گوگل بزودی حالت دارک مود Dark Mode را برای نتایج موتور سرچ مرورگر خود اضافه می کند
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

کاربران ممکن است به زودی شاهد حالت جدید دارک مود یا حالت شب باشند که گوگل قرار است به زودی به نتایج موتور جستجوی اضافه کند و احتمالاً در ادامه آن گوگل این قابلیت را برای آیفون و مک نیز بهبود رسانی خواهد کرد.

حالت دارک مود از زمان ایجاد اولیه  macOS و iOS 13 برای اپ ها رایج شد و در این میان بیشتر توسعه دهندگان اپلیکیشن نیز این قابلیت به عنوان یکی از خصوصیت تکمیل کننده به قابلیت های دیداری اپ های خود اضافه نمودند.

اما هنوز نیز برخی اپلیکیشن ها هستند که فاقد این ویژگی بوده و نیاز دارند از چنین حمایتی برخوردار شوند و به نظر می رسد که گوگل در آینده مرورگر خود را به این حالت دارک مود نیز مجهز کند.

صفحه‌های مربوط به نتایج موتور جستجوی گوگل به طور معمول سفید هستند اما از طریق به کارگیری افزونه های مختلف در مرورگر های مختلف کاربران تاکنون  قادر بوده اند که حالت دار دارک مود یا حالت شب را نیز تجربه کنند. به گزارش ۹to5Google این شرکت در حال آزمایش نهایی اضافه نمودن این قابلیت به نسخه دسکتاپ مرورگر خود  گوگل کروم  می باشد.

اما گوگل برای آزمایش، کاربرانی را بصورت تصادفی انتخاب کرده و به آنها امکان مشاهده این قابلیت را می دهد. هم اکنون کاربرانی که به صورت تصادفی انتخاب می شوند می توانند این قابلیت را به صورت پس زمینه های با رنگ خاکستری تیره و با رنگ متن روشن مشاهده کنند.

برخی از عناصر صفحه های دیگر مربوط به موتور جستجوی گوگل همچنین به صورتی نمایان می شوند که با رنگ پس زمینه هماهنگ باشند نظیر لوگوی سفید رنگ گوگل و همین طور آیکون های آبی روشنی که نمایانگر قابلیت فیلترینگ جستجو می باشند.

از آنجا که این ویژگی هنوز در مرحله آموزش آزمایشی به سر می برد فقط صفحه های مربوط به نتایج جستجو تیره هستند اما صفحه اصلی خود گوگل هنوز به معمول سفید است. این اولین بار نیست که گوگل تمایل خود را برای اضافه نمودن ویژگی دارک مود نشان می دهد. از ماه می اپلیکیشن کروم برای اندروید دارای ویژگی برای نشان دادن نتایج جستجو در صفحه های تیره شد و هم اکنون  قابلیت دارک مود در اپلیکیشن موتور سرچ گوگل نیز قابل فعال شدن می باشد.





:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: