نوشته شده توسط : mehdi changiz

بعد از ماه‌ها سرویس آزمایشی بتا، سرویس گیمینگ کلاد فیسبوک در دسترس عموم قرار گرفت و در حال حاضر از طریق وب اپلیکیشن بر روی آیفون قابل دسترس بوده و همین طور در داخل برخی از اپلیکیشن ها نیز قابل استفاده است که البته این ممکن است با قوانین و مقررات اپل مغایرت داشته باشد.

کاربران فیسبوک می توانند با دسترسی به پلتفرم گیمینگ کلاب فیسبوک از طریق یک لینک اختصاصی دسترسی پیدا کنند و آن را به صفحه هوم خود اضافه کنند و بعد از آنکه به بوکمارک سافاری اضافه شد یک پنجره اختصاصی سافاری باز شده که در آن وب اپلیکیشن گیمینگ فیسبوک در حالت فول اسکرین قابل استفاده می باشد.

منبع خبری Verge اشاره می‌کند که فیس‌بوک در موقعیت سختی برای این پلتفرم گیمینگ خود قرار گرفته است، چرا که نمی‌تواند فیسبوک این وب اپلیکیشن را در درون اپلیکیشن فیسبوک خود تبلیغات کنند و همینطور های این وب اپلیکیشن را نمی‌توان از طریق سایت فیسبوک اجرا کرد.

در حقیقت اپل برای تمامی گیم ها مقرر کرده است که برای سرویس‌های استریمینگ اپلیکیشن ها  به اپل استور اضافه شود و یا اینکه آن می‌تواند فقط به صورت وب اپلیکیشن وجود داشته باشد. معاون بخش گیمینگ فیسبوک می‌گوید ما هم مثل بقیه فقط به یک نتیجه‌گیری رسیدیم و آن است که اپلیکیشن‌های وب تنها گزینه برای گیم های کلاد استریمینگ بر روی ios  در حال حاضر می باشد، چرا که اضافه نمودن این پلتفرم ها بر روی اپل استور با محدودیت‌های بسیار زیادی همراه است.

فیس بوک زمان زیادی است که اعتراض خود را به گونه های مختلف با مقررات و قوانین اپل استور در ارتباط با اپلیکیشن های گیم ارائه نموده است. این شرکت عقیده دارد که قوانین اپ استور عادلانه نیست بخصوص با توجه به اینکه حداکثر بیشتر کاربران این پلتفرم را برای گیمینگ استفاده نمی‌کنند.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

در وب سایت اختصاصی ios 15 اپل در مورد خصوصیات جدید اضافه شده به اپلیکیشن Photos  برای قابلیت تشخیص افراد جزئیاتی را اشاره کرده است. اپال در این هفته در یک نوشته بلاگ که در مورد درک ماشینی اطلاعات بیشتری را در ارتباط با این ویژگی جدید ارایه داده است می‌گوید که با بهبود رسانی های انجام شده در سیستم درک ماشینی وسیله آیفون حالا قابلیت تشخیص افراد تا حد زیادی بهبود یافته است.

اپلیکیشن Photos در سیستم‌عامل ۱۵ iOS قادر است که افراد را در حالت های مختلف نظیر  در هنگام پوشیدن لوازم شخصی و جانبی و همینطور افرادی که صورت‌های آنها به گونه‌ای پوشانده شده است را تشخیص دهد. برای این که اپل به چنین موفقیتی دست یابد  می‌گوید که از ترکیبی از داده‌های حاصل از صورت و بالاتنه استفاده می کند تا بتواند برای افرادی که صورت های آنها قابل تشخیص نیست آنها را شناسایی کند.

در این نوشته گفته می‌شود که این قابلیت جدید می تواند آدم ها و افراد را در موقعیت هایی که قبل از این غیرممکن بود شناسایی کند. در این نوشته بلاگ جزئیات زیادی در ارتباط با چگونگی استفاده از سیستم‌های درک ماشینی و به کار بردن داده ها برای تشخیص نهایی افراد توضیح داده می شود.

همین طور در ارتباط با این مهم صحبت شده است که اپل چگونه از این سیستم‌های درک ماشینی برای تشخیص افراد استفاده می می کند در حالتی که هنوز حفظ حریم شخصی کاربر حفظ می شود. این ویژگی ممکن است که در آینده بتواند به طریقه های مختلف توسط اپلیکیشن‌های گوناگونی که قابلیت های هوش مصنوعی و درک ماشینی کار می‌کند مورد استفاده قرار گیرد و بتواند به کاربران در مقاصد سرگرمی و یا اطلاعاتی کمک نماید. در اینجا نکته مهم این است که اپل تاکید دارد که با وجود تجزیه و تحلیل از عکس‌ها حریم شخصی افراد همچنان حفظ می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل امروز آشکار ساخت که کدام وسیله ها می توانند ویژگی های جدید Spatial Audio را از طریق اسپیکرهای خود حمایت کنند و بر اساس آن اطلاعات مشخص شد که آیفون های قدیمی تر و همینطور آیپد های نسل های قبلی قادر به حمایت این ویژگی جدید نیستند.

در صفحه پشتیبانی این شرکت اپل می‌گوید که اسپیکر های وسیله های مانند آیفون ایکس آر و جدیدتر به جز آیفون اس ای، آیفون ۱۱ و آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی، آیپد ایر نسل ۴ می‌توانند قابلیت Spatial Audio حمایت کنند.

پیش از این نوشته های در صفحه پشتیبانی اپل آمده بود که ویژگی Spatial Audio همچنین با آیفون ایکس آر و آیپد مینی ۵ و آیپد ایر ۳ و آیپد های نسل ۶ و ۸ سازگار می باشد. اپل هنوز در صفحه اپل موزیک خود  اطلاعات مربوط به وسیله های سازگار با این ویژگی های پیشرفته را هنوز به روز رسانی نکرده است.  این اولین باری نیست که اپل اطلاعات سردرگمی در ارتباط با وسیله هایی که قادر به کار کردن با Spatial Audio می باشد را ارائه کرده است.

این در حالی است که پیش از این در صفحه اپل موزیک اشاره شده بود که ویژگی Spatial Audio با آیفون ۷ و وسیله های جدید تر سازگار خواهد بود. اما در ماه جون اینطور  نوشته شد که این ویژگی با آیفون ایکس و مدل‌های جدیدتر سازگار است. احتمال دارد که اپل به زودی در بخش صفحه اپل موزیک نیز وسایل سازگار با این ویژگی های پیشرو به روز رسانی کند.

اگر چه به نظر می‌رسد این است که ویژگی Spatial Audio تنها محدود به آیفون و آیپد های جدید تر می می‌باشد، اما آنهایی که دارای آیپد و آیفون های قدیمی تر هستند هنوز می‌توانند به این ویژگی از طریق هدفون های سازگار استفاده کنند. هدفون هایی نظیر ایرپاد، ایرپاد پرو،  ایرپاد مکس، بیتس ایکس، بیتس سولو ۳، بیتس فلکس، بیتس استودیو بادز از آن جمله می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

بر اساس اظهارات مینگ چی کو تحلیل گر معتبر پیش بینی می شود که صفحه های نمایش مینی ال ای دی در سال ۲۰۲۲ در مک بوک ایر ها برای اولین بار به کار بروند. این تحلیلگر در یادداشتی که در روز جمعه به سهامداران اپل نوشت اظهار نمود که نسل بعدی مک بوک های اپل از صفحه های نمایش ۱۳.۳ اینچی مینی ال ای دی برخوردار خواهد بود.

در حال حاضر آیپد ایرها دارای صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی رتینا با تکنولوژی استاندارد ال ای دی بک لایتینگ می باشند. اپل برای اولین بار صفحه‌های نمایش مینی ال ای دی را در آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی خود در آوریل امسال به کار برد. این صفحه های نمایش متشکل از ۱۰۰۰۰ ال ای دی های بسیار کوچک می باشد که در ۲۵۹۶ بخش روشنایی مختلف گروه بندی شده اند. نتیجه این تکنولوژی یک صفحه نمایش ال سی دی می باشد که دارای کانتراست بسیار بالاتری نسبت به صفحه‌های نمایش اولد می باشد.

شایعات زیادی وجود دارد که اپل صفحه های نمایش مینی ال ای دی را به احتمال زیاد برای مک بوک پرو های امسال به کار خواهد برد. در حالی که این غول صنعت تکنولوژی هنوز محدودیت‌هایی را برای به کار بردن این صفحه نمایش در آیپد پرو های ۱۲.۹ اینچی سر می‌گذارد. اما تحلیل گر کو پیش‌بینی می‌کند که هر دو مدل مک‌بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی از این تکنولوژی صفحه نمایش برخوردار خواهند بود.

همینطور شایعاتی وجود دارد که نشان می دهد احتمال دارد اپل از صفحه‌های نمایش مینی ال ای دی در آیپد مینی های آینده نیز استفاده کند. این تحلیل گر در یادداشت امروز خود آشکار ساخت که شرکت سان رکس به جمع تامین کننده های صفحه نمایش اپل امسال می‌پیوند.  رتبه تواند برای مک بوک ایر ها قطعات مورد نیاز را تامین کند. این تحلیلگر اعتقاد دارد که اپل در سال ۲۰۲۲ مک بوک ایر های نسل بعدی خود را به صفحه‌های نمایش مینی ال ای دی مجهز خواهد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

یک گزارش جدید ادعا می‌کند که برخی از مدل های آیفون ۱۳ می‌توانند تکنولوژی سریعتر شارژر ۲۵ واتی را حمایت کند. البته احتمال بسیار کمی وجود دارد که اپل به همراه آیفون های جدید در جعبه شارژرهای آیفون را ارائه نماید.

اما یک گزارش جدید می‌گوید که اپل ممکن است امسال به همراه آیفون های خود یک شارژر ۲۵ واتی را به فروش برساند. گزارش‌های دیگری نیز وجود دارد که به طور کلی اشاره می‌کنند تنها برخی از مدل های آیفون ۱۳ از شارژرهای سریعتر برخوردار خواهند بود.

منبع خبری فست تکنولوژی از چین اظهار می‌کند که شارژر ۱۸ واتی قدیمی اپل به تازگی از چرخه فروش خارج شده است و به جای آن یک شارژر جدید ۲۰ وات ای جایگزین شده است. اما ذکر این نکته لازم است که اپل این تغییر را در اواخر ۲۰۲۰ انجام داد. همین منبع در ادامه اظهارات خود ادعا می‌کند که آیفون ۱۳ ممکن است از تکنولوژی شارژ با قابلیت حمایت از توان ۲۵ واتی بهره‌مند شود.

ذکر این نکته لازم است که شارژر ۲۷ واتی اپل در حال حاضر تنها قادر است توان ۱۵ واتی را برای آیفون ارائه کند. این گزارش اولین پیش بینی است که در مورد تغییر در میزان توان شارژرهای آیفون آینده اپل ارائه شده است. اما گزارش های قابل اعتماد تری قبلاً پیش بینی نموده اند که اپل ممکن است قدرت شارژ وایرلس ماگسیف را به حد بیشتر از ۱۵ وات که در حال حاضر وجود دارد افزایش دهد.

اندازه ظرفیت باتری ها و همینطور قدرت تکنولوژی شارژ با توان بالاتر از جمله چالش‌هایی که در چند سال اخیر برندهای مختلف سعی کردند به پیشرفت‌های زیادی در آن دست بیابند. چرا که کاربران بیشتر ترجیح می‌دهند که کمتر وسیله خود را شارژ کنند. از طرف دیگر هرچه میزان توان و قدرت شارژ بالاتر باشد زمان شارژ کامل باتری وسیله ها و گوشی های همراه کوتاه تر خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

اپل امروز به روز رسانی جدید سیستم عامل iPadOS 14.7 را دسترس عموم قرار داد. این هفتمین به روزرسانی اصلی سیستم عامل iPadOS می باشد که از سپتامبر ۲۰۲۰ منتشر شده است. اپل قبل از این نیز در ماه در جولای ۱۹ جولای به روز رسانی جدید iOS 14.7 را معرفی نمود، اما بناب دلایل به روزرسانی iPadOS 14.7 به امروز موکول شد.

نسخه جدید  iPadOS 14.7 از امروز برای دانلود به صورت رایگان برای کسانی که از وسیله های واجد شرایط برخوردار باشند از طریق بخش تنظیمات در وسیله های شان قابل دسترسی است. برای دسترسی به این به روز رسانی نرم افزاری باید به بخش تنظیمات رفته و سپس در بخش General گزینه software update را انتخاب کنید.

بیشتر مدل های آیپد قادر خواهند  بود که این به‌روزرسانی جدید iPadOS 14.7 را دریافت کنند. اما مدل های آیپد ایر ۴ و آیپد ایر ۸ از آنجایی که دارای شماره ساخت متفاوتی می باشند به‌روزرسانی‌ها آنها در بسته های جداگانه ای انجام می شود.

بر اساس یادداشتی که اپل به همراه این به‌روزرسانی‌ها منتشر کرده است نسخه iPadOS 14.7 دارای یک گزینه برای اعضای اپل کارت در یک خانواده می باشد که بتوانند به صورت های ترکیبی از آن استفاده کنند. همینطور در این نسخه گزینه پادکست اضافه شده است و یک باگ که باعث عدم قطع صدا در هنگام استفاده از پورت USB-C به آداپتور جک هدفون ۳.۵ میلیمتری می‌شد نیز برطرف شده است.

سیستم عامل iPadOS 14.7 در حقیقت آخرین به روز رسانی از سری سیستم عامل iPadOS 14 می‌باشد. چرا که اپل بعد از آن به روز رسانی های بعدی خود را به طور هماهنگ با ios به صورت iPadOS 15 اعلام خواهد کرد. بر اساس گزارشات اپل قرار است در پاییز امسال سیستم‌های عامل iPadOS 15 و ios 15 را در دسترس عموم قرار دهد. در حاضر برای هر یک از این سیستم های عامل نسخه های بتای متعددی منتشر شده است تا تست کنندگان و توسعه دهندگان بتوانند تست مختلف را روی آن انجام داده و در وجود صورت خطا آن را به اپل گزارش دهند.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

صبح امروز اپل آخرین به روز رسانی iOS 14.7 معرفی نمود و جزئیات مربوط به آن را نیز آشکار ساخت که بر طبق آن بهبود رسانی هایی در زمینه های امنیتی در این وسیستم های عامل انجام شده است. علاوه بر آن بروزرسانی های جدید در iPadOS 14.7، macOS Big Sur 11.5 ،watchOS 7.6 و tvOS 14.7 ، منتشر شده است که قرار است همگی در طول این هفته در دسترس عموم قرار گیرند.

بخصوص اپل در صفحه راهنمای مربوط به سیستم عامل iOS 14.7 آشکار ساخت که مشکلات مربوط به وای فای که وسیله های iOS را در موقع اتصال به شبکه های وای فای ویروسی مورد تاثیر قرار می‌داد را حل نموده است. در ماه جون یک باگ نام گذاری در سیستم شبکه وایرلس تشخیص داده شد که بر اساس آن کلیه فعالیت های وای-فای در وسیله های آیپد و آیفون غیرفعال می شد.

کاربر در صورت انتخاب برخی نام ها برای سیستم وای فای خود اتصال در برقراری اینترنت خود می شد به طوری که حتی با ریست کردن وای فای نیز این مشکل برطرف نمی شد و تنها راه ریست کردن آیفون به طور کامل بود. در طول نسخه های بتا تشخیص داده شد که این باگ فعال نیست و اپل نیز امروز آشکار ساخت که این مشکل به طور کامل برطرف شده است.

در بروزرسانی‌های سیستم های ‌عامل  iOS 14.7 و iPadOS 14.7 بسیاری از مسائل و مشکلات امنیتی موجود در نسخه های قبلی را که فیلم های صوتی بود نیز دبرطرف نمودند. علاوه بر این برخی باگ های  مربوط به اپلیکیشن Find My، فایل های PDF، تصاویر گرفته شده از وب و غیره در نسخه جدید این سیستم های عامل است برطرف شده است. مشکلات امنیتی مربوط به سیستم های عامل macOS Big Sur 11.5  و tvOS 14.7 نیز در به‌روزرسانی های جدید هر یک از این سیستم های عامل برطرف شده است. برای کاربران مک نسخه های قدیمی macOS را دارند اپل نیز به روزرسانی های را برای سیستم‌های macOS Catalina و macOS Mojave ارائه نموده است



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

ممکن است شما هم متوجه شده باشید که بعد از به روزرسانی iOS 14.7 نمی‌توانید با تاچ آیدی آیفونی که به اپل واچ متصل شده است اپل واچ خود را قفل گشایی کنید.

بر اساس گزارشات اپل در حال رفع این مشکل می باشد. در نوشته جدید پشتیبانی سایت اپل آمده است که برخی کاربران نمی‌توانند اپل واچ خود را با تاچ آیدی آیفون خود قفل گشایی کنند. به عنوان مثال یکی از آن مدل ها آیفون اس ای می باشد. این شرکت در نوشته پشتیبانی خود راه حلی را برای این مشکل ارائه نمی‌کند، اما سعی می کند به امکان برخی راه حل های موقتی اشاره کند.

مطابق این نوشته اپل می‌گوید که پسورد ورودی هنوز برای قفل گشایی آیفون می تکاند مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین می گوید که مانند همیشه این فقط برای یکبار انجام خواهد شد و تا زمانی که شما اپل واچ خود روی مچ خود دارید احتیاج به استفاده از آن ندارید و اگر پس خود را پسورد را فراموش کنید شما احتیاج دارید که اپل واچ را دوباره ریست نمایید.

البته چنین راه حلی کمی پیچیده به نظر می‌رسد. بنابراین انتظار می‌رود که اپل در به روز رسانی های بعدی ضرورت وارد کردن پسورد در این مورد را بردارد.  اما اگر بر روی اپل واچ خود پروفایل MDM ایجاد کرده باشید نمی توانید با وارد کردن پسورد آنرا قفل گشایی. بنابراین باید از راه حل زیر استفاده کنید:  در بخش ادمین باید ضرورت پسورد را بردارید و سپس اپل واچ را از آیفون نامتصل و دوباره آن را ریسینگ کنید. هنوز مشخص نیست که چه زمانی اپل این مشکل را حل خواهد نمود و هنوز هم چنین کاملا آشکار نیست که چند درصد از کاربران از چنین نرم افزاری رنج می‌برند.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

بر اساس گزارشی که در روز دوشنبه منتشر شد اپل تصمیم گرفته است که شرایط اجباری بازگشت به محیط کار را حداقل تا ماه اکتبر به تعویق بیاندازد. اپل قبل از این برنامه ریزی کرده بود که کلیه کارمندان این شرکت می‌بایست در در ماه سپتامبر همزمان با رونمایی آیفون ۱۳ در محیط کار حاضر شوند. کلیه کارمندان قرار بود از  یک سیستم برنامه ریزی کاری ترکیبی استفاده کنند که بر اساس آن کلیه کارکنان می بایست سه روز در هفته را در محیط کار بگذرانند.

اما با شروع مجدد پاندمی در سرتاسر جهان و همینطور در ایالات متحده بر اساس گزارش بلومبرگ باعث شده است که این شرکت دوباره زمان بازگشت به محیط کار را  دوباره به تعویق بیاندازد. بر این اساس گفته می‌شود با توجه به تجربیات قبلی افرادی که با برنامه ریزی های اپل آشنایی دارند این شرکت حداقل به مدت یک ماه برنامه‌ریزی شروع کار را به تعویق انداخته است و بر اساس برنامه ریزی حداقل یک ماه قبل از آن به کارمندان اطلاع خواهد داد.

بر اساس منبع خبری مرکوری نیوز مدیرعامل اپل تیم کوک در ماه جون به کلیه کارکنان اطلاع داد که این شرکت یک برنامه‌ریزی ترکیبی را برای کار در نظر خواهد گرفت و بر این اساس از کارمندان انتظار می‌رود که برای سه روز در هفته به محیط کار بازگردند و کارمندان می‌توانند همینطور از محیط خانه را برای حداکثر دو هفته در طول یکسال استفاده کنند.

اما چند روز پس از بیانیه تیم کوک کارمندان اپل با نوشتن نامه‌ای از از این شرکت خواستار انعطاف پذیری بیشتری شدند و درخواست نمودند که اپل مدت زمان کار از محیط خانه را افزایش دهد. چرا که دورکاری دارای مزیت های مختلفی است از آن جمله می‌توان به ارتباط بهتر و سریع تر به کارمندان مختلف در سراسر جهان،  تعادل بهتر میان محیط کار و خانه و مهمتر از همه جلوگیری از شیوع بیماری‌های مختلف گوناگون نام برد.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : mehdi changiz

بر اساس گزارش حاصل از مرکز تحقیقاتی SellCell مدل های آیفون ۱۲ نسبت به مدل های آیفون ۱۱ پس از گذشت پریود زمانی مشابه ارزش خود را توانسته‌اند بیشتر حفظ کنند. در این مورد باید گفت که مدل های آیفون ۱۲ شش ماه پس از رونمایی ۳۴.۵ درصد از ارزش خود را از دست داده اند، در حالتی که در پریود زمانی بعد از زمان رونمایی آیفون ۱۱، مدل های آیفون ۱۱ پلاس ۴۳.۸ درصد از ارزش خود را از دست دادند.

این بدان معنی است که مدل های آیفون ۱۲ در حال حاضر آیه ۹.۳ درصد بهتر از مدل های آیفون ۱۱ در طی یک دوره شش ماهه پس از توانسته اند ارزش خود را بیشتر حفظ کنند. اگرچه همزمان با رونمایی مدل های آیفون ۱۲ مدل های آیفون ۱۱ هشت درصد از ارزش خود را در طی سه ماه دست دادند و ۱۰ درصد از ارزش خود را در طی ۹ ماه از دست دادند، اما باید گفت که مدل های ارزش آیفون ۱۱ همچنان در حد ثابتی در حال کاهش می‌باشند.

در این مورد باید گفت در طی یک دوره ۲۱ ماهه از زمان رونمایی آیفون ۱۱ هنوز در میان سایر مدل‌های این سری بهترین عملکرد را دارا است و تنها ۴۹.۱ ارزش خود را از دست داده است. اما مدل های آیفون ۱۱ پرو در این مورد ۵۶  درصد ارزش خود را در طی دوره ۲۱ ماه از زمان رونمایی از دست داده‌اند.

در میان مدل های آیفون ۱۲، طبق نتایج حاصل از این تحقیق مدل آیفون ۱۲ مینی بیشتر از سایر مدل ها ارزش خود را به مقدار ۴۱ درصد در طی یک دوره شش ماهه از داد.  علاوه بر این تحقیق اخیر نشان می دهد که مدل های سری  آیفون ۱۱ و آیفون ۱۲ بین ۴۰ تا ۵۰ درصد از ارزش خود را در چهار هفته اول رونمایی به طور متوسط از دست داده‌اند.

اما در مقایسه با سایر برندها این تحقیق نشان می‌دهد که آیفون هنوز بهترین گوشی همراه از لحاظ حفظ ارزش به مرور زمان می باشد به عنوان مثال آزمایشات قبلی نشان داد که آیفون ۱۲ ‌توانست ارزش خود را ۲۰ درصد بهتر از گوشی گلکسی اس ۲۱ حفظ کند.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1400 | نظرات ()