در بازار است که قادر به تامین ۱۵ وات کامل برای شارژر مگ سیف می باشد. بر اساس آزمایشی که اخیراً برای مقایسه آداپتور اپل با سایر آداپتورهای موجود در بازار صورت گرفته است، مشخص شد که آداپتور ۲۰ واتی اپل قادر به تامین ۱۵ وات لازم برای سرعت کامل شارژر مگ سیف می باشد در صورتی که شارژرهای دیگر قادر به ارائه این سرعت نبود.

پاور قدیمی‌ تر اپل با قدرت ۱۸ وات در این تست توانست آیفون ۱۲ پرو را با شارژر مگ سیف در سرعت ۱۳ وات شارژ کند اما پاور آداپتورهای ۹۶ وات سایر برند های مورد تست قرار گرفته که حتی بیشتر از ۲۰ وات بودند در هنگام کار با شارژر مک سیف به زحمت توانستند به سرعت ۱۰ واتی برسند.

بنابراین اگر می‌خواهید آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو با شارژر مگ سیف در سرعت کامل شارژ نمایید حتماً باید از آداپتور ۲۰ واتی اپل استفاده نمایید. در حقیقت کمپانی های دیگر باید آداپتورهای جدیدی را به طور اختصاصی برای شارژرهای مگ سیف طراحی نمایند تا قادر باشند ۱۵ وات مورد نیاز برای ارائه سرعت کامل شارژر مگ سیف را تامین نماید.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

لایه سرامیکی جدید به کار رفته در آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو بر اساس تست های اولیه نشان از بهبودی چشمگیری در دوام و مقاومت صفحه نمایش در برابر خراشیدگی می باشد. اپل می گوید که فناوری ساخت لایه سرامیکی شامل کریستال های سرامیکی رشد یافته در درون ماتریکس شیشه ای می باشد که این به نحو بسیار موثری باعث محکمی و دوام شیشه می شود.

علاوه بر طراحی جدید، اپل می‌گوید لایه محافظتی سرامیکی به آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو این اجازه را می دهد که چهار برابر نسبت به مدل های سال قبل در برابر ضربه های حاصل از افتادن وسیله به زمین مقاوم تر باشند. بر اساس آزمایشات انجام شده توسط منابع معتبر ادعای اپل مبنی بر مقاوم تر بودن آیفون های جدید مورد بررسی قرار گرفت.

در مرحله اول آزمایش تحمل فشار صورت گرفت که آیفون‌ها در مقیاس نیوتن نسبت به تحمل فشار مورد بررسی قرار گرفتند. این بررسی ها نشان داد که آیفون ۱۱ ظرفیت تحمل ۳۵۲ نیوتن را دارد در صورتی که آیفون ۱۲ از ظرفیت تحمل ۴۴۲ نیوتن برخوردار است که این پیشرفت چشمگیری را در زمینه دوام شیشه آیفون‌های جدید نشان می دهد.

در مرحله دوم صفحه نمایش آیفون ۱۲ با ابزارهای مختلفی نظیر کلید سکه سنگ و تیغ کاتر مورد تست خراشیدگی قرار گرفتند. در این مورد آیفون ۱۲ در برابر تمامی این ابزارها مقاومت خوبی در برابر خراشیدگی نشان داد. در مرحله بعد آیفون ۱۲ از لحاظ ضریب سختی Mohs مورد آزمایش قرار گرفت و نشان داد که آیفون ۱۲ نسبت به آیفون ۱۱  در برابر خراشیدگی مقاوم تر می باشد.

اما نتیجه جالب دیگری که از این حاصل شد این بود که مشخص گردید لایه محافظ سرامیکی فقط در صفحه نمایش جلوی آیفون به کار رفته است و شیشه بخش پشتی آیفون به دلیل نداشتن این لایه محافظتی به راحتی مورد خراشیدگی قرار گرفته و مقاومت بسیار کمتری در برابر ضربه دارا می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

اپل به کاربران هشدار داد که شارژر های جدید مگ سیف ممکن است اثرات حلقوی روی گاردهای های چرمی به جای بگذارند و اضافه نمود که این شارژر های آهن ربایی با آداپتور های ۱۲ واتی نیز سازگاری دارند.

شارژر مگ سیف لوازم جانبی جدیدی است که بصورت آهن ربایی به پشت آیفون ۱۲ یا آیفون ۱۲ پرو متصل می‌شود و باعث شارژ سریع تر وسیله خواهد شد. در سند راهنمای جدیدی که توسط اپل روز جمعه انتشار یافت گفته می شود که اگر کاربران آیفون های خود را در گارد های چرمی نگه دارند در هنگام شارژ با شارژر های سیف روی گارد های آنها ممکن است اثرات حلقوی ایجاد شود. حتی کیس هایی از جنس دیگر نیز ممکن است در اثرتماس با این شارژر تاثیر پذیر باشند.

مک رومرز گزارش می دهد که یک کاربر متوجه شده است که این اثرات حلقوی روی گاردهای سیلیکونی نیز ایجاد خواهد شد. اما هشدار اپل در ارتباط با استفاده از گارد های چرمی آیفون ۱۲ که هنوز به صورت رسمی رونمایی نشده اند می تواند به این معنی باشد که کیس های چرمی ممکن است بیشتر از سایر کیس ها در اثر شارژ با شارژر های مگ سیف پذیر تاثیر باشند. علاوه بر هشدار در ارتباط با استفاده از گارد های چرمی اپل همچنین در مورد چگونگی استفاده از گارد های مکس سیف بهترین پیشنهادات و توصیه های خود را به صورت زیر بیان نموده است.

  •  از قرار دادن کارت اعتباری پاسپورت یا هر گونه کارت با نوارهای مغناطیسی در میان آیفون و شارژرهای خودداری نمایید چرا که این کار نوارهای مغناطیسی موجود در این کارت ها از بین خواهد برد.
  • مراقب دمای آیفون  باشید. اپل می گوید شارژر های سیف می‌توانند باعث گرم‌ تر شدن آیفون شوند  و اگر در هنگام شارژ آیفون بسیار داغ شود توصیه می شود که کاربران آیفون خود را به مکان خنک منتقل نمایند.
  • در هنگام قرار دادن روی شارژرهای مگ سیف مطمئن شوید که آیفون ها به کابل های لایتنینگ متصل  نیستند.

هم چنین اپل بیان می‌دارد که شارژرهای مگ سیف با آداپتور هایی که حداقل ۱۲ وات باشد سازگاری دارند اما اضافه می کند که کاربران اگر می‌خواهند بهترین سرعت شارژ را تجربه نمایند باید از شارژرهای بیست واتی یا بالاتر استفاده نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آبان 1399 | نظرات ()