Goldman Sachs عقیده دارد که اپل کار به عنوان پلتفرم سخت افزاری که بتواند به مشتریان خدمات ارائه کند قابل قبول است اما اشاره می کند که هزینه های سنگین تولید یک ماشین میتواند به این معنی باشد که سهام گذاران اپل چندان از این قضیه تأثیر مثبت نخواهند گرفت.
این بدان معناست که این پروژه تاثیر چندانی در درآمد خالص اپل نداشته و بنابراین در بورس سهام و اعتبار این شرکت اثر بسزایی نخواهد داشت. تحلیل گر شناخته شده Rod Hall در نوشتهای به سهام گذاران و سرمایه گذاران اپل اشاره می کند که اپل از جایگاه مناسبی برای طراحی، ساخت و فروش یک وسیله نقلیه برخوردار است و این در نتیجه توانایی این شرکت برای توسعه و ساخت سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری بسیار پیشرفته می باشد.
او در ادامه بیان داشت تجربه شرکت اپل در زمینه های تکنولوژی ساخت باتری و مدیریت دوام انرژی باتری امتیاز بزرگی را به این شرکت می دهد. بنابراین اپل از این توانایی برخوردار است که بتواند یک وسیله برقی ساخت خود را با کارآمدی و طراحی قابل قبول و پرفروش به دنیا عرضه کند.
به طور مشابهی تجربه اپل در ساخت حسگرهای لیدار که در مدل های آیفون ۱۲ پرو و آیپد پرو امسال به کار رفته است میتواند برای توسعه و ساخته ماشین های برقی نیز بسیار موثر و سودمند باشد. او همین طور او اعلام داشت که اپل از پتانسیل منحصر به فردی برای ارائه محصولات مشتری پسند و محبوب را دارد که به کاربر تجربه بسیار لذتبخشی را ارائه میکند.
از طرف دیگر او بیان می کند که صنعت اتومبیل سازی در حال حاضر نسبت به محصولات اپل سودآوری بسیار کمتری دارد. برای مثال درصد سود خالص شرکت تسلا در حدود ۲۰ درصد است که در مقایسه با اپل که ۴۰ درصد است می تواند گویای تفاوت سودآوری این دو صنعت باشد.
او در نهایت میگوید پیوستن اپل به صنعت اتومبیل سازی چندان تاثیر قابل ملاحظهای در سود خالص این کمپانی نخواهد داشت، زیرا اپل با ساخت اتومبیل های جدید خود گزینه های زیادی برای ارائه سرویس های خدماتی همانند آن چه که درتکنولوژی وسیله های الکترونیک نظیر موبایل و لپ تاپ و غیره وجود دارد نخواهد داشت.
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0