TSMC از فناوری تولید تراشه های 3 نانومتری رونمایی کرد
نوشته شده توسط : mehdi changiz

شرکت TSMC به تازگی از فناوری تولید تراشه‌های 3 نانومتری رونمایی کرده و قرار است در نیمه دوم سال 2022 آن را به بهره برداری برساند.

این شرکت که به عنوان تنها تولید کننده تراشه‌های شرکت اپل برای محصولاتی چون آیفون‌ها شناخته می‌شود در جریان سمپوزیوم سالانه خود اعلام کرده که فناوری لازم برای تولید نودهای 3 نانومتری را پیدا کرده و تصمیم دارد تا در نسل بعدی محصولات خود، یعنی تراشه‌های 5 نانومتری از آن‌ها استفاده کند.

این شرکت در تولید تراشه‌های نسل دوم 5 نانومتری خود از ابزارهای فرابنفش عمیق برای ساخت نودهای مختلف استفاده کرده بود که به‌ندرت در تولید تراشه‌های 7 نانومتری استفاده می‌شد. در حقیقت این فناوری تنها در تراشه کایرین 990 در میان نسل‌های قبل مورد استفاده قرار گرفته بود

تی اس ام سی اعلام کرده که تصمیم دارد تا فناوری‌های نوین‌تر را در ساخت تراشه‌های 3 نانومتری به کار گیرد. این خانواده‌ها از تراشه‌ها قرار است 10 تا 15 درصد بازدهی بهتری نسبت به محصولات 5 نانومتری داشته باشند و از طرف دیگر 25 تا 30 درصد در مصرف انرژی آن‌ها صرفه جویی شود. علاوه بر این، حجم این تراشه‌ها 1.7 برابر کاهش خواهد داشت که این مسئله به بهبود روند طراحی دستگاه‌های همراه و هوشمند در آینده کمک زیادی می‌کند.

این تراشه‌ها از نیمه دوم 2020 آماده تولید می‌شوند و به نظر می‌رسد که شرکت اپل نیز در طراحی تراشه‌های A16 از آن‌ها بهره ببرد تا آیفون‌های کاربردی‌تری را آماده عرضه به بازار کند.

اپل تصمیم دارد تا با بهینه سازی دستگاه‌های خود، احتمالاً طراحی کلی تلفن‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند و حتی عینک‌های هوشمند را در آینده نزدیک بهبود بدهد.





:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: