اینتل چیپ های جدید Alder Lake با طراحی مشابه با چیپ های ARM را معرفی نمود
نوشته شده توسط : mehdi changiz

 

شرکت اینتل در نمایشگاه سالانه CES 2021 از چیپ های نسل جدید خانواده Alder Lake خود پرده برداری کرد. بنا به ادعای این کمپانی این چیپ ها انقلاب تازه‌ای را در ساختار چیپ‌های  x86 رقم خواهد زد. چیپست های هیبریدی Alder Lake از طراحی مشابه با چیپ های M1 اپل برخوردار خواهند بود و می توانند تحت یک مجموعه قابلیت پردازشی بسیار بالا را با هسته های کارآمد ارائه نمایند.

این چیپ ها مشابهت زیادی با پروسسورهای Lakefield دارند که شرکت اینتل سال قبل آنها را معرفی نمود. خانواده Alder Lake بر اساس آنچه که اینتل می گوید بستر تازه‌ای برای پروسسورهای کامپیوترهای رومیزی دسکتاپ و گوشی‌های همراه موبایل خواهد بود. این شرکت وعده داد که اولین کامپیوترهای مجهز به این چیپ های فوق العاده قدرتمند Alder Lake  در نیمه سال ۲۰۲۱ به بازار خواهند آمد.

چیپ های نسل دوازدهم Alder Lake از طراحی تراشه‌های ۱۰ نانومتری برخوردار خواهند بود که قبلاً توسط اینتل در سال قبل برای خانواده Tiger Lake اینتل معرفی گردید. چیپ های Alder Lake همچنین دارای قابلیت بهره وری ترکیبی از هسته های بسیار پر مصرف Golden Lake با قدرت بسیار بالا و هسته های جدید  کم‌مصرف Gracemont می‌باشند.

برخلاف پرده‌برداری های قبلی، تمایل و تغییر جهت اینتل در نمایشگاه امسال برای تولید چیپ های گوشی های همراه از جمله نکات قابل توجه و جالب کنفرانس CES امسال محسوب می‌شود. این حرکت اینتل را به خوبی آشکار می سازد که این شرکت از محبوبیت اخیر چیپ های اپل سیلیکون شرکت اپل الهام گرفته است.

معرفی این چیپ های جدید توسط شرکت اینتل در پی تحت فشار قرار گرفتن این شرکت به خاطر ضعف های مدیریتی اخیر و احتمال از دست دادن قلب به خود در صنعت ساخت چیپ می باشد. هنوز مشخص نیست که چه تعداد کامپیوترهای مک در آینده از چیپ های اینتل استفاده خواهند کرد. آخرین باری که اپل وسیله مک بوک مجهز به چیپ اینتل را معرفی نمود در سال ۲۰۲۰ و معرفی آی مک ۲۰۲۰ بود.

حرکت کامل اپل به سمت های اپل سیلیکون بر اساس آنچه که خود این شرکت اعلام نموده است تقریبا دو سال طول خواهد کشید.  در سال ۲۰۲۰ اپل مک بوک ایر های جدید، مک بوک پرو و مک مینی های جدید را با چیپ های اپل سیلیکون به بازار معرفی نمود.





:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: